Ahmed & Soraya Mouici - A Vava Inouva

Gestart door mIzran, 04/01/2007 om 15:57:56

mIzran

Zie : http://www.dailymotion.com/MarieCB/video/xdj3m_ahmed-soraya-mouici-a-vava-inouva

Vava inouva is een nummer van Idir en het is gecoverd door Ahmed en Soraya Mouici. Behalve dat dit nummer een pracht nummer is. Is het ook nog is met passie gezongen door deze twee!

Wie heeft dit nummer voor mij?

Het liedje is gebaseerd op een Noord Afrikaanse legende van een oude man die ooit een zonde beging. Als straf werd hij door de Goden aan een steen waarop hij zat vastgelijmd. Omdat hij niet meer kon opstaan bouwde men een hutje om hem heen. Ver van het huis, bracht zijn kleine dochter hem regelmatig eten. Om de deur open te maken, hebben grootvader en klein dochter een code ontwikkeld zodat de oude men haar makkelijk kan herkennen.

ataynahnah

Sorry maar ik vind die van Idir miljard keer beter.

Qua muziek, qua stem en qua afstemming van muziek en tekst op elkaar.
Maar Idir is dan ook niet zomaar groot geworden.

mIzran

Idir is en blijft uiteraard de Man, met de grote letter M. Het feit dat dit nummer gezongen is van Idir door deze twee, getuigt dan ook uit respect voor deze zanger. Dit nummer is wereldwijd in zeven verschillende talen vertaald en nagezongen. Hij is ook een groot voorbeeld voor de musici tegenwoordig. Hem kunnen we dan ook met niemand vergelijken! Maar dat heb ik ook niet proberen te doen, wil enkel dit lied.

Yasmina Amazigh

01 a vava inouva.wma - 5.16MB

idir avava inouva2.m3u - 0.00MB

Ik vind deze het beste .wisten julie dat El Ghawalied ook zo een hebben gemaakt ,ik heb die helaas niet
ik heb het ooit gehoord maar nergens te vinden .

almanzah

ik betwijfel het  yasmina :)

al khawalid hebben 2 bandjes uitgebracht,  niets wat duidt op een cover van   vava inouva

iwa als ik me vergis dan weet jij meer dan ik :)

Yasmina Amazigh

Ha aha ha ik wou dat ik meer weet dan jij maar die zangers hadden dezelfde stem als  El Ghawalied
en luisterde toen ook deze groep dus daarom heb ik me misschien vergist, het is dus mogelijk Ariaf.

mIzran

#6
Yasmina en de rest, hebben jullie muziek van El Khawalied? Hij  is muzikaal echt goed, vind ik! Ik heb maar een aantal nummers van hem, terwijl hij 2 albums heeft uitgebracht. Wil de rest eigenlijk wel horen.

Trouwens, ben niet meer opzoek naar het clipnummer van Ahmed en Soraya Mouici. Ik heb het al dagen geleden opgestuurd gekregen.