Nieuwe toeristen projecten voor 400 miljoen euro ondertekend voor Alhoceima

Gestart door Mister1979, 26/03/2007 om 14:04:22

Mister1979

Citaat van: Izwan op 31/03/2007 om 11:04:02
Citaat van: Mister1979
quote]


Steun je de Saharwi's ofzo? De Saharawi's zijn 100% pro-Algerije en hebben niks gemeen met de Imazighen. Ze praten nauwelijks Tamazight of hebben Imazighen cultuur. Saharawi's zijn afstammelingen van gasten uit Jemen..

Raar dat je Imazighen land van onze voorouders wilt weggegeven aan mensen die er nooit hebben gewoon dat is landverrad aan onze Imazighen voorouders..


Citeer
Ik ben tegen de onrechtvaardigheid. Ik steun elke persoon die voor rechtvaardigheid strijd. Ook als die persoon de vijand van mijn vader is.
Ik zie geen verschil tussen iemand uit Rif of iemand uit Algerije…. We zijn allemaal broers en zussen. We hebben gezamenlijke geschiedenis, geloof, bloed, cultuur, taal, problemen…
Het probleem is dat wij door de buitenlandse machten worden verdeeld om onze onder hun duim te houden. Verder hebben zowel Saharawa als Iriffiyen als darija sprekend, als tawariq, als Djbala….enz elementen uit tamazight culturele bewaart: een heeft de taal bewaard. Andere heeft kledingstijl bewaard, andere heeft tamazight sociale vaardigheden bewaard…enz. Er is geen een groep die 100% tamazight cultuur heeft kunnen bewaren.
Hoe zie jij je familieleden die geen tamazight spreken, maar wel Nederland?
Waar haalt jij recht vandaan om Saharawa als vreemden in hun eigen gebied te zien terwijl ze eeuwen lang voor hun gebied vechten?
Misschien zijn wij (ik en jij) de echte verraders van onze voorouders. We hebben Arif in de steek gelaten?. Saharawa hebben het niet gedaan.


WEST SAHARA IS ALTIJD VAN MAROKKO GWEEEST:

De geschiedenis van West Sahara:


The Saadi dynasty (16th and 17th century)

Na de val van de e Almoravid empire in 1147 kregen de nieuwe Marokkaanse rijken (Almohads, Merinids and Wattasids) weer de soeverniteit over West Sahara. Het was dankzij de aan de macht komen van de Saadi Dynasty (16th and 17th centurydat men soeverniteit kreeg over West Sahara western part of the Sahara.





The Saadi dynasty (16th and 17th century)

After the fall of the Almoravid empire in 1147 the new Moroccan empires (Almohads, Merinids and Wattasids) retained sovereignty over the western part of the Sahara but the effectiveness of it depended largely on the sultan that ruled. It was only with the coming to power of the Saadi Dynasty that the sovereignty of Morocco over the western part of the Sahara became complete again: The Portuguese colonisers were expelled from Cape Bojador and from Cap Blanc and the borders of Morocco were moved up to the Senegal River in the south-west and to the Niger River in the south-east (see: Battle of Tondibi in 1591). The Moroccan sovereignty over the western Sahara did not change with the coming of the (present) Alaouite Dynasty in 1659.

http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_Western_Sahara



Mister1979

Citaat van: Izwan op 31/03/2007 om 11:08:47
Citaat van: Mister1979
quote]



Het zijn geen Imazighen. Genenonderzoek etc laat zien dat ze niet verwant zijn aan de Imazighen.

De zogenaamde Arabieren in Marokko zijn voor een grootdeel gearabiseerde Imazighen zoals genenonderzoek etc laat zien...

De Saharwi's waren bedoeienen en kwamen uit Jemen om handel te drijven want West Sahara was een belangrijke handelsgebied voor goud, kruiden etc uit Midden-Oosten..


