Een vraag betreffende onze voorouders

Gestart door islam-tmazight, 19/12/2006 om 20:36:54

Izwan

Citaat van: 0x8000ffff op 22/03/2007 om 14:48:29
@Izwan, je zou nog eens verder moeten opzoeken. Want je hebt veel verwarring in je hoofd; Je moet eerst je kennis verbeteren, voordat je de andersman kennis zou kunnen verbeteren; Niet dat ik je kennis wil minachten, maar er zitten echt grove fouten in;

Ik heb geen behoefte aan je kromme preek, maar wel aan tegen argumenten.
Over welke grove fouten hebt jij?

Izwan

Citaat van: 0x8000ffff op 23/03/2007 om 11:53:05
Ik wou ze3ma doen alsof ik veel weet. En daarom zei ik er zijn "grove fouten", want er moeten wel grove fouten zijn... (Grapje).

Er zijn inderdaad veel grove fouten zijn (niet in taal bedoel ik). Maar die wil ik nu niet discussieren. Een voorbeel is die "kanaanische mythen" en "semitische oorsptong". Bij voorbeeld zegt "izwan" dat we kanaanieten waren, en dat sommigen ons onterecht "semieten" noemen.

Dit is een voorbeeld van een grove fout, we waren berbers, geen kanaanieten, en de kanaaanieten waren wel Semieten. en zo...
Goed lezen.
Ik ben met Ibno Khalduns theorie eens, dat Imazighen kanaanieten waren en kanaanieten 7amiten waren. Als je andere mening hierover hebt dan verwacht ik tegen argumenten.

P.S. Ik noem mijn voorouder liever Imazighen i.p.v. berbers.

Lezer

Geef een citaat van ibn khaldun dat de Berbers kanaanieten waren, en dat de kanaanieten 7amieten waren!

Lezer

-

Hadou

Citaat van: Izwan op 23/03/2007 om 18:14:41

Ik heb het liever ook.
Maar ja :( een aghyur kun je nog wat wijs maken, hoe koppig die ook is, bij een mens gaat het iets moeilijker, helaas!

Izwan

Citaat van: 0x8000ffff op 23/03/2007 om 19:32:48
Geef een citaat van ibn khaldun dat de Berbers kanaanieten waren, en dat de kanaanieten 7amieten waren!

البربر ابناء كنعان ابن حام ابن نوح
ٍٍVoor iemand die denkt alles over de geschiedenis van Imazighen te weten, http://www.amazigh.nl/awar/index.php?topic=10895.msg229666#msg229666
moet hij/zij weten dat Ibno Khaldun een theorie over de oorsprong van Imazighen had: Imazighen (berbers) zijn de kinderen van Kanaan en kanaan was de zoon van Ham en Ham was de zon van Noah. Verder heeft hij meerder uitspraken geschreven met hetzelfde inhoud als de bovenste zoals: Mazigh was de zoon van Kanaan van Ham van Naoh.
Nogmaals, als je met me niet eens ben dan moet jij met tegenargumenten komen en niet alleen met vragen.

Lezer

Waarom geef je de bron er niet bij?

Ibn khaldun zegt vaak dat iemand zo beweert, maar "dat is onzin" volgens hem. Verder, is het niet de moeite om op die onzin te gaan. Imazighen als zonen ham of Canaane... Is dat een theather of roman... Dat is een semitische verhaal die nergerns voorkomt in de wereld met uitzondering van de godsdienstige verhalen die gebaseerd zijn op de semitische godsdiensten.
Die onzin van "hamitisch" is allang voorbij, er zijn geen "hamitische volkeren" bij de deskundigen meer!
En verder, vraag ik me ook af of je een citaat zou vinden om de bewering dat "Berbers feniciers waren genoemd"?

Izwan

Citaat van: 0x8000ffff op 25/03/2007 om 14:53:18
Waarom geef je de bron er niet bij?

