Waar komen de riffijnse zangers vandaan?

Gestart door Ait_touzini, 20/11/2003 om 12:59:41

razafa

#15

Citeerhallo iedereen,milouda woont momenteel hier bij ons in Antwerpen en ze is toch al in de veertig.ik zie haar veel we gaan deze maand nog samen werken aan mn nieuwe album ze gaat namelijk 2liedjes achtergrond zingen met me.en de meeste muzikanten van rif komen uit nador

doe de groetjes aan milouda van Afazar en kamronath=tibibouthen.

ayned_m

Azul Imazighen
De meeste bekende zangers van deze tijd zijn uit AZGHENGHAN
- El Walid Mimoun
- Mimoun Rahmouni (Ithran)
- Mimoun Refrou3
- Benne3man  ( Niet uit Imzouren zoals genoemd hier boven)

Andere zangers.

Zagal            Nador ( casablanca )
Toufali          Nador  (USA)
Yuba             Nador
Aziz             Nador   ( De broer van Yuba)
Hassan Tibari    A3aroui   ( ESP)
Omar Ayyaw       Nador      ( Esp)
Hakim Ayyaw      Nador       (EsP)
Mimoun Ousaid    Ayt Said     (Nador)
rmarhoum Sellam  tafarsit
Cha3touf         farkhana      (Nador)
Mimoun n serwan  Ayt Said
Moudrous         Ihdariyyen    (Tizi ousli)
Ireyzam          Azghenghan
Kader aryaf      Ayt Nsar      Nador
Aghrib           Selouan       nador
Laila Chaker     Zawiyat chikh (Slouh)
Abed elmoula     Tawrirt
Ferdous          Tanger

en de meeste bekende schrijvers  zijn uit ayt chichar
Abdelkader benali ( Nl)
rmarhoum Mohamed choukri (Tanger)
Rmarhoum kadi qeddour    
Fadma el ouaryachi
Marzouk Qais el ouryachi        
tanemmirt
ayned


almanzah

#17

Citeerhallo iedereen,milouda woont momenteel hier bij ons in Antwerpen en ze is toch al in de veertig.ik zie haar veel we gaan deze maand nog samen werken aan mn nieuwe album ze gaat namelijk 2liedjes achtergrond zingen met me.en de meeste muzikanten van rif komen uit nador

ik wil ff hierop reageren, yousfamazigh  je maakt een vergelijking   en zegt dat de meeste artiesten ( en in dit geval hebben we het over zangers/muziekanten)  uit nador komen , wilt dat zeggen dat  nador meer zangers telt dan alhoceima??
ik denk van niet

ik denk dat je appels met peren vergelijkt,

als we provincie alhoceima en nador gaan vergelijken zien we dat de meeste stammen in nador  tamazight spreken terwijl in provincie alhoceima  veel stammen verarabiseerd zijn.
en bovendien   heeft nador de verstiging van de bekendste studios in Arif.

wat in alhoceima niet het geval is,

alhoceima heeft  veel zangers die bewust  voor hebben gekozen dat ze hun kost niet met muziek willen verdienen.

als we over succes gaan  van zangers/muziekanten gaan hebben  is dat weer een ander verhaal  :D

yousfamazigh

#18
salam Almanzah, je begrijpt me ni ik bedoel de zangers/muzikanten die de albums uitbrengen en bekend zijn zijn het meest van nadorn "maar" dat wil ni zegge dat er meer zijn dan elhociema of waar dan ook ik persoonlijk ken veel muzikanten uit elhociema en elders die zelfs  meer talent een kwaliteiten hebben dan sommigen die nu succes hebben ze zijn gewoon ni bekend omdat ze dat ni willen en sommigen omdat ze er de kans ni  voor krijgen of soms voor de eer van de familie te houden want er zijn nog altijd ouders die er zwaar tegen zijn omdat dat haram is of en amedjez is maar ja bslamaa  

