Wilders voelt zich geïntimideerd.!

Gestart door betonmo, 26/04/2007 om 21:58:08

betonmo

PVV-leider Wilders voelt zich geïntimideerd door een gesprek bij de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding (NCTb), Tjibbe Joustra.

Hij zegt dat hij twee weken geleden een gesprek van drie uur heeft gehad met de terrorismebestrijder. Die zou het Kamerlid hebben gewezen op de commotie die sommige van zijn uitspraken hebben veroorzaakt in de islamitische wereld.

Wilders zei eerder onder meer dat moslims die in Nederland willen blijven de helft van de koran moeten verscheuren.

ambassadeurs
Wilders is verteld dat ayatollahs hebben gedreigd met economische sancties tegen Nederland en het terugroepen van ambassadeurs.

Ze hebben de politicus ook een map laten zien met krantenknipsels uit islamitische landen. Daarin stond wat er allemaal is gebeurd in die landen vanwege uitspraken van Wilders.

"Het was een hele presentatie die ze klaar hadden met preken van ayatollahs, internetsites en tv-stations". "Het waren honderden minder prettige berichten die ze me lieten zien".

Toon
Volgens Wilders was de boodschap van het gesprek dat hij te ver gaat en zijn toon moet matigen. "Een ambtenaar zei ook tegen me: u zou uw boodschap ook op een andere manier kunnen verwoorden met een andere toonvoering".

De ambtenaar werd wel door Tjibbe Joustra gecorrigeerd, aldus Wilders.

De NCTb wil geen mededelingen doen over de kwestie. Wel benadrukte een woordvoerder dat in het algemeen de NCTb nooit iemand de mond zou snoeren.


De ambtenaar werd wel door Tjibbe Joustra gecorrigeerd, aldus Wilders.

De NCTb wil geen mededelingen doen over de kwestie. Wel benadrukte een woordvoerder dat in het algemeen de NCTb nooit iemand de mond zou snoeren.

bron

http://www.nos.nl/nosjournaal/artik...07_wilders.html




s@lou@

Zo ik wist niet dat die man gevoelens had!!! LOSER

ps mooie afbeelding!

betonmo

#2
Nationaal coördinator terrorismebestrijding (Nctb) geeft Wilders waarschuwing (#)
Nctb geeft Wilders waarschuwing

door Joost de Haas en Bart Mos

AMSTERDAM - Tjibbe Joustra, Nationaal coördinator terrorismebestrijding (Nctb) heeft fractievoorzitter Geert Wilders van de Partij voor de Vrijheid (PVV) gewaarschuwd voor de gevolgen van diens ongezouten kritiek op de Islam.

In streng islamitische landen zoals Iran en Saoedie Arabië wordt al opgeroepen tot boycot van Nederlandse producten naar aanleiding van Wilders' uitspraken. Ook zijn er afgelopen tijd vele doodsbedreigingen geuit aan zijn adres. Dit blijkt uit een inventarisatie van openbare bronnen doo de veiligheidsdiensten.

Tijdens een vertrouwelijke bijeenkomst, waarbij behalve Joustra ook een vertegenwoordigers van veiligheidsdiensten aanwezig waren, kreeg Wilders eerder deze maand een urendurende presentatie met voorbeelden van uitspraken van prominente geestelijken in de Golfstaten. De Iraanse ayatollah Noori Hamedani riep Islamitische regeringen onder meer op om hun ambassadeurs uit Nederland terug te trekken.



Lees morgen meer in De Telegraaf                                   
bron   Qaiys
--- Outcast ---                                                     http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?threadid=219373

betonmo

Fatwa tegen Geert Wilders
door Joost de Haas en Bart Mos
AMSTERDAM - Geert Wilders, fractievoorzitter van de Partij voor de Vrijheid (PVV), heeft in een vertrouwelijk gesprek met Nederlandse veiligheidsdiensten het advies gekregen om zijn ongezouten kritiek op de islam te matigen.

Diens uitspraken over onder meer het verscheuren van de Koran leidden in Arabische landen tot woede-uitbarstingen onder geestelijken. Ayatollahs riepen op tot wraakacties, variërend van het vermoorden van Wilders, een boycot van Nederland en het terugroepen van ambassadeurs. De ophef over de uitspraken van Wilders liep volgens de veiligheidsdiensten afgelopen maanden zó hoog op, dat er een situatie dreigde te ontstaan als na de publicatie van spotprenten over de profeet Mohammed in Deense kranten. De Arabische aandacht voor Wilders zakte echter weer in, na een rel over Joodse opgravingen bij een voor moslims heilige plek in Jeruzalem.

