wetsvoorstel : om de spaans gifgas aanvallen op arif te erkennen

Gestart door SAMADIE, 14/02/2007 om 21:25:51

Moussa

Als je inhoudelijk niets te vertellen hebt reageer dan alsjeblieft niet.

MBTiza

Ik vraag me af of er werkelijk een relatie is tussen het aantal kankerpatienten uit het noorden en de gisgasaanvallen, zo zijn er in mijn familie ook best veel mannen overleden aan kanker.

Moussa

Citaat van: Amcum op 16/02/2007 om 12:26:22
Ik vraag me af of er werkelijk een relatie is tussen het aantal kankerpatienten uit het noorden en de gisgasaanvallen, zo zijn er in mijn familie ook best veel mannen overleden aan kanker.
Die relatie is reeds aangetoond in eerdere gezondheidsonderzoeken. In de Rif waar gifgas gebruikt is, is het aantal kankerpatienten hoger dan in de rest van Marokko.

(Offline)

Citaat van: Moussa op 16/02/2007 om 12:22:10
Als je inhoudelijk niets te vertellen hebt reageer dan alsjeblieft niet.
dat geldt natuurlijk ook voor jou!

kheb me laten vertellen dat er nu nog mensen aan dood gaan (bijv: een verre oom van mij) en mensen aan dood gaan zonder dat ze hebben mee gevochten...het zou door de aardbeving los gekomen zijn....als dit nou van een of ander joods ramp was van de WO II dan was het wereld nieuws, maar nu, ach ja het zijn de riffijnen maar. ze moesten allen een schade vergoeding krijgen van weet ik veel hoeveel geld man! wat doet de overheid nu precies?

MBTiza

Citaat van: (Offline) op 16/02/2007 om 12:36:58
Citaat van: Moussa op 16/02/2007 om 12:22:10
Als je inhoudelijk niets te vertellen hebt reageer dan alsjeblieft niet.
dat geldt natuurlijk ook voor jou!

kheb me laten vertellen dat er nu nog mensen aan dood gaan (bijv: een verre oom van mij) en mensen aan dood gaan zonder dat ze hebben mee gevochten...het zou door de aardbeving los gekomen zijn....als dit nou van een of ander joods ramp was van de WO II dan was het wereld nieuws, maar nu, ach ja het zijn de riffijnen maar. ze moesten allen een schade vergoeding krijgen van weet ik veel hoeveel geld man! wat doet de overheid nu precies?

bij mij is het pas geleden een oom die is overleden, zijn vader en enkele van diens broers (mijn opa en zn broers dus) waren ook overleden aan kanker.

(Offline)

Citaat van: Amcum op 16/02/2007 om 12:46:23
Citaat van: (Offline) op 16/02/2007 om 12:36:58
Citaat van: Moussa op 16/02/2007 om 12:22:10
Als je inhoudelijk niets te vertellen hebt reageer dan alsjeblieft niet.
dat geldt natuurlijk ook voor jou!

kheb me laten vertellen dat er nu nog mensen aan dood gaan (bijv: een verre oom van mij) en mensen aan dood gaan zonder dat ze hebben mee gevochten...het zou door de aardbeving los gekomen zijn....als dit nou van een of ander joods ramp was van de WO II dan was het wereld nieuws, maar nu, ach ja het zijn de riffijnen maar. ze moesten allen een schade vergoeding krijgen van weet ik veel hoeveel geld man! wat doet de overheid nu precies?

bij mij is het pas geleden een oom die is overleden, zijn vader en enkele van diens broers (mijn opa en zn broers dus) waren ook overleden aan kanker.
Damnnnn dus het klopt wel he!

