Hoofdmenu

Aaaaah I love TWATOUN

Gestart door taghzouti, 01/11/2002 om 13:54:12

taghzouti

Mij favoriete Marokkaanse band is toch wel TWATOUN.Echt legendrariche muziek bestaand uit protestsongs en fantastisch gespeeld GITAARMUZIEK.

Zou iemand mij wat meer kunnen vertellen over de bandleden of weet iemand een website over hun?

Moh ABARSAN

#1
Tezzzzzzzzzzzzzzzz
leuk voor je ,

ayned

#2
beste Taghzouti azul.
 Het is waar TWATTOUN is een groot naam.
wat ik weet over hun.
 ze zijn in 75 bigonnen in een groot garage in Al hociema. ze waren toen 5 jongens. de baas van hun of de hoofd is BOUJAMAA natuurlijk. en hij is de eineg die nu daar bezig van het bigin tot nu toe.
Mustapha LAHNAK is ook een lied geweest. Jamal Hamid die nu in Utrecht woon is ook een lied geweest. Ik denk dat TANJAOUI die nu in Denemak woont ook een lied van de groep geweest.
Nu zijn ze TWEE maar BOUJAMAA en Abde Elhak. Ze wonnen in MATARO naast Barcelona. ze zijn voor de laatst tijd in Bruxelle geweest (AMAZIGH festival)
Dat is wat ik over TWATTOUN weet, en ik hoop dat je hier wat aan...
Thanemmirth...AYNED

Mounir B

#3
Azul a thawmat,

Door twatoun ben ik wakker geschud. En later door anderen maar met hun begon ik. De enigste manier om ons te uiten. Het is geen gitaar volgens mij maar een banjo en adjun. Er is een lid van twatoun een eigen bandje gestart onder de naam QUSIMAT. Heel rustige gitaar muziek maar qua tekst vernietigend.

Hierna volgt Banaaman. Setisr

Touhami

#4
Azul,

ik wilde deze thread wat nieuwe leven inblazen. Nog meer fans van Twatoun? Wat vinden jullie zo goed aan twatoun? Tekst? Muziek? De combinatie ervan? Omdat ze opkomen voor de Imazighen ?

Waarom al deze vragen? Ik vind dat we zulke mensen moeten koesteren. Naast Twatoun zijn er natuurlijk ook een hoop anderen. Eentje die we van zo dichtbij meemaken is onze vriend Ayned.Dat mag best gezegd en herhaald worden!!!

Tanmert.

iwa

#5
Ik heb pas geleden een cd uitgebracht van Twatoen.

Touhami

#6
Azul Beni Said,

welke nummers heb je allemaal uitgebracht bro?


Taffidjoust

#7
eh....*schaam* *schaam* wie is Twatoun? ik heb er nog nooit van gehoord. Wat is hun bekendste liedje?


*zwaai*

tarrifit

#8
i love twtoun ik heb ander liedijes die weinig kent zo als
-abab ksnaj imzjanin ajma troug imtawen enz
-damarikan abo tnajen ikman enz
ajadhar obaran aja soes ijegsan enz
(ajajdid o jna siwdas sraam ijmaa)die heeft hij in gevangenis geschreven heel moi
-watroechi ajma wa d gatar bo mata enz
-rjdoed enig oerin tanvoest eni sedem enz
nhaar wami idjoedef oeroumi tamat ng enz
waah ja tin ji zwan rbhaar enz

iwa

#9
Hoi Touhami

Het album van Dhar Oubaran. Dat is ook de enige die ik gebrand heb

Touhami

#10
Hoi Tarrifit,

Ik zou heel graag die nummers van je willen hebben als je het goed vindt.Ik heb een paar  een keertje live gehoord maar heb ze niet op bandjes/cd.




toli

#11

    AZUL THAWMAT Taffidjoust,
    TWATOUN is heel groot naam die bestaan alle van jaar 75
    als je hem niet kent dan legt dat aan je zelf niet dat
    ze niet bekend zijn en ze zijn twee keer opgepakt in
    maroc door paar liedje omdat ze de waarhied spreken.

oualaya

Ik heb ook wel wat nummers van Twattoun, mooie nummers zeker weten :).

Tikinas

Azul,

Ik vindt alleen hun laatste album wat minder geworden. De "sound" is niet meer zoals die oude nummers.