Imazighen en Jeruzalem.

Gestart door Izwan, 19/04/2007 om 09:47:22

kadikaddour

Citaat van: betonmo op 30/04/2007 om 06:41:56
Citaat van: Hadou op 30/04/2007 om 01:13:02
Citaat van: Izwan op 29/04/2007 om 14:38:03
Beste Hadou,
Izwan: Ik kan je aardig volgen. Ik heb mij de laatste week ook niet in verdiept. Toch vind ik het boeind. Bedankt voor jouw uitleg.

-- Het is beter om de topic op nieuw aan te maken, gezien dat het uit de hand gelopen is. En dat sommige leden het vol met Off-topic rotzooi hebben aangevuld.
-- steek je energie niet in zulke mensen. sommigen weten toch het altijd beter.

wat je zegt ben je zelf.U en Izwan hebben hier vele leugens neergezet.
vooral dat wij Imazighen worden neergezet als produkt van andere
volken,dus dat we van die en die afstammen,Imazighen stammen van niemand af,Imazighen hebben voor alle andere volken als eerste Noord afrika bewoond,het woord Imazighen zegt genoeg,het betekent mensen om te wonen. 20.000 jaar geleden waren er in noord europa
neadertalers met mamoet en al en dat was de ijstijd, dan kan het niet zo zijn dat er geen Imazighen waren in NA.... Dat kan niet< >!!!
Ik ben juist niet offtopic ,ik zeg alleen dat de feiten niet kloppen,ik kan me wel vergissen in de ijstijd die was wel 30.000 jaar geleden of langer geleden,de ijstijd zegt ook niet alles over Imazighen,die waren er eerder dan de neadertalers en de mamoet en voor de Apen en andere dieren.
en ook eerder dan de romeinen,mozes ,Ibrahim,de grieken en de god zeus waar ze in geloofden,en amon en andere goden.

ik ben helemaal met je eens .
inderdaad er zijn sommige leden die hebben hier vele leugens neergezet ,
ik heb hun reacties aandachtig gevolgd , door hun onwettenheid proberen ze soms te bewijzen imazighen als verwanten van arabieren .
ik geloof niet  in het verhaaltje van ( sam en ham ) .
onze wortels liggen  in TAMAZGHA en niet in midden oosten .
de arabieren die hebben ons erfgoed vernitiegd in tamazgha , ze zijn de echte vijanden  van ons identiteit en bestaan .
ik zeg tegen sommige leden daar moeten jullie richten  en niet naar het verhaaltje van imazighen in jeruzalem .

betonmo

Citaat van: kadikaddour op 01/05/2007 om 15:33:43
Citaat van: betonmo op 30/04/2007 om 06:41:56
Citaat van: Hadou op 30/04/2007 om 01:13:02
Citaat van: Izwan op 29/04/2007 om 14:38:03
Beste Hadou,
Izwan: Ik kan je aardig volgen. Ik heb mij de laatste week ook niet in verdiept. Toch vind ik het boeind. Bedankt voor jouw uitleg.

-- Het is beter om de topic op nieuw aan te maken, gezien dat het uit de hand gelopen is. En dat sommige leden het vol met Off-topic rotzooi hebben aangevuld.
-- steek je energie niet in zulke mensen. sommigen weten toch het altijd beter.

wat je zegt ben je zelf.U en Izwan hebben hier vele leugens neergezet.
vooral dat wij Imazighen worden neergezet als produkt van andere
volken,dus dat we van die en die afstammen,Imazighen stammen van niemand af,Imazighen hebben voor alle andere volken als eerste Noord afrika bewoond,het woord Imazighen zegt genoeg,het betekent mensen om te wonen. 20.000 jaar geleden waren er in noord europa
neadertalers met mamoet en al en dat was de ijstijd, dan kan het niet zo zijn dat er geen Imazighen waren in NA.... Dat kan niet< >!!!
Ik ben juist niet offtopic ,ik zeg alleen dat de feiten niet kloppen,ik kan me wel vergissen in de ijstijd die was wel 30.000 jaar geleden of langer geleden,de ijstijd zegt ook niet alles over Imazighen,die waren er eerder dan de neadertalers en de mamoet en voor de Apen en andere dieren.
en ook eerder dan de romeinen,mozes ,Ibrahim,de grieken en de god zeus waar ze in geloofden,en amon en andere goden.

ik ben helemaal met je eens .
inderdaad er zijn sommige leden die hebben hier vele leugens neergezet ,
ik heb hun reacties aandachtig gevolgd , door hun onwettenheid proberen ze soms te bewijzen imazighen als verwanten van arabieren .
ik geloof niet  in het verhaaltje van ( sam en ham ) .
onze wortels liggen  in TAMAZGHA en niet in midden oosten .
de arabieren die hebben ons erfgoed vernitiegd in tamazgha , ze zijn de echte vijanden  van ons identiteit en bestaan .
ik zeg tegen sommige leden daar moeten jullie richten  en niet naar het verhaaltje van imazighen in jeruzalem .


dank voor je steun!!   

