Nieuw resort in Nador Campos Mediterrane en foto's Saidia resort

Gestart door Mister1979, 17/02/2007 om 13:38:30

Mister1979

Citaat van: Sa3ieD op 17/02/2007 om 16:37:47
Citaat van: Mister1979 op 17/02/2007 om 16:36:33
Citaat van: Sa3ieD op 17/02/2007 om 15:59:05
Dan ben jij de enige die zegt dat het Marokkaanse investeringen zijn. Ik lees en hoor namelijk dat het of Europese of Midden Oosten investeringen zijn. Uit niets blijkt dat het geinvesteerde geld uit Marokko komt, het lijkt me eerlijk gezegd ook sterk dat het Marokkaans geld is. De Marokkaanse bedrijven zijn gewoon tussenpersonen voor buitenlandse investeerders.

Morocco is Africa's largest investment recipient

afrol News, 2 February - Morocco stays at the top of the regional list of countries attracting foreign investments. According to a report by the European Investment Bank (EIB), the Moroccan kingdom in 2004 received more foreign investments than any other country in the regions of Africa and Middle East. The country also was the largest investment recipient of these regions in 2003......

http://www.afrol.com/articles/15507


Ik dacht dat vroeger ook, maar het blijkt niet zo te zijn. Emaar, Fadesa etc zijn alleen maar projectontwikkelaars en het geld waar ze mee bouwen is van Marokko.

Vaak werken ze met joint ventures met Marokko overheid of bouwbedrijven.

Voor 95% of meer zijn alle resorts, vastgoed, projecten Marokkaans geld...



Wat doen ze dan met die buitenlandse investeringen? Het enige waar in Marokko in geinvesteerd wordt is namelijk toerisme.


Toersime en vastgoed. Maar ook callcenters worden geopend in Marokko. Marokko heeft een van de beste investeringsklimaat met belastingvoordeel voor 10 jaar, free zones etc, maar toch komen er weinig bedrijven...

Veel landen laten Marokko links liggen.

En gaan liever naar landen met olie zoals Algerije, Libie, Egypte etc

Mister1979

Citaat van: Sa3ieD op 17/02/2007 om 16:37:47
Citaat van: Mister1979 op 17/02/2007 om 16:36:33
Citaat van: Sa3ieD op 17/02/2007 om 15:59:05
Dan ben jij de enige die zegt dat het Marokkaanse investeringen zijn. Ik lees en hoor namelijk dat het of Europese of Midden Oosten investeringen zijn. Uit niets blijkt dat het geinvesteerde geld uit Marokko komt, het lijkt me eerlijk gezegd ook sterk dat het Marokkaans geld is. De Marokkaanse bedrijven zijn gewoon tussenpersonen voor buitenlandse investeerders.

Morocco is Africa's largest investment recipient

afrol News, 2 February - Morocco stays at the top of the regional list of countries attracting foreign investments. According to a report by the European Investment Bank (EIB), the Moroccan kingdom in 2004 received more foreign investments than any other country in the regions of Africa and Middle East. The country also was the largest investment recipient of these regions in 2003......

http://www.afrol.com/articles/15507


Ik dacht dat vroeger ook, maar het blijkt niet zo te zijn. Emaar, Fadesa etc zijn alleen maar projectontwikkelaars en het geld waar ze mee bouwen is van Marokko.

Vaak werken ze met joint ventures met Marokko overheid of bouwbedrijven.

Voor 95% of meer zijn alle resorts, vastgoed, projecten Marokkaans geld...



Wat doen ze dan met die buitenlandse investeringen? Het enige waar in Marokko in geinvesteerd wordt is namelijk toerisme.



De grootste investerdeer in Marokko is alleen maar Frankrijk. Die is de enige die nog wat doet voor Marokko. VS doet geen reet in Marokko terwijl Marokko free trade heeft wordt er nauwelijks geinvesteerd door Amerika..

