Imazighen en hun oorsprong (kort)

Gestart door noor.x, 01/11/2006 om 13:10:25

Hadou

dank je voor je antwoord.
Geografisch gezeien. zou vroeger Zuid Amerika aan Afrika geplakt zijn geweest.

Zouden toen geen mensen van elkaar afgescheden zijn?

Want ik weet wel dat Noord Amerikaanse Indiannen uit Azie kwamen , maar de Zuid Amerikanen ?? die zien anders uit.

Igider

Citaat van: Hadou op 03/11/2006 om 20:45:05
dank je voor je antwoord.
Geografisch gezeien. zou vroeger Zuid Amerika aan Afrika geplakt zijn geweest.

Zouden toen geen mensen van elkaar afgescheden zijn?

Want ik weet wel dat Noord Amerikaanse Indiannen uit Azie kwamen , maar de Zuid Amerikanen ?? die zien anders uit.

De scheiding van de continenten heeft voor zover ik weet voor de periode van de mens plaatsgevonden. Nee, de Noord-Amerikaanse indianen zijn dezelfde als de Zuid Amerikaanse, zo anders zien ze er niet uit kijk maar naar deze plaatjes:

Noord Amerikaanse Indiaan:
http://www.paulinerkirche-goettingen.de/curtis.jpg

Zuid Amerikaanse Indianen:
http://www.downtheroad.org/images/Photo_Album/DF/DSC2098.JPG

Je moet de Zuid Amerikanen van nu niet verwarren met de oorspronkelijke bevolking. De zwarte Zuid Amerikanen zijn geen indianen dat zijn nakomelingen van slaven. De Spaans-achtige Zuid Amerikanen zijn nakomelingen van de Spaanse bezetters. De oorspronkelijke bevolking van Zuid Amerika en de Noord Amerika zien er qua uiterlijk bijna hetzelfde uit en zijn genetisch ook één volk.

Dus eerst zijn ze vanuit Azie Noord-Amerika binnen getrokken en van daaruit zijn sommigen doorgegaan naar Zuid-Amerika en anderen zijn in Noord-Amerika gebleven. Ze komen dus beiden uit Azie

Hadou

Bedankt:
Nee , ik bedoel de Echte Indianen. Niet de Negroieden die al Slaven naar het continet zijn gebracht. ook niet de gemengde volkeren , met spanjaarden, Portugezen.

Ik bedoel bijv: De Inca's en de Azteken en de Amazone-Indianen.

maar je gaf al antwoord er op.
dus bedankt.

en het is idd. dat Eurpeanen van uit Caucasus afgestamt zijn. Daarom wordt hun ras ook Caucasian genoemd.

Europa was vroeger bedekt met IJS.
weet jij ook iest over de IJS tijd in Noord-Afrika?

Igider

Citaat van: Hadou op 03/11/2006 om 22:03:18
Bedankt:
Nee , ik bedoel de Echte Indianen. Niet de Negroieden die al Slaven naar het continet zijn gebracht. ook niet de gemengde volkeren , met spanjaarden, Portugezen.

Ik bedoel bijv: De Inca's en de Azteken en de Amazone-Indianen.

maar je gaf al antwoord er op.
dus bedankt.

en het is idd. dat Eurpeanen van uit Caucasus afgestamt zijn. Daarom wordt hun ras ook Caucasian genoemd.

Europa was vroeger bedekt met IJS.
weet jij ook iest over de IJS tijd in Noord-Afrika?

Volgens mij heeft het ijs tijdens de IJstijd (ik ga ervan uit dat je het over de vierde IJstijd hebt) Noord-Afrika nooit bereikt. Ik zal wel even kijken of ik er wat over kan vinden. Overigens waren onze voorouders tijdens de IJstijd niet in Noord-Afrika, maar in wat nu da Sahara is, de Sahara was toen een vruchtbaar gebied. Als ik me goed herinner was het nog vruchtbaar grasland.

Bades

fuck it!!!!

wat een gezeik altijd over de oorsrong van de Imazighen en al..... en nooit harde bewijzen!

altijd is dat het eerste waarmee ze beginnen als ze info willen geven over Imazighen.

alsof wij-lees ik- daar behoefte aan hebben.

Igider

Citaat van: tfoe_Xe_l3arabi op 04/11/2006 om 03:51:26
fuck it!!!!

wat een gezeik altijd over de oorsrong van de Imazighen en al..... en nooit harde bewijzen!

altijd is dat het eerste waarmee ze beginnen als ze info willen geven over Imazighen.

alsof wij-lees ik- daar behoefte aan hebben.