Izwan

Citaat van: Hadou op 23/04/2007 om 19:35:19
Voor Izwan:
Volgens de bijbel:
4-Canäan : Betekent het ''laagland''. Can = laag. (Aram = hoog). Het laagland van Canäan is wat we nu als Libanon en Palestina kennen. Ook hebben de nazaten van Canäan ( 4de zoon van Ham) zich verspreid en gemengd over het midden- oosten gebieden. En Noord Afrika.

Tot zover.
Ik had vergeten om deze leugen te ontkrachten.
De naam Canaan bestond voor dat er Canaan land ontstaan. Canaan land betekent het land van Canaan (onze voorvader). Dit heeft niets te maken met Laagland.
De joden noemen Canaan land: het beloofde land. Abraham krijgt opdracht van god om Canaan land te veroveren …. Dit is de reden dat onze voorouders (Canaanieten) naar NA weggejaagd.

Hadou

#78
OK ! Dan neem ik het zo aan in het vervolg. 3afak Izwan.
Maar eh?  bedoel je : Abraham* krijgt een opdracht van God om het land van Kan3aan te annexeren en Kan3aanieten te  verbannen?
Waarom? En staat dat in de Koran?
[* was het niet Mozes die zijn bevrijde volk het land Kanaan beloofde?]*
--
[1200-900 Voor Christus:  is het Vroeg IJzertijdperk.
in Kanaän waarvan het grootste deel door Israëlieten wordt ingenomen]<< citaat uit wikipedia link
--
[900-600 Voor Christus: is het Middel IJzertijdperk.
Carthago volgens de legende door de Tyrische princes Dido gesticht.
link
--
p.s. als het een beetje klopt, wil ik verder op ingaan. En dan wil ik verder andere bronnen bij halen.

Izwan

#79
Citaat van: Hadou op 04/05/2007 om 15:22:55
OK ! Dan neem ik het zo aan in het vervolg. 3afak Izwan.
Maar eh?? bedoel je : Abraham* krijgt een opdracht van God om het land van Kan3aan te annexeren en Kan3aanieten te? verbannen?
Waarom? En staat dat in de Koran?
Ik ben nog niet helemaal uit, maar volgens me gaat het het volgende verhaal die net na de beë©®diging van de zondvloed heeft plaats gevonden. Ik citeer:
Noe?s zonen waren Sem, Ham en Japhet, die stamvaders werden van het nieuwe mensengeslacht dat de landstreek weer bevolken ging; Cham heet de vader van Kanaan.
Noe, die landbouwer was, begon met zijn zonen opnieuw de aarde te bebouwen en plantte ook een wijngaard. Toen hij op een zekere dag van de wijn gebruikte en buiten zijn schuld dronken was geworden, rukte hij zich in deze staat van bedwelming de kleren van het lijf en lag ontbloot in zijn tent te slapen.Ã,  Zo zag hem zijn zoon Ham, en spottend vertelde hij het aan zijn beide broers. Maar deze namen een mantel op de schouders, en achteruit gaande om de naaktheid huns vaders niet te zien, bedekken zij hem.
Toen Noe7 ontwaakte, vernam hij met verontwaardiging, hoe onwaardig zijn zoon Ham hem behandeld had. In toorn ontstoken zeide hij: `gevloekt zij Kanaan. Hij zal de geringste knecht van zijn broeders zijn?. Daarna voegde hij een zegen toe voor Sem en Japhet: ?Ã,  Ã, zegende hij Jahweh, de god van Sem: Kanaan zal hem dienen! God geve ruimte aan Japhet; hij wone in de tenten van Sem, en Kanaan zal hem dienstbaar zijn!?.

Het komt op neer dat Ham heeft gezondigd. Noe7 heeft hem niet vervloekt, maar wel zijn zoon Kanaan.


