Een vraag betreffende onze voorouders

Gestart door islam-tmazight, 19/12/2006 om 20:36:54

islam-tmazight

Het is Allah die ons heeft geleidt!

Vele Marokkanse-arabieren willen ons doen geloven dat zij ons hebben geleid tot de Islam. Maar wat ze echter vergeten is dat Allah leidt en misleidt!

Nu is mijn vraag wat waren onze voorouders in de tijd dat ze nog geen moslims waren. Vele beweren dat wij van de joden afstammen en weer andere beweren dat ze gewoon athisten waren. Het kan fabeltjes zijn maar ook weer een feit. Misschien is er hier wel iemand die er meer kennis overhebt. Zou diegene dan zo vriendelijk zijn om zijn/haar kennis met mijn te delen.

abrid

Zoals de Arabieren zelf en vele andere volkeren in de wereld waren er onder de Imazighen Joden, Christenen en natuur godsdiensten m.a.w. animisten.



(Offline)

Ik heb ook heel lang met deze vraag rond gelopen ??? maar het enigste wat ik weet...is dat wij roe7oush waren, we geloofden in rotsen en zee en natuur, we hadden ook een regendans...we geloofden in die dingen om dat ons eten gaf enz enz...(het hield ons in leven) ??? we hadden ook amazigh goden..moehim ik kan niet voor zuivere opheldering zorgen :S er kwamen hier eerst wel mensen die je er heel veel over konden vertellen...heb geduld meid, Allah s.w.t. wijst jezelf wel de weg ;)

Lezer

De berbers geloofden in verschillende goden. Het is een pijnlijk feit dat we zo waren. Maar hamdoellah god heeft ons nu naar de islam geleid.

SAMADIE

HET gaat om wat je  nu vandaag gelooft.

Botermes

Citaat van: 0x8000ffff op 20/12/2006 om 15:20:44
De berbers geloofden in verschillende goden. Het is een pijnlijk feit dat we zo waren.
Pijnlijk ? helemaal niet pijnlijk, geen 1 menselijke cultuur is pijnlijk,maar moet gerespecteerd worden omdat het een andere dimensie is in menselijkheid 
CiteerMaar hamdoellah god heeft ons nu naar de islam geleid.
Na 1200 jaar hebben we nog steeds de Islam niet goed begrepen.

Rebellious

Citaat van: islam-tmazight op 19/12/2006 om 20:36:54

Nu is mijn vraag wat waren onze voorouders in de tijd dat ze nog geen moslims waren. Vele beweren dat wij van de joden afstammen en weer andere beweren dat ze gewoon athisten waren. Het kan fabeltjes zijn maar ook weer een feit. Misschien is er hier wel iemand die er meer kennis overhebt. Zou diegene dan zo vriendelijk zijn om zijn/haar kennis met mijn te delen.


Het waren iig geen beesten, die andermans land binnen vielen. Heb je zelf ook afgevraagd, hoe de arabieren waren voordat ze moslims waren. Een hint, dochters begraven...

Dus voor de islam zijn intrede deed, leefde alle volkeren in onwetendheid, ja ook de arabieren.

Rebellious

Citaat van: (Offline) op 20/12/2006 om 12:16:57
Ik heb ook heel lang met deze vraag rond gelopen ??? maar het enigste wat ik weet...is dat wij roe7oush waren, we geloofden in rotsen en zee en natuur, we hadden ook een regendans...we geloofden in die dingen om dat ons eten gaf enz enz...(het hield ons in leven) ??? we hadden ook amazigh goden..moehim ik kan niet voor zuivere opheldering zorgen :S er kwamen hier eerst wel mensen die je er heel veel over konden vertellen...heb geduld meid, Allah s.w.t. wijst jezelf wel de weg ;)

Wat ben jij toch
oliedom. 
Dus jij WEET dat jou soort ROUghoush waren. Wel bijzonder, wist niet dat jij toendertijd ook leefde. Voor de volgende keer spreek voor jezelf, met je we dit en we dat...en geloof niet alles wat je verteld word, zolang er geen harde bewijzen zijn.

