Hoofdmenu

awied adjoen nie

Gestart door thirli, 06/01/2002 om 20:57:58

mara

iwa terr gem...ik ben geen jeqzenee (spelling?)! Als je iets in het tmazight schrijft, dan moet je het wel goed spellen eh...jouw spelling is echt het toppunt van....vul zelf maar in.

ps: wil je niet zo spotten met tezemiet?

Dora

#31
luisterd jochie.....ik schrijf het tmazight zoals ik het uitspreek dus eigenlijk zou het makkelijk te lezen zijn.....en ik weet zeker dat je het begrepen hebt maar je wilt gewoon dwars zitten zoals altijd.....

spotten??????......niemand spot hier.
het is gewoon een gezegde die wij gebruiken....

mara

#32
'gtoedjath a nethies', dit begrijp ik niet. Jij schrijft het zoals je het spreekt, maar met tmazight moet je oppassen je schrijft het nu wel in het nederlands op. Ik wacht op de vertaling, dan kan ik dat zelf naar het tmazight vertalen.

Dora

#33

Citeerawed adjoen ennii  anini rhak ennagh  anini rhak ennagh
anini gtoedjath a nethies ak'jesmath enneg'nethies ak'jesmath enneg.....

vertellen we over het leven die we met onze broeders lijden(leven)...snap j'm???


mara

Bedoel je soms toedat (leven)? Ik snap hier niks van (die twee woorden). Ik ken dit liedje ook, van twee jaar geleden ofzo, maar ik ben het vergeten........

Dora

#35
precies....toedat of hoe je het ook schrijven wilt (leven)

mara

#36
Ja dat bedoel ik nou: er is een heel verschil tussen toedat (mijn perfecte spelling) en jouw toedjatte ofzo (nu overdrijf ik) maar je begrijpt wat ik bedoel, toch?

Dora

#37
jouw perfecte spelling...ewa tbarkallah eliek....almoehim je begrijp 'm toch...zeur dan niet over de spelling will ya...

mara

#38
Dus voortaan al jouw tmazight-nederlands vertalingen eerst door mij laten checken, ok? Ik wist dat je het goed zou vinden.

Dora

#39
ishh goed....almoealim 'n tmazight......

mecha igesa atrahag.....thalla tekefinisch...
(goed of niet???)

mara

#40
oegem iejin bessief atrahed?

Dora

#41
regetmeth

Wasilla tarifest

#42

Citeerterrrrrrrrr a jeqzenee n'tzmiet......zoek de vertaling maar elders op ik blijf het niet voorkauwen

Waarom scheld je hem gelyk uit???? nergens voor nodig

mara

#43
aha, ik zou daar meer ergedmed van maken...........

mara

#44

CiteerWaarom scheld je hem gelyk uit???? nergens voor nodig

Ze was toen high ofzo, maar das weer over hoor..........