Imazighen en Jeruzalem.

Gestart door Izwan, 19/04/2007 om 09:47:22

betonmo

maar ja ik denk dat hadou en Izwam achterlopen,want ze hebben ergens in maroc.
Thifinach schrift van Imazighen van 20.000 jaar geleden opgegraven,dus het klopt gewoon niet wat ,
bovengenoemde personen beweren,ook al is het hun eigen mening niet maar van literatuur wat.eerder genoemde hebben gelezen.

Hadou

Citaat van: Izwan op 24/04/2007 om 12:13:19
P.S. Mizraim was, naar mijn weten, de voorvader van Filistijnen. De voorvader van Egyptenaar was Quabt (قبط) in het arabische. Ik zal het, voor zekerheid, nog nakijken.
Izwan:
In vorige pagina had ik Ham nazaten in details beschreven. punt 2 komen Palestijnen voor.
2-Mizraim's zonen waren Ludim, Anamim, Lehabim, Naphtuhim, Pathrusim, Casluhim (vader van de Palestijnen), en Caphtorim. Zij woonden het gebied wat nu Egypte heet en Noord Soudan, Sinaí,  Ghaza  tot Haifa. De naam Misr ( Egypte) komt dus van Mizraim.
--
Dus wat jij zegt komt niet helemaal overeen met de boven genoemde. Kijk er naar a.u.b.

verder kan ik mij nog herinneren dat een hooggeplaatste Palestijn in de media zich uit riep als Semmiet. ( zouden de palestijnen op verkeerde spoor zitten? )
- andere vraag: was Jeruzalem een bedevaartsplaats ( heilige plaats) van vroegere Imazighen?

Izwan

Citaat van: Hadou op 25/04/2007 om 16:18:30
Citaat van: Izwan op 24/04/2007 om 12:13:19
P.S. Mizraim was, naar mijn weten, de voorvader van Filistijnen. De voorvader van Egyptenaar was Quabt (قبط) in het arabische. Ik zal het, voor zekerheid, nog nakijken.
Izwan:
In vorige pagina had ik Ham nazaten in details beschreven. punt 2 komen Palestijnen voor.
2-Mizraim's zonen waren Ludim, Anamim, Lehabim, Naphtuhim, Pathrusim, Casluhim (vader van de Palestijnen), en Caphtorim. Zij woonden het gebied wat nu Egypte heet en Noord Soudan, Sinaí,  Ghaza  tot Haifa. De naam Misr ( Egypte) komt dus van Mizraim.
--
Dus wat jij zegt komt niet helemaal overeen met de boven genoemde. Kijk er naar a.u.b.

verder kan ik mij nog herinneren dat een hooggeplaatste Palestijn in de media zich uit riep als Semmiet. ( zouden de palestijnen op verkeerde spoor zitten? )
- andere vraag: was Jeruzalem een bedevaartsplaats ( heilige plaats) van vroegere Imazighen?

Beste Hadou,
Het is me niet gelukt om mijn aantekening over nazaten van Noa7 volgens de theorie van ibno khaldun te vinden.
In het algemeen zijn de meeste historicus met elkaar eens dat Egyptenaar nakomeling van Quabt (eerste koning van Egyptenaar) zijn. Er is een groep Egyptenaars die zich nog steeds Al aqubaat (meervoud van Quabt) noemen. Verder er is onenigheid over wie de echte vader van Quabt:
-   Sommigen zeggen dat Misr was de zoon van Quabt zoon van Cush zoon van Canaan.
-   Sommigen zeggen dat Quabt was de zoon van Layequ? zoon van Mizraim.
-   De meeste Israëlieten vroeger zeiden dat Egyptenaars nazaten van Phut (Ibno Khaldun denkt dat Phut quabt was) en anderen beweerden dat ze nazaten van Caphturim en Caphturim had bijnaam Quabtayin gekregen en Quabt zou daarvan afgeleid zijn.
-   ..enz

Over de echte voorvader van Palestijnen is er ook onenigheid: Sommigen zeggen dat ze nazaten van Paphrusim zoon van Mizraim en anderen zeiden dat ze nazaten van Casluhim zoon van Mizriam. Ibno Khaldun gelooft in de laatste theorie.