Ibn khaldun zegt vaak dat iemand zo beweert, maar "dat is onzin" volgens hem. Verder, is het niet de moeite om op die onzin te gaan. Imazighen als zonen ham of Canaane... Is dat een theather of roman... Dat is een semitische verhaal die nergerns voorkomt in de wereld met uitzondering van de godsdienstige verhalen die gebaseerd zijn op de semitische godsdiensten.
Die onzin van "hamitisch" is allang voorbij, er zijn geen "hamitische volkeren" bij de deskundigen meer!
En verder, vraag ik me ook af of je een citaat zou vinden om de bewering dat "Berbers feniciers waren genoemd"?
Je begint direct met modder te gooien i.p.v. met tegenargumenten te komen. Als je iets ontkent dan wil ik graag tegenargumenten zien en liever met een bron.
Je hebt voor een citaat gevraagd en niet voor een bron.
Waarom moet ik je een bron geven als je niet ernaar vroeg?
Waarom moet ik je een bron geven terwijl jij weigert bronnen te anderen te geven als ze ervoor vroegen?

Het citaat van ibno Khaldun was wat hij zelf over de oorsprong van Imazighen denkt en niet wat anderen beweren.
Hier is het boek waar ik het citaat heb gehaald:
http://img76.imageshack.us/my.php?image=gif138kx4.jpg
Hier is het citaat van Ibno Khaldun over de oorsprong van Imazighen:
http://img469.imageshack.us/my.php?image=gif139am4.jpg
Als je zegt dat Ibno Khaldun zelf anders hierover denkt dan wil ik graag bronnen.

Verder vind ik het niet van belang waar jij in geloof of wat jij achterhaal vind. Er zijn verschillen deskundigen met verschillen standpunten en iedere probeert zijn standpunt op zijn eigen manier te verdedigen. Leg je standpunt uit en beperkt het niet tot de termen: onzin, achterhaald…enz.

Wat betreft of finiciers Imazighen waren is mijn persoonlijke speculatie en ik ben bereid om het te verdedigen

Lezer

Nou man, wat voor betekenis heeft het als je de berbers als kanaanieten beschouwt? zoon van x en xx plus xxx... Dat slaat gewoon nergens op.

Ibn khaldun heeft meerdere meningen geschreven over de oorsprong van de Berbers, hij was verdwaalt in die xxx...'s

Kanaan was een gepied in het midden oosten:
CiteerIn de Oudheid lag Kanaän (onder de Hebreeuwen de koninkrijken Israël en Juda, en later Palestina hernoemd) ingeklemd tussen de grote rijken van Egypte en Mesopotamië.
http://www.israel-palestina.info/geschiedenis_arabieren.html

De kanaanitische taal heeft niets te maken met het Berbers, want de eerste is een semitische taal terwijl Berbers een zelfstandige taal genoemd "Berbers" of "Berbertalen"/ tamazight..

CiteerThe Canaanite languages are a subfamily of the Semitic languages, which were spoken by the ancient peoples of the Canaan region, including Canaanites, Hebrews, Phoenicians, and eventually Philistines
http://en.wikipedia.org/wiki/Canaanite_languages
http://www.ethnologue.com/show_family.asp?subid=90052

De feniciers waren geen Berbers, ze waren Semieten uit het midden oosten en ze spraken een Semitische taal onder de kanaanitische talen:
http://www.let.leidenuniv.nl/talengids/punisch.htm

De semitische talen zijn een tak van de afro-aziatische talen (vroeger was "hamo-semitische talen" genoemd, maar de naam is vervangen want het slaat nergens op). Berbers is ook afro-aziatisch, maar behoort helemaal niet tot de semitische talen, het zijn apparte familietalen.

Izwan

Citaat van: 0x8000ffff op 25/03/2007 om 17:43:28
Nou man, wat voor betekenis heeft het als je de berbers als kanaanieten beschouwt? zoon van x en xx plus xxx... Dat slaat gewoon nergens op.

Ibn khaldun heeft meerdere meningen geschreven over de oorsprong van de Berbers, hij was verdwaalt in die xxx...'s

Kanaan was een gepied in het midden oosten:
CiteerIn de Oudheid lag Kanaän (onder de Hebreeuwen de koninkrijken Israël en Juda, en later Palestina hernoemd) ingeklemd tussen de grote rijken van Egypte en Mesopotamië.
http://www.israel-palestina.info/geschiedenis_arabieren.html

De kanaanitische taal heeft niets te maken met het Berbers, want de eerste is een semitische taal terwijl Berbers een zelfstandige taal genoemd "Berbers" of "Berbertalen"/ tamazight..

