Hoofdmenu

change in sound.

Gestart door Botermes, 08/02/2004 om 21:12:39

allasian

Azul,

Ik vind die huidige amazighmuziek te exotisch,te vrolijk en soms goedkoop sentimeel.
Mischien komt dat wel omdat ik hier in noordeuropa geboren en opgegroeid ben,dat ligt ten grondslage van een nieuwe  soort amazigh muziek die nu het punt staat ontdekt te worden.Dit moet wel komen want intussen is het verschil tussen ons en diegenen in Marokko te merkbaar geworden.

Vraag je je weleens af waarom je marokkaanse muziek klote vindt??Ze zingen over onderwerpen die wij niks aan vinden.

Ik vind dat het tijd is voor wat amazighmuziek met een noordeuropeeskarakter,die door ons zelf verzonnen wordt.

Oued-Amakran

#1
Azul,

Ik vindt alles goed als het maar Tamazight blijft.

Maar wat versta je dan onder een Noord Europese sound?


absram

#2
ik raad je aan om naar intersection te luisteren. Dat is een berberse rapgroep uit nederland, uit haarlem denk ik. ze zijn zeer goed en hedendaags en rappen over onze dagelijkse realiteiten hier in europa.
dus er is zeker een change in sound aan de gang, maar we mogen de roots niet vergeten.

Wasilla tarifest

#3

Citeerik raad je aan om naar intersection te luisteren. Dat is een berberse rapgroep uit nederland, uit haarlem denk ik. ze zijn zeer goed en hedendaags en rappen over onze dagelijkse realiteiten hier in europa.
dus er is zeker een change in sound aan de gang, maar we mogen de roots niet vergeten.


NOu die groep is helemaal niet zo goed, en als dat de muziek is waar de meeste imazighen naar streven dan vind ik het zwaar waardeloos zoals je al hebt geschreven we mogen onze roots niet vergeten....!

SAMADIE

#4
ga een keer in maroc en beluister alles goed die music heeft altijd en dubbel betkenis soms beodelt de zsanger heel wat anders dan die zengt en heb je ook wels naar ihtran of mimoun walid of refrou3 geluistdr die maken zileig music dat wil je toch
CiteerAzul,

Ik vind die huidige amazighmuziek te exotisch,te vrolijk en soms goedkoop sentimeel.
Mischien komt dat wel omdat ik hier in noordeuropa geboren en opgegroeid ben,dat ligt ten grondslage van een nieuwe  soort amazigh muziek die nu het punt staat ontdekt te worden.Dit moet wel komen want intussen is het verschil tussen ons en diegenen in Marokko te merkbaar geworden.

Vraag je je weleens af waarom je marokkaanse muziek klote vindt??Ze zingen over onderwerpen die wij niks aan vinden.

Ik vind dat het tijd is voor wat amazighmuziek met een noordeuropeeskarakter,die door ons zelf verzonnen wordt.