Imazighen en hun oorsprong (kort)

Gestart door noor.x, 01/11/2006 om 13:10:25

Lezer

Ik weet dat het offtopic is; maar ik verlang ernaar om naar school terug te keren om programeertalen of filosofie of geschiedenis te studeren. Wie weet.

Igider

Citaat van: 0x8000ffff op 04/11/2006 om 15:41:44
Ik weet dat het offtopic is; maar ik verlang ernaar om naar school terug te keren om programeertalen of filosofie of geschiedenis te studeren. Wie weet.

Inshallah, terug on topic, wat zie jij als oplossing voor Tamazgha, veel mensen spreken geen Tamazight meer, waaronder ik, terwijl wij uit Ibeqouyyen komen. En vind je het niet jammer (of misschien vind jij het juist goed zo) dat Amazigh Nationalisten het maar op een ding lijken te hebben voorzien en dat is alles wat Arabisch is.

Lezer

Als je mijn mening wil weten, dan is het zo:
"De berbers hebben zich vrijwilligs gearabiseerd, ik respecteer hun keuze, en bemoei me niet meer met hun identiteit. Ik benader ze objectief hoewel ik me altijd als berber beschouw. De arabieren vallen ook de berbers aan, en de berberisten scheppen daarom een tegenwicht. Ik vind dat de berbers en arabieren zich als broeders zouden moeten beschouwen, maar dat zal hen zeker niet lukken".

Igider

Citaat van: 0x8000ffff op 04/11/2006 om 15:58:37
Als je mijn mening wil weten, dan is het zo:
"De berbers hebben zich vrijwilligs gearabiseerd, ik respecteer hun keuze, en bemoei me niet meer met hun identiteit. Ik benader ze objectief hoewel ik me altijd als berber beschouw. De arabieren vallen ook de berbers aan, en de berberisten scheppen daarom een tegenwicht. Ik vind dat de berbers en arabieren zich als broeders zouden moeten beschouwen, maar dat zal hen zeker niet lukken".

Mee eens...

Memma

Citaat van: 0x8000ffff op 04/11/2006 om 15:58:37
De arabieren vallen ook de berbers aan, en de berberisten scheppen daarom een tegenwicht. Ik vind dat de berbers en arabieren zich als broeders zouden moeten beschouwen, maar dat zal hen zeker niet lukken".

Zou je het hier misschien niet beter kunnen hebben over arabisten in Noord Afrika die hun gedachtegoed bij anderen willen opdringen (in dit geval Imazighen) dan over Arabieren in het algemeen. Het gebruik van de benaming Arabieren lijkt mij bij deze zeer generaliserend en verder is de term Arabier te breed om deze direct in verband te brengen met de Amazigh, een Arabier uit het Midden-Oosten zal misschien niet eens op de hoogte zijn van het bestaan van een Berber in de Maghreb.

Lezer

#35
Het was van contekst af te leiden dat het om de betrokkenen gaat: De Arabieren die de berbers aanvallen.
Er zijn arabieren die helemaal geen arabisten zijn, maar toch vallen ze de berbers aan. Ze voelen zich daar waardiger door.

Memma

Citaat van: 0x8000ffff op 04/11/2006 om 20:35:24

Er zijn arabieren die helemaal geen arabisten zijn, maar toch vallen ze de berbers aan. Ze voelen zich daar waardiger door.

Ik vind niet dat je het arabisme los kan zien van haat van Arabieren jegens Imazighen, een Arabier die Imazighen aanvalt doet dat niet in de eerste plaats vanwege zijn etniciteit maar door de ideologie die deze individu aanhangt. Wat overigens niet wil zeggen dat het pan-arabisme een haatvolle ideologie is, zodra andere volkeren hier niet mee worden lastiggevallen en verplicht wordt opgelegd, zie ik hier het kwaad niet van in.


Igider

Citaat van: Memma op 04/11/2006 om 21:00:46
Citaat van: 0x8000ffff op 04/11/2006 om 20:35:24

Er zijn arabieren die helemaal geen arabisten zijn, maar toch vallen ze de berbers aan. Ze voelen zich daar waardiger door.

Ik vind niet dat je het arabisme los kan zien van haat van Arabieren jegens Imazighen, een Arabier die Imazighen aanvalt doet dat niet in de eerste plaats vanwege zijn etniciteit maar door de ideologie die deze individu aanhangt. Wat overigens niet wil zeggen dat het pan-arabisme een haatvolle ideologie is, zodra andere volkeren hier niet mee worden lastiggevallen en verplicht wordt opgelegd, zie ik hier het kwaad niet van in.



