Nieuwe toeristen projecten voor 400 miljoen euro ondertekend voor Alhoceima

Gestart door Mister1979, 26/03/2007 om 14:04:22

MBTiza

Citaat van: Mister1979 op 27/03/2007 om 15:54:51


Ben je ooit in de Rif geweest????

Als je door Nador loopt zie je overal Heineken blikjes op de grond. En al die Dagilia prostitutees in de zomermaanden die heel Rif overstromen voor de Marokkaanse klanten...



Nee, ze hebben me wel verteld dat het een bergachtig gebied is, klopt dit?

Maar effe serieus..die verloedering en toestroom van al die hoertjes dit zal alleen erger worden bij het opzetten van dergelijke projecten.

MBTiza

Citaat van: Mister1979 op 27/03/2007 om 16:10:28
Citaat van: aziTBM op 27/03/2007 om 16:02:33
Citaat van: Mister1979 op 27/03/2007 om 15:59:54


De bouw is een smoes. Ik ken die verhalen van iemand wiens broer ook in de bouw werkt in Spanje maar ondertussen in de Hasj zit. Ze gebruiken de bouw als  undercover baan.

Jaja ze lopen de hele dag te sjouwen etc terwijl ze daarnaast geen bezwaren hebben om Hasj te verhandelen en zo makkelijk geld te verdienen, geloof jij het?


Ik heb het van iemand gehoord waarvan die broer ook in de bouw werkt. Als je in de bouw werkt valt het niet op. Tuurlijk zullen er mensen zijn die niet in de hasj werken maar die rijden geen dure auto's...



Ik heb het niet over de pepedure auto's maar normaal betaalbare auto's die zij meenemen en dit terwijl zij enkele jaren daarvoor nog niets hadden in Marokko.

Hadou

De toestroom van hoertjes is op gang gezet door de ''klanten''. Als er geen klanten zijn dan komen ze heus niet. 

Hadou

Het is ongeloofelijk hoe die Imarak van Spanya zijn verandert idd. Maar kom op! denk effe na!
als je een arbeidscontract hebt, dan kun je makkelijk bij de bank kloppen voor een financiering van een Golf 5.

De bouw in Spanje is echt geen goudmijn. Ze verdienen tussen 800 en 1400 â,¬ p.m. Enkel mensen met diploma's , ervaring en kennis worden beter betaald.
maar het leven die zij leiden is niet comfortabel. Ze huren meestal voor 200â,¬ all in een kamer. En eten en drinken doen ze met mate en maten.


Mister1979

Citaat van: Hadou op 27/03/2007 om 16:16:25
De toestroom van hoertjes is op gang gezet door de ''klanten''. Als er geen klanten zijn dan komen ze heus niet. 

En de grootste sex klanten zijn de Marokkanen zelf. In Nador etc stikt het in de zomer van de prostituees die zelf in de rij staan en vervolgens rijden Marokkanen in auto's om hun heen om ze op te pikken...

En laat ik het niet hebben over Saidia waar de hele stranden volzitten met prostituees...

ataynahnah

Citaat van: sienia op 27/03/2007 om 13:38:33
Kweenie, ergens en ik zie het ook, is het wel goed dat er wordt geinvesteerd. We zitten niet op een Lloret de mar of op kinderprostitutie te wachten, maar het is ook niet gezegd dat het gebeurt. Riffijnen hebben wat dat betreft (en dat hoop ik misschien meer) een hele andere mentaliteit dan de mensen zuidelijker in het land.

Ik heb met eigen ogen gezien dat toerisme goed is voor bewoners van het gebied. In ieder geval het gebied dat ik ken, rond Cala Iris.

Er wordt poep geïnvesteerd. Investering is niet als er een huisje staat dat er dan meteen geinvesteerd is.
Wat ik investeren noem is investeren in werkgelegenheid ed.

