geert wilder bedanken !?

Gestart door SAMADIE, 09/11/2006 om 20:19:19

SAMADIE

Misschien moeten we geert wilders eigenlijk dankbaar zijn, in plaats van haten  of uitschelden, hij zegt eigenlijk wat de meeste Nederlanders denken. Als je de fora nagaat op  AD, telegraaf zou je dat wel denken, en dat hoor je ook vaak. Dat mensen zeggen geert je zegt wat we denken, dat was met pim fortyn ook zo. Iedereen was tegen hem maar veel hebben op hem gestemd. Het is heel vreemd dan dat niemand in mijn omgeving bijv het eens is met geert. Ik  werk alleen maar met Nederlanders oké het zijn allemaal studenten net als ik. Maar bijv met pim op  mijn vorig school  was er niemand voor hem, maar er werd ook verkiezingen gehouden op die school  en de LPF had de absolute meerderheid. Misschien en het is ook zo dat geertje wilders zegt wat de meeste mensen in NL denken. Soms kan je ook heel makkelijk achter komen, gewoon met iemand in discussie gaan over een van die onderwerpen, dan komt heel snel en stiekem de ware persoon naar boven, je schrikt dan wel.

Inuit

Heb eerlijk gezegd ook het idee dat Geert de belichaming van de Nederlandse onderbuikgevoelens is.
Ving vandaag tijdens lunch een gesprek op waarin ze het hadden over de moslima die in het gelijk is gesteld omdat ze mannen op de school waar ze werkt geen hand wil geven. De meest belachelijke dingen hoorde ik, zoals; straks moeten we ook nog Arabisch gaan leren.
Echt een stelletje holbewoners die Telegraaf-lezers.

noor.x

#2
Goedeavond,

Telegraaflezers zijn oppervlakkig denkende mensen, althans dat vind ik. Het enige wat de telegraaf doet is sensatie zoeken in alles wat het maar vinden kan, zonder echt een inhoudelijk intelligent stuk te produceren. Mensen die deze 'krant' lezen kunnen net zo goed de Privé of de Story bij de Bruna gaan kopen.

Of we Geert Wilders moeten bedanken? Nou, ik weet het niet hoor. Hij zegt wel wat de meeste nederlanders/ autochtonen denken, maar dat wisten we toch allang? Ik vind dat je mensen als Geert Wilders moet negeren en hen geen macht moet geven; dus geen podium om op te staan. Ik ga hem echt niet bedanken voor zijn bijna neo- nazi achtige uitspraken (in een ander jasje gestoken). Net als Pim, Hirschi Ali, Verdonk etc. ben ik ze liever kwijt dan rijk. Kijk, je mag best een mening of een denkbeeld verkondigen, maar dit soort mensen zijn vaak ego-centrische, narcistische en verbitterde mensen en die moet ik als voorbeeld gaan zien? No way. Problemen aankaarten in de samenleving en oplossingen ervoor zoeken, dat willlen we allemaal, maar om overal anti tegen te zijn en een bepaalde doelgroep in de samenleving gebruiken c.q. misbruiken voor je eigen populariteit dat vind ik een kwalijke zaak. Een goed politicus bindt de samenleving bij elkaar en maakt kloven in de maatschappij kleiner op een eerbare, menswaardige manier en dat is dus echt niet waar bovengenoemde 'politici' mee bezig zijn (of zijn geweest).

Geen bedankje van mij dus.


M.vr.gr.

Noor.x

Igider

Laten we onszelf bedanken dat wij ervoor zorgen dat zij zo over ons denken...ga eens naar een willekeurig gevangenis en roep daar eens Mohamed...

SAMADIE

Citaat van: Igider op 09/11/2006 om 21:41:06
Laten we onszelf bedanken dat wij ervoor zorgen dat zij zo over ons denken...ga eens naar een willekeurig gevangenis en roep daar eens Mohamed...

dit is klinklare onzin, want er zijn ook genoeg jan of peter
maar zo als een surinaamse collega zei: ben liever een drugs dealer of dief dan een moordenaar of verkrachter

Igider

Citaat van: SAMADIE op 09/11/2006 om 22:00:43
Citaat van: Igider op 09/11/2006 om 21:41:06
Laten we onszelf bedanken dat wij ervoor zorgen dat zij zo over ons denken...ga eens naar een willekeurig gevangenis en roep daar eens Mohamed...

dit is klinklare onzin, want er zijn ook genoeg jan of peter
maar zo als een surinaamse collega zei: ben liever een drugs dealer of dief dan een moordenaar of verkrachter

Hier heb ik het over, wie zegt dat er geen Jan of Peter is of wat dan ook. Feit is dat het vol zit met onze jongens. Als ik me nog goed herinner komt 14% van de Marokkaanse jongeren veelvuldig in aanraking met de politie tegenover 3% autochtonen en 6% Turken. Alleen de antillianen overtreffen ons. Ik weet de percentages niet exact meer want het is een tijd geleden, als je nu gaat doen alsof het onzin is dat de Marokkanen echt "uitblinken" in criminaliteit weet je echt niet waar je het over hebt.

Inuit

Citaat van: Igider op 09/11/2006 om 22:06:32
Hier heb ik het over, wie zegt dat er geen Jan of Peter is of wat dan ook. Feit is dat het vol zit met onze jongens. Als ik me nog goed herinner komt 14% van de Marokkaanse jongeren veelvuldig in aanraking met de politie tegenover 3% autochtonen en 6% Turken. Alleen de antillianen overtreffen ons. Ik weet de percentages niet exact meer want het is een tijd geleden, als je nu gaat doen alsof het onzin is dat de Marokkanen echt "uitblinken" in criminaliteit weet je echt niet waar je het over hebt.
Is een hoog percentage crmininaliteit onder Marokkanen een vrijbrief om moslims te criminaliseren?