Izwan

Eergisteren heeft Aljazeera deze misdaad wereld wijd bekend gemaakt. Ze hebben beelden en foto´s uit archief laten zien. Er was een foto van een massagraf in Arif.
Ze hebben kinderen uit Arif laten zien die met afwijkingen zijn geboren. Die zou een gevolg zijn van gifgas die Spanjaarden in Arif hebben gebruikt. Daarnaast lieten ze een bejaarde Ariffi als getuig aan het woord. Die bejaarde spraak in het tariffith.
Verder hebben ze kort gesprekken met o.a. woordvoerder van de catalonische partij en ook met Ahmed Alhamdawi die een uitgebreid onderzoek naar het gebruik van gifgas in Arif hebben gedaan.

(Offline)

wat gaat de overheid nu aan doen? hoe hebben ze er in rabat op gereageerd? dit kan toch niet zomaar in een doofpot gestopt worden? dit soort dingen frusteren me wollah! komt het echt door de aardbeving?

Tamza

Citaat van: Moussa op 16/02/2007 om 12:32:11
Die relatie is reeds aangetoond in eerdere gezondheidsonderzoeken. In de Rif waar gifgas gebruikt is, is het aantal kankerpatienten hoger dan in de rest van Marokko.

Heb je bronnen? Zover ik weet is alleen aangetoond dat het aantal kankergevallen in Marokko relatief nergens zo hoog is als in Arif. De link met de gifgasaanvallen is zover ik weet nooit echt bevestigd.

Moussa

#24
Naar mijn weten heeft het weinig met de aardbeving te maken. Het gebruik van gifgas tijdens de Rifoorlog werd breed ingezet, en niet alleen in het gebied waar twee jaar geleden een aardbeving was. Het gebruik van gifgas en kanker zijn zaken die al heel lang bekend zijn. De Duitse wetenschappers Kunz en Muller hebben in  hun boek 'Giftgas gegen Abd el Krim' onomstotelijk bewezen dat er gifgas is  gebruikt, welk soort, waar het vandaan kwam etc. Dat Rabat niet happig is om dit aan de grote klok te hangen komt omdat ze de relatie met Spanje niet al te veel wil verzieken. Tenslotte wil Marokko geen problemen over de voormalige Spaanse kolonie de Westelijke Sahara en wil het land op den duur de Spaanse enclaves Melilla en Ceuta inlijven.

Botermes

Citaat van: Moussa op 16/02/2007 om 13:14:01
Dat Rabat niet happig is om dit aan de grote klok te hangen komt omdat ze de relatie met Spanje niet al te veel wil verzieken.
En dat tenkoste van ons ? Waarom zou je uberhaupt nog bij dit land willen horen ?

The Franchise

Citaat van: Moussa op 16/02/2007 om 12:32:11
Citaat van: Amcum op 16/02/2007 om 12:26:22
Ik vraag me af of er werkelijk een relatie is tussen het aantal kankerpatienten uit het noorden en de gisgasaanvallen, zo zijn er in mijn familie ook best veel mannen overleden aan kanker.
Die relatie is reeds aangetoond in eerdere gezondheidsonderzoeken. In de Rif waar gifgas gebruikt is, is het aantal kankerpatienten hoger dan in de rest van Marokko.

Dat is de enige aanwijzing.

Het is wel zo dat mosterdgas (wat als het goed is gebruikt was) op de lange termijn inderdaad voor kanker kan zorgen. Mosterdgas is op zich ook wel te overleven als je er niet te veel van op je lichaam krijgt of in je longen. Want het werkt als een soort napalm dat brandwonden maakt. Slachtoffers uit Halabja, waar ook mosterdgas is gebruikt, hebben daarom ook vaak ademhalingsproblemen omdat het gas de longen heeft aangetast.

In mosterdgas zit ook een stof die voor kanker kan zorgen. Hoe dat nu op de dag van vandaag zit is lastig te zeggen. Want dat spul is ook in de grond gekomen maar dat het er na 80 jaar nog zit en in zo een sterke mate dat het kan leiden tot kanker dat is onwaarschijnlijk.

Hoe het zit met kanker en erfelijkheid weet ik niet precies. Maar dat is de enige manier hoe die aanval nog tot op de dag van vandaag tot kanker kan leiden.

