De Phoenicische onzin

Gestart door Lezer, 31/03/2007 om 20:55:40

Lezer

Onzin is een verschijnsel die zich verdringt aan de realiteit.
-------------
Leer eens vragen: Want ik ben geen computermachine om je dozeinen vragen te beantwoorden.
------------
Dit is de samenvatting:
Het artikel is door mij geschreven, maar is niet betrouwbaar.
-----------------------------
De redenen zijn:
Ik was toen een newbie in de geschiedenis van de Berbers en daarom had ik geen keuze dan me te baseren op de overdreven activistenverhalen. Ik denk dat ik nu de geschiedenis objectiever kan benaderen.
------------------
Als mijn antwoorden niet voldoen aan je vragen, gelieve me geen vragen meer aan te bieden!.

Hadou

#16
Citaat van: Sa3ieD op 03/05/2007 om 22:08:18
Aah joh hij is gewoon een hater Hadou daarom.

Het verbaast mij nog steeds dat Lezer mij en Izwan onnodig in diskredit wil brengen.
En ik vraag mij steeds af waarom?

Als Izwan ( die best veel van onze geschiedenis weet) het fout zou hebben, dan zou ik (en Izwan denk ook) graag zien waar de fout zit. Tot nu toe komen er geen bronnen van hem af.

En in de topic die ik opende over Phoenicia.org link
wilde ik enkel aangeven dat er  Fenicische woorden en bloed in ons zit.
En die woorden die ik selecteerde, gebruiken wij ook. Wat is er mis mee?

Over feniciers en puniers enz. is bij mij al lang bekend dat ze noord-afrika bewoonden.
sinds de 2de klas van de basisschool in Marokko.
EN hier op het forum staat er veel over. ( hannibal enz.)

Hadou

#17
Citaat van: Lezer op 03/05/2007 om 22:12:46
Onzin is een verschijnsel die zich verdringt aan de realiteit.
-------------
Leer eens vragen: Want ik ben geen computermachine om je dozeinen vragen te beantwoorden.
------------
Dit is de samenvatting:
Het artikel is door mij geschreven, maar is niet betrouwbaar.
-----------------------------
De redenen zijn:
Ik was toen een newbie in de geschiedenis van de Berbers en daarom had ik geen keuze dan me te baseren op de overdreven activistenverhalen. Ik denk dat ik nu de geschiedenis objectiever kan benaderen.
------------------
Als mijn antwoorden niet voldoen aan je vragen, gelieve me geen vragen meer aan te bieden!.
Nou nu : thbarded dhi Sawar ;D

een newbie in de geschiedenis die de meesters Historici uitdaagt.
Arrogantie zi thfednin.

Als je Wikipedia stuk niet betrouwbaar is. Die stamt uit 2006. En pas geleden zit jij mij en Izwan en anderen te bekritiseren en uit te lachen ? Waarom schrijf jij dat in hemelsnaam!!!!!!!!

Dat is toch onzin die jij verspreidt a BN-ADM!


Lezer

Citaat van: Hadou op 03/05/2007 om 22:28:19
Citaat van: Lezer op 03/05/2007 om 22:12:46
...
Nou nu : thbarded dhi Sawar ;D
...
Inderdaad, ben ik bezig met histeriaci . |°-°|


Hadou

Citaat van: Lezer op 03/05/2007 om 22:36:12
Citaat van: Hadou op 03/05/2007 om 22:28:19
Citaat van: Lezer op 03/05/2007 om 22:12:46
...
Nou nu : thbarded dhi Sawar ;D
...
Inderdaad, ben ik bezig met histeriaci . |°-°|


Ben jij toevallig niet in die Betonmolen van Betonmo gevallen? :D

betonmo

Hou betonmo erbuiten,ieder op eigen persoonlijke titel,ja.
dat ik het met sommige eens ben en sommige  met mij.
wil niet zeggen dat ik iedereen beton breng,diegene kan weleens niet betalen,iedergeval Ik voel me Een Ariffi en zo stroomt mij bloed,als je die Phoenicische onzin laat dan vind ik het best-spanjaarden hebben meer Amazigh bloed dan alle arabieren bij elkaar.

betonmo

Trouwens alle joden zijn Imazighen.!
Immers deze bevolking komen uit Thamazgha in den beginne.
Zie Farao ,het was zijn volk,die hij als slaaf/werklui gebruikte.!!!

Hadou

#22
Citaat van: Lezer op 03/05/2007 om 21:23:26
Citaat van: betonmo op 03/05/2007 om 19:31:07
Citaat van: Izwan op 02/05/2007 om 12:46:37
Phoeniciers zijn de huidige Imazighen. Wie iets anders beweert kan mijn betreft de pot op.

Laat je dan gelijk nakijken,door een psichiater,want dan zijn
turken ook Imazighen.
Helemaal mee eens!.
Betonmo:
waarom val jij Izwan dan aan?
jij en lezer hebben dit :

nodig :D

betonmo


Betonmo:
waarom val jij Izwan dan aan?
jij en lezer hebben dit :

nodig ;D
Citeer

Zo moet je het niet zien,ik hoop dat u en Izwan achter de ware .
geschiedenie komen van Imazighen.

Imazgen hebben een heel lange geschiedenis,de meeste Imazghen.
slough en sousa hebben meer zwart bloed uit zwart africa.

Ik weet zeker dat Iriffien geen Kananieten zijn,ze  hebben wel handel
met noord africa gedreven enzo is mede het Daraja-arabies ontstaan.
ze zijn wel gaan trouwen met Imazighen,maar we stammen niet van ze af,de Irifien helemaal niet.