Citeer
Wil jij het genenonderzoek laten zien? Ik ben zeer benieuwd.
Het klopt. De meeste Saharwa waren bedoeïen, zoals hun stamgenoten Tawariq. Maar ze kwamen niet uit Jemmen.

Je bedoelt zeker dat de gearabiseerd Imazighen zijn Darija sprekend Imazighen. Maar in werkelijkheid is Darija een van de Amazigh taal, want de enige volk die Darija spreken zijn Imazighen. De term gearabiseerd is eigelijk zwaar overdreven. Verder zijn Saharawa net als je familie die in Tanger wonen en die alleen Darija spreken, maar Saharawa kleden zich en gedragen zich meer als hun vourouders dan je familie in Tanger.




Genenonderzoek:

http://www.emazighen.com/IMG/genes-2.pdf

Mister1979

West Sahara is duizenden jaren bewoond geweest door Imazighen. Waarschijnlijk was daar een groot Imazighen beschaving:

Het is de hart van de Imazighen cultuur, geschiedenis en beschaving...

West Sahara muurschilderij:


Hadou

Citaat van: Mister1979 op 31/03/2007 om 16:47:02
Ga je huiswerk eens goed doen. Als je met Algerijnen praat halen ze altijd Marokkanen neer. Algerijnen haten Marokkanen.
Je moet niet generaliseren. Algerijnen houden meer van Marokkanen dan wij van hun.
Citeer
Mijn opa heeft in Algerije gewerkt en is daar eruit geknikkerd. De Algeriijnen hebben alle grond, geld etc van de Marokkanen geroofd en ze daarna het land uitgeknikkerd, terwijl Marokkanen vochten in de oorlog samen met de Algerijnen tegen Frankrijk.
Mijn opa 's en vader hebben daar ook gewerkt. Er was geen sprake van haat.
Dat wrijving tussen Marokko en Algerije vond plaats in tijden van Hassan II en Boumadyan.
HassanII heeft Algerije,  na het uitroepen van onafhankelijkheid, aangevallen. ( de woestijoorlog).
Boumadyan voerde een nationalistische politiek. Mensen met een buitenlandse paspoort werden verdreven. Mensen met Algerijnse paspoort mochten blijven.
Citeer
Marokkanen hielpen met wapens smokkelen naar Algerije en nu krijgen ze stank voor dank..
Dat kan. En is waar. Maar je moet wel nagaan over welke '' Marokkannen'' je hebt.
Hassan II regering hielp FLN niet.
Citeer
Als je als Marokkaan Algerijnse grens oversteekt wordt je neergeknald en dat is paar keer gebeurd deze jaar...
dat geldt voor meeste landen in de wereld. Er is geen open grens.  Je mag een land niet zo maar illigaal in. Marokkanen met visum mogen gewoon het land in.
Citeer
Algerijnen denken alleen aan zichzelf...
aan wie moeten ze anders denken? En denk jij aan iedereen?
Zo n mening s nergens opgebasserd. Er zijn wel Algerijnen die zich goed inzetten voor een ander.

Citeer
Ten tweede is West Sahara van IMAZIGHEN er is zoveel Imazighen spullen, muurschilderijen, steden etc gevonden in West Sahara. Eeuwen geleden leefden daar onze Imazighen voorouders.
Sommige imazighen leefden daar en leven nog steeds daar. 
CiteerWest Sahara is de bron van de Imazighen beschaving...
Noem s wat als bron van de beschaving.
( ik weet weinig van)
Citeer
De Saharwai's hebben nooit gewoond in West Sahara,
Het ligt er aan wat je verstaat onder Saharawi.
Citeer
  hun voorouders komen uit Jemen.
Weet je het zeker? Als het zo is. zijn ze dan puur gebleven? zijn ze niet gemend met Imazighen en sub-saharavolkeren?