Izwan

Er zijn genoeg onderzoeken geweest waarin blijkt dat de gifgassen die Spanjaarden en Fransen in Arif hebben gebruikt kunnen tot erfelijke ziektes veroorzaken. Een van die ziektes is kanker.
Uit onderzoek in 2000 blijkt dat 80% van Marokkanen die aan kanker vooral الدرقية  zijn dood gegaan, waren Iriffiyen.
Het gifgas dat ze in Arif hebben gebruikt is niet op grond blijven leggen want hij verdamt in de droog periodes. Arif heeft decennia´s lang droog periode gehad. Alle mensen en dieren die in droge periodes in Arif aanwezig waren, hebben kans gehad om besmet te worden.Spanjaarden hebben die gifgas op de markten, rivieren, waterbronnen, landbouw gebieden en wegen gegooid. Niet alleen mensen die direct met die stoffen in aanraking kwamen zijn besmet, maar ook door  de ademhaling, eten en drinken zijn ze besmet geraakt. Het ergste is dat de Marokkaanse overheid, Spanje en Frankrijk tot vandaag weigeren om informatie aan Iriffiyen te geven om voorzorg maatregeling te nemen. Het is een duidelijk bewijs dat Spanje en Frankrijk  Iriffiyen wilden uitroeien.


The Franchise

Citaat van: Izwan op 19/02/2007 om 10:53:52
Er zijn genoeg onderzoeken geweest waarin blijkt dat de gifgassen die Spanjaarden en Fransen in Arif hebben gebruikt kunnen tot erfelijke ziektes veroorzaken. Een van die ziektes is kanker.
Uit onderzoek in 2000 blijkt dat 80% van Marokkanen die aan kanker vooral الدرقية  zijn dood gegaan, waren Iriffiyen.
Het gifgas dat ze in Arif hebben gebruikt is niet op grond blijven leggen want hij verdamt in de droog periodes. Arif heeft decennia´s lang droog periode gehad. Alle mensen en dieren die in droge periodes in Arif aanwezig waren, hebben kans gehad om besmet te worden.Spanjaarden hebben die gifgas op de markten, rivieren, waterbronnen, landbouw gebieden en wegen gegooid. Niet alleen mensen die direct met die stoffen in aanraking kwamen zijn besmet, maar ook door  de ademhaling, eten en drinken zijn ze besmet geraakt. Het ergste is dat de Marokkaanse overheid, Spanje en Frankrijk tot vandaag weigeren om informatie aan Iriffiyen te geven om voorzorg maatregeling te nemen. Het is een duidelijk bewijs dat Spanje en Frankrijk  Iriffiyen wilden uitroeien.




Welke onderzoeken dan? Want ik heb alleen gehoord over onderzoek naar wat jij ook al noemde, dat het grootste aantal dat gestorven is aan kanker in het rifgebergte was.

Maar dat is een aanwijzing en geen hard bewijs.

Concreet onderzoek naar het gifgas en de effecten daarvan. Ben ik niet tegengekomen. Als dat er wel is, zou ik daar graag meer over willen weten en het liefst ook de bronnen zelf inzien (in verband met een artikel dat ik nog wil schrijven).

Over het verdampen. Dat is iets heel moeilijks omdat gif dat in de lucht verdampt verspreid wordt over een heel groot oppervlak. Vergelijk het met uitlaatgassen die elke dag in grote mate in de lucht komen, maar daardoor in hele kleine doses in iemands longen komen en niet iemand kunnen doden of zorgen voor ziektes.

thajmoent

#29
Dit is de stand van zaken in Algerije.
Misschien moet er wel een ngo komen om de wantoestanden van zowel Marokko als Spanje aan de kaak te stellen en onafhankelijk te laten onderzoeken?
Het wordt zoiezo tijd voor een demostratie vanuit Nederland. Al is het maar om collectief ons ongenoegen te uiten!


http://www.rtl.nl/financien/rtlz/video/index.xml

Onder het kopje `Actuele video's RTL Nieuws`
Protest kernproef Algerije`