De Wereldbank heeft zelf gezegd dat Marokko een van de beste investeringsklimaat heeft in de Arabische wereld 0% belasting, free zones, belastingvoordeel etc, maar toch laten veel landen Marokko links liggen omdat ER NIKS TE HALEN VALT ZOALS OLIE...


Sa3ieD

Citaat van: Mister1979 op 17/02/2007 om 16:43:39
Citaat van: Sa3ieD op 17/02/2007 om 16:37:47
Citaat van: Mister1979 op 17/02/2007 om 16:36:33
Citaat van: Sa3ieD op 17/02/2007 om 15:59:05
Dan ben jij de enige die zegt dat het Marokkaanse investeringen zijn. Ik lees en hoor namelijk dat het of Europese of Midden Oosten investeringen zijn. Uit niets blijkt dat het geinvesteerde geld uit Marokko komt, het lijkt me eerlijk gezegd ook sterk dat het Marokkaans geld is. De Marokkaanse bedrijven zijn gewoon tussenpersonen voor buitenlandse investeerders.

Morocco is Africa's largest investment recipient

afrol News, 2 February - Morocco stays at the top of the regional list of countries attracting foreign investments. According to a report by the European Investment Bank (EIB), the Moroccan kingdom in 2004 received more foreign investments than any other country in the regions of Africa and Middle East. The country also was the largest investment recipient of these regions in 2003......

http://www.afrol.com/articles/15507


Ik dacht dat vroeger ook, maar het blijkt niet zo te zijn. Emaar, Fadesa etc zijn alleen maar projectontwikkelaars en het geld waar ze mee bouwen is van Marokko.

Vaak werken ze met joint ventures met Marokko overheid of bouwbedrijven.

Voor 95% of meer zijn alle resorts, vastgoed, projecten Marokkaans geld...



Wat doen ze dan met die buitenlandse investeringen? Het enige waar in Marokko in geinvesteerd wordt is namelijk toerisme.



De grootste investerdeer in Marokko is alleen maar Frankrijk. Die is de enige die nog wat doet voor Marokko. VS doet geen reet in Marokko terwijl Marokko free trade heeft wordt er nauwelijks geinvesteerd door Amerika..

De Wereldbank heeft zelf gezegd dat Marokko een van de beste investeringsklimaat heeft in de Arabische wereld 0% belasting, free zones, belastingvoordeel etc, maar toch laten veel landen Marokko links liggen omdat ER NIKS TE HALEN VALT ZOALS OLIE...



Wat jij zegt is ERG tegenstrijdig met mijn bovenstaande post waaruit blijkt dat er in Marokko juist veel buitenlandse investeringen plaatsvinden.

Toon eens aan waar jij het vandaan hebt dat de investeringen in Marokko door Marokkaanse bedrijven worden gedaan.....

Thayouth



TFOE. Ik had al een teringhekel aan Saidia aangezien ik mijn zomers in Oujda doorbreng en dat het dichtstbijzijnde strand is, maar je er niets aan hebt omdat het 's zomers vreselijk overbevolkt is en je dus beter thuis kan blijven.

Marokko ontwikkelt zich steeds meer en meer tot het land van de massa.
Hordes toeristen voor wie de natuur ruim baan moet maken opdat ze hun reet kunnen schudden in strandtenten en kunnen slapen in luxueuze hotels. Bendes pedofielen die misbruik maken van de armoede waar kinderen in Marrakech in leven en hele schares flanerende EuroMarokkanen die hun vakantiekwakje dumpen en dan zorgeloos terugkeren naar hun leventjes in Europa. Echt jammer.

Mister1979

Citaat van: Sa3ieD op 17/02/2007 om 16:49:36
Citaat van: Mister1979 op 17/02/2007 om 16:43:39
Citaat van: Sa3ieD op 17/02/2007 om 16:37:47
Citaat van: Mister1979 op 17/02/2007 om 16:36:33
Citaat van: Sa3ieD op 17/02/2007 om 15:59:05
Dan ben jij de enige die zegt dat het Marokkaanse investeringen zijn. Ik lees en hoor namelijk dat het of Europese of Midden Oosten investeringen zijn. Uit niets blijkt dat het geinvesteerde geld uit Marokko komt, het lijkt me eerlijk gezegd ook sterk dat het Marokkaans geld is. De Marokkaanse bedrijven zijn gewoon tussenpersonen voor buitenlandse investeerders.