Milder

Na een drie uur durende bijeenkomst eerder deze maand gaf een medewerker van de Nationaal coördinator terrorismebestrijding (NCTb) Wilders te verstaan dat hij zijn politieke boodschap beter op een mildere manier kan uiten. Volgens Wilders kreeg hij dit advies tijdens een presentatie op het kantoor van NCTb-baas Tjibbe Joustra, waarbij ook de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst aanwezig was. "Joustra nam het advies van zijn medewerker terug, maar op dat moment was het al wél gezegd", aldus Wilders, die zich door de uitspraak geïntimideerd voelt. Bij de presentatie kreeg de politicus te horen dat ayatollah Noori Hamedani uit Iran islamitische regeringen oproept om hun ambassadeurs uit Nederland terug te trekken. Een andere geestelijke zou een fatwa hebben uitgevaardigd tegen Wilders, waarin moslims worden opgeroepen de politicus te doden. In de Tweede Kamer is verontwaardigd gereageerd op de kwestie.

bron:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/62659981/Fatwa_tegen_Geert_Wilders.html?p=2,1

Laysa

Je hoeft geen raketgeleerde te zijn om dit te zien aankomen.

Ah gossie, arme Wildertje toch .... moet haule, is sjielig.

TheCFO

#5
Hoewel ik Geert ook niet zo hoog heb zitten, vind ik het toch wel wat dat 'de geheime dienst' zich blijkbaar met poitieke boodschappen bezig houdt. (en tegelijkertijd is er niets tegen om politici te confronteren met de effecten van hun praatjes, maar of dat nu op deze wijze moet)

betonmo

Ik denk zelf dat de geheimedienst in opdracht van het kabinet handeld,
dus conclusie is getrokken,dat ze hem de mond willen snoeren.!!!




TheCFO

Citaat van: betonmo op 27/04/2007 om 08:36:26
Ik denk zelf dat de geheimedienst in opdracht van het kabinet handeld,
dus conclusie is getrokken,dat ze hem de mond willen snoeren.!!!

Dat zou wat mij betreft dus onwenselijk zijn, dat JPB en Bos spionnen op pad sturen om tegenstanders de mond te snoeren.

The Franchise

Citaat van: betonmo op 27/04/2007 om 08:36:26
Ik denk zelf dat de geheimedienst in opdracht van het kabinet handeld,
dus conclusie is getrokken,dat ze hem de mond willen snoeren.!!!






Nee, zal niet het geval zijn. Een paar jaar geleden heeft de AIVD al gezegd dat politici en opiniemakers rekening moesten houden met hun uitspraken. Later zei de (onafhankelijke) Wetenschappelijke Raad voor Regeringsbeleid dat ook. In beide gevallen vielen meerdere politici daarover, waaronder Maxime Verhagen (CDA).

Hoe feitenlijk juist het ook is, het is geen (politiek) populaire opmerking om te zeggen dat polariserende politici voor een groot deel verantwoordelijk zijn voor radicalisering. Politici willen zich daar niet aan branden en omdat de AIVD verantwoording af moet leggen aan het ministerie van Binnenlandse Zaken, is het eerder zo dat de AIVD monddood wordt gemaakt.

TheCFO

Citaat van: The Franchise op 27/04/2007 om 10:18:14
Nee, zal niet het geval zijn. Een paar jaar geleden heeft de AIVD al gezegd dat politici en opiniemakers rekening moesten houden met hun uitspraken. Later zei de (onafhankelijke) Wetenschappelijke Raad voor Regeringsbeleid dat ook. In beide gevallen vielen meerdere politici daarover, waaronder Maxime Verhagen (CDA).

Hoe feitenlijk juist het ook is, het is geen (politiek) populaire opmerking om te zeggen dat polariserende politici voor een groot deel verantwoordelijk zijn voor radicalisering. Politici willen zich daar niet aan branden en omdat de AIVD verantwoording af moet leggen aan het ministerie van Binnenlandse Zaken, is het eerder zo dat de AIVD monddood wordt gemaakt.

Er is naar mijn smaak wel een verschil tussen algemene opmerking over de relatie tussen radicalisering en politieke statements (ik ben daar trouwens vast minder van overtuigd dan jij, en ik vind ook dat NL politici zich niet al te druk hoeven te maken over de reactie van Iran op hun binnenlandse opmerkingen) en het op het matje roepen van één van hen.
Ben nu dus wel benieuwd naar de reactie van Verhagen/CDA

The Franchise

Citaat van: TheCFO op 27/04/2007 om 10:58:43
Citaat van: The Franchise op 27/04/2007 om 10:18:14
Nee, zal niet het geval zijn. Een paar jaar geleden heeft de AIVD al gezegd dat politici en opiniemakers rekening moesten houden met hun uitspraken. Later zei de (onafhankelijke) Wetenschappelijke Raad voor Regeringsbeleid dat ook. In beide gevallen vielen meerdere politici daarover, waaronder Maxime Verhagen (CDA).

