stamboom Abdkrim

Gestart door Amezian, 05/05/2004 om 16:30:53

Amezian

Salaam iedereen,

Weet iemand waar ik info kan vinden over de stamboom van Abdkrim?Ik ben vooral nieuwsgierig naar de nog levende Alkhattabi's.Op het world wide web moet het een ander te vinden zijn,lijkt mij zo.Alleen ik weet niet waar ik het kan vinden.

MBTiza

#1
ja zn opa heette mohamed en zijn overgrootopa abdkrim, hun ajjajgu heet i si abdkrimen van de aith zara' clan van ajdir!

Amezian

#2
Wat ik zoek is een grafische voorstelling van de Alkhattabi's,zoals een stamboom er normaal uitziet.Maar bedankt voor je reactie!

MBTiza

#3
Ik denk niet dat je hierover iets kan vinden,  zijn overovergrootopa is uit het dorp dwayar, aith aru aissa clan van stam ighzinnayen gevlucht (uit angst voor bloedwraak waarschijnlijk wat heel gewoon was in die tijd) en heeft zich gevestigd in Ajdir als adrib (gevlucht van een bloedvete), rond 1880 of 1900 is de familie richting tetouan gevlucht ook als idriben (bloedvete in Ajdir, Aith Waryagher)..heb je hier wat aan?

Amezian

#4
Dat is ook goede info.Maar wat ik wil weten is zijn gezinssamenstelling.Hoeveel vrouwen had hij?(indien van toepassing)en hoeveel kinderen? en hun namen? en leven ze nog?etc.

MBTiza

#5
hij heeft een zoon die rachid heet en nog leeft volgens mij in rabat

abrid

#6
Wat ik weet is dat hij ook nog wat kinderen in Egypte heeft.

razafa

CiteerWat ik weet is dat hij ook nog wat kinderen in Egypte heeft.

Het klopt hij heeft 2 kinderen rond 75 jaar de ene weet ik zeker hij heet Said en de andere weet ik niet en said en zijn broer leven in egypte als gewone egyptenaren, ze zijn getrouwd met egyptische vrouwen en hebben kinderen.

 Mohamed bin abdelkarim elkhattabi (molay mohand) had 2 broers Abdelsallam en Mhamed (deze 3 die vormden de eerste cel voor het verzet). de zoon (dr. Omar elkhattabi) van abdelsallem geboren in 1926 aan boord van de boot richting het eiland la reunion,
woont in marokko sinds 1958 en werkt als arts in zijn prive kliniek in kenitra komt regelmatig naar alhoceima, ajdir , ik heb hem  nog gezien in de zomer van 1998 en ik weet niet meer of hij nog leeft. en als je meer wil weten over de familie elkhattabi, kan je naar de begraafplaats in ajdir (alhoceima) gaan. daar heb je veel graven van familie elkhattabi met de data en gegevens op de grafbordjes.

ps: mohamed abdelkarim elkhattabi is geboren in 1882 in ajdir en gestorven in 1963 in egypte begraven in de begraafplaats de martelaars in Cairo.

Marokko wil nog steeds niet zijn graf verplaatsen naar ajdir
het regieme (ittan ) doet het nog steeds in zijn broek al is hij meer dan 41 jaar dood.
 Â