Morocco is Africa's largest investment recipient

afrol News, 2 February - Morocco stays at the top of the regional list of countries attracting foreign investments. According to a report by the European Investment Bank (EIB), the Moroccan kingdom in 2004 received more foreign investments than any other country in the regions of Africa and Middle East. The country also was the largest investment recipient of these regions in 2003......

http://www.afrol.com/articles/15507


Ik dacht dat vroeger ook, maar het blijkt niet zo te zijn. Emaar, Fadesa etc zijn alleen maar projectontwikkelaars en het geld waar ze mee bouwen is van Marokko.

Vaak werken ze met joint ventures met Marokko overheid of bouwbedrijven.

Voor 95% of meer zijn alle resorts, vastgoed, projecten Marokkaans geld...



Wat doen ze dan met die buitenlandse investeringen? Het enige waar in Marokko in geinvesteerd wordt is namelijk toerisme.



De grootste investerdeer in Marokko is alleen maar Frankrijk. Die is de enige die nog wat doet voor Marokko. VS doet geen reet in Marokko terwijl Marokko free trade heeft wordt er nauwelijks geinvesteerd door Amerika..

De Wereldbank heeft zelf gezegd dat Marokko een van de beste investeringsklimaat heeft in de Arabische wereld 0% belasting, free zones, belastingvoordeel etc, maar toch laten veel landen Marokko links liggen omdat ER NIKS TE HALEN VALT ZOALS OLIE...



Wat jij zegt is ERG tegenstrijdig met mijn bovenstaande post waaruit blijkt dat er in Marokko juist veel buitenlandse investeringen plaatsvinden.

Toon eens aan waar jij het vandaan hebt dat de investeringen in Marokko door Marokkaanse bedrijven worden gedaan.....


De investeringen zoals jij eerder zei zijn voornamelijk alleen in toerisme. Marokko moet eigenlijk veel meer krijgen. Marokko heeft bijvoorbeeld Free Trade met de VS die Marokko helemaal niks oplevert. Amerika had belooft om bedrijven te beginnen in Marokko die zijn er nooit gekomen.

Marokko had in 2006 ongeveer 3 miljard investeringen, Algerije met slechte investeringsklimaat had bijna 2 miljard.

Marokko moet eigenlijk minimaal 5 a 6 miljard investeringen krijgen per jaar...



Ynna Holding Maroc  investit 5 milliards de DH à Tanger ( Ynna Holding investeert 5 miljard dh in Tanger)
http://www.bladi.org/imprimer-8765-ynna-holding.html

Le groupe Chaabi lancera un projet immobilier de 300 millions de dirhams( Groep Chaabi lanceert project voor 300 miljoen DH.

Marokkaanse bedrijf ONA gaat met Emaar 5 toeristen projecten bouwen.

Emaar Properties and ONA Group, the leading Moroccan industrial and financial group, unveiled details of a joint venture to create large scale residential and golfing development projects throughout Morocco. The joint venture projects are expected to take place over a period of five years.
http://www.emaar.com/International/morocco/

ETC

Mister1979

#20
Citaat van: Thayouth op 17/02/2007 om 17:17:18


TFOE. Ik had al een teringhekel aan Saidia aangezien ik mijn zomers in Oujda doorbreng en dat het dichtstbijzijnde strand is, maar je er niets aan hebt omdat het 's zomers vreselijk overbevolkt is en je dus beter thuis kan blijven.

Marokko ontwikkelt zich steeds meer en meer tot het land van de massa.
Hordes toeristen voor wie de natuur ruim baan moet maken opdat ze hun reet kunnen schudden in strandtenten en kunnen slapen in luxueuze hotels. Bendes pedofielen die misbruik maken van de armoede waar kinderen in Marrakech in leven en hele schares flanerende EuroMarokkanen die hun vakantiekwakje dumpen en dan zorgeloos terugkeren naar hun leventjes in Europa. Echt jammer.