Hoe feitenlijk juist het ook is, het is geen (politiek) populaire opmerking om te zeggen dat polariserende politici voor een groot deel verantwoordelijk zijn voor radicalisering. Politici willen zich daar niet aan branden en omdat de AIVD verantwoording af moet leggen aan het ministerie van Binnenlandse Zaken, is het eerder zo dat de AIVD monddood wordt gemaakt.

Er is naar mijn smaak wel een verschil tussen algemene opmerking over de relatie tussen radicalisering en politieke statements (ik ben daar trouwens vast minder van overtuigd dan jij, en ik vind ook dat NL politici zich niet al te druk hoeven te maken over de reactie van Iran op hun binnenlandse opmerkingen) en het op het matje roepen van één van hen.
Ben nu dus wel benieuwd naar de reactie van Verhagen/CDA


Wilders heeft keer op keer geen aandacht besteed aan de adviezen van de deskundigen. Dat hij er nu wordt uitgepikt is terecht. Moet hij maar niet olie op het vuur blijven gooien voor zijn eigen politieke gewin.

Wilders is geen 'vrijheidsstrijder', hij polariseert alleen maar. Dat hij daar op wordt aangesproken is zijn eigen schuld.

Als Wilders gewoon een politiek onwenselijke mening had, dan was het een ander geval geweest. Maar wat hij doet zet aan tot radicalisering. Door zijn populariteit en het gebrek aan een weerwoord vanuit de politiek op hem (zie de dubbele paspoorten, waar hij heel veel indirecte bijval kreeg van de andere partijen) hebben jongeren het idee gekregen dat iedereen tegen hen is en ze zelf met een weerwoord moeten komen. Dat weerwoord is vaak simplistisch gescheld, maar dat wordt ook weer gezien als 'radicalisering' en wanneer ze dat weerwoord niet meer hebben blijft er nog maar weinig over om een man als Wilders aan te pakken.

Of je het daar mee eens bent of niet, het is in ieder geval een feit dat Wilders een van de meest gehate mannen is bij zeer veel moslims en hij hevige reacties opwekt. En als je kijkt naar radicalisering en terrorisme in het algemeen is die frustratie tegenover de politiek eigenlijk altijd de beginfase.

SAMADIE

(NCTb), IS GEen geheimedienst. maar dat terzijde. ik denk dat geertje niets meer weet te verzinnen om in de krant te komen.

TheCFO

Citaat van: SAMADIE op 28/04/2007 om 10:23:32
(NCTb), IS GEen geheimedienst. maar dat terzijde.

Dank, maar volgens de krant was naast de NCtB ook de AIVD  aanwezig

Citaat van: betonmo op 26/04/2007 om 22:06:51
Tijdens een vertrouwelijke bijeenkomst, waarbij behalve Joustra ook een vertegenwoordigers van veiligheidsdiensten aanwezig waren,

Timarzgha

Nu is het het geval dat is gebleken dat hij zelf verzocht heeft om inlichtingen over hoe zijn woorden in te islamitische wereld aankomen.
Om vervolgens te kunnen klagen dat het hem werd uitgelegd?
Hij vroeg er zelf naar!

TheCFO

Uit de telegraaf.nl

AIVD had Wilders in vizier
door Joost de Haas en Bart Mos
AMSTERDAM - De AIVD heeft Geert Wilders jarenlang geschaduwd bij bezoeken die de politicus bracht aan de Israëlische ambassade in Den Haag. De geheime dienst registreerde de gangen van Wilders naar het ambassadeterrein en legde vast hoe lang diens bezoekjes duurden.
Dit hebben bronnen rond de inlichtingendienst verklaard tegenover De Telegraaf. Wilders eist dat premier Balkenende naar de Tweede Kamer komt om tekst en uitleg te geven. "Het is een grof schandaal dat de geheime dienst een politicus tijdens zijn normale werkzaamheden volgt en in de gaten houdt, aldus Wilders.
De PVV-leider roept de minister-president komende dinsdag direct na het voorjaarsreces naar de Kamer. "Ik wil weten welke ministers hiervan op de hoogte waren, want in dat geval hebben zij een groot politiek probleem.
Legitiem
De AIVD weigerde gisteravond ieder commentaar. Een woordvoerder van de Israëlische ambassade toonde zich verbaasd en wilde slechts kwijt dat de contacten met Wilders behoren tot het "legitieme werk van een diplomatieke vertegenwoordiging". Wilders laat weten dat de bezoeken plaatsvonden in het kader van zijn werk als Kamerlid. "Het klopt dat ik regelmatig langsging op de Israëlische ambassade. Tot afgelopen jaar kwam ik daar vrijwel maandelijks. De contacten ontstonden toen ik nog woordvoerder buitenland was voor de VVD-fractie."
--------------------

En ik maar denken dat Geert een snoeiharde politiestaat wel een leuke toekomst vond voor la Hollande