Ithran - Youchicham Babam (video)

Gestart door Samir!, 05/04/2007 om 22:45:01

Samir!

Deze moest ik met jullie delen.

Blijft een van een betere Amazigh classics

http://www.agraw.com/modules/cjaycontent/index.php?id=47

Thayouth


Haha, ik heb een filmpje waarin de leden van Ithran (in hun jonge jaren) 'Youchichem babam' zingen. Dan zie je een van die bandleden zogenaamd vol gevoel zingen, maar het ziet er eerder grappig uit dan bezield. ;D

Even uploaden.

Sa3ieD

Het optreden in 2005 tijdens het bevrijdingsfestival Utrecht in de Tawiza tent vond ik toch een stuk leuker. Een tent vol met irifieyen die tevens allemaal de teksten kenden van Ithran. Zowel mannen als vrouwen zongen mee met Youchichem Babam. Dit jaar gaan we met Mariwari meezingen.....hahaha

Thayouth

#3

Mariwari hoef je niet eens te kennen om mee te zingen. Alleen maar 'ya mouray negh en rella tasrith negh'. Oh en 'jedjies 'n Hollanda' enzo. Ook nog de dochter van Duitsland, Frankrijk, België en Spanje. :S

Hier het filmpje:

http://www.zshare.net/download/ithran-youchichem-babam-live-rar.html

Rond 02:22 komt hij voor het eerst in beeld haha. En let vooral op hoe hij zich vanaf 06:53 meskien echt knullig uitslooft. Maar ik vind dit wel de mooiste live-versie die ik van dit nummer ken.

Samir!

Citaat van: Sa3ieD op 07/04/2007 om 13:30:03
Het optreden in 2005 tijdens het bevrijdingsfestival Utrecht in de Tawiza tent vond ik toch een stuk leuker. Een tent vol met irifieyen die tevens allemaal de teksten kenden van Ithran. Zowel mannen als vrouwen zongen mee met Youchichem Babam. Dit jaar gaan we met Mariwari meezingen.....hahaha

Ik heb Ithran 1 keer in den haag gezien, daar zong ook iedereen mee. Dat is echt vet man. Utrecht had ik gemist :(. Heb film fragementen op mijn broers telefoon gezien, zag er echt tof uit.

Samir!

Citaat van: Thayouth op 07/04/2007 om 13:39:45

Mariwari hoef je niet eens te kennen om mee te zingen. Alleen maar 'ya mouray negh en rella tasrith negh'. Oh en 'jedjies 'n Hollanda' enzo. Ook nog de dochter van Duitsland, Frankrijk, België en Spanje. :S

Hier het filmpje:

http://www.zshare.net/download/ithran-youchichem-babam-live-rar.html

Rond 02:22 komt hij voor het eerst in beeld haha. En let vooral op hoe hij zich vanaf 06:53 meskien echt knullig uitslooft. Maar ik vind dit wel de mooiste live-versie die ik van dit nummer ken.

Athqadam, ik ga het filmpje ff checken.

tuzin

azul,
hier kan je het hele optreden zien

http://www.fabchannel.com/

zoek daarna naar ithran
het is in de paradiso opgenomen

mimountinou

Citaat van: Thayouth op 07/04/2007 om 13:39:45

Mariwari hoef je niet eens te kennen om mee te zingen. Alleen maar 'ya mouray negh en rella tasrith negh'. Oh en 'jedjies 'n Hollanda' enzo. Ook nog de dochter van Duitsland, Frankrijk, België en Spanje. :S

Hier het filmpje:

http://www.zshare.net/download/ithran-youchichem-babam-live-rar.html

Rond 02:22 komt hij voor het eerst in beeld haha. En let vooral op hoe hij zich vanaf 06:53 meskien echt knullig uitslooft. Maar ik vind dit wel de mooiste live-versie die ik van dit nummer ken.
aub, ik weet dat deze stuk is van een video cassette, als je andere lietjes via zshare online zitte dan "atahmiche yemmache", atqadach, 3afak

Thayouth

Citaat van: mimountinou op 16/04/2007 om 20:48:34
aub, ik weet dat deze stuk is van een video cassette, als je andere lietjes via zshare online zitte dan "atahmiche yemmache", atqadach, 3afak

Ja? Wist ik niet eens. Maar sorry, dit is het enige filmpje dat ik heb. Wat betekent 'atqadach' eigenlijk? Een ander woord voor 'dank je/3afak'?

MBTiza

Citaat van: Thayouth op 18/04/2007 om 17:21:48
Citaat van: mimountinou op 16/04/2007 om 20:48:34
aub, ik weet dat deze stuk is van een video cassette, als je andere lietjes via zshare online zitte dan "atahmiche yemmache", atqadach, 3afak

Ja? Wist ik niet eens. Maar sorry, dit is het enige filmpje dat ik heb. Wat betekent 'atqadach' eigenlijk? Een ander woord voor 'dank je/3afak'?

yes..n tqadac cem atas tegkhid tizemma inem ghi amazigh.nl....erg bedankt.


Thayouth

Citaat van: aziTBM op 18/04/2007 om 17:29:22
Citaat van: Thayouth op 18/04/2007 om 17:21:48
Citaat van: mimountinou op 16/04/2007 om 20:48:34
aub, ik weet dat deze stuk is van een video cassette, als je andere lietjes via zshare online zitte dan "atahmiche yemmache", atqadach, 3afak

Ja? Wist ik niet eens. Maar sorry, dit is het enige filmpje dat ik heb. Wat betekent 'atqadach' eigenlijk? Een ander woord voor 'dank je/3afak'?

yes..n tqadac cem atas tegkhid tizemma inem ghi amazigh.nl....erg bedankt.

Ik heb er nog nooit van gehoord, wij zeggen gewoon '3affak' en 'tshekagh shem/shek'.

MBTiza

Ik voorheen ook niet a taghuyyth...mn vader (80 jr) kende het wel overigens wel...

Thayouth



Ighyuren zijn prachtbeesten. Sterk, betrouwbaar, alleen vervelend als je ze uitlokt etc. Dus dank voor het compliment. ;D

Hadou

hij bedoelt Thayouth ( mist) niet ezelin.
op zijn Aith Wayargelaans spreek je het anders. Dus ''delete'' jouw reactie... voordat het weer over Kaas gaat.