Hadou

#24
Betonmo:
nu draai je om. Eerst val jij mensen aan die hun best doen om geschiedenis van ons achter te halen. En je leunt achter de geschiedenis vervalsers (o.a. Lezer).
Wees er mee voorzichtig.
Wij hebben een hele lange geschiedenis achter de rug. Die vernietigd is.
Wat Izwan probeert te achterhalen is hoe en wat met Imazighen is gebeurd.
EN liefst zie ik (Izwan denk ik ook) dat mensen ons er bij helpen. Positief. En niet enkel maar zeiken!

We moeten reeel zijn. Ik weet ook niet veel. Maar samen kunnen wij veel bereiken.

Ik ben trots op Izwan en anderen leden die hun tijd en energie aan Amazighzaak steken. En daar moeten wij respect voor hebben.

T Hella.
p.s. gewoon jij tegen mij zeggen. niet U.
Jij bent ouder dan mij.
respect.

betonmo

Wellicht zijn kananieten wel Imazighen,dat zou wel kunnen.
maar niet andersom.!

Lezer

Citaat van: Lezer op 31/03/2007 om 20:55:40
Naar aanleiding van de gezaaide onzin (door Izwan en Hadou) en aangezien de onwetenheid van de leden in dit forum het misverstand alleen maar versterkt...
Beste lezer,
In het land van der blinden, is de blindheid standaard. Maar dat is ten minste een visuele handicap.
Groetjes,
Tijdverspiller,

Izwan

Beste Hadou,
Je loopt me hier overal tegen de wolven in de schaapskleren te verdedigen. Wees gerust Ayoema. Het is een kwestie van tijd. Ik zal ze nog helemaal kalscheren. Lezer is op dit moment halve kaal. De rest komt nog.
Botonmo krijt van me de tijd om in zijn onzin/leugens te stikken.
Er zijn veel volkeren die belang hebben voor de vervalsing van onze geschiedenis. Een van die volkeren zijn joden (lees Thora).


Izwan

Citaat van: Lezer op 31/03/2007 om 20:55:40
Naar aanleiding van de gezaaide onzin (door Izwan en Hadou) en aangezien de onwetenheid van de leden in dit forum het misverstand alleen maar versterkt, gun ik het me om erop te reageren.

De eerste onzin: Phoeniciers als Berbers:
Izwan beweert (wegens onwetendheid natuurlijk) dat de Phoeniciers Berbers waren. Hij geeft hier echter geen geldige argument voor. Typisch onzin:

Jij bent een grote leugenaar. Ik heb je de argumenten en bron wel gegeven, maar je probeerde door de leugens onderuit te komen. Lees onze discussie hier terug.
http://www.amazigh.nl/awar/index.php?topic=10474.msg229957#msg229957

Citaat van: Lezer op 31/03/2007 om 20:55:40
Ik weet niet wat zijn motieven of argumenten zijn, maar omdat het aan de hand ligt om zijn onzin te ontkrachten, doe ik het ook graag:
De Phoeniciers en de Berbers:
Dit zijn heel aparte volkeren, de Bebers zijn Afrikanen terwijl de Phoeniciers aziaten zijn: Hier volgt een map van Phoenicia:

Dat Phoenicia ligt in het huidige libanon, en jullie weten dat Tamazgha (of eerder het land van de Berbers) in Afrika ligt, en dat er Egypte en andere landen staan. Dus het land van de Berbers en Phoeniciers hebben niets met elkaar te maken.

Leugenaar. Het Kanaan land is groter dan deze kaart. Waarom staat Jeruzalem niet erbij?
Ik geloof niet dat je zo blind ben om niet te zien dat Egypte en Kanaan land het zelfde grenzen hebben. Je bent hopeloos en je probeert met woorden (Afrika, Azië) te spelen om de waarheid te draaien. Ik geloof heilig dat de nazaten van Phoeniciers in Tamazgha zijn de huidige Imazighen.

Citaat van: Lezer op 31/03/2007 om 20:55:40
De taal:
De Phoeniciers zijn Semieten net als de Hebreers en Arabieren. En de Semitische taal is enkel in de verte verwant aan Berbers als Afrazische talen. Hier lezen we:
Citeer
De Afro-Aziatische taalfamilie
Arabisch en berbertalen zijn leden van dezelfde taalfamilie, dus in de verte met elkaar verwant. Berbertalen behoren als groep tot de Afro-Aziatische taalfamilie. Alle vormen van het Arabisch, maar ook talen zoals het Hebreeuws, Aramees, Amhaars (Ethiopië), Mehri (Jemen, Oman) etc. behoren tot de Semitische familie, een groep talen die op zijn beurt weer tot het Afro-Aziatische familie behoort. De andere 3 taalgroepen van de Afro-Aziatische familie zijn de Koesjitische talen (het grootste deel van het Oromo en het Somali), het faraonische Egyptisch en tenslotte de Tsjadische talen (met als grote taal het Hausa).

Dus Phoenicisch kan op geen enkele manier geassocieerd worden met Berbers omdat ze totaal tot verschillende taalfamilies.

Zie ook de volgende illustratie:


Wat betreft die talen theorie waar je en je soort jaren mee bezig zijn hoort in prollenbak thuis.
Wat voor taal spreekt Abraham (voorvader van joden, Arabieren ..) en nakomeling van Sem?
Wanneer is Hebreeuws en Arabische talen zijn ontwikkeld?
Het was niet zo dat in die tijd de taal van onze voorouders (Kanaanieten) over hele regio domineert?
Het is grappig om te zien dat jij je artikelen als bronnen gebruikt. HOPELOOS.

E3ber_Tastite

Hahaha en nu zijn de huidige imazighen de nazaten van Phoenisiers en zijn de Kaananen of wat dan ook onze eerste voorouders.

Het begint hier steeds grappiger te worden, hahahahah.