Rbaaz


Ik heb wel eens gehoord van oude mannen in Rif dat bepaalde stammen oorspronkelijk uit de huidige Palestina komen. Waar deze verhalen vandaan komen weet ik niet. Het kunnen verhalen zijn die waar zijn en van ouder tot kind zijn overgebracht. Maar het kunnen ook fabeltjes zijn. alles is mogelijk.
Wat wel opvallend is, is dat het overeenkomt met wat bepaalde historici, zoals Khaldoun (1332-1406) en voorheen Al-Bakri (1014-1094) hebben beweerd. 

Al-Bakri verhaald in zijn boek almasalik wa almamalik blz 21 over Goliath het volgende ââ,¬Å" Goliath trok zich met een Berberse leger richting het Israëlitische kampââ,¬Â¦Ã¢â,¬Â¦..ââ,¬? (het verhaal van Goliath en David is verder bekend). Volgens deze historicus (blz 232) komen Imazighn uit het huidige Palestina. ââ,¬Å"Nadat hun koning Goliath verslagen werd, zijn ze verdreven uit hun gebied en trokken richting Noord Afrikaââ,¬?. Al=Bakri verteld wel erbij dat er ook ander theorieën zijn en niet met zekerheid te zeggen is wat de oorsprong is.

Ibn Hazm (994-1069) die kennis van Genealogie en een boek hierover heeft geschreven zegt dat Imazighen afstammen van kan3aan ibn Haam. Citaat uit zijn boek: ââ,¬Å"
ورأيت لبعض نسابي البربر أن زناتة هو شانا بن يحيى بن صولات بن ورتناج بن ضرى بن سقÙ?Ùˆ بن
جنذواذ بن يملا بن مادغس بن هوÙÆ' بن هرسق بن ÙÆ'راد بن مازيغ بن هواÙÆ' بن هريÙÆ' بن بدا بن بديان
بن ÙÆ'نعان بن حام بن نوح النبي -صلى الله عليه وسلم- : Ø°ÙÆ'ر ذلÙÆ' يوسÙ? الوراقØÅ' عن أيوب بن أبي
يزيد مخلد بن ÙÆ'يداد بن سعد الله بن مغيث بن ÙÆ'رمان بن مخلد بن عثمان بن وريمت بن خوبنÙ?ر بن سميران
بن ÙŠÙ?رن بن شاناØÅ' وهو زناتة.ââ,¬?


Voor de rest is het bekend dat de Phoeniciers al voor de 10de eeuw contact hebben gehad met Noord Afrika. Ze hebben veel steden in Marokko gesticht, de stad Lix 12de eeuw v. Chr, Russaddir, Ceuta en Salé. Later hebben de Carthagers  Tanger gesticht 6de eeuw voor Chr. En niet te spreken over de andere steden in Algerije, Tunis en Libië.
De Imazighen hebben veel gemeen met de Phoenciers en de belangrijkste zijn de taal en godsdienst. Het is niet met zekerheid te zeggen dat ze bloedverwanten maar de Phoeniecires en voornamelijk de chartgers zijn niet teruggegaan naar Libanon of Palestina. Ze zijn in het volk der Imazighen samengegaan.

Lezer

Jullie geven de onzin een kans van twijfel, wat je in arabisch citeerde in onzin. Het is alsof ze dat geopenbaard gekregen hebben. Verder is verleidelijk om te zeggen dat  het niet met zekerheid valt om te zeggen dat er een bloedverwanschap is tussen de Berbers en de Feniciers. Wat er is daar helemaal geen spake van. De feniciers zijn semieten/midden oosters.


Izwan

Citaat van: Rbaaz op 06/05/2007 om 20:17:41

Ik heb wel eens gehoord van oude mannen in Rif dat bepaalde stammen oorspronkelijk uit de huidige Palestina komen. Waar deze verhalen vandaan komen weet ik niet. Het kunnen verhalen zijn die waar zijn en van ouder tot kind zijn overgebracht. Maar het kunnen ook fabeltjes zijn. alles is mogelijk.
Wat wel opvallend is, is dat het overeenkomt met wat bepaalde historici, zoals Khaldoun (1332-1406) en voorheen Al-Bakri (1014-1094) hebben beweerd.Ã, 

Al-Bakri verhaald in zijn boek almasalik wa almamalik blz 21 over Goliath het volgende ââ,¬Å" Goliath trok zich met een Berberse leger richting het Israëlitische kampââ,¬Â¦Ã¢â,¬Â¦..ââ,¬? (het verhaal van Goliath en David is verder bekend). Volgens deze historicus (blz 232) komen Imazighn uit het huidige Palestina. ââ,¬Å"Nadat hun koning Goliath verslagen werd, zijn ze verdreven uit hun gebied en trokken richting Noord Afrikaââ,¬?. Al=Bakri verteld wel erbij dat er ook ander theorieën zijn en niet met zekerheid te zeggen is wat de oorsprong is.

