OPHOUDEN MET VRAGEN WAAR WE VANDAAN KOMEN

Gestart door Boureddi, 13/03/2007 om 12:45:48

Boureddi

We zijn wie we zijn, imazighen, het volk dat de mooiste taal in de wereld heeft.
Laat alle Imazighen weten dat ze trots moeten zijn om wie we zijn en waar we voor staan.
Dat we voor niemand terugschrikken, en wij zijn de geschiedenis van Marokko…
Ophouden met een minderwaardigheidscomplex t.o.v. die woestijn kamelen die eeuwen lang in tenten vrouwen aanbaden..
Stop met het luisteren naar hun muziek, luister naar ons eigen muziek.
Ons eigen identiteit is het belangrijkste, bezoek jullie roots en ga terug naar de dorpen waar jullie vandaan komen.
Spreek met de mensen aldaar, en loop over de paden die onze voorvaderen hebben doorkruist.
Vraag, vraag en laat die verhalen je hart benaderen, zodat je niet zonder de verhalen kunt leven.
Leef met de vraag : Wie ben ik, en wat kan ik betekenen voor mijn kinderen? Laat je kinderen ons geschiedenis zien, laat de amezruy van de imazighen zegevieren.
Wees trots op je volk, wees trots op je taal en cultuur!
Nogmaals stop jezelf te verbergen, kom op voor je imazigh gevoelens, we hebben te lang  over ons heen laten lopen....
Wij zijn imazighen, en wie kan ons dat nazeggen ???
Een vrij volk, die na duizenden jaren nog steeds zijn taal spreekt...we hebben iedereen overleefd, alle volkeren die niet meer bestaan hebben wij overwonnen.
Dan denk je toch niet dat wij ons door die woestijnratten de les laten lezen....Toch ????

MBTiza

Ik had toch nog ff een vraagje, waar komen we nou vandaan? ;D ;D ;D

Idd, je hebt groot gelijk, zodra je een discussie over de Imaizghen begint komen ze aanzetten met Yemen zus, Yemen zo..

Boureddi

ja precies..alsof de engelsen zich continu afvragen waar zij vandaan komen??
Dat is een middel om een verdeel en heers politiek uit te oefenen...Wij komen gewoon uit Noord-Afrika verspreidt over verschillende landen die vroeger een groot Tamazgha was...PUNT!

tajrrumt

Citaat van: aziTBM op 13/03/2007 om 13:07:54
Ik had toch nog ff een vraagje, waar komen we nou vandaan? ;D ;D ;D

Idd, je hebt groot gelijk, zodra je een discussie over de Imaizghen begint komen ze aanzetten met Yemen zus, Yemen zo..

Niamand vraagt zich waar de chinezen in china vandaan komen, niemand vraagt zich waar de arabieren in Arabie vandaan komen, maar steeds hebben het over Imazighen terwijl bekend staat dat ze langer in hun land leven dan de bovengenoemde volkeren.

Imazighen leven volgens ibn khaldoun van het begin in Tamazgha. Historici spreken over meer dan 20000 jaar. Imazighen komen dus uit Tamazgha (noord Afrika) vandaan.

DE Arbieren en Fransen hebben andere theorien verzonnen om hun bezitting te rechtvaardigen.

Ibn Khaldoun:

"They belong to a powerful, formidable, brave and numerous people; a true people like so many others the world has seen - like the Arabs, the Persians, the Greeks and the Romans.

The men who belong to this family of peoples have inhabited the Maghreb since the beginning."
.

almanzah

Hadou

Ja man. Terwijl Imazighen die landen de namen hebben gegeven aan die landen waar ze langs geweest zijn in hun trektocht van oost naar west.
Dubai = dwaab ( dieren)
3umman = inni it3umman: < die gene die baden.
Yemen << doe t mij denken aan : yenni i yemman. (die mensen die jagen).
Ethiopië: << Aith Yuba.

;D ik maak maar een grap.

Thayouth

Hahaha en dan heb je nog het Viking verhaal.

Hadou

ja! Vikingen !!! die hebben de stad Accawen ( chefchawen) (NL = horens) gesticht.