Door zulke projecten moeten de inwoners van Arif plaats maken voor ons. De huizen die er worden gebouwd zullen en zijn al onbetaalbaar voor iemand van Arif. Zij hebben er dus niets aan, terwijl het juist wel zo hoort te zijn.
Met de bouw krijgen zij ook geen werkgelegenheid, want die gaat toch allemaal naar de Arabieren of buitenlanders.
Wel krijgen zij te maken met alle sociale problemen: bijv. duurdere prijzen. Terwijl ze het nu al zo moeilijk hebben.

In Arif zijn andere investeringen nodig. Investeringen in werk, gezondheid en onderwijs. Kijk dan niet naar Lhosima en Nador ofzo waar het wat beter is geregeld. Dan is volgens mij nog niet eens 1% van de totale Arif. En laten we het al helemaal niet hebben over de infrastructuur, waterkwaliteit ed.

Hadou

Citaat van: Mister1979 op 27/03/2007 om 16:33:58
Citaat van: Hadou op 27/03/2007 om 16:16:25
De toestroom van hoertjes is op gang gezet door de ''klanten''. Als er geen klanten zijn dan komen ze heus niet. 

En de grootste sex klanten zijn de Marokkanen zelf. In Nador etc stikt het in de zomer van de prostituees die zelf in de rij staan en vervolgens rijden Marokkanen in auto's om hun heen om ze op te pikken...

En laat ik het niet hebben over Saidia waar de hele stranden volzitten met prostituees...
Hih ! ma d Cinwa?
behalve Imarak , zijn sommige  plaatselijke mannen ook hoerenlopers. De hele jaar door.
De mens is niet meer bang voor God.  AL imaan en Taqwa is ver te zoeken tegenwoordig.

ataynahnah

Citaat van: TheCFO op 27/03/2007 om 14:30:13
Citaat van: Tamza op 27/03/2007 om 13:24:42

Dit is geen negatief denken, maar realistisch denken.


Ik denk best dat een aantal van de problemen die je schetst reeel zouden kunnen worden ,maar pleit je daarom  tegen dergelijke investeringsprojecten, en tegen het 'vertouristiseren' van de kuststrook in Marokko?

Ik ben wel tegen die vorm jah. Ze doen het niet voor jou of voor mij of voor de bevolking daaro. De bedoeling van toerisme is dat vooral de LOKALE bevolking ervan moet profiteren. Ze creëren het vooral voor zich. En in dit geval bedoel ik dan de Arabieren. Het geld dat binnenkomt wordt toch in het zuiden gestopt (voornamelijk Westelijke Sahara). Wat je overhoudt is dat de lokale bevolking zelf geen plezier meer aan heeft als een flesje Crush 20 doro kost (toeristenprijzen). Kijk maar naar Lloret en andere toeristenplaatsen. In Lhosima moet je zelfs betalen om in zee te gaan zwemmen. De toeristen kunnen dat wel opbrengen, maar de arme man moet gewoon van de kant blijven kijken.

MBTiza

Degene die weleens in een Marokkaanse discotheek is geweest weet dat de overgrote meerderheid van de vrouwen daaro prostituees zijn en bij zulke projecten wordt er vaak ook gedacht aan de uitgaansmens...die wil natuurlijk stappen..en stappen in Marokko is onlosmakelijk verbonden met disco's, hoeren etc.


MBTiza

Citaat van: Hadou op 27/03/2007 om 16:23:01
Het is ongeloofelijk hoe die Imarak van Spanya zijn verandert idd. Maar kom op! denk effe na!
als je een arbeidscontract hebt, dan kun je makkelijk bij de bank kloppen voor een financiering van een Golf 5.

De bouw in Spanje is echt geen goudmijn. Ze verdienen tussen 800 en 1400 â,¬ p.m. Enkel mensen met diploma's , ervaring en kennis worden beter betaald.
maar het leven die zij leiden is niet comfortabel. Ze huren meestal voor 200â,¬ all in een kamer. En eten en drinken doen ze met mate en maten.



