Hoofdmenu

muziek! jammer jammer

Gestart door ayoub, 03/03/2002 om 08:49:36

ayoub

ajajethma,zijn jullie in nedrland of nogsteeds op de berg,sorry maar dat is gewoon de waarheid
jullie luisteren naar valse muziek,valse stem en ook valse noten en akkorden echt waar hoor
wie maakt nou in arif muziek? niemand!
iedereen denkt alleen aan geld(muziekanten)dus
maar niet aan kwaliteit dat vind ik echt heel erg hoor.
ik ben zelf ook muziekant, dus neem me niet kwalijk aub

Fedwa

#1
of we nog steeds op de berg zijn??(kan het misschien in nog kapotter Nederlands??)
De laatste keer dat ik checkte was Nederland zo plat als maar kan.. :D

Wie maakt er nou muziek in Arif?? Huh..???..A Mienier...ik jou nie biegraip...

Conclusie: Whatevaaaaaaaaaaaaa....

Groet Fedwa

ps: neem het me niet kwalijk aub...ik ben ook maar een riffia die wel degelijk van dat soort muziek houdt...hahahaha

kamal

#2
ik ben het toch meer met ayoub eens fadwa, kijk maar eens naar waar ze over zingen: het is eigenlijk alleen maar klagen.

waarom dit, waarom dat, waarom heb je me verlaten kom bij me terug (sukkels):D

Yuba

#3
;)Azul ayoub, alvorens ik begin, jouw naam komt me heel erg bekend voor in de muziekwereld als ik deze naam hoor of lees dan denk ik aan de Bassist van de prachtige band  Thaziri in A’dam.
Maar goed ik wil dus reageren op deze topic van jou ik vind het wel interessant omdat ik toevallig ook in dat wereldje zit en steeds de muziek anders bekijk en analyseer.

Uma Ayoub, vergeet niet dat Commerciële muziek de heersende muziek is,  toevallig is het publiek die een ster van je kan maken of tegenovergestelde daarvan. Maar als wij het hebben over het publiek dan is dit weer een onderwerp apart.
Wat ik je wel duidelijk kan makken en wellicht als jij degene die ik bedoelde bent, hadden wij het vaak er over. Het intellect muziek die op een subtiele wijze op een geschoolde manier is  gemaakt en daar bedoel ik wat jij zelf constateerde. Dus de perfecte akkoorden de juiste noten en wat belangrijk is de mesure en nog wat fundamenteel is voor een song is het perfecte arrangement. Dat soort criteria zou een gemiddelde luisteraar geen worst wezen, als hij maar een swingende muziek hoort die hem/haar zijn/haar dag perfect kan volmaken.
 Dus Uma Ayoub het publiek is variërend.

Thanemmerth.

Touhami

#4
Awma Ayoub,

waar haal je 't recht vandaan om de Riffijnse zanger op deze manier aan te vallen en te beledigen? Wil jij ze3ma zeggen dat je aan het moderneseren bent of zo? Dat kan ik namelijk niet uit je woorden lijden! Jij als muziekant hoort beter te weten .
Denk je nou echt dat iemand die naar Ithran, Twatoun, Banne3maan...luistert, er wakker van ligt als er tussendoor een valse noot voorkomt?
Het gaat min of meer om woorden, woorden die ons wakker maken en houden. Die woorden worden versiert met muziek en dat is altijd een genot om naar te luisteren en een reden om te gaan nadenken en te beseffen waar we horen en waar we zijn.
Als je naar noten wilt luisteren dan adviseer ik je Beethoven en Mozart!

Azul.

Yuba

#5
;) Azul Ayoub,

Ik ken je weldegelijk, ik zit in een Muziekgroep in Utrecht en we hebben een keertje in Argan te A'dam samen gejammd.

Ja hoor, Thziri is een van de beste Muziekgroepen in Nl. ;)

hassan (Gast)

#6
hi ayub

    i`m sure u remember tidighine (hammat and soulit),,, how r u doing?  peace to u keep in touch,  hassan from the usa
;)

Yuba

#7
;)

Azul Hassan, how are you doing in the states? I’m really happy to meet u again in Arif-forum, so are u still living there with that American girl?
 Yes thawmat i3zzen you was the drummer of the lovely music group together with Hammat and sullit, which called Thidghin, it was en it’s still my favorite Amazigh  music group!

