Fadma El Ouriachi ontvangt poezie prijs

Gestart door student1980, 15/02/2007 om 11:57:22

Samir!

Vandaag ben ik er 10min eerder bij dan de vorige keer ;D .
Nu is Fadma aan het zingen. Prachtig man!

Idir


Izouran


Idir

Citaat van: Izouran op 17/02/2007 om 18:50:12
Erg mooi inderdaad ;) bedankt idir.

Mebra jmir... :)

Het is echt een geweldig theaterstuk!!!

Bades

heb een deel gezien van de prijs van fadma. het doet een mens goed als je beseft dat het eigelijk door winternachten komst dat ze de prijs heeft gewonnen.

waar is hij/zij die ooit beweerd heft dat de taal Tamazight niet te eten geeft aan der onderdanen? tfu xassen!

tuurlijk heeft ze goed gedaan aan het geld aan te nemen. als is het ''maar'' om een nieuw boek uit te geven. had idd veel meer moeten zijn.

Bades

Citaat van: Izouran op 17/02/2007 om 18:50:12
Erg mooi inderdaad ;) bedankt idir.


ik vond wat werd gespeelt in utrecht mooier, emotioneler. maa misschien heeft het te maken me dat het live is.

aan de andere kant, in het stuk in utreg was er geen zang. ik ben denk ik beetje verliefd op die vrouw.... :o

thajmoent

#21
Azul student80, Tamza, Mousa en Laysa,

Mocht het zo zijn dat onze amazigh-riffijnse dichters afhankelijk zijn van de gelden van de Marokkaanse overheid dan zijn we idd een ander volk dan wat ik altijd dacht. Het zou een statement zijn als Mevr Fadm had bedankt voor deze symbolische prijs. Het gaat ten slotte niet alleen om de erkenning van de Riffijnse kunst en cultuur maar ook om mensenrechten en het handelen van de Marokkaanse regeringslogica dat niets meer inhoudt dan corruptie en andere minachting jegens het volk.
Jammer!Jammer!

En Moussa, ik heb meeredere stukken van Fadma gelezen en ik denk niet dat zij zo afhakelijk is van die paar duizend euro van de Marokkaanse staatstv. Tazz gasen!

Ze verdient idd een onderscheiding maar niet van de marokkaanse staatstv.
Mijn oma heeft haar gedichten gehoord en volgens haar is Fadma een vrouw die
het riifijns beheerst zoals het door een ieder beheerst zou moeten worden.
Een beter complmnt kan ik me niet voorstellen.








Moussa

Citaat van: thajmoent op 18/02/2007 om 00:51:30
Azul student80, Tamza, Mousa en Laysa,

Mocht het zo zijn dat onze amazigh-riffijnse dichters afhankelijk zijn van de gelden van de Marokkaanse overheid dan zijn we idd een ander volk dan wat ik altijd dacht. Het zou een statement zijn als Mevr Fadm had bedankt voor deze symbolische prijs. Het gaat ten slotte niet alleen om de erkenning van de Riffijnse kunst en cultuur maar ook om mensenrechten en het handelen van de Marokkaanse regeringslogica dat niets meer inhoudt dan corruptie en andere minachting jegens het volk.
Jammer!Jammer!

En Moussa, ik heb meeredere stukken van Fadma gelezen en ik denk niet dat zij zo afhakelijk is van die paar duizend euro van de Marokkaanse staatstv. Tazz gasen!
Dit lijkt een beetje op de opmerking van koningin Marie-Antoinette over de volksopstand tijdens de Franse Revolutie. Toen zij te horen kreeg dat het volk geen brood meer had om te eten zou de koningin de 'intelligente' opmerking hebben gemaakt: "Geen brood? Waarom eten ze dan geen cake?"

thajmoent

#23

En Moussa, ik heb meeredere stukken van Fadma gelezen en ik denk niet dat zij zo afhakelijk is van die paar duizend euro van de Marokkaanse staatstv. Tazz gasen!
Citeer
Dit lijkt een beetje op de opmerking van koningin Marie-Antoinette over de volksopstand tijdens de Franse Revolutie. Toen zij te horen kreeg dat het volk geen brood meer had om te eten zou de koningin de 'intelligente' opmerking hebben gemaakt: "Geen brood? Waarom eten ze dan geen cake?"
Citeer

Ik vind de uitspraak van Abdel Krim in dit geval wat toepasselijker:
Je moet niet bang zijn dat je dood gaat van de honger maar uitkijken
dat je niet stik door al te gretig te happen.

Hadou

Ik begrijp de ophef niet zo goed!
Fadma krijgt een prijs en erkening voor haar werk.
Daar bij hoort een geldprijs.
Die geldprijs , zou (misschien) van de Marok. staatTv afkomstig zijn.
Marok Tv wordt gefinacieerd door de staat.
in die staat wonen 90 % imazighen >>> die de belastingen etc betalen aan de staat >> die het weer verdeelt onder TV stations etc.. ?

Het is toch haar recht !

anoul-nador

Ze heeft een prijs gewonnen klaar is kees heel goed

of beter gezegd klaar is fadma!


waar heeft ze trouwens die prijs uitgereikd gekregen ??

mIzran

#26
Citaat van: VerbalSmaeel op 16/02/2007 om 17:18:16
Citaat van: mIzran op 16/02/2007 om 17:07:53
Citaat van: VerbalSmaeel op 16/02/2007 om 17:04:13
'Yesremd-ay wawar'===> Waar kan ik het krijgen?


In arif, ik kan het ook wel voor je kopieren.

Wat krijg ik ervoor?
Mijn dankbaarheid en als je het wenst de titel: Nobele Tamazight.

Die titel bezit ik al, :D maar vooruit ik doe het voor de dankbaarheid. Ben een snel tevreden mens.

Wil je het liever gescand of gekopieerd hebben? laat me weten

Noach

kan ik die toneelstuk nergens krijgen?????