Ibn Hazm (994-1069) die kennis van Genealogie en een boek hierover heeft geschreven zegt dat Imazighen afstammen van kan3aan ibn Haam. Citaat uit zijn boek: ââ,¬Å"
ورأيت لبعض نسابي البربر أن زناتة هو شانا بن يحيى بن صولات بن ورتناج بن ضرى بن سقÙ?Ùˆ بن
جنذواذ بن يملا بن مادغس بن هوÙÆ' بن هرسق بن ÙÆ'راد بن مازيغ بن هواÙÆ' بن هريÙÆ' بن بدا بن بديان
بن ÙÆ'نعان بن حام بن نوح النبي -صلى الله عليه وسلم- : Ø°ÙÆ'ر ذلÙÆ' يوسÙ? الوراقØÅ' عن أيوب بن أبي
يزيد مخلد بن ÙÆ'يداد بن سعد الله بن مغيث بن ÙÆ'رمان بن مخلد بن عثمان بن وريمت بن خوبنÙ?ر بن سميران
بن ÙŠÙ?رن بن شاناØÅ' وهو زناتة.ââ,¬?


Voor de rest is het bekend dat de Phoeniciers al voor de 10de eeuw contact hebben gehad met Noord Afrika. Ze hebben veel steden in Marokko gesticht, de stad Lix 12de eeuw v. Chr, Russaddir, Ceuta en Salé. Later hebben de CarthagersÃ,  Tanger gesticht 6de eeuw voor Chr. En niet te spreken over de andere steden in Algerije, Tunis en Libië.
De Imazighen hebben veel gemeen met de Phoenciers en de belangrijkste zijn de taal en godsdienst. Het is niet met zekerheid te zeggen dat ze bloedverwanten maar de Phoeniecires en voornamelijk de chartgers zijn niet teruggegaan naar Libanon of Palestina. Ze zijn in het volk der Imazighen samengegaan.

Waarom is het niet met zekerheid te zeggen dat Imazighen bloedverwanten van Phoeniciers zijn?


Izwan

Citaat van: Lezer op 06/05/2007 om 20:31:20
Jullie geven de onzin een kans van twijfel, wat je in arabisch citeerde in onzin. Het is alsof ze dat geopenbaard gekregen hebben. Verder is verleidelijk om te zeggen datÃ,  het niet met zekerheid valt om te zeggen dat er een bloedverwanschap is tussen de Berbers en de Feniciers. Wat er is daar helemaal geen spake van. De feniciers zijn semieten/midden oosters.


Geef eerst antwoord op mijn vragen voordat je hier meer leugens gaan vertelen.
http://www.amazigh.nl/awar/index.php?topic=11008.msg231431#msg231431
http://www.amazigh.nl/awar/index.php?topic=10933.msg232082#msg232082

Hoe kwam jij eraan dat Feniciers semieten zijn?


Hadou

#84
Citaat van: Rbaaz op 06/05/2007 om 20:17:41
Phoeniecires en voornamelijk de chartgers zijn niet teruggegaan naar Libanon of Palestina. Ze zijn in het volk der Imazighen samengegaan.
Dat deel van Phoeniciers die in Noord-Afrika woonden zijn idd. niet teruggegaan naar hun land van afkomst.
Als zij in het volk van Imazighen zijn gegaan: zou het niet zijn dat wij ( vooral huidige Irifiyen) niet een beetje van hun afstammen?