Ik weet niet of je door hebt, maar landen zoals Libie, Algerije, Jordanie, Syrie, Pakistan, Iran, Saudie-Arabie etc investeren miljarden in toerisme en gaan hele toeristen steden bouwen.

Zelfs Iran wil 20 miljoen toeristen en wil Dubai nabouwen...




Paar voorbeelden:

Irano-European Consortium to invest in Iran tourism, VP says
Madrid, Feb 2007, IRNA

Spain-Tourism-Iran
Vice President and Head of Iran's Cultural Heritage, Handicrafts and Tourism Organization (ICHHTO) Esfandiar Rahim Mashaei, said that an Irano-European Consortium will invest dlrs two billion in Iran tourism.
http://www2.irna.ir/en/news/view/men...5003180852.htm
http://www2.irna.ir/en/news/view/men...1823230818.htm







Iran gaat voor 2 miljard dollar een toerisme resort bouwen op de Golf eiland van Kish net als Dubai
http://www.floweroftheeast.de/




Algerije heeft contract getekend met Emaar voor 20 miljard dollar. Libie voor 50 miljard dollar om hele steden, resorts, vastgoed etc te bouwen..
http://www.afrol.com/articles/15087




Pakistan en Emaar gaan voor 50 miljard dollar toeristen eilanden bouwen.
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=397773




Saudie Arabie gaat een paar toeristen steden bouwen
http://www.emaar.com/International/saudi/

Sa3ieD

Citaat van: Mister1979 op 17/02/2007 om 17:17:50
De investeringen zoals jij eerder zei zijn voornamelijk alleen in toerisme. Marokko moet eigenlijk veel meer krijgen. Marokko heeft bijvoorbeeld Free Trade met de VS die Marokko helemaal niks oplevert. Amerika had belooft om bedrijven te beginnen in Marokko die zijn er nooit gekomen.

Marokko had in 2006 ongeveer 3 miljard investeringen, Algerije met slechte investeringsklimaat had bijna 2 miljard.

Marokko moet eigenlijk minimaal 5 a 6 miljard investeringen krijgen per jaar...



Ynna Holding Maroc  investit 5 milliards de DH à Tanger ( Ynna Holding investeert 5 miljard dh in Tanger)
http://www.bladi.org/imprimer-8765-ynna-holding.html

Le groupe Chaabi lancera un projet immobilier de 300 millions de dirhams( Groep Chaabi lanceert project voor 300 miljoen DH.

Marokkaanse bedrijf ONA gaat met Emaar 5 toeristen projecten bouwen.

Emaar Properties and ONA Group, the leading Moroccan industrial and financial group, unveiled details of a joint venture to create large scale residential and golfing development projects throughout Morocco. The joint venture projects are expected to take place over a period of five years.
http://www.emaar.com/International/morocco/

ETC

Ik kwam dit bericht tegen over YNNA

"Islamic banks are knocking on the kingdom's door in the hope of taking part in a surge of investment by the Gulf countries in Morocco. In early November, the Islamic investment bank Gulf Finance House (GFH), founded in 1999 in Bahrain by Fuad Abdullah Al Omar, former vice president of the Islamic Development Bank, launched a USD 1.4 billion property development program dubbed "Gateway to Morocco." There is some talk he could open an affiliate in Morocco. Elsewhere, Moroccan businessman Miloud Chaabi, boss of Ynna Holding and who is close to Gulf investors, has a project to create an affiliate of the Dubai Islamic Bank in Morocco. "

www.MaghrebConfidentiel.com

Kunnen we niet concluderen dat YNNA nauwe banden heeft met investeerders uit het Midden Oosten? Zoals ik zei, geld kan via constructies en tussen personen vanuit het Midden Oosten in Marokko worden geinvesteerd.

Maarja dit terzijde. YNNA is wel een van de grootste private ondernemingen in Marokko met verschillende fabrieken en dus ook heel veel onroerendgoed.