En nogmaals, voor de islam, leefde elke volk in onwetendheid, ook de arabieren.

Rebellious

Citaat van: 0x8000ffff op 20/12/2006 om 15:20:44
De berbers geloofden in verschillende goden. Het is een pijnlijk feit dat we zo waren. Maar hamdoellah god heeft ons nu naar de islam geleid.
Ook voor jou oelewapper, elke volk geloofde in verschillende goden, van de azteken, arabieren tot Imazighen. Leer eens logisch te redeneren.

Rebellious

Sommige barbaren hier zijn zo dom, ik schaam me soms om amazigh te zijn, door de achterlijkheid van sommigen. Die hier uit onwetendheid geen respect hebben voor hun voorouders.

Ik heb respect voor de amazigh voor vaderen.

islam-tmazight

Salamoe3alaikom broeders en zusters imazighen inou,

Het eerst reactie dus het antwoord van Abrid is heel erg logisch, eigenlijk is dit juist een antwoord op mijn vraag. En RifLebel een vermakelijk hint moge Allah je er voor belonen. Ik onthoud het voor het geval als er weer een ontmoeting aan de gang komt een met Marokkaanse-arabier. Ash7oem ie3auwen Rabbie.

tamazightsnoepje


Bades

Citaat van: (Offline) op 20/12/2006 om 12:16:57
Ik heb ook heel lang met deze vraag rond gelopen ??? maar het enigste wat ik weet...is dat wij roe7oush waren, we geloofden in rotsen en zee en natuur, we hadden ook een regendans...we geloofden in die dingen om dat ons eten gaf enz enz...(het hield ons in leven) ??? we hadden ook amazigh goden..moehim ik kan niet voor zuivere opheldering zorgen :S er kwamen hier eerst wel mensen die je er heel veel over konden vertellen...heb geduld meid, Allah s.w.t. wijst jezelf wel de weg ;)


misschien was jij en je voorouders d ruhuc abu cum!!!

waarom heb je overigens geen toesteming gevraagd voor het gebruiken van die avatar die je gebruikt? ik heb m namelijk gemaakt!

(Offline)

Citaat van: RifRebel op 22/12/2006 om 20:52:13
Citaat van: (Offline) op 20/12/2006 om 12:16:57
Ik heb ook heel lang met deze vraag rond gelopen ??? maar het enigste wat ik weet...is dat wij roe7oush waren, we geloofden in rotsen en zee en natuur, we hadden ook een regendans...we geloofden in die dingen om dat ons eten gaf enz enz...(het hield ons in leven) ??? we hadden ook amazigh goden..moehim ik kan niet voor zuivere opheldering zorgen :S er kwamen hier eerst wel mensen die je er heel veel over konden vertellen...heb geduld meid, Allah s.w.t. wijst jezelf wel de weg ;)

Wat ben jij toch
oliedom. 
Dus jij WEET dat jou soort ROUghoush waren. Wel bijzonder, wist niet dat jij toendertijd ook leefde. Voor de volgende keer spreek voor jezelf, met je we dit en we dat...en geloof niet alles wat je verteld word, zolang er geen harde bewijzen zijn.

En nogmaals, voor de islam, leefde elke volk in onwetendheid, ook de arabieren.
Wat is jou probleem? waren jou voor ouders geen roe7oush? zal ik je ff uit je dromen helpen, JIJ bent nu nog steeds roe7oush...tazzz xa bnedum! (kzei nog ik kan niet voor zuivere opheldering zorgen)

(Offline)

Citaat van: tfoe_Xe_l3arabi
quote]

misschien was jij en je voorouders d ruhuc abu cum!!!

waarom heb je overigens geen toesteming gevraagd voor het gebruiken van die avatar die je gebruikt? ik heb m namelijk gemaakt!
Citeer
Waar heb jij het over ??? (a roe7oush) kheb dit van het i-net. kzie overigens geen domein naam...ahahhahahahah toestemming wie denk jij wel niet dat  je bent man!