Hassan you are the one who called in Biya Hassan Thikacha, when you were living there.
So I think I found the phone number of Khalid Izri, wich you was locking for befor, so if you are still interested in his number I’m ready to give it to you.

Tack care of u and setessir.

;)

HASSAN (Gast)

#8

         GLAD TO HEAR FR0M YA

    SO, HOWS EVERYTHING GOING IN HOLLAND D U STILL PLAY MUSIC OR WHAT? TELL ME SOMETHING ABOUT UR ACTIVITIES OVER THERE? I`M STILL IN TOUCH W/HAMMAT AND SOULIT, THEIR DOING WELL, HAMMAT JUST OPENED A MUSIC STORE ON HIS STREET, SOULIT`S WAITING TO PLAY IN SPAIN WITH HAMMAT, MAYBE IN NEXT JUNE,
   YEP, I`M NYC, I`M DOING WELL, I PLAY SOME ALTERNATIVE MUSIC WITH A LOCAL AMERICAN BAND (THE LOST RIVER  BAND), THEY LIKE ME AS A BERBER DRUMMER AND I SING S0ME AMAZIGH SONGS, CERTAINLY WHEN I GET DRUNK??THEY LOVE IT.
I ALSO, TALK BY YAHOO CHATS IF U WONNA GET IN THERE, MY NAME IS GONNA BE AMZIOW
   IF U HAVE KHALID IZRI`S PHONE NUMBER, PLEASE SENT TO ME AND I`LL APPRECIATE THAT,
   WELL, THANKS FOR UR EMAIL,

MY NAME IS HASSAN NOT THIKACHA

PEACE TO U BRO AND KEEP IN TOUCH,,,,THINEMRIT


Aroman

#9
hey all!!!!!

Ayoub denkt te weten wat kwalitatieve muziek is,, NOT.
daardoor wil het niet zeggen dat we geen smaak hebben, daar valt niet over te twisten.

wat is er trouwens mis met de muziek uit de bergen van de rif.

mensen als Ayoub denken dat ze Diepgaande muziek maken,,, they wish.
het enige wat ze brullen zijn Wannabe-songs ( van zangers met echte talent).

trouwens gaan hun liedjes over het slechte leven, waarbij ze mensen zoals de rijken afkraken, en hun zogenaamde bittere leven proberen uiteen te zetten, terwijl men geen moer uitvoert en slapend rijk wil worden.
(het enige waar ze aan denken is hasj en drank)

nou lekker diepgaand zeg!!!!!!!!

(niet persoonlijk bedoeld Ayoub, dit naar aanleiding van jou onderwerp)

Take Care All!;)

Yuba

#10
:) Azul Hassan Really beautiful to read that you are still busy with music even in US, so keep going.
Hassn if you want to state your @mail address to send you the phone of  khalid IZRI witch you are still locking for.

Thanemmeth.

Abdelmalik EL Hanini

#11

ik (abdelmalik) vind het heel jammer dat jullie allemaal zo denken over rif muziek het is eigenlijk een soort afwijzing van je afkomst normaal zou je trots op je afkomst moeten zijn met zijn waarden en normen zowel muziek hoort bij jullie afkomst het kan raar klinken in je oren of je begrijpt het niet of je luistert liever naar Nederlandse, R&B muziek maar toch zijn er gelukkig genoeg mensen die het mooi vinden
graag  jullie reactie hier op ???? Marokkaan altijd een Marokkaan ????

Sa3ieD

#12
wajouwww hoe fatima kun je wel niet zijn, met je whateva


Citeerof we nog steeds op de berg zijn??(kan het misschien in nog kapotter Nederlands??)
De laatste keer dat ik checkte was Nederland zo plat als maar kan.. :D

Wie maakt er nou muziek in Arif?? Huh..???..A Mienier...ik jou nie biegraip...

Conclusie: Whatevaaaaaaaaaaaaa....

Groet Fedwa

ps: neem het me niet kwalijk aub...ik ben ook maar een riffia die wel degelijk van dat soort muziek houdt...hahahaha

Tamma

#13
Je komt vrij bijdehand over Sa3ied, probeer iedereen in zn waarde te laten.

Bouya

Gans

#14
AAAAaaaaaa levenloze, het was als een grapje bedoeld a domme fodma