Hoofdmenu

verandering???

Gestart door yousfamazigh, 29/11/2003 om 15:02:56

yousfamazigh

salam,

zoals ik de laatste tijd hoor vinden veel dat rif muziek zowat saaier aan het worden is omdat de liedjes meer en meer op elkaar lijken en altijd de zelfde teksten zijn zoals over trouwen,en naar europa willen gaan,paspoort,enz...
wat vinden jullie dat er dan veranderd moet worden?
ik zelf maak ook muziek en het is altijd fijn om te weten wat de mensen willen horen

youssef amazigh

cinderella

#1
als je een goed deuntje hebt, maakt het echt niet zoveel uit waarover je zingt...


maar ik ben beniewd...heb je al een album uitgebracht??

Dora

#2

Citeerals je een goed deuntje hebt, maakt het echt niet zoveel uit waarover je zingt...


maar ik ben beniewd...heb je al een album uitgebracht??
hier ben ik het absoluut NIET mee eens. de tekst van een lied is zeer belangrijk. als je gedreun wil horen kan je naar een dico daar wordt er gedreund tot je er ziek van wordt. nee als ik muziek luister is het vaak om de tekst. daarom luister ik erg graag naar bv brain adams, sting en nog vele anderen. anachiet is ook favo..."muziek" met een boodschap..prachtig!!!

cinderella

#3

Citeerhier ben ik het absoluut NIET mee eens. de tekst van een lied is zeer belangrijk. als je gedreun wil horen kan je naar een dico daar wordt er gedreund tot je er ziek van wordt. nee als ik muziek luister is het vaak om de tekst. daarom luister ik erg graag naar bv brain adams, sting en nog vele anderen. anachiet is ook favo..."muziek" met een boodschap..prachtig!!!

maar beste L_L,
je hoeft het ook niet met mij eens te zijn??
ieder zijn eigen smaak toch??;)

Dora

#4

Citeermaar beste L_L,
je hoeft het ook niet met mij eens te zijn??
ieder zijn eigen smaak toch??;)
yoehoeeeeeeeeeeeee, EINDELIJK!!!! yes sis ieder zijn eigen smaak!! ik ben trots op jou wist je dat. iemand die het door heeft dat ieder zijn eigen smaak heeft. op amazigh ben ik namelijk nog weleens tegen mensen aangelopen( met een lach ;)) die het niet accepteerden als jij een andere mening had!!!


cinderella

#5

Citeeryoehoeeeeeeeeeeeee, EINDELIJK!!!! yes sis ieder zijn eigen smaak!! ik ben trots op jou wist je dat. iemand die het door heeft dat ieder zijn eigen smaak heeft. op amazigh ben ik namelijk nog weleens tegen mensen aangelopen( met een lach ;)) die het niet accepteerden als jij een andere mening had!!!


hihihihihi,

lachje toch...

Dora

#6

Citeerhihihihihi,

lachje toch...
always :)..

he maar vertels aan de jongen wat jouw smaak is...snel dansbaar muziek?? daar hield je van?? ook om gewoon te beluisteren in je kamertje of discman?? want dan kan hij aan de slag...

cinderella

#7

Citeeralways :)..

he maar vertels aan de jongen wat jouw smaak is...snel dansbaar muziek?? daar hield je van?? ook om gewoon te beluisteren in je kamertje of discman?? want dan kan hij aan de slag...

hahahaha L_L,
hij zal echt niet alleen voor mij een liedje maken....

maar jij houdt niet van een lekker deuntje..?

Dora

#8
voor jou alleen niet maar als jij een mening deelt met velen anderen dan toch wel??

ik houd daar wel van, maar eigenlijk alleen op feesten. als er een bruiloft, geboortefeest, verloving op komst komen die cd's weer uit de kast anders niet hoor!!!

ik houd ervan om muziek te luistern met een gedimpt lichtje en dan lekker weg kwijnen...met al die herrie van hierboven zal dat niet lukken...snap je :)

yousfamazigh

#9
salam melia ja heb al vijf albums uitgebracht ik was vroeger in een groep die 123 d anvers heete met het liedje abdelkader jabouhalam in het tmazight als je die kent??µ
nu heb ik twee solo met de naam youssef amazigh

cinderella

#10

Citeersalam melia ja heb al vijf albums uitgebracht ik was vroeger in een groep die 123 d anvers heete met het liedje abdelkader jabouhalam in het tmazight als je die kent??µ
nu heb ik twee solo met de naam youssef amazigh


ohh leuk joh,
ben je belgisch?? (gewoon een vraagje...?)

maar laat je het wel weten wanneer je nieuw nummer uitkomt?? :) zal direct luisteren??




Assamedh

Citeersalam melia ja heb al vijf albums uitgebracht ik was vroeger in een groep die 123 d anvers heete met het liedje abdelkader jabouhalam in het tmazight als je die kent??µ
nu heb ik twee solo met de naam youssef amazigh

Azul Youssef,

IK heb je muziek wel eens gehoord, maar sorry dat ik je moet teleurstellen,je muziek is ver onder de maat. Het is meer gecopieerde melodies. De muziek zoals 123 anvers hebben uitgebracht en ook jij onder naam Youssef Amazigh zie ik meer als verkrachting van Amaizgh muziek dan een goede bijdrage. Het heeft of bijna geen Amazigh invloeden behlave onacceptable tekst, de muziek is van erg laag niveau. je hoort er bijna geen muziekinstrumenten waar men zich in kan voelen maar alles is bijna computer gestuurd.

Mijn mening/advies verdiep je in muziek en breng muziek als muziek bij het publiek met muziekkennis. sorry dat ik op deze manier reageer maar ik koots wanneer ik naar dit soort Rifijnse muziek luister, neem voorbeeld van groot artiesten uit arif,Izri, Ithran, Tawatun, Sellem Arifi, Mischien zal je muziek de mensen beter aanspreken dan het voorbeeld van Mariwari, abdelmoula of cheb rachid.

Groeten

Ait_touzini

#12

Citeersalam,

wat vinden jullie dat er dan veranderd moet worden?
youssef amazigh

Maak eens een liedje over Arif. Hoe mooi het is enz. Of over het dagelijks leven.  Een beetje gevoelige nummers. Niet te vaak liefdes liedjes van remrasch (trouwen) en a zine inou. De liedjes over Europa worden ook alsmaar saaier.
Ik hoop dat het je lukt!!

Ariaz

#13
Er moeten dringend liedjes komen die zingen over heel gevoelige punten, zoals over de Gruwelijkheden die Corrupte overheid gepleegd heeft, zoals over de mensenrechten, zoals over de Amazighbroederschap, over de onrechtvaardigheid, over de leed die de imazighen hebben moeten doorstaan,


kortom liedjes die alles moeten bovenhalen, liedjes die de amazighme,nsen kunnen  wakkerschudden, ik hopp dat de zangers dit hore,


ik vind dat ze gewoon zingen over faakschger


cinderella

#14
zoalng je hart maar laat mee zingen....dat er echt een gevoel bij je los slaat...dan ben je er yousf.;)