Wat betreft de nazaten van Canaan. Volgens thora had hij 11 kinderen. Zijn meeste kinderen gingen naar Canaan land. Twee van hen zijn in NA Afrika gebleven (Barka, er is hier onenigheid over, en Tripolie). Later zijn 4 stammen nazaten van de zonnen van Canaan naar NA gevlucht. De eerste twee stammen zijn door koning Yoeche3 naar NA weggejaagd.
Nazaten van Mazigh zoon van Canaan woonde in Jeruzalem samen met nazaten van Bayoesa zoon van Canaan. Er is onenigheid of Bayoesa de zoon van Mazigh was of zijn broer. Deze groep (en) hebben de eerste tempel in Jeruzalem gebouwd. Ze zijn later door David uit Jeruzalem naar NA weggejaagd…enz 

P.S. het verhaal dat Palestijnen Semiten zouden zijn hoort bij Arabische nationalistische propaganda.
Er is een groep van huidige arabieren (nazaten van Ismail ) die tot Semiten horen.

Izwan

Citaat van: betonmo op 24/04/2007 om 12:49:32
maar ja ik denk dat hadou en Izwam achterlopen,want ze hebben ergens in maroc.
Thifinach schrift van Imazighen van 20.000 jaar geleden opgegraven,dus het klopt gewoon niet wat ,
bovengenoemde personen beweren,ook al is het hun eigen mening niet maar van literatuur wat.eerder genoemde hebben gelezen.

Waarom denk jij dat mijn bewingen niet kloppen?
Wat is je bron dat Thifinach schrift van Imazighen van 20.000 jaar oud is?

Hier is kun jij informatie over geschiedenis van de geschreventalen en schriften.
http://www.xs4all.nl/~wjsn/tekst/taalschriften.htm

betonmo

Als ik de link tegen kom dan plaats ik em hier,het is van amazigh.nl ,.............je heb geen haast he.!?   

betonmo

Hier is wat maar dat gaat over 5000 jaar geleden...die van 20000 ben ik nog aan het zoeken voor je , het is 3 jaar geleden dat ik een wetenschappelijke artikel hier tegenkwam , ze hebben echt een groot dorp in de sahara
ondekt van 20.000 jaar en met tmezight spijkerschrift,
het Thifinagh gevonden.

Spijkers

Net zoals de meeste oude talen zijn de Tifinagh tekens in spijkerschrift geschreven. De tekens bestaan uit eenvoudige streepjes die makkelijk in steen gebeiteld kunnen worden. Spijkerschrift heet zo, omdat des streepjes op spijkers lijken. Er zijn stenen met Tifinagh tekens gevonden van ongeveer 5000 jaar oud. later werd het schrift ook gebruikt in boeken. Er zijn maar weinig van deze boeken overgebleven. De oude Arabieren staken veel berberbibliotheken in brand.

http://www.amazigh.nl/mededelingen/index.php?mid=44

dit is ook een dorp wat ze ondekt hebben.
van 15.000 jaar.

http://www.amazigh.nl/mededelingen/index.php?mid=19

Izwan

Citaat van: betonmo op 29/04/2007 om 15:13:18
Hier is wat maar dat gaat over 5000 jaar geleden...die van 20000 ben ik nog aan het zoeken voor je , het is 3 jaar geleden dat ik een wetenschappelijke artikel hier tegenkwam , ze hebben echt een groot dorp in de sahara
ondekt van 20.000 jaar en met tmezight spijkerschrift,
het Thifinagh gevonden.

Spijkers

Net zoals de meeste oude talen zijn de Tifinagh tekens in spijkerschrift geschreven. De tekens bestaan uit eenvoudige streepjes die makkelijk in steen gebeiteld kunnen worden. Spijkerschrift heet zo, omdat des streepjes op spijkers lijken. Er zijn stenen met Tifinagh tekens gevonden van ongeveer 5000 jaar oud. later werd het schrift ook gebruikt in boeken. Er zijn maar weinig van deze boeken overgebleven. De oude Arabieren staken veel berberbibliotheken in brand.

http://www.amazigh.nl/mededelingen/index.php?mid=44

dit is ook een dorp wat ze ondekt hebben.
van 15.000 jaar.

http://www.amazigh.nl/mededelingen/index.php?mid=19
Sorry, dit amateuristische artikel is vol met geschiedenis fouten en hoort in prullenbak thuis.
Ik zal geduldig op andere bronnen wachten. Tot die tijd, beschouw ik je verhaal als een sprookje.

P.S. kun jij me uitlegen waarom mijn beweringen niet kloppen?

betonmo

nou ik geloof het wel,maar je mag er zelf naar zoeken,kom je het ooit tegen of elders dan wens ik je sukses,geloof wat je wil.

ik ben maar een eenvoudige internetter,wat ik vind en lees bewaar ik nooit,.....ik hoop dat je het hiermee wil doen,....

betonmo

Beste Izwan ik reageer niet meer op je ,omdat je met dit tegen mij te schrijven  !!!