Izwan

Citaat van: Mister1979
quote]



Ga je huiswerk eens goed doen. Als je met Algerijnen praat halen ze altijd Marokkanen neer. Algerijnen haten Marokkanen. Mijn opa heeft in Algerije gewerkt en is daar eruit geknikkerd. De Algeriijnen hebben alle grond, geld etc van de Marokkanen geroofd en ze daarna het land uitgeknikkerd, terwijl Marokkanen vochten in de oorlog samen met de Algerijnen tegen Frankrijk. Marokkanen hielpen met wapens smokkelen naar Algerije en nu krijgen ze stank voor dank..

Als je als Marokkaan Algerijnse grens oversteekt wordt je neergeknald en dat is paar keer gebeurd deze jaar...

Algerijnen denken alleen aan zichzelf...


Ten tweede is West Sahara van IMAZIGHEN er is zoveel Imazighen spullen, muurschilderijen, steden etc gevonden in West Sahara. Eeuwen geleden leefden daar onze Imazighen voorouders. West Sahara is de bron van de Imazighen beschaving...

De Saharwai's hebben nooit gewoond in West Sahara, hun voorouders komen uit Jemen.


Citeer
Je begrijpt absoluut waar het over gaat.
Wie heeft beweert dat sahara niet van Imzighen is?
Wie zegt dat Algerijenen geen Imazighen zijn?

Izwan

Citaat van: Mister1979 op 31/03/2007 om 16:52:13
Citaat van: Izwan op 31/03/2007 om 11:04:02
Citaat van: Mister1979
quote]


Steun je de Saharwi's ofzo? De Saharawi's zijn 100% pro-Algerije en hebben niks gemeen met de Imazighen. Ze praten nauwelijks Tamazight of hebben Imazighen cultuur. Saharawi's zijn afstammelingen van gasten uit Jemen..

Raar dat je Imazighen land van onze voorouders wilt weggegeven aan mensen die er nooit hebben gewoon dat is landverrad aan onze Imazighen voorouders..


Citeer
Ik ben tegen de onrechtvaardigheid. Ik steun elke persoon die voor rechtvaardigheid strijd. Ook als die persoon de vijand van mijn vader is.
Ik zie geen verschil tussen iemand uit Rif of iemand uit Algerije…. We zijn allemaal broers en zussen. We hebben gezamenlijke geschiedenis, geloof, bloed, cultuur, taal, problemen…
Het probleem is dat wij door de buitenlandse machten worden verdeeld om onze onder hun duim te houden. Verder hebben zowel Saharawa als Iriffiyen als darija sprekend, als tawariq, als Djbala….enz elementen uit tamazight culturele bewaart: een heeft de taal bewaard. Andere heeft kledingstijl bewaard, andere heeft tamazight sociale vaardigheden bewaard…enz. Er is geen een groep die 100% tamazight cultuur heeft kunnen bewaren.
Hoe zie jij je familieleden die geen tamazight spreken, maar wel Nederland?
Waar haalt jij recht vandaan om Saharawa als vreemden in hun eigen gebied te zien terwijl ze eeuwen lang voor hun gebied vechten?
Misschien zijn wij (ik en jij) de echte verraders van onze voorouders. We hebben Arif in de steek gelaten?. Saharawa hebben het niet gedaan.


WEST SAHARA IS ALTIJD VAN MAROKKO GWEEEST:

De geschiedenis van West Sahara:


The Saadi dynasty (16th and 17th century)

Na de val van de e Almoravid empire in 1147 kregen de nieuwe Marokkaanse rijken (Almohads, Merinids and Wattasids) weer de soeverniteit over West Sahara. Het was dankzij de aan de macht komen van de Saadi Dynasty (16th and 17th centurydat men soeverniteit kreeg over West Sahara western part of the Sahara.





