Imazighen en Jeruzalem.

Gestart door Izwan, 19/04/2007 om 09:47:22

Machmoed

Slaven?
De God van de joden JHWH (Jahweh) heeft het hebben van slaven goedgekeurd en de arabieren hebben het overgenomen en staat nu in de koran. De tekst in die boeken hierover is haast identiek. Volgens de koran/allah mag een man een slavin hebben en er sex mee hebben en een man mag ook oorlogbuit (waar ook kinderen en vrouwen toe kunnen behoren) tot zich eigen rekenen. Krijgsgevangen vrouwen zijn toegestaan en vrouwen waar men een verbintenis is aangegaan (soort van zawjiya) ook. Wat ik hiermee wil zeggen is dat in die tijd een geaccepteerd verschijnsel is en daarom verbiedt Allah/arabieren dit toen niet. Koran is eeuwig dus zit je met een groot probleem. Vindt God werkelijk dat je kinderen en vrouwen kunt verkopen zoals de moslims dat in die tijd hebben gedaan? Vindt Allah het goed om vrouwen van gesneuvelde mannen te nemen en ze als lust object te gebruiken zoals de metgezellen dat hebben gedaan (zie hadieth). Nee natuurlijk niet....het is menselijk en menselijk alleen. Hoe kunnen mensen deze praktijken toedichten aan een entiteit waar wij van menen dat die Goed (God) is. Ik sluit me volledig aan bij wat Buddha zei. Hij zei:

Als God het slechte heeft geschapen, kan hij niet goed zijn en als God niet in staat is om direct een einde eraan te maken, dan kan hij geen God zijn.

Imazighen waren voor de islam voor een groot deel joods, dus is dat misschien de link met Jaruzalem, maar ze komen daar niet vandaan.

Machmoed

Hoeveel bibliotheken aan boeken in Egypte, Irak, Iran, noord-africa en Andalusie zijn vernietigt? Door al die vervalsers en haters. Door al die idioten! barbaren! van Romeinen, Fransen, Spanjaarden, Engelsen en Joden en Mongolen...

Wat een onzin....waar blijft de grootste vernietiger van culturen....de arabieren met hun islam? De amazigh identiteit is onderdrukt/ontnomen door de arabieren. Er is een tijd geweest dat arabieren bij de imazighen werkten. Imazighen waren een zeer grote beschaving (je had ook berberse faoro's). Tot dat die arabieren kwamen en onze leidster in die tijd die zij qahiena (heks/tovenares) noemden, maar de eerste keer verloren de arabieren. Na enkele tientallen jaren kwamen de arabieren met een gigantisch leger en hebben haar gevangen genomen en later vermoord. Het ging trouwens niet om de islam, omdat deze er nog niet was...ook de koran was er niet in de vorm die we nu hebben. Egypte bijvoorbeeld werd pas in de 10e eew islamitisch.

agezzaa_iakien

Citaat van: Machmoed op 12/03/2010 om 11:30:21
Slaven?
De God van de joden JHWH (Jahweh) heeft het hebben van slaven goedgekeurd en de arabieren hebben het overgenomen en staat nu in de koran. De tekst in die boeken hierover is haast identiek.
Dus volgens jou is de Koran geschreven door de Arabieren en niet door Allah? Wist je dat er wereldwijd ongeveer 100 miljoen slaven zijn op dit moment? Slaaf betekent niet iemand die werkt voor niks en alleen slaag krijgt zoals je op school hebt geleerd. De moslims werden aangemaand door de Profeet Mohammed vzmh om slaven vrij te kopen en als iemand van de moslims een slaaf had behandelde hij hem zoals zijn eigen familieleden. Bij mij in het dorp in Aarif woont een "slaaf" bij zijn baas die niet weet vanwaar hij komt, zijn baas heeft hem meegepakt en nu werkt hij voor hem en hij krijgt evenveel als zijn zonen. Jij kent niks van Islam zo te zien of je wilt alleen het slechte zien! Echte Moslims zijn de meeste vredelievende bevolking op de wereld. Zo zijn de Indonesiërs tot de Islam bekeerd alleen door handel te drijven met de Moslims, ze zagen hoe oprecht het Islamitisch bevolking was.

agezzaa_iakien

Citaat van: Machmoed op 12/03/2010 om 11:30:21
Vindt Allah het goed om vrouwen van gesneuvelde mannen te nemen en ze als lust object te gebruiken zoals de metgezellen dat hebben gedaan (zie hadieth).
Welke hadieth? Als de moslims waren gewonnen van de ongelovigen in een oorlog dan werden inderdaad de vrouwen en hun kinderen en de oudere hun bezit. Maar de vrouwen werden niet verkracht. Hij kon wel met haar trouwen Halal en niet gedwongen als ze bekeerde tot de Islam dan mocht ze zelf kiezen met wie ze gaat trouwen. Als ze uiteindelijk niks met de moslims of met de Islam te maken wil hebben met a.w ze wil zich niet bekeren dan werd ze niet verdreven ofzo maar dan moest djizjah betalen.

