Amazight stammen af van zigeuners?

Gestart door alimozakani, 27/11/2006 om 00:59:07

groenebriefjes

Citaat van: Dawoed op 29/11/2006 om 13:21:44
Citaat van: SAMADIE op 28/11/2006 om 15:15:04
kom jij maar met bewijs dat hij gevlucht is met geld ?

dat zeg ik niet! Ik stelde die vraag omdat het voor mij onduidelijk was.
ja draai het maar om, wat onduidelijk, voor jou stond het al vast dat abdelkrim was weggerend met het geld, en nu doe je alsof je neus bloed..z3hma was onduidelijk...je klasgenoten wisten het toch zo goed?

groenebriefjes

Citaat van: Dawoed op 29/11/2006 om 15:44:10
Citaat van: groenebriefjes op 29/11/2006 om 15:25:09
Citaat van: Dawoed op 29/11/2006 om 13:21:44
Citaat van: SAMADIE op 28/11/2006 om 15:15:04
kom jij maar met bewijs dat hij gevlucht is met geld ?

dat zeg ik niet! Ik stelde die vraag omdat het voor mij onduidelijk was.
ja draai het maar om, wat onduidelijk, voor jou stond het al vast dat abdelkrim was weggerend met het geld, en nu doe je alsof je neus bloed..z3hma was onduidelijk...je klasgenoten wisten het toch zo goed?

je verlult je eigen al, het waren idd de klasgenoten die het goed wisten...niet ikke toch?
knap van je dat je op de universiteit zit, met zon slecht korttermijngeheugen..denk dat je maar ff moet teruglezen naar wat reacties van je...in dat topic wat je plaatste.

SAMADIE

Citaat van: Dawoed op 29/11/2006 om 14:51:49
Citaat van: noor.x op 29/11/2006 om 14:49:36
en het niveau wordt lager en lager.................................

Waarom kunnen marokkanen, of het nu imazighen of arabieren, souassa of wat dan ook zijn, nooit eens een normale discussie voeren, zonder meteen in de aanval te gaan. Je kunt ook op een respectvollere manier laten weten wat je van iets vind, of met humor ofzo, maar niet elkaar gaan zitten afvallen hier.

ja dat zeg ik altijd tegen die samadie en de rest! Als hun iets niet bevalt is het eerste wat ze roepen:" Idioot, hond of je moeder"

Ik vind het maar zielig.

dawoed ik heb jou onzin enkel met feiten bestreden
dan moet je niet gaan janken,
en ik heb me maar een keer tot je niveau verlaagt omdat jou soort doof zijn waneer iemand fatsoenlijk tegen hun is

SAMADIE

het is wat intellectuele over Abdelkrim zeggen, zowel westerse als Marokkaanse, Arabische.
Kom maar met een feit, behalve jou gare fantasie dan praten we verder,  maar ik moet weer verder met mijn school. Trouwens moet je niet naar de gemeente je socialendienst formulier inleveren?

DikaDika

Lieve, beste Dawoedeloedeloe,

Ik zou zeggen verdiep je eens meer in de wetenschappelijke literatuur en onderzoeken die verricht zijn op het gebied van criminalileit en etniciteit. Er is echter nog  niemand die een causaal verband heeft gevonden tussen Imazighen en criminaliteit. (en die zullen ze ook niet vinden)
Dus ophouden met je googlekennis awoezedjief n arbe3

azul



Y.assine

#20
Citaat van: Dawoed op 30/11/2006 om 13:22:48

Nee dat doe ik niet, dat doen mensen zoals jij die de Nederlandse taal niet fatsoenlijk beheersen.

Maar feit is wel dat veel mensen zeggen dat ie weggerend is, en dat zullen ze niet zomaar verkondingen. Maar ik snap jou ook wel dat je dat ontkent, immers jou berber identiteit stel je voor op alles. Ik daarentegen niet, ik vertel de waarheid ongeacht dat ik berbers ben. Altijd eerlijk zijn pik.