The Saadi dynasty (16th and 17th century)

After the fall of the Almoravid empire in 1147 the new Moroccan empires (Almohads, Merinids and Wattasids) retained sovereignty over the western part of the Sahara but the effectiveness of it depended largely on the sultan that ruled. It was only with the coming to power of the Saadi Dynasty that the sovereignty of Morocco over the western part of the Sahara became complete again: The Portuguese colonisers were expelled from Cape Bojador and from Cap Blanc and the borders of Morocco were moved up to the Senegal River in the south-west and to the Niger River in the south-east (see: Battle of Tondibi in 1591). The Moroccan sovereignty over the western Sahara did not change with the coming of the (present) Alaouite Dynasty in 1659.

http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_Western_Sahara



Heb ik ergens beweert dat Sahara niet bij Marokko hoort?
Weet jij dat Saharawa de nakommeling van Almorawiten zijn?

Izwan

Citaat van: Mister1979 op 31/03/2007 om 16:55:17
Citaat van: Izwan op 31/03/2007 om 11:08:47
Citaat van: Mister1979
quote]



Het zijn geen Imazighen. Genenonderzoek etc laat zien dat ze niet verwant zijn aan de Imazighen.

De zogenaamde Arabieren in Marokko zijn voor een grootdeel gearabiseerde Imazighen zoals genenonderzoek etc laat zien...

De Saharwi's waren bedoeienen en kwamen uit Jemen om handel te drijven want West Sahara was een belangrijke handelsgebied voor goud, kruiden etc uit Midden-Oosten..


Citeer
Wil jij het genenonderzoek laten zien? Ik ben zeer benieuwd.
Het klopt. De meeste Saharwa waren bedoeïen, zoals hun stamgenoten Tawariq. Maar ze kwamen niet uit Jemmen.

Je bedoelt zeker dat de gearabiseerd Imazighen zijn Darija sprekend Imazighen. Maar in werkelijkheid is Darija een van de Amazigh taal, want de enige volk die Darija spreken zijn Imazighen. De term gearabiseerd is eigelijk zwaar overdreven. Verder zijn Saharawa net als je familie die in Tanger wonen en die alleen Darija spreken, maar Saharawa kleden zich en gedragen zich meer als hun vourouders dan je familie in Tanger.




Genenonderzoek:

http://www.emazighen.com/IMG/genes-2.pdf
Wat zegt deze onderzoek over Saharawa dan?

Izwan

Citaat van: Mister1979 op 31/03/2007 om 16:57:40
West Sahara is duizenden jaren bewoond geweest door Imazighen. Waarschijnlijk was daar een groot Imazighen beschaving:

Het is de hart van de Imazighen cultuur, geschiedenis en beschaving...

West Sahara muurschilderij:


Goed morgen, je begint wakker te worden.

Mister1979

Citaat van: Hadou op 31/03/2007 om 17:58:56
Citaat van: Mister1979 op 31/03/2007 om 16:47:02
Ga je huiswerk eens goed doen. Als je met Algerijnen praat halen ze altijd Marokkanen neer. Algerijnen haten Marokkanen.
Je moet niet generaliseren. Algerijnen houden meer van Marokkanen dan wij van hun.
Citeer
Mijn opa heeft in Algerije gewerkt en is daar eruit geknikkerd. De Algeriijnen hebben alle grond, geld etc van de Marokkanen geroofd en ze daarna het land uitgeknikkerd, terwijl Marokkanen vochten in de oorlog samen met de Algerijnen tegen Frankrijk.
Mijn opa 's en vader hebben daar ook gewerkt. Er was geen sprake van haat.
Dat wrijving tussen Marokko en Algerije vond plaats in tijden van Hassan II en Boumadyan.
HassanII heeft Algerije,  na het uitroepen van onafhankelijkheid, aangevallen. ( de woestijoorlog).
Boumadyan voerde een nationalistische politiek. Mensen met een buitenlandse paspoort werden verdreven. Mensen met Algerijnse paspoort mochten blijven.
Citeer
Marokkanen hielpen met wapens smokkelen naar Algerije en nu krijgen ze stank voor dank..
Dat kan. En is waar. Maar je moet wel nagaan over welke '' Marokkannen'' je hebt.
Hassan II regering hielp FLN niet.
Citeer
Als je als Marokkaan Algerijnse grens oversteekt wordt je neergeknald en dat is paar keer gebeurd deze jaar...
dat geldt voor meeste landen in de wereld. Er is geen open grens.  Je mag een land niet zo maar illigaal in. Marokkanen met visum mogen gewoon het land in.
Citeer
Algerijnen denken alleen aan zichzelf...
aan wie moeten ze anders denken? En denk jij aan iedereen?
Zo n mening s nergens opgebasserd. Er zijn wel Algerijnen die zich goed inzetten voor een ander.