Amazigh/rebel

Citaat van: agezzaa_iakien op 12/03/2010 om 20:50:24
Welke hadieth? Als de moslims waren gewonnen van de ongelovigen in een oorlog dan werden inderdaad de vrouwen en hun kinderen en de oudere hun bezit. Maar de vrouwen werden niet verkracht. Hij kon wel met haar trouwen Halal en niet gedwongen als ze bekeerde tot de Islam dan mocht ze zelf kiezen met wie ze gaat trouwen. Als ze uiteindelijk niks met de moslims of met de Islam te maken wil hebben met a.w ze wil zich niet bekeren dan werd ze niet verdreven ofzo maar dan moest djizjah betalen.
Niet dat het kritiek is ofzo. Maar vrouwen mochten pas kiezen met wie ze gingen trouwen op het moment dat ze moslim werden. maar wat gebeurde er als ze dat niet werden. Werden ze dan gedwongen?

Machmoed

Als je de verhalen leest over zijn leven (ibn ishaac/ibn hisham en sommige hadieth) dan moeten we geloven dat hij dat soort praktijken deed. Hij zelf had ook slavinnen....ook voor sex. Bovendien is het hebben van slaven toegestaan volgens de koran. Mag jij mij vertellen of \god dat echt vindt of dat het hoort bij die tijd en vandaar dat ze dachten dat god het goed zou vinden. Ik neig sterk naar het laatste.

agezzaa_iakien

Citaat van: Amazigh/rebel op 13/03/2010 om 00:09:25
Niet dat het kritiek is ofzo. Maar vrouwen mochten pas kiezen met wie ze gingen trouwen op het moment dat ze moslim werden. maar wat gebeurde er als ze dat niet werden. Werden ze dan gedwongen?
Als je goed leest in mijn vorige antwoord dan kun je lezen dat ik heb geschreven dat ze niet werden verdreven noch werden ze gedwongen of verkracht maar ze moesten wel djizjah betalen een soort belasting die in die tijden alleen door ongelovigen moest betaald worden.

agezzaa_iakien

Citaat van: Machmoed op 13/03/2010 om 13:41:20
Als je de verhalen leest over zijn leven (ibn ishaac/ibn hisham en sommige hadieth) dan moeten we geloven dat hij dat soort praktijken deed. Hij zelf had ook slavinnen....ook voor sex. Bovendien is het hebben van slaven toegestaan volgens de koran. Mag jij mij vertellen of \god dat echt vindt of dat het hoort bij die tijd en vandaar dat ze dachten dat god het goed zou vinden. Ik neig sterk naar het laatste.
De hadieth dat jij leest zijn allemaal leugens onze profeet Mohammed vzmh had helemaal geen slaven en zeker niet om sex mee te hebben! Hij had een slaaf gekregen van zijn vrouw Khadija namelijk Zaïd en hij bevrijdde hem van zijn functie. Heb je niks gelezen van wat ik heb geschreven? Slaven zijn van alle tijden! Je moet ze alleen gelijkwaardig behandelen!
ps: als je echt wilt leren over de Islam en het leven Mohammed vzmh raad ik u aan om het liefst boeken te kopen van tirmidzie en bouchari en hopelijk zul je het licht vinden in je duistere leven!!

Señor Canardo

Citaat van: agezzaa_iakien op 13/03/2010 om 20:40:40
De hadieth dat jij leest zijn allemaal leugens onze profeet Mohammed vzmh had helemaal geen slaven en zeker niet om sex mee te hebben! Hij had een slaaf gekregen van zijn vrouw Khadija namelijk Zaïd en hij bevrijdde hem van zijn functie. Heb je niks gelezen van wat ik heb geschreven? Slaven zijn van alle tijden! Je moet ze alleen gelijkwaardig behandelen!
ps: als je echt wilt leren over de Islam en het leven Mohammed vzmh raad ik u aan om het liefst boeken te kopen van tirmidzie en bouchari en hopelijk zul je het licht vinden in je duistere leven!!

