Aboutaleb staatssecretaris.

Gestart door VS, 13/02/2007 om 20:38:01

MBTiza

Citaat van: sienia op 15/02/2007 om 10:46:32
Balkenende 4. Binnen het jaar valt het weer. Zolang zal hij dus geen staatssecretaris zijn. En Wilders zit al te zeiken dat mensen met een dubbele nationaliteit sowieso geen bewindsvoerders mogen zijn.

Best pijnlijk ook, zowel Albayrak als Aboutaleb geen minister. Vind die Bos zo mogelijk, nog enger dan Wilders.

Wilders voelt zich gepaseerd, kwam laatst weer met iets op het nieuws, tja moslims moeten volgens hem de helft van de koran verscheuren….wat een lul is dat zeg.

En die Bos dat is me toch een gladjanus, ik heb het zoiezo niet met die mensen die pretenderen op te komen voor de minderbedeelden en de arbeiders terwijl zij zelf in hun grote kasteel wonen (Ad Melkert), tja dan heb je volgens mij toch te maken met tegenstrijdige belangen…???

Zo ook, Femke Halsema die in een interview aangaf dat ze belachelijk veel uitgeeft aan kinderopvang, namelijk zo’n â,¬ 2.000 p/m en daar niet te spreken over is…tja….wat wil je dan madame…â,¬ 150.000 euro per jaar verdienen en nog gratis kinderopvang ook??

De SP is volgens mij dan ook de enige partij die doet waarvoor zijn staat.

The Franchise

Citaat van: sienia op 15/02/2007 om 10:46:32
Balkenende 4. Binnen het jaar valt het weer. Zolang zal hij dus geen staatssecretaris zijn. En Wilders zit al te zeiken dat mensen met een dubbele nationaliteit sowieso geen bewindsvoerders mogen zijn.

Best pijnlijk ook, zowel Albayrak als Aboutaleb geen minister. Vind die Bos zo mogelijk, nog enger dan Wilders.


Ik denk dat dit kabinet wel wat langer duurt. CU is de sterke partij die CDA en PvdA bij elkaar houdt. Zo een middenpartij is wat de vorige kabinetten Balkenende misten. Het was VVD die de baas was, CDA die regeerde en D66 die ook mee wilden doen. En met de LPF was het gewoon drama.

Dit kabinet is meer PvdA en CDA die strijden om de macht en CU die voor het compromis zal zorgen. Dit kabinet wordt ook heel saai. Is ook niet zo vreemd, wanneer Ronald Plasterk de meest controversiële nieuwkomer is, dan is een kabinet wel heel grijs.

TheCFO

#17
Citaat van: sienia op 15/02/2007 om 10:46:32
En Wilders zit al te zeiken dat mensen met een dubbele nationaliteit sowieso geen bewindsvoerders mogen zijn.

Ik had dit gemist, maar lees/hoor nu dat het the talk of the town vandaag is. Die sneaky pvv-ers toch, hebben ze weer een rel gescoord.

Vind het wel -enigzins- een interessant punt.
Is het expres nooit verboden? Omdat we van oudsher een imigratieland zijn?
Of is het gewoon nooit geregeld -verboden of expliciet toegestaan- omdat dit typische 'moderne' vraagstukken zijn?

De belangrijkste vraag is natuurlijk: Is het uberhaupt erg en moeten we dit wettelijk gaan regelen? Ik denk eigenlijk van niet, maar dat komt ook omdat de twee huidige 'slachtoffers' mijn goedkeuring wel kunnen wegdragen. (het idee bijv. dat Georg Bush een nederlands paspoort aanvraagt en hier mee gaat doen vind ik al een stuk onwenselijker)

(Vragen, vragen: Kunnen/mogen die twee nu later ook nog in Turkije/Marokko in het kabinet? Of is het net als met voetballers, eens gekozen blijft gekozen? Kunnen ze in twee landen tegelijk bewindspersson zijn? Zijn er andere landen in de wereld met wetgeving op dit gebied?)

sienia

Citaat van: TheCFO op 15/02/2007 om 15:44:45
Citaat van: sienia op 15/02/2007 om 10:46:32
En Wilders zit al te zeiken dat mensen met een dubbele nationaliteit sowieso geen bewindsvoerders mogen zijn.

Ik had dit gemist, maar lees/hoor nu dat het the talk of the town vandaag is. Die sneaky pvv-ers toch, hebben ze weer een rel gescoord.