Hier heb je gewoon gelijk in en inderdaad een Arabier in het Midden Oosten zal waarschijnlijk niet eens weten wat zich in Tamazgha afspeelt. Ik heb een Saudier ontmoet -ik had een bijbaan in een Souvenierswinkel aan de Damrak A'dam- en we begonnen een beetje te praten over religie enz. We kwamen op het onderwerp van de eigen cultuur en hij zei dat het dankzij de Imazighen was dat Al-Andalus is veroverd en dat nadat de Arabische "prinsen" in Spanje de macht kwijtraakten het twee maal is heroverd door Imazighen. In ieder geval zijn beeld van de Imazighen was positief en het is dan raar als je mensen gaat haten die jouw mogen en geen flauw idee van wat een paar gearabiseerde Imazighen uitvreten in naam van anderen.

Arabieren zijn onze broeders en niet de Europeanen die onze volk hebben uitgemoord. Het is misselijkmakend hoe sommige Imazighen als relnichten aan de konten van Europeanen hangen met hoe anders zij wel niet zijn dan Arabieren en dat het Arabieren zijn die al het slechte doen. Ik had hier nog een tijd geleden een felle discussie met een mafkees die deed alsof de hofstadgroep uit Arabieren bestond, terwijl 99% Amazigh is. Bouyri is een rifi, Samir A. komt uit Alhoceima en ga zo maar door.

Hadou

Het zijn ook niet de Arabieren uit het midden oosten die anti Imazighen zijn. Maar de gearabiseerde Imazighen in Noord Afrika.

En die Saudier die jij sprak in damrak, sprak ook goed de waarheid. Door de fout aan de Arabische koningen en prinsen te schuiven. Vind ik top van hem. Zo is het ook gegaan.

Velen willen er nooit over praten.

Moslim-Arabieren in het Midden-oosten spreken ook met lof over de Koerden bijv. sinds Nasr A dien al Ayubi Palastina heroverde van de christenen.


Lezer

ehhum.... Alsof er geen honderd duizenden berbers vermoord of te slaaf gemaakt zijn.... Dat men niet pro-westers zou mogen zijn, wil niet zeggen dat we de verkrachters van onze voorouders zouden gaan ophemelen. Als je de geschiedenis gaat lezen dan zou je weten dat er duizenden berber vermoord, gemarteld en te slaaf gemaakt zijn. De berbers waren voor hen een nederig ras die niet waard als de arabieren was. En de opstanden van Ksila, Kahina, Maysara moet je niet beschouwen als haat te arabieren maar als reactie tegen de haat van de Imazighen; Dat de Arabieren in middenoosten dol op de berbers zouden zijn, lijkt me dan ook een rooskleurigheidsmaken in belang van de arabieren ten koste van de onderdrukte berbers. Dit beschouw niet als liefdadigheid maar als verraad voor de eigen identiteit. Er zijn meerdere fora waar de berbers aangevallen worden door de middeloosters, en we hebben ze een jordaanse weblog in nederlands waar we een voorbeeld zouden vinden. Dat je de haat zou tegenwerken, moet niet leiden tot het vervalsen van de geschiedenis en realiteit names de objectiviteit....
Ik hou niet van deze discussie, ik zal daarom het topic negeren;

Igider

Citaat van: 0x8000ffff op 05/11/2006 om 09:53:12
ehhum.... Alsof er geen honderd duizenden berbers vermoord of te slaaf gemaakt zijn.... Dat men niet pro-westers zou mogen zijn, wil niet zeggen dat we de verkrachters van onze voorouders zouden gaan ophemelen. Als je de geschiedenis gaat lezen dan zou je weten dat er duizenden berber vermoord, gemarteld en te slaaf gemaakt zijn. De berbers waren voor hen een nederig ras die niet waard als de arabieren was. En de opstanden van Ksila, Kahina, Maysara moet je niet beschouwen als haat te arabieren maar als reactie tegen de haat van de Imazighen; Dat de Arabieren in middenoosten dol op de berbers zouden zijn, lijkt me dan ook een rooskleurigheidsmaken in belang van de arabieren ten koste van de onderdrukte berbers. Dit beschouw niet als liefdadigheid maar als verraad voor de eigen identiteit. Er zijn meerdere fora waar de berbers aangevallen worden door de middeloosters, en we hebben ze een jordaanse weblog in nederlands waar we een voorbeeld zouden vinden. Dat je de haat zou tegenwerken, moet niet leiden tot het vervalsen van de geschiedenis en realiteit names de objectiviteit....
Ik hou niet van deze discussie, ik zal daarom het topic negeren;