Citeer
Ten tweede is West Sahara van IMAZIGHEN er is zoveel Imazighen spullen, muurschilderijen, steden etc gevonden in West Sahara. Eeuwen geleden leefden daar onze Imazighen voorouders.
Sommige imazighen leefden daar en leven nog steeds daar. 
CiteerWest Sahara is de bron van de Imazighen beschaving...
Noem s wat als bron van de beschaving.
( ik weet weinig van)
Citeer
De Saharwai's hebben nooit gewoond in West Sahara,
Het ligt er aan wat je verstaat onder Saharawi.
Citeer
  hun voorouders komen uit Jemen.
Weet je het zeker? Als het zo is. zijn ze dan puur gebleven? zijn ze niet gemend met Imazighen en sub-saharavolkeren?



Ga maar eens praten met Algerijnen en kijk wat ze dan zeggen over Marokkanen, ga je schrikken...

In New York was een Marokkaan bijna doodgeslagen door Algerijnen omdat hij Marokkaan was en nu zit hij de rest van zijn leven in een rolstoel...

Ik heb alleen respect voor de mensen in Kabyle de rest van de Algerijnen haten Marokkanen...


Mister1979

Citaat van: Izwan op 31/03/2007 om 18:16:03
Citaat van: Mister1979 op 31/03/2007 om 16:57:40
West Sahara is duizenden jaren bewoond geweest door Imazighen. Waarschijnlijk was daar een groot Imazighen beschaving:

Het is de hart van de Imazighen cultuur, geschiedenis en beschaving...

West Sahara muurschilderij:


Goed morgen, je begint wakker te worden.


Als de Saharwi's Imazighen waren zouden ze niet een Democratische Arabische republiek willen stichten. De Touarq volk spreken nog Tamazight en houden vast aan hun Imazighen wortels...


Ik begrijp niet hoe een Amazigh zijn land wil weggeven aan een volk wat er nooit heeft gewoond of wortels mee heeft.



Mister1979

Citaat van: Izwan op 31/03/2007 om 18:15:29
Citaat van: Mister1979 op 31/03/2007 om 16:55:17
Citaat van: Izwan op 31/03/2007 om 11:08:47
Citaat van: Mister1979
quote]



Het zijn geen Imazighen. Genenonderzoek etc laat zien dat ze niet verwant zijn aan de Imazighen.

De zogenaamde Arabieren in Marokko zijn voor een grootdeel gearabiseerde Imazighen zoals genenonderzoek etc laat zien...

De Saharwi's waren bedoeienen en kwamen uit Jemen om handel te drijven want West Sahara was een belangrijke handelsgebied voor goud, kruiden etc uit Midden-Oosten..


Citeer
Wil jij het genenonderzoek laten zien? Ik ben zeer benieuwd.
Het klopt. De meeste Saharwa waren bedoeïen, zoals hun stamgenoten Tawariq. Maar ze kwamen niet uit Jemmen.

Je bedoelt zeker dat de gearabiseerd Imazighen zijn Darija sprekend Imazighen. Maar in werkelijkheid is Darija een van de Amazigh taal, want de enige volk die Darija spreken zijn Imazighen. De term gearabiseerd is eigelijk zwaar overdreven. Verder zijn Saharawa net als je familie die in Tanger wonen en die alleen Darija spreken, maar Saharawa kleden zich en gedragen zich meer als hun vourouders dan je familie in Tanger.




Genenonderzoek:

http://www.emazighen.com/IMG/genes-2.pdf
Wat zegt deze onderzoek over Saharawa dan?


