Ibn Battouta

Gestart door Samariaan, 23/04/2004 om 23:05:23

Samariaan

Deze wereldreiziger die Marco Polo's reizen doet lijken op dagtochtjes naar Disneyland, schijnt een beber te zijn, zijn er menser die wat meer over hem weten?

Het enigste dat ik weet is dat hij een berber uit Tanger was, en zijn reizen naar de volgende werelddelen gingen:
West Afrika, Noord Afrika, Oost Afrika, Europa, Midden Oosten (met natuurlijk epicentrum Makkah-al-Mukkaramah), Zuid Azie, Zuid-oost azie, China.


Samariaan

#2
ayuda, your a star! erg bedankt, zijn reizen nadoen is onmogelijk gemaakt met die irritante grenzen.

ayuda

#3
Oh ja die rare streepjes op de kaart. zou toch overheen te stappen moeten zijn.

reisde hij te paard of per kameel, weet jij dat toevallig?

misschien reed hij op een Berber pony, sterk taai vriendelijk betrouwbaar paardenras, prima voor het doen van wereldreizen. wordt tegenwoordig steeds meer Arabisch bloed ingekruist.

Jammer dat die man op een intotekst als "Arabische reiziger" wordt gepresenteert, niet als Amazigh of desnoods Berber.

Samariaan

#4

Citeerreisde hij te paard of per kameel, weet jij dat toevallig?



ik zou het niet precies weten, ik geloof een kameel, prakisch gezien is dit beste om woestijnen over te steken. Ik neem ook aan dat hij zich voor veiligheidsoverwegingen aansloot bij kameel karavanen.

insaAllah, als ik een boekje bemachtig hoor je meer.

AFRA

#5
ibn battuta was een moslim.
en de moslims waren moren.

de westers heeft deze wijze ook overgenomen. de westers spreken zelden over de moslims als bekenden, maar als het om een amazigh gaat, dan kunnen ze graag moslim gebruiken.

ibn battuta stamt van de imazighische stam luwata, (dat heb ik ergens in gelezen)

AFRA

#6
lees over ibn battuta (de derde in de lijst).

http://alabri2004.8m.net/rahalh.htm

hij is hier een amazigh die van luwata afstamt.

(dat gebeurt echter niet vaak)

abrid

#7
Mis n Abatoy ging eigenlijk op pelgrimstocht naar Mekka en keerde pas na 27 jaar terug. Hij is tot de filipijnen geweest. Ik heb een boek van hem met zijn reisverslagen het heet DE REIS.