Als je er geen deel aan wilt nemen moet je er niet aan beginnen. Ik heb je al eerder gezegd dat geschiedenis mijn vak is. Ik heb NERGENS maar dan ook NERGENS bronnen gezien die melding maken van de onzin dat vaak uitkomt van de prostituees van Frankrijk (Imazighen die Franser zijn dan Fransen en extreem anti-Arabisch zijn). Wat jij nu roept is echt zuivere nonsens en dit ligt niet aan jou, maar aan de vele gefabriceerde onzin dat jij voorgeschoteld krijgt.
Ten tweede ik hoop dat Kahina goed brand in hel, voor mij is zij en haar soort NIETS, maar dan ook NIETS dan een Kafira die op aarde  niet heeft gehad wat zij verdiende, maar gelukkig nu een bewoonster van de hel is. Geen sympathie voor die types, mijn volk zijn de islamitische Imazighen, voor de rest zijn het Koefar net zoals de rest van de Koefar van de wereld.
Dat het niet altijd kaas en eieren was met Arabieren is duidelijk, maar als je de misdaden van de Arabieren gaat vergelijken met die van de Europeanen ben je of gek of verkeerd geinformeerd.

Broeder ik stoor me echt mateloos aan de grote hoeveelheid onzin die te vinden is over de geschiedenis van de Imazighen, en vreemdgenoeg (of juist niet zo vreemd) stamt veel van deze onzin uit de tijd van de Frans-Spaanse bezetting van Tamazgha. Verdeel en heers werkte toen niet omdat je echte Imazighen had, het lijkt wel of ons volk nu steeds meer uit ezels gaat bestaan.

Lezer

#41
Yep, ik heb er aan begonnen omdat het onderwerp daar niets te maken had; Prostituee van Frankrijk zijn net erg als de prostituee van het midden oosten. Mentaliteitsslaven.
Dat je geen bronnen hebt gezien, wil gewoon benadrukken dat je vak leeg is.
Moet je ik naar een bron verwijzen? Of zou ik dat voor niets doen zolang de prostituee van middenoosten in volle sperma verdrinken :]
Het spijt me voor mijn reactie, dat is de reden waarom ik niet van deze discussie houd. je geeft jezelf het recht erop om anderen  uit te schelden alleen omdat je geen goed functionerende spiegel hebt?

Lezer

De bron:
"[...] en Oeqba ibn Nafi' el-Fahri bereikte Ifriqiyya [Het huidige Tunesie]. Hij veroverde het en bestreed haar bewoners te zwaard, en trok richting het westen door terwijl hij naties en stammen verovert en vermoort"
"[...] Zijn verovering voor Dichtbije Sous was ook gepaard met het veroveren en uitmoorden, Hij heeft zelfs de vluchtelingen -overal waarnaartoe ze vluchten- gevolgd " [Ibn 'adhara el-morrakochi]

Dit volgende is misschien geschreven door een prostituee van Frankrijk, maar absoluut geen prostituee van Midden Oosten, al herkende hij zichzelf als een Arabier
Arabische invasie in Noord-Afrika
BANO SLIM kwamen uit de omgeving van MEDINA (Stad in huidige Saoedi-Arabië) en BANO HILAAL kwamen van de berg GHAZWAAN vlakbij TAA_IF (Stad in huidige Saoedi-Arabië). BANO HILAAL hebben zich gevestigd in ASAEID (Stad in Egypte) en hebben daar heel veel schade aangericht en het land in brand gestoken. ALMOSTANSAR (vorst in Egypte) gaf BANO HILAAL de toestemming om de Nijl over te steken naar Noord-Afrika. Zo landen de Arabieren in BARKA (Plaats in Tunis) en hebben het land verkracht, vervolgens nodigden ze andere Arabische stammen om Noord-Afrika uit te buiten. Er waren in Noord-Afrika hele mooie gebouwen en standbeelden, en deze zijn door de Arabieren met de grond gelijk gemaakt. Toen vaarden de Arabische stammen van DIAB, AFW en ZAGHB in het kielzog van BANO HILAAL. Ze lieten alleen maar sporen van vernielingen achter zich. Ze hebben richting Noord-Afrika uitgeraasd als sprinkhanen en hebben Afrika bereikt in het jaar 443 (Islamitische telling). Een groep van 30000 mensen heeft zich verzet tegen de bezetting, maar uiteindelijk hebben de Arabieren gewonnen en alles wat wat waard is hebben ze beroofd. Daarnaast hebben ze oneindig veel mensen gedood. Alleen in SANHAJA hebben de Arabieren 3300 mensen gedood.
http://www.tawiza.nl/content/awid.php?id=414&sid=14&andra=artikel

Ik kan je natuurlijke meer citeren, maar ik stel vast dat dat het nutteloos zou zijn, want verdrinken in sperma laat geen kans voor de ziende oogen.