Vind het wel -enigzins- een interessant punt.
Is het expres nooit verboden? Omdat we van oudsher een imigratieland zijn?
Of is het gewoon nooit geregeld -verboden of expliciet toegestaan- omdat dit typische 'moderne' vraagstukken zijn?

De belangrijkste vraag is natuurlijk: Is het uberhaupt erg en moeten we dit wettelijk gaan regelen? Ik denk eigenlijk van niet, maar dat komt ook omdat de twee huidige 'slachtoffers' mijn goedkeuring wel kunnen wegdragen. (het idee bijv. dat Georg Bush een nederlands paspoort aanvraagt en hier mee gaat doen vind ik al een stuk onwenselijker)

(Vragen, vragen: Kunnen/mogen die twee nu later ook nog in Turkije/Marokko in het kabinet? Of is het net als met voetballers, eens gekozen blijft gekozen? Kunnen ze in twee landen tegelijk bewindspersson zijn? Zijn er andere landen in de wereld met wetgeving op dit gebied?)

Of hoe lang heeft Wilders op de wip moeten zitten voordat hij eindelijk zijn punt naar voren kon brengen.
Maar op zich wel een interessant vraagstuk. Stel dat je in zo'n geval gaat werken voor de VN, wie vertegenwoordig je dan? Op welke nationaliteit word je dan aangesproken?

Denk trouwens niet dat je in een land als Marokko een dergelijke positie kunt bereiken als 'buitenlander', maar dat weet ik ook niet zeker. Weet wel dat je daar niet zo makkelijk genaturaliseerd wordt, dus dat probleem zal zich niet zo snel voordoen. Zolang je vader geen Marokkaan is, kun je namelijk voorlopig geen Marokkaan worden/zijn. M6 had al wet willen wijzigen, maar is volgens mij nog niet werkend.

Van oudsher een immigratieland, misschien zolang ze hun plek maar kenden. Dat Ahmed het mag doen met een staatsecretaris-positie maakt dat wel duidelijk.

Grijze politiek, ik moet het nog zien.

MBTiza

Als zelf Shaib Rass (voormalig koffieshophouder uit Bergen op Zoom), El Hadi (drugsbaron uit Den Haag) en die uitkeringtrekkende man uit Utrecht (is erg rijk, zit in het parlement en toch nog een uiterking daarnaast) zelfs in het Marokkaanse parlement kunnen komen dan zal het voor Achie geen probleem moeten zijn. Voor â,¬ 400.000 en wat connecties zit je al in het Marokkaanse parlement.

TheCFO

Citaat van: sienia op 15/02/2007 om 15:54:33
Van oudsher een immigratieland, misschien zolang ze hun plek maar kenden. Dat Ahmed het mag doen met een staatsecretaris-positie maakt dat wel duidelijk.

:-) of :-(

(maar ik doelde op echt vroeger, zo 19e eeuw toen dit soort wetjes gemaakt zijn, toen immigranten nog slechts bedreigde fransen/duitsers/belgen waren, en niet-europeanen gewoon 'netjes' buiten Europa bleven)

Voor wat betreft je VN vraag, zelf zou ik vinden dat niet je afkomst of paspoort maar je persoonlijke vaardigheden centraal zouden moeten staan, zeker bij de VN. In de VS kan je als genaturaliseerde wel gouverneur worden (Schwarzeneger) maar nooit president.

MBTiza

Citaat van: TheCFO op 15/02/2007 om 16:01:40


Voor wat betreft je VN vraag, zelf zou ik vinden dat niet je afkomst of paspoort maar je persoonlijke vaardigheden centraal zouden moeten staan, zeker bij de VN. In de VS kan je als genaturaliseerde wel gouverneur worden (Schwarzeneger) maar nooit president.

De VS is een geval apart, daar kan je als retard president worden ;D

Sa3ieD

Staatssecretaris of minister is gewoon een beroep. Je wordt gescreend of je geen crimineel verleden hebt maar verder kan iedereen met de Nederlandse nationaliteit benoemt worden tot. De opmerking van Wilders is wel vaag, wat is het volgende? Mensen met een dubbele nationaliteit mogen niet meer als ambtenaar werken? Vind het trouwens ook belachelijk dat iemand die hier al 30 jaar woont, maar geen nl nationaliteit heeft, niet mag stemmen. Mensen die hier geboren zijn maar geen NL nationaliteit hebben mogen by the way ook niet stemmen, of niet tamza?