Ps. En welke boeken raad je mij aan als ik wat meer wil weten over het gebruik van (zwarte) slaven in de Rif?....>

Citaat van: incognito op 18/01/2010 om 20:15:19

Ik kom uit Ait Said en zoals sommigen van jullie al weten zijn er tijdens de Spaanse kolonisatie door sommige mensen uit Ait Said behoorlijk geheuld met de Spaanse overheersers. Misschien komt het daardoor wel dat ik zo vaak voor een verrader en collaborateur wordt uitgemaakt op dit forum. Een van die collaborerende mensen toentertijd was de beruchte clan-leider - nayyeb - Ouchanne uit de regio Dar Kebdani. Deze Ouchanne was een zeer wrede persoon die enkel en alleen zijn eigen economische belang in het oog hield en dus totaal geen zicht had voor het algemeen belang van zijn stam. Laat staan het gemeenschappelijke belang van de Rif.

Zo liet de nayyeb Ouchanne als hij naar de wekelijkse markt van Kebdani ging zich graag vergezellen met een paar breedgeschouderde negerslaven - isemghan - die voor hem liepen en alle mensen met een zweep aan de kant joegen. Om ruimte te maken voor hun meester, want respect voor zijn medemens kende hij niet. Dat gold ook voor zijn slaven, die hij als materieel bezit zag. Zo zou hij ooit een zwarte huisslavin - die een kleine overtreding had begaan - met de voeten ondersteboven hebben opgeknoopt midden op het marktplein van Kebdani en haar publiekelijk gegeseld. Maar om zijn wreedheid en overmacht op de rest van de bevolking van rKebdenani te demonstreren vond hij het ook nog nodig om de ledematen van de slavin met een gloeiende ijzer te bewerken.

Toen de Spanjaarden tijdens de Rifoorlog bezig waren om hun macht te consolideren hielp de wrede nayyeb Ouchanne hen dan ook graag een handje in ruil voor wat Westerse technologie zoals een telefoon en een auto. Zo is mij ooit verteld dat Ouchanne systematisch de kritische personen, die tegen de Spaanse overheersing waren snachts van hen bed lichtte en hen iets verderop levend begroef. Zo was hij samen met zijn vriendjes en slaven op een nacht druk bezig om een politieke tegenstander uit de weg te ruimen. Nadat hij deze begraven had was hij weer vrolijk en voldaan naar huis gekeerd. Eenmaal in zijn paleisje aangekomen werd het verse graf door een andere Ait Said toevalligerwijs gevonden. Gealarmeerd door het verse graf rende deze nieuwsgierige Ait Said naar het huis van Ouchanne om hem op de hoogte te brengen - niet wetende dat het de nayyeb zelf was die verantwoordelijk was voor die misdaad. Ouchanne speelde het spelletje mee en liep samen met die kritishe Ait Said die hem naar de crime scene bracht. Toen ze daar waren aangekomen liet de nayyeb die andere Ait Said doodmaken en naast het eerst graf begraven. Uiteindelijk zouden er die nacht in totaal 4 mensen van de Ait Said stam vermoord worden in opdracht van de nayyeb, omdat ze simpelweg het lef hadden om vragen te stellen en kritisch te wezen. Zonder meer dat Ouchanne door zijn onderdrukkend optreden de Riffijnse zaak weinigs goeds heeft gedaan en het grondgebied van de Ait Said op een presenteerblaadje overhandigde aan de Spanjaarden.

Anno 2010 worden Riffijnse hoogopgeleide critici als Chakib el Khayari en Tahar Toufali nog steeds keihard de mond gesnoerd zodat - zoals Tamurtino ook al aangeeft - alleen maar ongeschoolde mensen overblijven die alleen maar ja durven te knikken tegen de "koloniale" overheersing van de Rif.

agezzaa_iakien

Citaat van: incognito op 13/03/2010 om 21:13:13
Ps. En welke boeken raad je mij aan als ik wat meer wil weten over het gebruik van (zwarte) slaven in de Rif?....>

Sorry hierbij kan ik u niet verder helpen ik ken geen boeken over slaven in Rif. Er zullen wel slaven hebben bestaan en nu nog altijd in Rif maar ik denk niet dat ze werden verhandeld.