Igider

Citaat van: 0x8000ffff op 05/11/2006 om 12:12:42
De bron:
"[...] en Oeqba ibn Nafi' el-Fahri bereikte Ifriqiyya [Het huidige Tunesie]. Hij veroverde het en bestreed haar bewoners te zwaard, en trok richting het westen door terwijl hij naties en stammen verovert en vermoort"
"[...] Zijn verovering voor Dichtbije Sous was ook gepaard met het veroveren en uitmoorden, Hij heeft zelfs de vluchtelingen -overal waarnaartoe ze vluchten- gevolgd " [Ibn 'adhara el-morrakochi]

Dit volgende is misschien geschreven door een prostituee van Frankrijk, maar absoluut geen prostituee van Midden Oosten, al herkende hij zichzelf als een Arabier
Arabische invasie in Noord-Afrika
BANO SLIM kwamen uit de omgeving van MEDINA (Stad in huidige Saoedi-Arabië) en BANO HILAAL kwamen van de berg GHAZWAAN vlakbij TAA_IF (Stad in huidige Saoedi-Arabië). BANO HILAAL hebben zich gevestigd in ASAEID (Stad in Egypte) en hebben daar heel veel schade aangericht en het land in brand gestoken. ALMOSTANSAR (vorst in Egypte) gaf BANO HILAAL de toestemming om de Nijl over te steken naar Noord-Afrika. Zo landen de Arabieren in BARKA (Plaats in Tunis) en hebben het land verkracht, vervolgens nodigden ze andere Arabische stammen om Noord-Afrika uit te buiten. Er waren in Noord-Afrika hele mooie gebouwen en standbeelden, en deze zijn door de Arabieren met de grond gelijk gemaakt. Toen vaarden de Arabische stammen van DIAB, AFW en ZAGHB in het kielzog van BANO HILAAL. Ze lieten alleen maar sporen van vernielingen achter zich. Ze hebben richting Noord-Afrika uitgeraasd als sprinkhanen en hebben Afrika bereikt in het jaar 443 (Islamitische telling). Een groep van 30000 mensen heeft zich verzet tegen de bezetting, maar uiteindelijk hebben de Arabieren gewonnen en alles wat wat waard is hebben ze beroofd. Daarnaast hebben ze oneindig veel mensen gedood. Alleen in SANHAJA hebben de Arabieren 3300 mensen gedood.
http://www.tawiza.nl/content/awid.php?id=414&sid=14&andra=artikel

Ik kan je natuurlijke meer citeren, maar ik stel vast dat dat het nutteloos zou zijn, want verdrinken in sperma laat geen kans voor de ziende oogen.

Praat normaal, en ik had het helemaal niet over deze gore sprinkhanen, ik had het over de Arabische legers die de islam naar Tamazgha brachten. Ik had het niet voor niets over Kahina.
Als je het over deze overbodige genetische afval (Banu Hilal en Banu Salim) hebt geef ik je dik gelijk, ik heb genoeg over ze gelezen in Al-Muqadimmah. Hou het een beetje netjes, ik zei niet dat jij een prostituee bent, maar degenen die jou van je informatie voorzien.

Lezer

Heeft een middel oosterse master gezegd dat de islam gebracht is door engelen ofzo?
Het zijn het islamitische leger. Staat dat je niet aan? de verovering van noord africa wordt toegeschreven aan Oeqba ibn nafi en die arabische stammen en moussa ibn nousayr of de al-omajjaden in het algemeen. IK miste nog eenstukje:
"Nadat de Arabieren de Bebers daar hebben onderworpen en vernederd en de macht kregen in hun land, werden de berbers als slaven gebruikt."
Zijn dit ook geen Arabieren?! The master is holy.

Mijn hersenen zijn franse prostituee want het heeft zelf dat informatie verzamelt. Your world is more agreable.