Congres PDAM in Marrakech verboden.

Gestart door Anerzuf, 06/02/2007 om 19:56:30


Sa3ieD

Ach ja......Zoveel is er dus niet veranderd sinds Hassan 2, dezelfde mensen hebben nog steeds de macht. Maarja ik weet niet hoe het in het zuiden van Marokko is. In Arif kunnen Imazighen wel makkelijker samen komen dan vroeger, natuurlijk nog steeds niet vrij genoeg maar wel beter dan vroeger. Verder kun je dezelfde vraag ook stellen bij de islamisten, deze worden ook veel beperkingen opgelegd. Iedereen die een gevaar vormt voor het kapitalistische graaisysteem van Marokko wordt in de nek gehijgd. Kennelijk vormen de imazighen in het noorden een minder (politiek) gevaar dan de Imazighen uit het Zuiden. Dit is natuurlijk ook niet raar want wij zijn met veel minder en in de Rif hebben mensen het ook relatief (economisch) beter dan Iccelhieyen van het platteland.

Amshoom Style ⴰⵎⵛⵓⵎ ⵚⵟⴰⵢⵍ

wat zijn eigenlijk de aantallen? Hoeveel % van marokko is eigenlijk amazigh als ik lees dat er tsn de 8 en de 10 milj chleuh zijn?

Camaron'N'IstIgliwa


VS

Citaat van: Amekras n Deren op 08/02/2007 om 14:31:15
Video of the event:
http://amazighworld.org/video/video.php?id=237
Dit is echt zwaar kinderachtig. Alsof ze met de koran de duivelse sekte van de Imazighen proberen te bezweren. Maar echt wel dapper van die demonstranten. Ze laten zich niet afpoeieren.


Camaron'N'IstIgliwa


Camaron'N'IstIgliwa

Overall, with their evil intention to put these humble people under silence, the corrupted system holder have created an additional motivation and strenghth.
Though the rental of the local facility - 20.000 dH - had been paid, the door was blocked by the police so that nobody can access it for the 2 days' congress. So the people decided to gather outside, keeping in mind that they had to fulfil the work on the agenda.

This is a major change: usually, with the police and local governors coming to threaten, most people would be gone and the crowd scattered. But that's not the case anymore. People are decided to require their basic rights.

The crowd is mixed with people from different generation, which means that they have a common vision for the society.



Agourame

Dit laat inderdaad zien dat er helemaal niks veranderd in marokko. Maar er zijn al heel veel Imazighen die een feestje aan het bouwen zijn als er 10 minuten Tamazight op tv te zien is.

Het is ook duidelijk dat het hele IRCAM gebeuren een grote poppenkast is om de Imazighen zoet te houden. Anders had men er allang een melding van gemaakt.

`SHADOW`

Hopelijk is dit genoeg bewijs voor die blinden onder ons die lopen te roepen dat marokko democratischer is geworden! Marokko is nog steeds hetzelfde, het hanteert nu alleen hier en daar soms andere middelen om de Amazigh te onderdrukken. Rechten krijg je niet in een land als Marokko. In dergelijke landen moet je je rechten pakken!!! Dit zal niet op een vreedzame manier gaan zoals in Romenïe, Servië, Oekraïne, Georgië etc, vrees ik ...omdat daar waar de arabier aan de macht is er niet voor zal terug deinsen om bruut geweld te gebruiken tegen het volk. Ze hebben ook lak aan wat de buitenwereld denkt en vindt.

anoul-nador

ik ben heel blij dat je dat zegt

ik hoor soms van een vriend van mij dat er positieve ontwikkelingen zijn

en die zijn er!! in het voordeel van die corrupte honden en niet van ons