Chatt zie arif

Citaat van: incognito op 13/03/2010 om 21:13:13

Waarom zwarte slaven,als je al die blauw/groenogige Imazighen in de Rif ziet denk je eerder hieraan:White Gold: The Extraordinary Story of Thomas Pellow and Islam's One Million White Slaves

Señor Canardo

Citaat van: Chatt le Mal Barré op 13/03/2010 om 23:25:54
Waarom zwarte slaven,als je al die blauw/groenogige Imazighen in de Rif ziet denk je eerder hieraan:White Gold: The Extraordinary Story of Thomas Pellow and Islam's One Million White Slaves

Tuurlijk, ik ben het ook met je eens dat het niet enkel zwarte Afrikaantjes zijn geweest die als slaaf werden gebruikt. Ook die blonde rakkers met hun mooie blanke huidje waren aardig in trek bij de Imazighen uit "Barbarije"....

Ps. En wat te denken van de Circassian beauties uit de Krim die in menigeen Noord-Afrikaans paleishof te vinden waren.

Señor Canardo

Citaat van: Chatt le Mal Barré op 13/03/2010 om 23:25:54

Bij deze ook nog een review van Chatt's boekenweekgeschenk....>

Citeer
Author of several well-received works, Milton re-
counts the harrowing tale of Thomas Pellow, an
eleven-year-old Cornish cabin boy captured at sea
by "Barbary corsairs" in 1716.[1] Employing the let-
ters, journals, and manuscripts of Pellow and other
escaped and redeemed English captives, Milton de-
scribes the white slave trade as "one of individuals
caught up in a nightmare far beyond their control"

Citeer
Milton's story of Pellow's enslavement by Muslim
pirates, his service with the notoriously cruel Sultan
Moulay Ismail of Morocco, and his subsequent return
to England after two decades in captivity, is both
compelling and eloquent.

Citeer
In the summer of 1625, Barbary corsairs
raided the Cornish coast and seized more than one
thousand men, women, and children to sell as slaves
in North Africa. To freeborn English Christians, few
fates were more feared than enslavement in foreign
land by Muslim pirates.

Citeer
In White Gold, Milton recreates the
bitter reality of the trade in white slaves and its neg-
ative e ect in shaping European attitudes towards
Islam. "Fanatical devotion to Islam was greatly ad-
mired in Morocco,"Milton observes, "but it was [also]
the source of growing consternation in the Chris-
tian west ... provoking a growing backlash against
Islam in almost every nation in Europe"

Citeer
Although Milton offers a useful description of
European attitudes towards Islam and Muslims, he
breaks little ground in his depiction of the role of
the white slave trade in Muslim society, nor does he
make any fruitful comparisons with the contemporary
European trade in black slaves. Milton acknowledges
that while the early eighteenth-century trade in white
slaves was a booming business throughout much of
North Africa, it was far smaller than the European
trade in black Africans.

- http://www.scribd.com/doc/28322968/Review-White-Gold-the-Extraordinary-Story-of-Thomas-Pellow-and-Islams-One-Million-White-Slaves-Giles-Milton-Brian-W-Refford

Chatt zie arif

In White Gold, Milton recreates the
bitter reality of the trade in white slaves and its neg-
ative effect in shaping European attitudes towards
Islam. "Fanatical devotion to Islam was greatly ad-
mired in Morocco,"Milton observes, "but it was [also]
the source of growing consternation in the Chris-
tian west ... provoking a growing backlash against
Islam in almost every nation in Europe"

Nothing changes..... on new years day!

I want to be with you,be with you...night and day!

Machmoed

Mijn duistere leven? ik moet er om lachen.

Ik heb het juist uit hadieth Buchari....het lijkt net of sommige dit niet wisten. De profeet had twee slavinnen waaronder eentje gekregen van de Gouverneur van Alexandrie. Ze heette Meryem en was een kopt. Met haar had hij een zoon Ibrahiem maar ook deze stierf jong (ze stierven allen jong en de vraag is of ze niet gewoon zijn weggeschreven.

Ontken je dat Allah/JHWH het hebben van slaven goedkeurt?
Het is volgens allah nog steeds toegestaan.
Yizya (islamitische tax) is natuurlijk ook onzinnig....jij zegt alleen ongelovigen moeten die betalen.....wie bepaalt of iemand gelovig is ja of nee.....de arabier?
De enige die geloven dat de Qor'aan van Allah is zijn moslims. Zijn daar goede redenen voor? totaal niet!
Wat houden de 7 qiraats in....ghoe kan dit? Gibriel heeft het toch maar op een manier gereciteerd aan de profeet.

Geloof me nu maar...er klopt helemaal niets van de islam als zijnde goddelijk. Allah was een polytheistische God en de vader van de profeet heette daarom Abdu allah. De vader stierf als een polyethist, maar je ontkent dat Allah dat was..of toch niet.