â,¬ 1400 in Spanje is nog altijd meer dan â,¬ 200 in Arif.

Hadou

die 1400 â,¬ als bovengemiddelde salaris / loon. En dat op arbeidscontract van minimaal 1 jaar, kun je wel ( waar dan ook) een financiering krijgen voor je auto.

Er zijn weinig Marokkanen in Spanje die dit bedrag per maand halen.
Gisteren was op Maroc TV 1 een docu. over Imarak van spanje. De meesten hebben het slechter dan toen zij in Marokko waren

MBTiza

Citaat van: Hadou op 27/03/2007 om 16:58:18
die 1400 â,¬ als bovengemiddelde salaris / loon. En dat op arbeidscontract van minimaal 1 jaar, kun je wel ( waar dan ook) een financiering krijgen voor je auto.

Er zijn weinig Marokkanen in Spanje die dit bedrag per maand halen.
Gisteren was op Maroc TV 1 een docu. over Imarak van spanje. De meesten hebben het slechter dan toen zij in Marokko waren

Ik heb daaro enkele neven werken verdienen â,¬ 1.600 netto per maand als lassers...meer dan een HBO starterssalaris hiero.

Memma

Citaat van: aziTBM op 27/03/2007 om 15:48:16
Citaat van: TheCFO op 27/03/2007 om 15:42:20
Citaat van: aziTBM op 27/03/2007 om 15:28:54
Ach rot toch op met die buitenlanders

:-)

Jij immorele VVD'er. ;D

Volgens mij is het hele noorden één en al immoraliteit à la VVD. Die minachting jegens Ighabiyen/3roubia bijv. zit er goed ingebakken. Het wachten is nog op een ijzeren Ghita ;D

Mister1979

Citaat van: ataynahnah op 27/03/2007 om 16:49:40
Citaat van: TheCFO op 27/03/2007 om 14:30:13
Citaat van: Tamza op 27/03/2007 om 13:24:42

Dit is geen negatief denken, maar realistisch denken.


Ik denk best dat een aantal van de problemen die je schetst reeel zouden kunnen worden ,maar pleit je daarom  tegen dergelijke investeringsprojecten, en tegen het 'vertouristiseren' van de kuststrook in Marokko?

Ik ben wel tegen die vorm jah. Ze doen het niet voor jou of voor mij of voor de bevolking daaro. De bedoeling van toerisme is dat vooral de LOKALE bevolking ervan moet profiteren. Ze creëren het vooral voor zich. En in dit geval bedoel ik dan de Arabieren. Het geld dat binnenkomt wordt toch in het zuiden gestopt (voornamelijk Westelijke Sahara). Wat je overhoudt is dat de lokale bevolking zelf geen plezier meer aan heeft als een flesje Crush 20 doro kost (toeristenprijzen). Kijk maar naar Lloret en andere toeristenplaatsen. In Lhosima moet je zelfs betalen om in zee te gaan zwemmen. De toeristen kunnen dat wel opbrengen, maar de arme man moet gewoon van de kant blijven kijken.



En nog steeds zijn die gore Saharawi's niet tevreden. Ze hebben goede huisvesting, zorg en zelfs uitkering en vele spullen worden gesubsideerd en nog steeds zitten ze te demonstreren. Marokko ezel behandeld de Saharwi's als prinsen en nog steeds ondankbaar...

Die vuile gore Saharwi's zitten in West Sahara dat Imazighenland is en eeuwengeleden leefden daar de Berbers en men heeft zelf Imazighen steden, muurschilderijen etc gevonden. En toch  denken ze dat het hun land is terwijl ze geen enkel connectie hebben met het land...


Hadou

Ja dat zeg ik ook. Als je ervaring hebt of een vak goed kan en kent.
Dus lasser, elektra, kantoor, gezondheidzorg, enz.. kun je goed verdienen. Maar het geldt niet voor al die Imarak daar.