Imazighen en Jeruzalem.

Gestart door Izwan, 19/04/2007 om 09:47:22

Izwan

Voor Hadou,
Ik heb je linkjes wel gelezen, maar ik heb geen tijd om alles wat daar wordt gemeld op de juistheid te controleren.
Ik probeer zoveel mogelijk informatie uit de boeken te halen. Voorlopig concentreer ik op verhalen van de bijbel en thora om te begrepen waarom het verbanning van kanaanieten uit kanaan land is door joden en Christenen gerechtvaardigd. (koran zal ik als laatste behandelen).

Het verhaal over de vervloeking van nazaten van Ham (kanaan) heb ik uit het volgende boek gehaald:
http://img402.imageshack.us/my.php?image=kanaan142vp0.jpg

Hier wordt dat verhaal uitgelegd.
http://img82.imageshack.us/my.php?image=kanaan148zb8.jpg
http://img515.imageshack.us/my.php?image=kanaan149qr4.jpg
Door dat verhaal is de status verschil tussen de nazaten van Ham, Sem en Japhet ontstaan.

Volgens de bijbel heeft Abraham de eerste opdracht om Kanaan land voor nazaten van Izaak te annexeren.
http://img515.imageshack.us/my.php?image=kanaan145bm3.jpg

Wat betreft Mozes is het andere verhaal.

Hadou

Beste Izwan:
Hoewel ik ook graag snuffel in oude verhalen uit de bijbel, toch vertrouw ik die bijbel niet en Thora heb ik nooit gelezen.

De christenen hebben dat vervloeking van Hamieten wel misbruikt. Zij verdedigden de Afrikaanse slavernijhandel naar Noord en Zuid amerika door deze bijbel teksten. En de joden ( nederlandse vooral) waren de schakel in die slavenhandel. ( 17de tot 19 eeuw n.Chr)
Maar goed bedankt voor jouw bijdrage en ik wacht af tot jij een conclusie zelf hebt getrokken.
succes !

betonmo

beste IZWAN

Je zecht het zelf,het zijn allemaal verhalen.
Zelfs hadou heeft blijkbaar geen vertrouwen in verhalen
die uit de thora of bijbel komen.!

maargoed sukses met het uitpluizen van die vervalste
verhalen,de bijbel die maakt er helemaal een zootje van
als het gaat om feiten.!
Ze hebben wel goede kinderverhalen.!

Izwan

Citaat van: Hadou op 07/05/2007 om 16:23:17
Beste Izwan:
Hoewel ik ook graag snuffel in oude verhalen uit de bijbel, toch vertrouw ik die bijbel niet en Thora heb ik nooit gelezen.

De christenen hebben dat vervloeking van Hamieten wel misbruikt. Zij verdedigden de Afrikaanse slavernijhandel naar Noord en Zuid amerika door deze bijbel teksten. En de joden ( nederlandse vooral) waren de schakel in die slavenhandel. ( 17de tot 19 eeuw n.Chr)
Maar goed bedankt voor jouw bijdrage en ik wacht af tot jij een conclusie zelf hebt getrokken.
succes !
Het gaat hier niet om vertrouwen, maar om de feiten en de interpretatieÃ,´s daarvan.
Door die verhalen kan jij de gedachtengoed van christelijke extremisten (Bush) en zionisten beter begrepen.

betonmo

Dat kunnen we heel goed Izwan ,zonder al die verhalen.
Wie wil je nu bij de neus nemen,jezelf ,.....allemaal verspilde
tijd van je ,vraag maar aan oude Irifien,die kunnen je betere verhalen vertellen.!

Izwan

Citaat van: betonmo op 07/05/2007 om 16:39:15
Dat kunnen we heel goed Izwan ,zonder al die verhalen.
Wie wil je nu bij de neus nemen,jezelf ,.....allemaal verspilde
tijd van je ,vraag maar aan oude Irifien,die kunnen je betere verhalen vertellen.!
Roe7 atta3yath ayakka.

Hadou

Citaat van: Izwan op 07/05/2007 om 16:36:01
Het gaat hier niet om vertrouwen, maar om de feiten en de interpretatieÃ,´s daarvan.
Door die verhalen kan jij de gedachtengoed van christelijke extremisten (Bush) en zionisten beter begrepen.
Natuurlijk. Ik begrijp je goed. Ik wil alleen maar benadrukken dat je veel historische en religie boeken met elkaar moet vergelijken om achter de waarheid te komen.
Dat vergt tijd en ik moedig je ook aan om die tijd in te steken. Er is meer onzin verspreid door de dieven, moordenaarsÃ,  en criminelen dan de waarheid door goede mensen.
Hoeveel bibliotheken aan boeken in Egypte, Irak, Iran, noord-africa en Andalusie zijn vernietigt? Door al die vervalsers en haters. Door al die idioten! barbaren! van Romeinen, Fransen, Spanjaarden, Engelsen en Joden en Mongolen...

Er is maar weinig aan al dat barbaarse laffe beetsen ontsnapt en daarvan moeten wij al onze informatie uit halen. Dat is een Kei van een Karwei.

Dus respect naar je toe Izwan, thawmat.