Het probleem ligt idd ten dele bij ons ja. Ik kan je uit ervaring zeggen dat je meer bereikt door vriendelijk te blijven tegen degenen die negatief over je denken en dit soms ook laten merken (door woorden of een blik). Alleen op deze manier kun je deze mensen in laten zien dat ze het helemaal mis hebben. Dit is ook meer in overeenstemming met wat de islaam zegt, ipv boos of aggressief te worden.

Igider

@Inuit
Dat is exact mijn punt, wij moeten ervoor zorgen dat zij geen reden meer hebben om zo over ons te denken. Waarom hebben wij zo veel "drop outs" waarom zo een hoge werkloosheid. Als je geen baan kan krijgen, waarom begin je niet iets voor jezelf zoals Turken dat doen. Het irritante is dat veel werkloze Marokkanen in een coffeeshop gaan rondhangen en klagen dat ze geen werk kunnen krijgen. Wel vreemd dat het veel anderen wel lukt...

SAMADIE

geert wilders  die zegt bijv in zijn advertentie dat 20 % van de marokkaanen verdachte is bij de politie, als je dus goed leest dan zijn ze vaak verdachten maar vaak dus niet de dader, dat komt puur door discriminatie, want een Marokkaan is altijd verdacht vandaar dat hoge percentage, en daarbij een allochtoon krijgt vaak een hoger straf.
ik ben geen crimineel, en ik ben toch verdacht als ik in een dure auto rij, vandaar dat 20% verdachte is
waarom wordt bijv niet de percentage vermeld van dat de Marokkanen het best zijn geïntegreerd, of hoogste zijn opgeleid. het zijn cijfers en als je goed met cijfers bent, dan kan je ze altijd in je voordeel gebruiken.
maar het kan kloppen dat Marokkanen vaak verdachte  zijn, dat heeft veel oorzaken. opvoeding is er een van, geen kans op een baan ook. discriminatie ook. iedereen gaat er anders mee om. misschien dat jij en ik. ondanks dat wel op de juiste pad blijven, maar het had ons ook kunnen overkomen. en misschien moeten we onze verantwoordelijkheid nemen, ken jij jongens die het slechte pad opgaan, praat met ze adviseer ze altijd van jou zullen ze altijd iets aannemen, mits je het op de juiste manier brengt.

Igider

@Samadie
Kijk, dat Geert roept kan mij niks schelen en inderdaad met cijfers kun je heel leuk spelen. Wat ik alleen zeg, en dit weet je heel goed, is dat te veel (elke één is er ''eén te veel) van onze jongeren in aanraking komen met de politie.

SAMADIE

maar waarom dat moet je ook gaan afvragen, en wat doe jij er aan is mijn vraag. we moeten ook wat doen, in plaats van alleen achter onse scherm brullen

SAMADIE

Citaat van: SAMADIE op 09/11/2006 om 22:43:48
maar waarom dat moet je ook gaan afvragen, en wat doe jij er aan is mijn vraag. we moeten ook wat doen, in plaats van alleen achter onse scherm brullen

Inuit

#12
Citaat van: Igider op 09/11/2006 om 22:31:10
@Inuit
Dat is exact mijn punt, wij moeten ervoor zorgen dat zij geen reden meer hebben om zo over ons te denken. Waarom hebben wij zo veel "drop outs" waarom zo een hoge werkloosheid. Als je geen baan kan krijgen, waarom begin je niet iets voor jezelf zoals Turken dat doen. Het irritante is dat veel werkloze Marokkanen in een coffeeshop gaan rondhangen en klagen dat ze geen werk kunnen krijgen. Wel vreemd dat het veel anderen wel lukt...
Helemaal mee eens, men moet eens wat meer verantwoordelijkheid nemen ipv direct in de slachtofferrol te kruipen, want je kunt op zijn minst een fatsoenlijke opleiding voltooien, niets weerhoudt je daarvan. En aangezien Nederland het bachelor-master systeem heeft en Nederlandse opleidingen een redelijk aanzien hebben, kun je altijd over de grens kijken als je door discriminatie niet aan de bak kunt komen.

Buiten dat, we claimen ons als moslims aangevallen te voelen, maar ons gedrag is helaas vaak verre van islamitisch. Dus laten we eerst ons gedrag in overstemming brengen met wat we claimen te zijn, ik ben er van overtuigd dat we dan heel ver zullen komen.

Igider

Ik ben docent broeder, ik werk er dagelijks aan. Maar ik zie het probleem ook dagelijks en het probleem zijn de ouders. Als ik de Marokkaanse ouders, zeker de Imazighen, vergelijk met de Turkse ouders zie je een wereld van verschil. De Turkse kinderen zitten vrijwel massaal op bijles door hun ouders betaald, wanneer je onze ouders op iets aanspreekt is het standaard de schuld van de school. Ik belde een keer een moeder om uit te leggen dat haar zoon van een examen is uitgesloten omdat hij ruim 20 minuten te laat was, ik had echt verwacht dat ze hem zou aanpakken, maar nee haar reactie was "alleen omdat hij te laat is sluiten jullie hem uit???". Dit is toch ziek, wat voor mentaliteit is dit...

SAMADIE

ik bedoel  niet jij persoonlijk  maar gewoon wij in het algemeen