Hadou

#85
Citaat van: Izwan op 05/05/2007 om 13:36:09Het komt op neer dat Ham heeft gezondigd. Noe7 heeft hem niet vervloekt, maar wel zijn zoon Kanaan.
Izwan: dit verhaal ken ik en ik heb een paar linkjes voor je eerder geplaatst op dit forum.
Heb je dit uit Amazigh-geschiedenis boek?
-
ps. Het joodse volk van Mozes is volgens de Quráan nooit in het Land van kanaan aangekomen. Wat God hun beveelde te doen. gehoorzaamende ze niet. Mozes stierf eerder op de berg Nebo. Zijn volgelingen dwaalden door de woestijn (Judea) tot zij daar stierven.
verder heeft God hun vervloekt me de woorden '' jullie zullen nooit dat land innemen''
lees: soerat Al baqara en soerat ali 3imraan.

betonmo

Citaat van: Hadou op 07/05/2007 om 05:25:36
Citaat van: Rbaaz op 06/05/2007 om 20:17:41
Phoeniecires en voornamelijk de chartgers zijn niet teruggegaan naar Libanon of Palestina. Ze zijn in het volk der Imazighen samengegaan.
Dat deel van Phoeniciers die in Noord-Afrika woonden zijn idd. niet teruggegaan naar hun land van afkomst.
Als zij in het volk van Imazighen zijn gegaan: zou het niet zijn dat wij ( vooral huidige Irifiyen) niet een beetje van hun afstammen?


sorry ,kon het niet laten.
Wij Irifien lees: van Iker3jen met vijf hoofdstammen
                         tot en met Ithouajag3er ook vijf hoofdstammen
daartussen heb je ItTamsaman, ItTouzine, ItSaid, ItTourich, met elk 3 hoofdstammen,zijn vrijwel een uniek BLOEDSOORT die nergens bestaat,let wel
de ItOujag3er zijn in deze groep een sub-Clan in het geheel.!
Kom je buiten deze gebieden dan hoef je je verder geen Arifi te noemen.!

Lezer

#87
Citaat van: Izwan op 06/05/2007 om 23:54:44
Citaat van: Lezer op 06/05/2007 om 20:31:20
Jullie geven de onzin een kans van twijfel, wat je in arabisch citeerde in onzin. Het is alsof ze dat geopenbaard gekregen hebben. Verder is verleidelijk om te zeggen dat  het niet met zekerheid valt om te zeggen dat er een bloedverwanschap is tussen de Berbers en de Feniciers. Wat er is daar helemaal geen spake van. De feniciers zijn semieten/midden oosters.


Geef eerst antwoord op mijn vragen voordat je hier meer leugens gaan vertelen.
http://www.amazigh.nl/awar/index.php?topic=11008.msg231431#msg231431
http://www.amazigh.nl/awar/index.php?topic=10933.msg232082#msg232082

Hoe kwam jij eraan dat Feniciers semieten zijn?

Je taalsgebruik zegt al voldoend over je niveau, maar toch geef ik je een antwoord. Het feit dat de feniciers tot de semitsche volkeren behoren, is een bekend feit.
Maar om het nog duidelijker te maken, geef ik je een bron uit de site van Leiden waar het onderwezen wordt:
Taalnaam:    Fenicisch, (Phoenisisch)   Phoenician   
Taalfamilie:    Afroaziatisch, Noordwest Semitisch, Kanaanitisch
http://www.let.leidenuniv.nl/talengids/index.htm?var1=http://www.let.leidenuniv.nl/talengids/punisch.htm

--
Maar vertel me aub niet dat het niet eens mee bent met hen, en dat jullie PROFESSORS van mening mogen verschillen! Afgesproken?

Lezer

Lees over de semitische talen:
http://www.ethnologue.com/show_family.asp?subid=89998

Maar vooral over het woord "Kanaaniten":
Semitic  (77)

---- Central  (57)

---------South  (38)

-------------Canaanite (3)

--------------Hebrew  [heb] (Israel)
--------------Hebrew, Ancient  [hbo] (Israel)
--------------Samaritan  [smp] (Palestinian West Bank and Gaza)
http://www.ethnologue.com/show_family.asp?subid=90052

Izwan

#89
Voor Leugenaar Lezer.
Het bekendste feit is dat Kanaan nakomeling van Ham was (lees thora, bijdel en de meeste betrouwbaar historici ââ,¬Â¦.enz). Phoeniciers =kanaanieten.
Ik kan uit je linkjes ook nergens terug lezen dat nazaten van kanaan semieten zijn.
Het feit dat deze Semitische propagandadeur de kanaanietische taal Semitische taal noemen wil niet zeggen dat Kanaanieten Semieten waren.
Het feit dat de talen van veel Semitische volkeren van Kanaanitische taal zijn afgeleid, heeft het te maken met het feit dat Hamieten (o.a. kanaanieten en Egyptenaars) ontwikkeld waren dan Semitische Nomaden van toen.
De vraag blijft: Waarom denk jij dat Kanaanieten geen nazaten van Ham zijn?.