Jong, Snel en Wilders, dat wil je toch niet!

Gestart door student1980, 15/12/2006 om 13:26:25

student1980

Jong, Snel en Wilders, dat wil je toch niet!

Er hebben behoorlijk wat mensen op Geert Wilders afgegeven. Maar afgeven is evengoed voor Wilders een dagtaak. Het is zelfs zijn corebusiness en het leverde hem negen zetels op. Hij liet en laat zich altijd scherp en afkeurend uit over elke zaak. Een goedkeuring uit zijn mond is een zeldzaamheid. De enige met een gunstig oordeel op zak is Rita Verdonk.

Hij zal deze houding waarschijnlijk als kritisch bestempelen de ander als irritant of racistisch. Ik gooi ook wel eens met modder of prik met mijn lasterzwaard. Maar elke dag laster en moddergooien veroorzaakt hoofdpijn. Moet u eens nagaan wat een migraine de parlementair moet hebben.

Toch vind ik het best en zelfs fijn dat hij deze taak op zich neemt. Veel mensen zijn ontevreden, maar reageren hun frustratie af op frikandellen en kroketten. Ik kan u vertellen dat deze viezigheid ooit haar weg naar buiten zal vinden en het dan een stinkende en plakkende smurrie wordt die een ravage aanricht. Nu, nu is daar Wilders. Hij vertolkt de frikandellen - en krokettenstem in de Tweede Kamer. Hij kanaliseert de bezwarende ideeën en odieuze uitspraken. Zo houdt Wilders ons scherp, wakker en up-to-date. Elke samenleving heeft dit soort lui nodig.

Veel mensen barsten in ideologische woede uit zodra ze de Binnenhof â€" Mozart zien. Ik niet, in plaats als een razende voor de tv te stuiteren, denk ik: vertel eens, wat is de stand van zaken in het land? En daarom vind ik Wilders een toffe peer. Hij moet meer waardering voor zijn werk krijgen. Geert Wilders offert zich op voor ons land. Respect, dat krijg je van me Venloër.

Natuurlijk krijg ik wel eens het gevoel, dat hij hier en daar overdrijft, maar ook hij heeft recht op een pretje. Want laten we eerlijk zijn! We denken toch niet dat hij meent wat hij zegt? Hij vertelt gewoon door wat hij hoort.

Wat ik niet begrijp is, dat er verhoudingsgewijs veel jongeren op Geert Wilders hebben gestemd. Deskundigen denken dat de jongerenstem voor Wilders een proteststem is, of misschien een ideologisch geluid. Wat mij betreft zijn deze twee verklaringen te ver gezocht. Wilders komt bij jongeren stoer en opstandig over. Een sterk gebouwde kerel met Porsche en Oostblok chick. Tja, dat wekt blijkbaar sympathie op.

Asis Aynan

Deze column is uitgesproken op 12 december 2006 bij Radio 5 (NIO).

HB

Hehehe... hij's fijn. We zouden een Wilders-fanclub moeten oprichten, met jou als penningmeester.

TheCFO

(beetje off topic, maar het gaat wel over Geert)
vantelegraaf.nl

Wilders onthoofd in theatervoorstelling
ALMERE - Fractievoorzitter van de Partij voor de Vrijheid, Geert Wilders, voelt zich zwaar beledigd door de voorstelling ’Amar speelt Ali’ van cabaretier Amar El-Ajjouri. Hierin wordt een pop die op Wilders lijkt met urine overgoten en wordt hij zogenaamd onthoofd. Ook wordt orale seks met hem bedreven.
Van het programma is een verkorte, 50 minuten durende versie voor scholieren gemaakt. De show werd deze week voor brugklassers van de Almeerse scholengemeenschap De Meergronden getoond. Een van de leraren van deze school was ontstemd over wat hij zag en stelde Wilders op de hoogte.
De twee docenten van De Meergronden die het programma hebben uitgekozen, Maaike Buis en Karin Söhngen, snappen niets over de ophef bij Wilders. „We zijn zorgvuldig te werk gegaan. We hebben de voorstelling vooraf bekeken en de mening gepeild bij een school in Laren, waar de cabaretier eerder was geweest. We werden daar bevestigd in onze mening: deze show kunnen we met een gerust hart aan onze leerlingen laten zien. Amar gaat naar ons idee niet over de schreef met zijn soms pittige grappen.”
Hun mening wordt gedeeld door Maarten Hamel, kunstcoordinator van het City College uit Den Haag, die al jaren met zijn leerlingen de shows van Amar El-Ajourri bezoekt. „Ik vind hem ontzettend goed en erg grappig”, aldus Hamel. „Met zijn grappen spaart hij niemand: Turken, Marokkanen, Nederlanders en ook Wilders, ze komen allemaal aan bod. Een cabaretier als Hans Teeuwen is beduidend grover dan Amar.”
Buis en Söhngen: „De kinderen van tegenwoordig zijn wat ruwe teksten betreft wel wat gewend. Wat denk je dat ze op straat horen, op tv zien, op internet lezen? De humor van Amar is gesneden koek voor ze.”
Amar El-Ajourri was niet bereikbaar voor commentaar.

