klein meisje grote bek

Gestart door tamazightsnoepje, 14/05/2007 om 13:05:40

Laysa

Dit is een documentaire die veel meer inhoudt dan alleen dit stuk wat getoond wordt.

Ik schrok best van de reactie van dit meisje, maar om een goed beeld te krijgen wat er zich allemaal afspeelt, is het handig om de hele docu te zien.

tamazightsnoepje

Citaat van: Laysa op 14/05/2007 om 15:14:53
Dit is een documentaire die veel meer inhoudt dan alleen dit stuk wat getoond wordt.

Ik schrok best van de reactie van dit meisje, maar om een goed beeld te krijgen wat er zich allemaal afspeelt, is het handig om de hele docu te zien.

weet je dan misschien waar ik de hele documentaire kan bekijken

Laysa

Volgens mij was het een documentaire van Nederland 2, ik moet het even voor je opzoeken. Zodra ik iets heb dan post ik de link :).

Thayouth

Ik heb deze documentaire deels gezien. Het verhaal van dat meisje (Mina) is echt heftig. Ik heb vooral medelijden met haar ouders. Op een gegeven moment zie je ze in de rechtszaal, de taal niet machtig en helemaal gebroken omdat dat kind enerzijds zichzelf zo naar de tering helpt en anderzijds haar ouders meesleurt, tegenover een harteloze rechter die haar oordeel allang klaar lijkt te hebben.

Check:
CiteerDe negenjarige Mina neemt na een verblijf van een maand afscheid van de jeugdgevangenis Teylingereind in Sassenheim. Ze heeft een plek gekregen in de besloten groep van Horizon, een instituut voor jeugdzorg en onderwijs in Rotterdam. De eerste weken is Mina lief en verlegen. Maar al gauw leert het team van de Besloten groep haar andere kanten kennen. Het eerste bezoek van haar vader en familie, van Irakees-Koerdische afkomst, is overweldigend en laat iedereen in verwarring achter. Haar verzorgers maken zich grote zorgen om Mina. Mina vertelt dat ze vaak liegt, ook de mishandeling door haar vader zou ze hebben verzonnen. Een ander punt van zorg is Minaââ,¬â,,¢s omgang met jongens. Ze heeft romantische fantasieën die echter uitlopen op ongewenste intimiteiten.

Mensen die de documentaire in z'n geheel willen checken kunnen hier terecht:

http://www.documentaire.nl/doc.asp?oId=3670

Laysa

Ja, ik heb die docu ook voor driekwart gezien! Dankjewel Thayouth!

Ik vind het best kwalijk dat die ene site alleen dat stuk plaatst van dat meisje Mina, alsof er verder niks aan de hand is en het alleen een brutaal meisje is.

Mensen moeten beter nadenken wat ze met fragmenten doen.

Thayouth

Ja he. Daardoor lijkt het gewoon een extreem verwend nest, terwijl ze echt psychische problemen heeft en geen opvoedkundige.

Laysa

Citaat van: Thayouth op 14/05/2007 om 20:12:09

Ja he. Daardoor lijkt het gewoon een extreem verwend nest, terwijl ze echt psychische problemen heeft en geen opvoedkundige.

Trouwens de manier hoe er met haar omgegaan wordt door die "hulpverleners" getuigt veelal ook niet van een goede opvoedkundige wijze. Ze weten meestal niet hoe ze moeten communiceren met de familie laat staan met het kind.

Triest ....

Thayouth

Citaat van: Laysa op 14/05/2007 om 20:17:09

Trouwens de manier hoe er met haar omgegaan wordt door die "hulpverleners" getuigt veelal ook niet van een goede opvoedkundige wijze. Ze weten meestal niet hoe ze moeten communiceren met de familie laat staan met het kind.

Triest ....

Ik vind vooral die rechter ronduit harteloos, tfoe gas. Ze snauwt die ouders af, terwijl zij nog het meest lijden onder de gedragsproblemen van hun dochter (die vader helemaal meskien). Zij (de rechter) zit daar toch juist om rechtvaardigheid te doen geschieden? Dan vind ik dat ze op z'n minst wat sympathie mag tonen naar de ouders toe, ten teken dat ze begrijpt hoezeer ze lijden en dat ze een oplossing probeert te vinden voor het probleem. Ik vind het wel goed dat die hulpverleenster de confrontatie aangaat en het meisje een spiegel voorhoudt (al betwijfel ik of ze haar reflectie wel in dat spiegelbeeld der gedragingen ziet). Wat ik wel eng vind, is dat meisje gewoon noch autoriteit, noch een 'liefdevolle/betuttelende' aanpak duldt. Ze zit volgens mij juist in dat instituut omdat echt niets lijkt te helpen. :S

Laysa

Citaat van: Thayouth op 14/05/2007 om 20:24:13
Citaat van: Laysa op 14/05/2007 om 20:17:09

Triest ....

Ik vind vooral die rechter ronduit harteloos, tfoe gas. Ze snauwt die ouders af, terwijl zij nog het meest lijden onder de gedragsproblemen van hun dochter (die vader helemaal meskien). Zij (de rechter) zit daar toch juist om rechtvaardigheid te doen geschieden? Dan vind ik dat ze op z'n minst wat sympathie mag tonen naar de ouders toe, ten teken dat ze begrijpt hoezeer ze lijden en dat ze een oplossing probeert te vinden voor het probleem. Ik vind het wel goed dat die hulpverleenster de confrontatie aangaat en het meisje een spiegel voorhoudt (al betwijfel ik of ze haar reflectie wel in dat spiegelbeeld der gedragingen ziet). Wat ik wel eng vind, is dat meisje gewoon noch autoriteit, noch een 'liefdevolle/betuttelende' aanpak duldt. Ze zit volgens mij juist in dat instituut omdat echt niets lijkt te helpen. :S

Ik vraag me alleen af of haar vader haar echt geslagen had of niet. Ergens probeert die hulpverleenster haar duidelijk te maken wat de consequenties van haar "leugens" zijn. Maar of ze ook echt heeft gelogen dat wordt niet duidelijk .....

Thayouth

Ze gaf later toe dat ze gelogen had!

mouslati

Ik heb alleen het eerste fragment gezien waar ze laten zien wat een grote mond het meisje had, en ik vond persoonlijk dat die hulpverleenster finaal verkeerd handelde. Ze probeert dat kind een schuldgevoel aan te praten met woorden als "confrontatie", "gevolgen" enz. Op 9-jarige leeftijd snap je dat echt niet hoor.

Wat mij juist opviel was dat je dit meisje wel kon corrigeren wat op het moment dat ze zegt je moet naar de stoel gaat ze weliswaar scheldend en vloekend, maar ze gaat wel!

Kamal25

Directe link naar de docu:

http://www.uitzendinggemist.nl/index.php/aflevering?aflID=4393237&md5=bc1f3b37dfb1692dd984811ed5349028

Walgelijke reacties op dumpert.nl

Wa Azul.
--------------------------------------------------

;D Azulist 4 Life ;D