MBTiza

#19
said el haji isufiyen, aith bouayyash
khalid boudou temsamane
malika ouchen dcar ichemraren, aith touzine

fattoma

leila chakir en samira komen oospronkelijk uit khenifra  naar mij weten..en wonen in nador..weet er iemand trouwens wat info over elfennana samira ik ben een grote fan

ABM

MILODA IS VAN NADOR MAAR ZE WAS IN ELHOCIEMA

ABM

KEN JIJ HAAR ECHT IS ZE GETROUET VRAG HAAR OF ZE NOG WEET VAN AHMED UIT NEDERLAND WAS DIE HAAR GOE VRIEND WAS IN IMZOUREN OF AL HOCIEMA

Sa3ieD

Citaat van: MBTiza op 28/11/2003 om 11:18:34
said el haji isufiyen, aith bouayyash
khalid boudou temsamane
malika ouchen dcar ichemraren, aith touzine

Hans Sahar   Isufiyen/Ait T3aa (Aith Bouyaach)
Ahmed Essadki   Ait T3aa (Aith Bouyaach)

Hafid Tifridjas  Aith Bouyaach (toch?)
Fikri Tissakrin (Aith Bouyaach)

Ik geef je gelijk Almanzah, ik zie zelf wel een verschil tussen muziek uit nador en muziek uit alhoceima. Muziek uit alhoceima vind ik toch meer vanuit het hart ipv vanuit de commercie gedachte. De teksten en muziek van Twattun vind ik helemaal top. Of de echte Alhoceima teksten van 3abdeslam (lay 7mu). Daar gaat het toch meer om de tekst dan om de muziek.

Alhoub

#24
Hans Sahar   Isufiyen/arnouk(Aith Bouyaach) 




Alhoub

sulliet       (alhoceima)
imatawen  (imzouren)
esalam      (alhoceima)
massin      ????
mazilia       (alhoceima)
choukri
zhimi kamal
thwiza

niet te vergeten onze  mehand alkamroui

Alhoub


*-RiFFijn0s-*

Wie weet waar de volgende artiesten vandaan komen?

*Jamal Ame7daar
*Kamal Zhimi
*Khalid Izri ( Hij woonde in Arif in Nador, maar ik hoorde dat hij een uit Aith Touzine komt, klopt dat? )
*Farida n Alhoceima (aan haar accent te horen, komt ze niet uit de omgeving van Al Hoceima )
*Iseghwane n'Arif ( Nador? )


Deze weet ik zeker:
*Mbrouk i3thmennen ( Ighzennayen )
*Said Amazigh ( Krouna, Themsamane )


Zi-hoceima

milouda woont (woonde) in de wijk afazar  ze heeft 2 kinderen d8 ik 1 zoon karim van jaar of 24 en dochter zelfde leeftijd ongeveer

haar moeder is nog overleden afgelopen zomer of iets ervoor

hey afazar waar woon je in afazar??

Mauri

Citaat van: *Riffijnos* op 24/09/2005 om 21:20:58
Wie weet waar de volgende artiesten vandaan komen?

*Jamal Ame7daar
*Kamal Zhimi
*Khalid Izri ( Hij woonde in Arif in Nador, maar ik hoorde dat hij een uit Aith Touzine komt, klopt dat? )
*Farida n Alhoceima (aan haar accent te horen, komt ze niet uit de omgeving van Al Hoceima )
*Iseghwane n'Arif ( Nador? )


Deze weet ik zeker:
*Mbrouk i3thmennen ( Ighzennayen )
*Said Amazigh ( Krouna, Themsamane )


Kamal zhimi = Bni / Ait Nsar
Khalid Izri = Melilla (ze hadden ook een huis in Nador (palomaris) maar hij is geboren en getogen in Melilla)
Farida alhoceima = ik dacht uit Temasaman?
Iseghouan n Arif = Nador (een mix van irifiyan uit Nador en irifiyan die uit algerije kwamen (dar chabab)