ik vind Ayned  een goeie zanger!!!

Gestart door mohamed23 (Gast), 01/10/2001 om 13:41:52

mohamed23 (Gast)

assalam oualaikom,
ik wil hierbij zeggen  dat ik *AYNED* een goeie zanger is , weten jullie waarom ?Omdat hij over de werkelijkheid zingt , en dat is geen complimenten of slijmen ofzo? Maar ik meen het vanuit de grond van mijn hart hoor !!En wie heeft  van jullie z'n lidje ,dat hij over  * comesaria* in Marokko  zingt , zal het vast en zeker mee eens zijn !!!
Ik wacht op jullie reactie ,hoor

Taffidjoust

#1
ik ken geen liedjes van Ayned, enkel eentje: 'Adrar n Talayoun'. Die vind ik heel mooi. Voor de rest weet ik het niet :-) Maar ga vooral zo door Ayned.

moh23

#2
bedankt hoor taffidjoust,
ik ben het helemaal mee eens hoor , de lidjes van ayned zijn allemaal mooi en nog zinnig en ze spreken je aan , ik wens ook  vanuit de grond van mijn hart hoor
succes voor onze broer ayned !!
ayned , ga zo door , en ik + wij staan achter jou hoor !!
groetjes, moh23

Mounir B

#3
Azul a Mohammed,

Van 3yned heb ik zeker 5 bandjes. Hij was tevens ook een van de eerste el Ma3kool muziekmakers die ik in mijn bezit had. Het was ook op een van zijn bandjes dat ik voor het eerst de TIFFINAGH schrift zag. Alleen ik kan hem niet altijd verstaan mischien is het verschil van dialect met Ayth waryaghar groter maar het blijft een inspriratie(uiteindelijk luister ik ook veel taqbailit omdat ik in de riffijnse muziek wereld te weinig professie bespeur maar het is in opkomst)

Hoe staat het met die bandjes a Mohammed.

Setisir

thirli

#4
Salaam, Azul,

Nou jongens zo zijn er meerdere die achter hem staan alleen het is al weer dat het een tijdje geleden is dat we van onze idool hebben gehoord(hint).. hihihihihi
Iwa ... ik zal je een keer je komen opzoeken op je weet wel .... dan kun je nog eens heel goed uit gaan leggen wat een thazewtha is hihihihihi ;)
Het eerste wat mij raakte is dat hij zong over het bootje die wel twintig maar op haar rug had tussen marokko en spanje maar waar mijn hart sneller van gaat kloppen is als ik hoorde dat ze hem met bloemen en wijn hebben laten trouwen en dat er geen r7anie is en ook geen arazieq .... maar wat hij stuk voor stuk heeft gezongen is gezongen met gevoel ...

Ahum ..... dat is er ook weer uit hihihihi ... ga zo door ayned we willen meer horen ;)

Wassalaam,

ithri

#5
Azul,

Ayned is behoort tot de (protest) beste zangers van rif als ik het zo mag zeggen ayned, maar bij hem zie je ook dingen uit de tradie terug in zijn teksten,ik heb alle muziek van ayned van meme moh ino tot ouschan eth wacha,in zijn eerste album zong hij over de golf van de zee (ermouzath en ranhar)deze lied hoor ik nog altijd terug, en heeft zo een indruk bij mij gemaakt,daarom vraag ik ayned als hij daar tijd voor heeft om meer over deze lied te vertellen. in zijn derder album zong hij over rif, en vooral de lied arifino vond ik daar zo indrukwekend.En natuurlijk niet te vergeten ithri enfjar die heeft voor ons (mensen die buiten rif leven) ook een bapaalde plaats.
Ik denk dat we meer van Ayned gaan horen, en ik denk deze zomer al als het goed is, of heb ik het verkeerd ayned, en er zullen ook mooi liedjes in zijn album plaats gaan nemen.

Thennemiert Ithri

ayned

#6
beste Imazighen azul.
Sorry ik ben nu pas achter gekomen dat jullie het hier over mij hebben...ik vind het een groot eer dat jullie over mij praaten.

Ik ben niet meer dan wat jullie van mij gemakt hebben...Zonder Imazighen had ik nooit naar voor kunnen komen...Dat was in OUJDA toen mijn vrienden hebben mij "gedwongen" om een casette te maaken (MMI MOUH INOU) toen die tijd had ik nooit een vertrouw in mijn Imazighen kwijt gerakt...
Toen dacht ik dat als die mensen achter mij staan dan zou ik ze nooit telleurstellen. Hoe???? ik moet altijd tussen hun leven ik moet voelen wat ze voelen.... Ik moet geen AYNED zijn maarik moet mensen zijn. ik moet alles zien en voelen...en dat kracht dat heb ik want ik ben als een arem AMEDYAZ geboren. de pijn heeft maar een gezicht en die kan ik heel goed. dus niemand kan me vertellen wat een vrouw die zij zoon kwijt gerakt tussen RIF en spanya. niemand kan me leeren wat mijn moeder heeft gevoeld toen ik 9 jaar gerleden trouwen ging met een Nederlandese vrouw. Niemand kan me vertellen wat is gepact worden door LARAF want ik ben ook vaak gepakt....
Ik heb alle sorten van vrienden alles wat jullie willen en vandaar leer ik heel veel. ik ben een zanger en ik moet zingen maar wel wat de mensen voelen en leven anders ben ik geen artist...zo zie ik de dingen gewoon , maar als iemand van jullie ziet iets anders dan wil ik het met een open haar hooren. ik ben niets meer dan wat jullie wilen als het maar mensenlijk is.

