Hoofdmenu

Zamar RIF!

Gestart door Isefrawen, 09/09/2003 om 14:37:36

Isefrawen


Azul mara,

wie kan mij helpen aan het bandje/tabsie (elpee die toen ook werd gemaakt) van Zamar RIF helpen? ik wil het gaan gebruiken voor een filmproject...
je krijgt het bandje dan in cd-vorm van mij terug. met het origineel erbij natuurlijk

tshakax yinie yazzoun!

thanemirt

bakish

#1
hallo jonas mag ik vragen waar je filmproject over gaat

oesaid

#2
Ja ik ben ook benieuwd, ha ha toch geen hpfilms tkasag(grapje) waha.

Thala

Isefrawen

#3



over een familie uit de Rif dat naar europa emigreert.
het speelt zich in de jaren zeventig af. daarom deze keuze



almanzah

#4

CiteerAzul mara,

wie kan mij helpen aan het bandje/tabsie (elpee die toen ook werd gemaakt) van Zamar RIF helpen? ik wil het gaan gebruiken voor een filmproject...
je krijgt het bandje dan in cd-vorm van mij terug. met het origineel erbij natuurlijk

tshakax yinie yazzoun!

thanemirt
-----------ik denk dat je thmaja bedoelt??
er zijn tegenwoordig ook nog steeds  groups die thamja spelen ( solo), en die zijn op bandjes te krijgen :D

Isefrawen

Citeer-----------ik denk dat je thmaja bedoelt??
er zijn tegenwoordig ook nog steeds  groups die thamja spelen ( solo), en die zijn op bandjes te krijgen :D


nee ik bedoel geen thamdja!! een band uit eind jaren zeventig begin tachtig en het heet: ZAMAR RIF
ritme is ragada, blaasinstrument is een TOETER met twee ASHAWEN (hoorn) zang: tharifesht. fundamentalistische papvreters noemen het blaasinstrument ook wel toeter van de duivel. daarom is het eigenlijk ook uit het straatbeeld verdwenen. de zang is uitmuntend en wordt door een vrouwenstem gedaan, maar niet zo schel als farida alhouceyma of milouda. de stem deed me meer aan Mimount Serwane denken (het kan dat zij toen daar de zangeres van was?).

kenza

#6

Jonas, duik een keer de bieb in. dit bandje heb ik ooit als klein kind geleend van de bieb in utrecht.
ze maken altijd kopietjes indien het bandje 'kwijt' is... weet precies wat je bedoelt...
de zangeres is trouwens niet Mimount nSerwene!
heb jij de scenario geschreven? past het door wil je... ;)haha

Isefrawen

#7

CiteerJonas, duik een keer de bieb in. dit bandje heb ik ooit als klein kind geleend van de bieb in utrecht.
ze maken altijd kopietjes indien het bandje 'kwijt' is... weet precies wat je bedoelt...
de zangeres is trouwens niet Mimount nSerwene!
heb jij de scenario geschreven? past het door wil je... ;)haha

de bieb in utrecht hadden ze em niet meer, uitgeleend! sinds 1989... hum hum, weet je zeker dat je em terug hebt gebracht?
check your pmsg, niet doorspelen aub!! anders weet ik je wel te vinden

kenza

#8

Citeerde bieb in utrecht hadden ze em niet meer, uitgeleend! sinds 1989... hum hum, weet je zeker dat je em terug hebt gebracht?
check your pmsg, niet doorspelen aub!! anders weet ik je wel te vinden
ja hoor, ik was toen heel braaf... 1989?? tjeetje man... hahaha nee ik was toen niet oud genoeg om me met Zamar Rif bezig te houden hahaha

Isefrawen

en toch heb ik van deze band een geluidsfragment nodig!!!

wie helpe mij? het bandje moet toch wel ergens in een doos in een vochtige kelder of donkere zolder zitten?????
come on people

kenza

#10


forget it mister, heb me een beetje in de band verdiept (via via, oude stempel en een violist uit Titawin). Deze band kan je beter maar uit het script halen. het was een commerciele insteek op wat er toen qua muzieksmaak rondging. je kunt het vergelijken met leila chakir, een verarabiseerde (fes, daridja-sprekend) die in het riffijns ging zingen omdat het veel poen oplevert. de bandleden zijn nog niet eens Irifiën.
De meeste zijn zelfs allang dood.

bakish

jonas hoe gaat het met je project heb je je muziekje nog kunnen vinden ben nieuwsgiereg hou me op de hoogte okeeee

Isefrawen

Citeerforget it mister, heb me een beetje in de band verdiept (via via, oude stempel en een violist uit Titawin). Deze band kan je beter maar uit het script halen. het was een commerciele insteek op wat er toen qua muzieksmaak rondging. je kunt het vergelijken met leila chakir, een verarabiseerde (fes, daridja-sprekend) die in het riffijns ging zingen omdat het veel poen oplevert. de bandleden zijn nog niet eens Irifiën.
De meeste zijn zelfs allang dood.


oww ja nou ja, heb em toch in brussel kunnen bemachtigen.
klopt inderdaad wat je schreef, de muziekgroep werd door Boussivision Maghreb (Casa) samengesteld, bij hun kon ik het bandje ook krijgen. achtergrond info hadden ze niet, ze zeiden dat het gewoon muziek uit de Rif was.
Ik wilde de muziek gebruiken voor de chaos die het begin van de film inluide. en ze er staat een lied op waar de zangeres afscheid van Tamazgha nam. Dat vind ik toepasselijk. Naast deze muziek ben ik van plan ook muziek van Alwalied Mimoun te gebruiken. Wie kan mij in contact brengen met deze superieure zanger? iemand een telefoonnummer van zijn manager ofzoiets?

Maar hoe kwam jij nou aan die uiterst negatieve info over Zamar Rif Tax?

Isefrawen

#13

Citeerjonas hoe gaat het met je project heb je je muziekje nog kunnen vinden ben nieuwsgiereg hou me op de hoogte okeeee

het gaat aardig wassila, Zamar Rif kreeg ik in brussel te pakken en verder zijn we nog bezig met de cartografie van Arif in de middeleeuwen.

kenza

#14

CiteerMaar hoe kwam jij nou aan die uiterst negatieve info over Zamar Rif Tax?

zoals ik eerder al zei: een violiste uit Titawin die de zangers persoonlijk kende en een familielid van mij...

Jonas zou je het bandje willen digitaliseren en in OGG Vorbis-formaat aan mij willen uploaden?