Jij bent in de war met de Sahara Berbers maar dat zijn geen Saharwi's...

Saharwi's zijn Arabieren uit Jemen en qua genen lijken Imazighen niet veel op hun.

Saharwi's zijn meer Arabische dan de zogenaamde 'Arabieren' in Marokko...


Mister1979

De Imazighen van Afrika:


Coastal Northwest Africans

About 75% of Northwest Africans live on the coast. Berber groups such as the Riffis and Kabyles have the least recent sub-Saharan admixture (~2%) and the highest European admixture (~15%); Arabic-speaking groups have about 7% recent sub-Saharan admixture overall. Berber groups in this zone include:

    * Kabyles
    * Chawis
    * Riffis
    * Chenwas

[edit] Northwest Africans of the interior

About 20% of Northwest Africans live between the Atlas Mountains and the Sahara; these groups have moderate, recent sub-Saharan admixture (~20%), including:

    * Mozabites
    * Chleuhs

[edit] Saharan Northwest Africans

About 5% of Northwest Africans live in the Sahara; these groups have the highest recent and ancient West African admixture, sometimes reaching 80-90% among the Tuaregs. They include:

    * Tuaregs
    * Saharan Berbers, Oasis Berbers




http://en.wikipedia.org/wiki/Berber_people

Hadou

Citaat van: Mister1979 op 31/03/2007 om 19:36:27
Ga maar eens praten met Algerijnen en kijk wat ze dan zeggen over Marokkanen, ga je schrikken...
Ik heb een Algerijnse maat. Ik ken hem nu al ruim een half jaar en hij is in Algiers geboren en getogen. Uit zijn verklaringen zijn Algerijnen dol op (normale)Marokkanen. Maar Algerijnen zijn niet dol op De Marokkaanse Politiek. Onder Hassan II.
Citeer
In New York was een Marokkaan bijna doodgeslagen door Algerijnen omdat hij Marokkaan was en nu zit hij de rest van zijn leven in een rolstoel...
Zo in New York!! Waarom zijn er geen botsingen tussen Marokkanen en Algerijnen in Frankrijk geweest bijv.?
Citeer
Ik heb alleen respect voor de mensen in Kabyle de rest van de Algerijnen haten Marokkanen...
Voor wie jij respect hebt en voor wie niet. Dat mag je zelf weten. Maar Leer eerst de mensen , dan mag jij conclusies trekken.


Izwan

Mister 1979,
Je haalt alles door elkaar en je beschuldigt me voor landverraad.
Wijs concreet en zegt hoe je tot conclusie kwam dat Sharawa Jemmenieten zijn. Hier kan ik niet uithalen dat ze hetzelfde genen als Jemmenieten hebben.
http://www.emazighen.com/IMG/genes-2.pdf
Het is een tijd verspelling om met je verder te babbelen als ik hier geen duidelijk aantwoord krijg.


Mister1979

Citaat van: Izwan op 02/04/2007 om 16:15:05
Mister 1979,
Je haalt alles door elkaar en je beschuldigt me voor landverraad.
Wijs concreet en zegt hoe je tot conclusie kwam dat Sharawa Jemmenieten zijn. Hier kan ik niet uithalen dat ze hetzelfde genen als Jemmenieten hebben.
http://www.emazighen.com/IMG/genes-2.pdf
Het is een tijd verspelling om met je verder te babbelen als ik hier geen duidelijk aantwoord krijg.




Uit het onderzoek blijkt dat ze geen Imazighen zijn en niemand beschouwt ze als Imazighen. De Saharawi's zoals iedereen al weet komen oorspronkelijk uit Jemen en waren vroeger bedoeienen die meegingen met de handelcaravan vanuit Midden-Oosten naar Marokko...

Tuurlijk zullen sommige zich gemengd hebben met de plaatselijke mensen in Marokko, maar hoe dan ook ze worden door niemand beschouwd als Imazighen..