ITHRI.
 Een van de groot redennen dat ik de eerst bandje ging opnemen was (RMOUJETH N REBHAR)
 toen ik naar OUJDA ging om te studeeren, heb ik mijn vrijheid gekregen...Ik was ver van mijn vader. Maar die blijheid heeft niet langer geduurd. Ik had eigenlijk niet de vrijheid nodig maar ik heb iets anders nodig, maar wat was het ??? Ik weet het niet en nog steeds niet. maar ik kon het wel in een leedje formuleeren. En zo is (RMUJETH N REBHAR) geboren...
Jongens Ik heb nog meer voor jullie...Als ik nog meer jaaren zou leven jullie hooren het wel van mij...Er is een bandje van mij opgenomen, maar die is nog  niet op de markt gebracht, ik weet niet wanneer... Ik weet zelf niet die nummers die ik daar opgenomen heb... Wel een nummertje Over NADOR. Dat NADOR betekend niet meer dan (ISEMMIDEN, RAESKAR, EN IMESAEAN)
en een ander nummer heet (WALOU) en het gaat over dat alles wat je vraagt is de antwoord altijd WALOU, walou en nog een keer WALOU.
Wanneer krijgen we nog wat of is het nog steeds altijd WALOU.

Ik ben altijd hier voor jullie vragen

THANEMMIRTH...AYNED.

Touhami

#7
Azul,

vanzelfsprekend mag Ayned er zeker zijn.Ik vind ook dat we ons vereerd moeten voelen door zijn goede en en veelzijdige inbreng aan deze site.
Assi Mounir B: met die bandjes gaat het heel goed;ik ben er zuinig op!Ik heb bijna alles opgenomen.Het wachten is op het antwoord en goedkeuring van Ayned.
Wanneer ik weer die kant opkom,zal ik je waarschuwen met een telefoontje en ik neem ze zeker mee.Wees gerust.Mijn dank is groot!

Azul!

mohamed23 (Gast)

#8
van harte hoor bedankt   beste Imazighen ,,,,
toen  ik dit onderwerp  over onze broer Ayned  startte  , het was de bedoeling  dat  ik alle Imazighen , die hier  komen schrijven  testen  hoe sterk  hun solidariteit  is, en toen bleek het dat de meeste  Imazighen, hier  op deze site  ( afgezien van  taffidjoust,mounir B, thirli) ,deeden alsof   ze dit onderwerp  niet zagen en vervolgens  nog geen reactie,nog geen kritiek  hebben opgeleverd , en dat betekent  dat wij ( irrifian) verwaarlozen onze sterren en wij eeren  de anderen , v.b. als ik het over cheb khalid gehaad , dan zou ik  hondereden berichten en reacties ontvangen , sorry hoor het is echt pijnlijk hoor , en Ayned  is alleen maar een symbool voor onze andere goeie zangers , die ik hierbij een  volle succes toewens !!!!!!!!!!!!!
groetjes , moh23

Touhami

#9
Azul nog een keer,

assi moh23:jouw onderwerp is meer een mededeling dan een vraag of verzoek om reacties.Daarom denk ik dat er weinig mensen gereageerd hebben.Dat wil absoluut niet zeggen dat de anderen niets voelen voor de muziek van Ayned.

Zelf was ik al zo'n 10 jaar in het bezit van 2 albums van Ayned en een paar losse nummers.Dankzij Mounir B. heb ik nog 2 anderen in mijn bezit kunnen krijgen!

Wat heel leuk is aan de muziek van Ayned zijn vooral zijn teksten.Een  persoonlijke opmerking wat minder leuk is,is het feit dat ik vind dat de muziek van de meeste van zijn liedjes nogal eentonig lijkt.

Dit is een persoonlijke mening en ik hoop niet dat dat verkeerd wordt opgevat!

Azul!

Taffidjoust

#10

Ayned ik heb een vraagje, het liedje adrar n Talayoun, die vrouw die met je meezingt, wie is zij? heeft ze ook alleen liedjes uitgebracht? Talayoun, waar ligt dat?

Ik wens je verder nog veel succes in je carrière!

:-)

Mounir B

#11
Azul fellam a Thaffidjoust,

Adrar Outalayoun is een berg bij nador ergens. Ik heb het hem ergens in dit forum gevraagd. Ik wist het ook niet hoor. Ik zeg het maar anders krijg je weer zo'n rel net zoals over thara Youssef.

Setisir

ayned

#12
beste Ttafi azul,
Ik het het hier ergens uitgelegt... ADRAR U TALAYOUN. is een berg tussen nador en SYT NSAR. hij was vroeger bezet door de spanjaarden, en nu is het heelemaal vergeten...Het is echte een mooi berg in de form van GEBERATAR in Spanja, of die bekend berg van RIO de JANIRO in brazil... en die  vrouw die met mij in die nummer gezongen haaft is SAMIRA.
Thanemmirth...AYNED

TAGZENAITH

#13
ESALAM MOEIALIKOEM,

Sorry dat ik dit moet zeggen maar wie is Ayned eigenlijk en wat zingt ie. Ik heb er nooit van gehoord. Nogmaals sorry, maar ik wil het wel weten misschien vind ik zijn muziek ook wel mooi.
Ik heb net zijn teksten gelezen maar het was wel moeilijk om te ontknopen ik begreep enkelt maar de helft er van.

Taffidjoust

#14
Mounir B :-) hihihi ik wist niet dat het uitgelegd was, anders had ik het niet gevraagd :-) :-)

Bedankt a Ayned, ashi 3awen arrebi insh'allah.


:-) :-)