Niet alleen gebruik je geheel verkeerde termen ("weggerend"), maar ook geloof je wat een of andere arabier te zeggen heeft over Abdelkrim, en benadeel je onze kant in een zodanige manier dat je al het goed wat Abdelkrim heeft gedaan in de doofpot stopt, en één "slecht" iets gebruikt om hem te schande te zetten. Als je eerlijk wilt zijn, dan moet je ook al het andere vertellen, want wat jij doet is niet eerlijk.

Het is duidelijk dat jij geen bal weet van wat Abdelkrim's motief was om te vluchten, het enige wat je weet is "dat hij is gevlucht" en daarmee hou je het ongewoon lang vol in discussies.

Citaat van: Dawoed op 30/11/2006 om 13:22:48
Maar het verbaast me wel dat jij nog op school zit, zal vast geen hoge opleiding zijn als ik letterlijk struik over je taalkundige spitsvondigheden .

Tenminste is hij bereid de discussie aan te gaan, terwijl jij je verlaagt tot persoonlijke beledigingen in de hoop dat hij stil zal zijn. Jij hebt maar slechts één argument: "hij is weggerend", ik wacht geduldig op wat nieuws.

SAMADIE

#21
tjah ik  ben vrijdag aangenomen op een accountants kantoor. dus ja  daarvoor  was mijn taal cursus voldoende.
Maar nu terzake

Als meneer het persoonlijk wil spelen bij gebrek aan kennis over een discussie waarin jij zaken zelf bedenkt. Meningen uitspuwt die zijn r gebaseerd op jou persoonlijke mislukking. Dan gaan we het wel op jou manier  doen.
Wat mijn taal gebruik betreft, ik schrijf vaak te snel, maar mijn worden schat is vele malen groter dan die van jou. In acht jaar dat ik woonachtig in Nederland ben, heb ik een woordenschat dat vele malen groter is dan die van jou.
Als jij een discussie van mij niet kan winnen op basis van inhoud, moet je niet mij proberen te beledigen of in diskrediet te brengen.  Daarvoor moet je wat meer in huis hebben, dan een gekrenkte ego. Jij kan van mij een discussie niet winnen wat je ook probeert.

En waneer ik zeg meer in huis hebben, dan bedoel dat je van mij mag winnen op  grond van inhoud. Aangezien mijn Nederlandse erg belabberd is hoef ik jou niet uit te leggen wat inhoud is.
Jij hebt in de laatste week enkel fantasieën of onzin verkondigt, en dat heb ik allemaal met feiten bestreden. Zo gaat nou een discussie meneer. Maar ja en even over school  jij bent toch ook student?
Dus kom met feiten, mocht je  die niet hebben bespaar me dan de moeite.

dit zijn mijn feiten, maar ja dan word jij spontaan analfabeet want deze feiten had ik al eerder gemeld heb jij nog niet opgereageerd
Amazigh is ontstaan 2400 voor Christus, en de zigeuner1200 na Christus. je hoeft geen rekenkundige te zijn om tot de conclusie te komen dat ze zigeuners 3600 jaar later. Pas zijn gaan trekken..
sterkte

SAMADIE

die bronnen heb ik je al eerder gegeven, het is heel makkelijk je kan de naam Abdelkrim gogelen, of je kan naar een bieb. ik geeft tenminste bronnen, jij ijlt alleen maar
en jou zigeuner fantasie  is ook al ontkracht

groenebriefjes

Citaat van: Dawoed op 30/11/2006 om 11:27:57
Citaat van: SAMADIE op 29/11/2006 om 17:21:36
Citaat van: Dawoed op 29/11/2006 om 14:51:49
Citaat van: noor.x op 29/11/2006 om 14:49:36
en het niveau wordt lager en lager.................................

