Marokkaanseblad Telquel: We zijn geen Arabieren en onze geschiedenis is vervalst

Gestart door Mister1979, 09/04/2007 om 14:54:34

sienia

Citaat van: Inuit op 11/04/2007 om 16:31:22
Citaat van: sienia op 11/04/2007 om 16:24:21
Goed blad, neem vaker 'gewaagde' standpunten in, ook met betrekking tot de islam en vrouwenemancipatie.
dat je gewaagde standpunten inneemt maakt je nog geen goed blad; daar zijn andere criteria voor.

Waarvan een kritische houding, als in gewaagde standpunten, er 1 van is.


betonmo


Inuit

Citaat van: Sa3ieD op 11/04/2007 om 18:27:47
Citaat van: Memma op 11/04/2007 om 18:19:04
Dat hadden we inmiddels ook wel begrepen. Maar ook afgaand op de inhoud, hetgeen geplaatst wordt, de journalisten ('t zijn gewoon Marokkanen zoals jij en ik, hoofdredacteur inclus) is er nog geen reden ze te betichten van ''het beschouwen van Marokko als achtertuin van Frankrijk''.

Hij is een IT'er vandaar...

if ($magazine == "Franstalig")
{
echo "Blad ziet Marokko als achtertuin van Frankrijk";
}else{
echo "Error! System overload, too complicated question!";
}
dat jij nog geen cabaretier bent geworden is mij ook een raadsel

Inuit

Citaat van: Memma op 11/04/2007 om 18:19:04
Dat hadden we inmiddels ook wel begrepen. Maar ook afgaand op de inhoud, hetgeen geplaatst wordt, de journalisten ('t zijn gewoon Marokkanen zoals jij en ik, hoofdredacteur inclus) is er nog geen reden ze te betichten van ''het beschouwen van Marokko als achtertuin van Frankrijk''.
neem als voorbeeld de seculiere houding (laiciteit is nog altijd een Franse uitvinding) van het blad. de hoofdredateur staat trouwens bekend als een Francofoon persoon.
ik zeg: het zaakje stinkt naar Franse camembert.

Inuit

Citaat van: sienia op 11/04/2007 om 20:56:20
Citaat van: Inuit op 11/04/2007 om 16:31:22
Citaat van: sienia op 11/04/2007 om 16:24:21
Goed blad, neem vaker 'gewaagde' standpunten in, ook met betrekking tot de islam en vrouwenemancipatie.
dat je gewaagde standpunten inneemt maakt je nog geen goed blad; daar zijn andere criteria voor.

Waarvan een kritische houding, als in gewaagde standpunten, er 1 van is.


en wederom leg je een relatie die je ter plekke fabriceert, namelijk: een kritische houding heb je door o.a. gewaagde standpunten in te nemen. ook deze poging is helaas mislukt. next guess.

Tamza

Citaat van: Inuit op 25/04/2007 om 09:43:19
bla bla bla ba3333

Al vind ik je nog altijd een humorloze en klagende IT-nerd, wat je eerste reactie betreft maak je helaas wel een punt. Op Marokkaanse redacties hangt veelal een francofone sfeer (wie journalist is in Marokko behoort sowieso tot de elite, en zowat de hele elite in Marokko bestaat uit een zooi francofieltjes).

Maar wat ook interessant is, zijn de Marokko-vriendelijke media in Frankrijk. Veel politici in hoge functies en large media hebben nauwe banden met het Marokkaanse hof. Een zeer interessant artikel hierover is op deze site te lezen:

http://www.uitpers.be/boek_view.php?id=1311

Inuit

Citaat van: Tamza op 25/04/2007 om 13:32:42
Al vind ik je nog altijd een humorloze en klagende IT-nerd
damn, you hit me right where it hurts. op het moment dat ik waarde ga hechten aan de mening van kleine meisjes, dan zal ik contact met je opnemen, okay?


ps. toch bedankt voor de link.

Tamza

Citaat van: Inuit op 25/04/2007 om 13:36:28
damn, you hit me right where it hurts. op het moment dat ik waarde ga hechten aan de mening van kleine meisjes, dan zal ik contact met je opnemen, okay?


ps. toch bedankt voor de link.

Als je tijd vrij kan maken tussen je dominee-praktijken door, waarom niet. Dit kleine meisje is nooit te beroerd om je te verlichten.

P.S.: ur welcome

sienia

Citaat van: Inuit op 25/04/2007 om 09:43:19
Citaat van: sienia op 11/04/2007 om 20:56:20
Citaat van: Inuit op 11/04/2007 om 16:31:22
Citaat van: sienia op 11/04/2007 om 16:24:21
Goed blad, neem vaker 'gewaagde' standpunten in, ook met betrekking tot de islam en vrouwenemancipatie.
dat je gewaagde standpunten inneemt maakt je nog geen goed blad; daar zijn andere criteria voor.

Waarvan een kritische houding, als in gewaagde standpunten, er 1 van is.


en wederom leg je een relatie die je ter plekke fabriceert, namelijk: een kritische houding heb je door o.a. gewaagde standpunten in te nemen. ook deze poging is helaas mislukt. next guess.

Dus hoe dan ook wel een orginele gedachte, een rake gedachte, al dan niet ter plekke bedacht, lang geleden trouwens. Nu heb je toch weer aandacht gehad, geniet er even van, zo vaak maak je dat niet mee.

Inuit

Citaat van: sienia op 25/04/2007 om 13:42:21
Dus hoe dan ook wel een orginele gedachte, een rake gedachte, al dan niet ter plekke bedacht, lang geleden trouwens.
wat is "een rake gedachte"?


wist trouwens niet dat orginaliteit in deze ook een rol speelde.