Lezer

Citaat van: Izwan op 07/05/2007 om 16:01:32
Voor Leugenaar Lezer.
Het bekendste feit is dat Kanaan nakomeling van Ham was (lees thora, bijdel en de meeste betrouwbaar historici ââ,¬Â¦.enz). Phoeniciers =kanaanieten.
Ik kan uit je linkjes ook nergens terug lezen dat nazaten van kanaan semieten zijn.
Het feit dat deze Semitische propagandadeur de kanaanietische taal Semitische taal noemen wil niet zeggen dat Kanaanieten Semieten waren.
Het feit dat de talen van veel Semitische volkeren van Kanaanitische taal zijn afgeleid, heeft het te maken met het feit dat Hamieten (o.a. kanaanieten en Egyptenaars) ontwikkeld waren dan Semitische Nomaden van toen.
De vraag blijft: Waarom denk jij dat Kanaanieten geen nazaten van Ham zijn?.

In linguistic terms, Canaanite refers to the common ancestor of closely related Semitic languages. Hebrew is a southern dialect of the Canaanite language, and Ugaritic a northern one. Canaanite is the first language to use a Semitic alphabet, from which most other scripts derive.

[Wikipedia]

Wah

Jeeeeeeeezus!!! Dit moet me echt even van het hart....

Hou eens heel snel op met dat geneuzel over historische yizzan feitjes!!! Als Imazighen nou uit een ei komen kruipen of de missing link in de evolutie waren dan was dat zwaar cool en intressant enzovoorts enzovoorts. Maar godallemachtig heilige Oeraap nog aan toe, wat moeten wij er nou mee of millenia geleden onze voormoeders gepookt werden door Kanonieten of gebonkt door Kajakieten?

Izouran

Lezer

Citaat van: Wah op 07/05/2007 om 17:29:32

Hou eens heel snel op met dat geneuzel over historische yizzan feitjes!!! Als Imazighen nou uit een ei komen kruipen of de missing link in de evolutie waren dan was dat zwaar cool en intressant enzovoorts enzovoorts. Maar godallemachtig heilige Oeraap nog aan toe, wat moeten wij er nou mee of millenia geleden onze voormoeders gepookt werden door Kanonieten of gebonkt door Kajakieten?
Ze3ma, je maakt een goede reactie in dit topic, met het aller beschaadste taal bovendien?!
"I don't feel ya".

Wah

Citaat van: Lezer op 07/05/2007 om 17:33:45
Citaat van: Wah op 07/05/2007 om 17:29:32

Ze3ma, je maakt een goede reactie in dit topic, met het aller beschaadste taal bovendien?!
"I don't feel ya".
Asahbi, Itaqi llah.. gewoon kappen nou. Ik zweer je bent niet minder slim als je al die brainwaves niet gelijk hier dropt. Iri daryaz!

3ich

Citaat van: Rbaaz op 20/04/2007 om 20:33:19
Ten tijde van de kruistochten trokken veel Marokkanen (en andere Noord-Afrikanen) naar Jeruzalem om de mensen daar te helpen.  Deze Marokkanen/Imazighen hebben hard gevochten tegen de agressor uit Europa. Als dank voor hun inzet kregen ze de dichtstbijzijnde wijk aan de Al-Aqsa moskee als Wagf (schenking) om te bezitten en zich daar te vestigen. Deze wijk werd de Magribijnse wijk genoemd. De Marokkanen woonden hier en stichten er een school en moskee en ander instituten. In deze wijk kwamen de pelgrims uit Noord-Afrika logeren en ook voor de handel en om te studeren. 744 jaar was deze wijk in het bezit van Noord Afrikanen tot dat deze in 1967 door de zionistische leger met de grond gelijk is gemaakt.
Tegenwoordig is alleen de Magribijnse poort waar ze van de wijk de Al-aqsa ingingen er nog.  Maar de zionisten zijn daar nu bezig met opgravingen en ook dit poort is in gevaar.

dat plein voor de "klaagmuur" is de plaats waar de wijk stond

De zionisten zijn daar bezig met opgravingen? Daar heeft de tempel van salomon ook gestaan. Zou dat enige verband hebben met de ster van de Marokkaanse vlag ???

Amazigh/rebel

Citaat van: Hadou op 07/05/2007 om 16:23:17

Zij verdedigden de Afrikaanse slavernijhandel naar Noord en Zuid amerika door deze bijbel teksten. En de joden ( nederlandse vooral) waren de schakel in die slavenhandel.

Kun je verder gaan in die bewering best wel interesant

agezzaa_iakien

Citaat van: Izwan op 19/04/2007 om 09:47:22
Weet iemand over de geschiedenis van Imazighen in Jeruzalem?

ik weet van mijn vader dat 5 generaties voor mijn grootvader van Akka komen. Vroeger Palestijns gebied nu gekoloniseerd door de joden. Mijn grootvader had een stamboom en kon daarop zien vanwaar we afstamden. Hij zei ook dat de meeste Riffijnen van Palestina komen maar dat is 500-600 jaar terug ondertussen zien we ons eigen niet meer als Arabieren maar als Irifiën. Maar het is wel leuk om te weten natuurlijk :)