student1980

Inuit

Citaat van: TheCFO op 16/02/2007 om 10:04:29
(beetje off topic, maar het gaat wel over Geert)
vantelegraaf.nl

Wilders onthoofd in theatervoorstelling
ALMERE - Fractievoorzitter van de Partij voor de Vrijheid, Geert Wilders, voelt zich zwaar beledigd door de voorstelling ’Amar speelt Ali’ van cabaretier Amar El-Ajjouri. Hierin wordt een pop die op Wilders lijkt met urine overgoten en wordt hij zogenaamd onthoofd. Ook wordt orale seks met hem bedreven.
Van het programma is een verkorte, 50 minuten durende versie voor scholieren gemaakt. De show werd deze week voor brugklassers van de Almeerse scholengemeenschap De Meergronden getoond. Een van de leraren van deze school was ontstemd over wat hij zag en stelde Wilders op de hoogte.
De twee docenten van De Meergronden die het programma hebben uitgekozen, Maaike Buis en Karin Söhngen, snappen niets over de ophef bij Wilders. „We zijn zorgvuldig te werk gegaan. We hebben de voorstelling vooraf bekeken en de mening gepeild bij een school in Laren, waar de cabaretier eerder was geweest. We werden daar bevestigd in onze mening: deze show kunnen we met een gerust hart aan onze leerlingen laten zien. Amar gaat naar ons idee niet over de schreef met zijn soms pittige grappen.”
Hun mening wordt gedeeld door Maarten Hamel, kunstcoordinator van het City College uit Den Haag, die al jaren met zijn leerlingen de shows van Amar El-Ajourri bezoekt. „Ik vind hem ontzettend goed en erg grappig”, aldus Hamel. „Met zijn grappen spaart hij niemand: Turken, Marokkanen, Nederlanders en ook Wilders, ze komen allemaal aan bod. Een cabaretier als Hans Teeuwen is beduidend grover dan Amar.”
Buis en Söhngen: „De kinderen van tegenwoordig zijn wat ruwe teksten betreft wel wat gewend. Wat denk je dat ze op straat horen, op tv zien, op internet lezen? De humor van Amar is gesneden koek voor ze.”
Amar El-Ajourri was niet bereikbaar voor commentaar.
Ben wel benieuw, k ga volgende maand naar de show van Amar.

Trouwens, ik zie het nu pas dat het over De Meergronden gaat; ik heb daar op school gezeten.

MBTiza

Die Amar toch, maakte een keer een grap...ik ben een amazigh en geen 'geef mij maar een biertje' (ara bier in het darija). Volgens z'n neefje (die weer familie is) schijnt hij echt goed te zijn, ik heb hem eerder gezien maar viel mij tegen.

Inuit

Onthoofding van Geert blijkt bullshit te zijn; de betrouwbaarheid van de Telegraaf wordt eens te meer bewezen:
http://www.wijblijvenhier.nl/index.php?/archives/958-Amar-zelf-aan-het-woord.html

The Franchise

Citaat van: Inuit op 18/02/2007 om 13:46:29
Onthoofding van Geert blijkt bullshit te zijn; de betrouwbaarheid van de Telegraaf wordt eens te meer bewezen:
http://www.wijblijvenhier.nl/index.php?/archives/958-Amar-zelf-aan-het-woord.html

Tering, hoe slecht kan je zijn als krant. En Eighty is cool.