Waarom kunnen marokkanen, of het nu imazighen of arabieren, souassa of wat dan ook zijn, nooit eens een normale discussie voeren, zonder meteen in de aanval te gaan. Je kunt ook op een respectvollere manier laten weten wat je van iets vind, of met humor ofzo, maar niet elkaar gaan zitten afvallen hier.

ja dat zeg ik altijd tegen die samadie en de rest! Als hun iets niet bevalt is het eerste wat ze roepen:" Idioot, hond of je moeder"

Ik vind het maar zielig.

dawoed ik heb jou onzin enkel met feiten bestreden
dan moet je niet gaan janken,
en ik heb me maar een keer tot je niveau verlaagt omdat jou soort doof zijn waneer iemand fatsoenlijk tegen hun is

Nou nou feiten? Het is iets wat berbers natuurlijk over Abdelkrim zeggen, omdat het onze leider is geweest tijdens de oorlog. Niemand zal slecht over hem praten vandaar! Zo zullen joden ook nooit slechts praten over de VS omdat de VS hun heeft gered tijdens de WOII.
wat een vergelijking...joden woII en abdelkrim...en heeft VS de joden gered dan? Hypocriet zeg van ze...eerst hitler neerzette en financieren, en dan europa bevrijden van hitler...lijkt wel beetje op nu he...met bin laden...Maar goed buiten dat, je vergelijking met joden slaat nergens op kardash.

aithwayagher

imazighen stammen af van de zigeuners lajfdhek a aghjor zehma imazighen proberen zwart te maken dat ie ons vergelijkt met zigeuners tez tez kom met feiten dan kunnen we praten en niet ik heb gehoord ik heb gehoord

Rbaaz

Citaat van: aithwayagher op 12/03/2007 om 15:25:21
imazighen stammen af van de zigeuners lajfdhek a aghjor zehma imazighen proberen zwart te maken dat ie ons vergelijkt met zigeuners tez tez kom met feiten dan kunnen we praten en niet ik heb gehoord ik heb gehoord

hoezo?! zijn zigeuners geen mensen. Of ben je als Amazigh meer waard ??!!

stel dat het zo is dat imazighen van zigeuners of joden of arabieren of arborigines of of of zouden afstammen, zou jij je dan minderwaardig voelen?


aithwayagher

nee dat niet allemaal mensen maar je moet begrijpen wat ie daar mee bedoelt van dat wij ook criminelen zijn enz

Boureddi

weet je...al die theorieen waar we van afstammen. Wij zijn gewoon Imazighen, het vrije volk dat zich al eeuwen staande houdt.
Wij zijn de vrije mensen uit het huidige Marokko en de oude Tamazgha.
Dus die theorieen van Yemen, Zigeuners en wat ook nog meer, die mogen die Arabieren vergeten.
Ken  je dat nummer van Walid Mimoun ? NCIN CA Wa NCIN A CA....Luister naar dat nummer, want die gast vertolkt het perfect....dat is het land waar we vandaan komen...


Mister1979

Citaat van: alimozakani op 27/11/2006 om 00:59:07
Weet iemand of het klopt dat wij Amazight afstammen van de Zigeuners?

De verhaal van de zigeuners gaat als volgt:

Ze zijn vanuit India naar Egypte gereisd.
Van Egypte naar Turkije. Van Turkije naar Griekenland.
Van Griekenland gingen ze verder in de Balkan-landen en Spanje en andere delen van Europa.
Nu wordt gezegd dat de Zigeuners uit Spanje de Straat van Giblatar over zijn gestoken.
En dat ze zo dus in Noord-Marokko zijn gaan wonen en zich verder uitgebreid hebben in Algerije etc.etc.

Wat denken jullie?
Klopt dit verhaal wel of niet?



Onzin, DNA en genenonderzoek heeft aangetoond dat Imazighen blanken zijn en familie zijn van Spanjaarden, Basken etc. Dus de Imazighen hebben meer overeenkomst met Europeanen dan met andere volken..

Waarschijnlijk waren er vroeger vele blonde Imazighen.


Mister1979

Geen enkel genenonderzoekt toont aan dat Imazighen verwant zijn aan mensen in het Midden-Oosten of aan zigeuners etc...

Imazighen zijn familie van de Europeanen...

Er heeft ooit een groot Imazighen beschaving bestaan die jammergenoeg verdwenen is. Sommige beweren zelf dat Imazighen van Atlantis komen omdat Plato beschrijving van Atlantis in de Atlantische Oceaan moet zijn naast Marokko...