Dat van Amerika is wel dom aangezien iedereen daar als migrant begonnen is. Ik ben daarom benieuwd hoe de primaries gaan lopen bij de democratische partij aangezien je aan de ene kant een vrouw hebt en aan de andere kant een neger. Twee groepen die in de honderden jaren van het bestaan van de VS nooit president zijn geworden. Hoewel ik Barack Obama liever als president heb denk ik toch dat Clinton er doorkomt omdat ze blank is. Daarna nog maar zien of zij het kan winnen van een mannelijke kandidaat aan republikeinse zijde.

Moussa

Barack Obama heeft een blanke, Amerikaanse moeder en een zwarte, Keniaanse vader.

miss.F.

Citaat van: Moussa op 16/02/2007 om 12:26:07
Barack Obama heeft een blanke, Amerikaanse moeder en een zwarte, Keniaanse vader.

volgens mij is dat een bounty, ik weet niet of de zwarte bevolking echt iets aan hem zal hebben. als hij eenmaal president is. Hij heeft zelf gezegd dat hij een vrije blanke opvoeding heeft gehad, maar..............van binnen voelt hij zich wel zwart (zegt ie dan)

The Franchise

Citaat van: miss.F. op 16/02/2007 om 12:36:53
Citaat van: Moussa op 16/02/2007 om 12:26:07
Barack Obama heeft een blanke, Amerikaanse moeder en een zwarte, Keniaanse vader.

volgens mij is dat een bounty, ik weet niet of de zwarte bevolking echt iets aan hem zal hebben. als hij eenmaal president is. Hij heeft zelf gezegd dat hij een vrije blanke opvoeding heeft gehad, maar..............van binnen voelt hij zich wel zwart (zegt ie dan)


Een bounty is iemand met een gekleurde huid die zijn best doet blank te zijn.

Obama is gewoon een halfbloedje en die zitten toch vaak in een positie waarin ze deel uitmaken van twee werelden en aan beide kanten ook geaccepteerd worden.

VS

Schandalig hoe hij gisteren ze3ma zijn loyaliteit moest bewijzen aan Nederland. Toch moest hij zich niet zo in de verdediging laten drukken. Vooral toen hij zo begon over "referentiekader van Marokko is een paar stenen en een koe terwijl ik zoveel aan het Nederlandse volk te danken heb", doet je echt spontaan de braaksel uit de mond gulpen.

The Franchise

Citaat van: VerbalSmaeel op 16/02/2007 om 17:27:09
Schandalig hoe hij gisteren ze3ma zijn loyaliteit moest bewijzen aan Nederland. Toch moest hij zich niet zo in de verdediging laten drukken. Vooral toen hij zo begon over "referentiekader van Marokko is een paar stenen en een koe terwijl ik zoveel aan het Nederlandse volk te danken heb", doet je echt spontaan de braaksel uit de mond gulpen.

Het is politieke zelfmoord van een excuus allochtoon. Albayrak zet zichzelf heel sterk neer en krijgt een zware post waarin ze zich zal moeten bewijzen. Ze is arrogant genoeg en als debater is ze ook sterk genoeg om de tweede kamer te overleven. Met het generaal pardon dat ze uit zal moeten voeren zal ze zich automatisch populair maken bij een grote groep mensen.

Als zij dit goed doet, dan kan ze makkelijk doorstromen naar een ministerpost.

Aboutaleb heeft echter nu al weer zijn Marokkaanse achterban van zich vervreemd. Dat is dom van hem want zij zijn de enige reden dat hij zo ver is gekomen.

Bades

#28
Citaat van: TheCFO op 14/02/2007 om 14:58:24
Was ook erg verbaasd dat Aboutaleb gepasseerd is door Bos. Dubbel genaaid houdt beter zeggen wij dan hier in Rotterdam.

Ik vind de combi Aboutaleb/Donner op Sociale Zaken wel erg 'spannend'.

(en ik ben blij dat Rotterdam nog vertegenwoordigd wordt door Albeyrak, als tegenwicht tegen de vele -import-Amsterdammerts en provincialen in dit kabinet)


goh! ik wist niet dat het een ajax-feyenoord speletje was!

Sa3ieD

Citaat van: Moussa op 16/02/2007 om 12:26:07
Barack Obama heeft een blanke, Amerikaanse moeder en een zwarte, Keniaanse vader.

Ja dat weet ik. Hij blijft een neger, hij is ook gewoon met een donkere vrouw getrouwd. Hij is wel zo realistisch dat hij weet dat hij nooit als blanke gezien zal worden door de gemiddelde Amerikaan.