CiteerThe Canaanite languages are a subfamily of the Semitic languages, which were spoken by the ancient peoples of the Canaan region, including Canaanites, Hebrews, Phoenicians, and eventually Philistines
http://en.wikipedia.org/wiki/Canaanite_languages
http://www.ethnologue.com/show_family.asp?subid=90052

De feniciers waren geen Berbers, ze waren Semieten uit het midden oosten en ze spraken een Semitische taal onder de kanaanitische talen:
http://www.let.leidenuniv.nl/talengids/punisch.htm

De semitische talen zijn een tak van de afro-aziatische talen (vroeger was "hamo-semitische talen" genoemd, maar de naam is vervangen want het slaat nergens op). Berbers is ook afro-aziatisch, maar behoort helemaal niet tot de semitische talen, het zijn apparte familietalen.
Als we Imazighen als Kanaanieten beschouwen, dan moet de huidige standaard sprookjes over de oudheid flink aangepast worden.
Ibno Khaldun heeft een mening over de oorsprong van Imazighen geschreven en die heb ik eerder gemeld. Jij beweert dat hij meerdere beweringen heeft geschreven. Ik wil die andere beweringen van je horen inclusief bronnen.

Verder zal ik op de rest van je verhaal reageren pas als je de bovenste vraag beantwoord.

betonmo

Citaat van: Izwan op 23/03/2007 om 18:14:41
Citaat van: 0x8000ffff op 23/03/2007 om 11:53:05
Ik wou ze3ma doen alsof ik veel weet. En daarom zei ik er zijn "grove fouten", want er moeten wel grove fouten zijn... (Grapje).

Er zijn inderdaad veel grove fouten zijn (niet in taal bedoel ik). Maar die wil ik nu niet discussieren. Een voorbeel is die "kanaanische mythen" en "semitische oorsptong". Bij voorbeeld zegt "izwan" dat we kanaanieten waren, en dat sommigen ons onterecht "semieten" noemen.

Dit is een voorbeeld van een grove fout, we waren berbers, geen kanaanieten, en de kanaaanieten waren wel Semieten. en zo...
Goed lezen.
Ik ben met Ibno Khalduns theorie eens, dat Imazighen kanaanieten waren en kanaanieten 7amiten waren. Als je andere mening hierover hebt dan verwacht ik tegen argumenten.

Men is het er niet mee eens, Imazighen zijn altijd imazighen geweest, en we stammen niet van noach af,daar is geen bewijs van, argument is dat we niet ithNoach genoemd worden maar ithmazigh.

op zijn hoogst was Mazigh een broer van noach ofzelfs een overgrootvader van noach,weten wij wie het eerst was,
ik denk zelf dat Mazigh een zoon was van Adam.

betonmo

Immers we noemen ons zelf en de rest van de mensheid bnou Adam, sthmezight is bnedam.
is mens..........mazigh was een van de eerste mensen wellicht een zoon kleinzoon of achterkleinzoon.

Lezer

Al die verhalen van adam, naoh, mazigh, sem, ham... zijn onzin m.b.t de geschiedenis van de Berbers. Verder, boeit me deze discussie niet.

(Offline)

Jullie zorgen meer voor verwarring dan voor opheldring...met zulke tegenstrijdige berichten... ???

Izwan

Citaat van: 0x8000ffff op 26/03/2007 om 14:09:19
Al die verhalen van adam, naoh, mazigh, sem, ham... zijn onzin m.b.t de geschiedenis van de Berbers. Verder, boeit me deze discussie niet.
Je bent uitgeluld.

Los van Ibno Khaldun. Er zijn ook andere historische feiten die Imazighen zelf hadden geschreven waarop kunt concluderen dat Imazighen of een deel daarvan kanaanieten waren, voorbeelden:
- Door de invasie van Bani Israel op Kanaanland is er een groep Kanaanieten naar Arif gevlucht en daar heeft zich gevestigd. Zij hebben de eerste steden in Arif gebouwd. Er wordt ervan uit gegaan dat ze in Zuid Spanje ook steden hebben gebouwd.
- Rond 5e eeuw noemden sommige Imazighen, net name boeren, zichzelf nog kanaanieten.
-…..enz.
Maar ja, de tijd van ontwaking is nog lang niet in zicht.
Welterusten.