Hoofdmenu

Marokkanen en rap muziek

Gestart door Arrows, 26/04/2003 om 21:49:54

Arrows



Wat me opgevallen is,is dat er steeds meer marokkaanse jongens gaan rappen en zelf op tv komen en regelmatig optreden.

Na

Raymzter
Ali B
en Samiro

zag ik laatst nog een groep met rapper uit Denemarken die heet  OUTLANDISH en hebben een singel op THE BOX die heet "Guantanamo" als je oplet zie je er ook jongens rond lopen in marokkaanse kleding..het zijn rapper van verschillende achtergronden Pakistan, Marokko en een zuidamerikaan volgens mij..ze rappen in het engels,spaans, arabisch! klonk wel grappig

maar wat ik eigenlijk liever zie is een marokkaanse jonge met een stem van een nachtegaal die prachtige liedjes zingt....zal die er ooit komen? iemand die over de hele wereld beroemt word..

kenza

#1

CiteerWat me opgevallen is,is dat er steeds meer marokkaanse jongens gaan rappen en zelf op tv komen en regelmatig optreden.

Na

Raymzter
Ali B
en Samiro

zag ik laatst nog een groep met rapper uit Denemarken die heet  OUTLANDISH en hebben een singel op THE BOX die heet "Guantanamo" als je oplet zie je er ook jongens rond lopen in marokkaanse kleding..het zijn rapper van verschillende achtergronden Pakistan, Marokko en een zuidamerikaan volgens mij..ze rappen in het engels,spaans, arabisch! klonk wel grappig

maar wat ik eigenlijk liever zie is een marokkaanse jonge met een stem van een nachtegaal die prachtige liedjes zingt....zal die er ooit komen? iemand die over de hele wereld beroemt word..

inderdaad... eentje die de armoede gekend heeft...
Khaled uit Algerije (vader uit Kabylie en moeder is een Touereg=Amazigh) was zo'n iemand, helaas heeft hij nu zijn zakken gevuld en hoor je 'm ook niet meer...
een Amazigh artiest die vanuit zijn ziel zingt...

Inuit

#2

Citeerinderdaad... eentje die de armoede gekend heeft...
Khaled uit Algerije (vader uit Kabylie en moeder is een Touereg=Amazigh) was zo'n iemand, helaas heeft hij nu zijn zakken gevuld en hoor je 'm ook niet meer...
een Amazigh artiest die vanuit zijn ziel zingt...

of hij/zij nou armoede heeft gekend of niet, zo gauw een mens aanzien krijgt, beroemd wordt en veel geld heeft, dan wordt het een heel ander persoon. Dus een artiest zoals jij bedoeld bestaat naar mijn idee niet.

kenza

#3

Citeerof hij/zij nou armoede heeft gekend of niet, zo gauw een mens aanzien krijgt, beroemd wordt en veel geld heeft, dan wordt het een heel ander persoon. Dus een artiest zoals jij bedoeld bestaat naar mijn idee niet.

denk dat het publiek de artiesten zo maakt... op een gegeven moment kan zo'n artiest ook niet tegen al die aandacht... in principe draaien ze voor een gedeelte mentaal helemaal door... een jarenlang proces waarvoor veel artiesten hun ziel veranderd zien. gillende meiden, commerciele geldwolven die ze achterna jagen...
taferelen die niet  

allasian

#4
So you want to be a rock superstar,live large,a big house and 5 cars you're in charge,you can't trust nobody,got to look over your shoulder constantly

ze3iem

#5
nou ik vind dat dus geweldig, een mix van R&B en Marrokaans.
ik kan me er helemaal in vinden.

Dora

#6
ieeeeuuuuwwww, dat vind ik echt vreselijk....in tegenstelling tot het franse rap..man dat is echt de perefecte taal daarvoor...

tehendicht

#7
dag noebbia,
ik ben al een tijdje opzoek naar marokkaanse r&b, maar heb helaas niets kunnen vinden, ook niet op kazaa.weet jij misschien hier iets meer over, waar ik vandaan kom is geen enkele arabische muziek te krijgen, misschien dat jij mij kan helpen?
dank je wel Isa,

ze3iem

#8

Citeerdag noebbia,
ik ben al een tijdje opzoek naar marokkaanse r&b, maar heb helaas niets kunnen vinden, ook niet op kazaa.weet jij misschien hier iets meer over, waar ik vandaan kom is geen enkele arabische muziek te krijgen, misschien dat jij mij kan helpen?
dank je wel Isa,

ja waar kom je dan vandaan? ik ga altijd naar die marrokaanse bandjeszaken ef in rotterdam heb je ook een surinaamse zaak, en je vind ook gewoon op de haagse markt die cd's je kunt ze ook gewoon beluisteren daar.
ik heb een goede mix joh, me neefje heeft m gedownload, ik zal nog wel voor je kijken.

en ik bedel geen amateurrap van gozertjes die hun talent nog niet onder controle hebben, maar die remixen echt mooi hoor.

tehendicht

#9
ik kom uit venlo, ergens in limburg, ja dat zegt al genoeg, maar waar in rotterdam, op de west kruiskade ben ik al geweest en in directe omgeving heb ik ook niets bijzonders kunnen vinden.......

ze3iem

#10
nee bij zuidplein ergens.

tehendicht

#11
Ooooooooooo, dank je wel. ik ga van de week kijken of er wat ligt, heb daar familie wonen. dag Isa

ze3iem

#12
oke
tja ik kan je er ook naartoe begeleiden. voor mij geen punt, ik kom er heel vaak.

tehendicht

#13
en wanneer schikt jou het dan het best, ik zit tot vrijdag in brussel en misschien kan ik zaterdag of anders zondag, maar ja zondag is er niet veel te beleven, wanneer kan jij eigenlijk?

ze3iem

#14
zullen we dan maar op een zaterdag?
ik heb alleen in het weekend tijd. dus ik mail je wel prive ok.