Deze groep werd vanaf 1200 v.C. finiciers genoemd en later puniers. Dat zou de reden zijn dat Imazighen in vroeg stadium verschillen dialecten/talen en schriften hebben ontwikkeld. Dat zou ook de reden zijn dat Imazighen verschillen namen hebben gekregen.….enz.
Filistijnen van Ghaza kwamen iets later dat kanaanieten, maar wel voor Israëlieten. Zij woonden eerst op het eiland Kreta, als ik het nog goed onthoud.

Voor betonmo: Roe7 atta3yath qui thnivesth.

en daar ben ik niet ven gedient.... je had ook kunnen vragen wat je nu aan het vragen bent en niet zo agresief
tegen mij een oudere beginnen  te schelden.

Izwan

Citaat van: betonmo op 29/04/2007 om 15:37:32
Beste Izwan ik reageer niet meer op je ,omdat je met dit tegen mij te schrijven  !!!

Deze groep werd vanaf 1200 v.C. finiciers genoemd en later puniers. Dat zou de reden zijn dat Imazighen in vroeg stadium verschillen dialecten/talen en schriften hebben ontwikkeld. Dat zou ook de reden zijn dat Imazighen verschillen namen hebben gekregen.….enz.
Filistijnen van Ghaza kwamen iets later dat kanaanieten, maar wel voor Israëlieten. Zij woonden eerst op het eiland Kreta, als ik het nog goed onthoud.

Voor betonmo: Roe7 atta3yath qui thnivesth.

en daar ben ik niet ven gedient.... je had ook kunnen vragen wat je nu aan het vragen bent en niet zo agresief
tegen mij een oudere beginnen  te schelden.

Als je met deze beweringen niet eens ben dan dien jij het te ontkrachten.
Roe7 atta3yath qui thnivesth= Ga in de as spelen.
Dat is naar mijn beleving geen scheldwoord, maar wel een amazigh gezegd. Dit houdt in dat jij over onderwerpen praat die te hoog voor je gegrepen zijn.

betonmo

Waarom moet jij dat tegen mij zeggen?

Je kan toch het ook vriendelijk en hoffelijk vragen.

dat soort dingen zeg je maar tegen een klasgenoot of zo.
dat afsnouwen doe je maar op de markt 

Izwan

Dit wordt gezegd tegen elke persoon die zich met onderwerpen bemoeid waar hij/zij geen kaas ervan heeft gegeten.
Nogmaals, waarom vind jij mijn beweringen niet kloppen?
Inhoudelijk reageren a.u.b.

betonmo

Je weet toch alles al prof Izwan,zoek het zelf effe uit.
er is toch niets met je.je mankeert in ieder geval niets aan je vingers.!   

Hadou

Citaat van: Izwan op 29/04/2007 om 14:38:03
Beste Hadou,
Izwan: Ik kan je aardig volgen. Ik heb mij de laatste week ook niet in verdiept. Toch vind ik het boeind. Bedankt voor jouw uitleg.

-- Het is beter om de topic op nieuw aan te maken, gezien dat het uit de hand gelopen is. En dat sommige leden het vol met Off-topic rotzooi hebben aangevuld.
-- steek je energie niet in zulke mensen. sommigen weten toch het altijd beter.

betonmo

Citaat van: Hadou op 30/04/2007 om 01:13:02
Citaat van: Izwan op 29/04/2007 om 14:38:03
Beste Hadou,
Izwan: Ik kan je aardig volgen. Ik heb mij de laatste week ook niet in verdiept. Toch vind ik het boeind. Bedankt voor jouw uitleg.

-- Het is beter om de topic op nieuw aan te maken, gezien dat het uit de hand gelopen is. En dat sommige leden het vol met Off-topic rotzooi hebben aangevuld.
-- steek je energie niet in zulke mensen. sommigen weten toch het altijd beter.

wat je zegt ben je zelf.U en Izwan hebben hier vele leugens neergezet.
vooral dat wij Imazighen worden neergezet als produkt van andere
volken,dus dat we van die en die afstammen,Imazighen stammen van niemand af,Imazighen hebben voor alle andere volken als eerste Noord afrika bewoond,het woord Imazighen zegt genoeg,het betekent mensen om te wonen. 20.000 jaar geleden waren er in noord europa
neadertalers met mamoet en al en dat was de ijstijd, dan kan het niet zo zijn dat er geen Imazighen waren in NA.... Dat kan niet< >!!!
Ik ben juist niet offtopic ,ik zeg alleen dat de feiten niet kloppen,ik kan me wel vergissen in de ijstijd die was wel 30.000 jaar geleden of langer geleden,de ijstijd zegt ook niet alles over Imazighen,die waren er eerder dan de neadertalers en de mamoet en voor de Apen en andere dieren.
en ook eerder dan de romeinen,mozes ,Ibrahim,de grieken en de god zeus waar ze in geloofden,en amon en andere goden.