Heb je het nou alleen over de oorsprong van de Imazighen of ook hun genetische afkomst? Want voor dat laatste zijn er wel degelijk harde bewijzen.

P.S. Als sommige mensen het hier over hebben, dan moet dat toch kunnen?

Hadou

T X A :
Er zijn misschien geen harde bewijzen naar afkomst en de geschiedenis van Imazighen omdat :
Imazighen hebben  zelf niet hun afkomst en geschiedenis bij hielden. De oude Imazighen intelectuelen, schreven in een andere talen en droegen de namen van andere volkeren. Of romeins, Egyptisch, Arabisch of wat anders.

verder: hebben ook die vreemde volkeren onze geschiedenis vernietigd en vervalst.

We kunnen nu niet makkelijk terug kijken wat er toen afspeelde in onze land.
Maar ondanks dit: er zijn nu gelukkig mensen die er naar zoeken. En wij moeten ze toejuichen en niet dwars zitten.
Ooit zal de waarheid over Imazighen-leven op tafel komen. En dan mogen wij er over beslissen.

Igider

Citaat van: Hadou op 04/11/2006 om 12:31:17
T X A :
Er zijn misschien geen harde bewijzen naar afkomst en de geschiedenis van Imazighen omdat :
Imazighen hebben  zelf niet hun afkomst en geschiedenis bij hielden. De oude Imazighen intelectuelen, schreven in een andere talen en droegen de namen van andere volkeren. Of romeins, Egyptisch, Arabisch of wat anders.

verder: hebben ook die vreemde volkeren onze geschiedenis vernietigd en vervalst.

We kunnen nu niet makkelijk terug kijken wat er toen afspeelde in onze land.
Maar ondanks dit: er zijn nu gelukkig mensen die er naar zoeken. En wij moeten ze toejuichen en niet dwars zitten.
Ooit zal de waarheid over Imazighen-leven op tafel komen. En dan mogen wij er over beslissen.


Dat is nu exact ook mijn punt over de kwestie gedwongen "Arabisering". Imazighen hebben altijd vrijwillig culturele trekken van andere volkeren overgenomen. Verschillende Dynastiën met een Zenata achtergrond -Meriniden, Watsiden etc.- claimden uit Jemen te stammen en namen een Jemenitische dialect aan, waar het huidige "Darija" vanaf stamt.

Verder wordt steeds meer duidelijk over onze achtergrond, vooral omdat men steeds meer onderzoekt m.b.v. DNA sporen.

Lezer

#23
Citaat van: Igider op 03/11/2006 om 19:25:55
Arabieren en Joden zijn niet alleen aan elkaar verbonden via taal. Ze behoren ook beiden tot de "J" Haplogroup.

The J haplogroup is common in the Middle East.  Many Jews are in the J haplogroup, but so are many Arabs, Kurds, Turks, etc.  The group originated in the Middle East or Ethiopia long before there were any people who identified themselves as Jews or Arabs.
http://www.larrybarlar.com/haplogroups.htm

Citaat van: Igider op 03/11/2006 om 19:25:55
Wat mensen in het algemeen betreft, er zijn drie rassen de Kaukasische (ook wel Europide), Negroïde (donkere mensen) en mongolide ras (Aziaten).
Er zijn nog meer, en ik ga ervan uit dat deze verdeling onwetenschappelijk zou zijn, of misschiern verouder is:
http://www.sitesled.com/members/racialreality/racesofman.html

Citaat van: Igider op 03/11/2006 om 19:25:55
Dit wil niet zeggen dat iedere blanke (waartoe ook wij behoren) verwant is aan een andere blanke.

Je kan niet zomaar zeggen dat we tot het blanke ras behoren.

Citaat van: Igider op 03/11/2006 om 19:25:55
Als je naar onze genen kijkt zie je TOTAAL geen verwantschap met de Europeanen, behalve degenen die tot de E3b haplogroup behoren in Zuid-Europa.
TOTAAL en behalve gaan niet samen, toch?!

Citaat van: Igider op 03/11/2006 om 19:25:55
Wat Adam en Eva betreft, de wetenschap toont nu aan dat de DNA van alle mannen terug te leiden is naar ÉÉN man
Waar is dat te lezen?!

Citaat van: Igider op 03/11/2006 om 19:25:55
de drager van de genetische marker M91 hij behoort tot de oudste haplogroup en dat is haplogroup A. Deze man wordt ook aangeduid als ADAM, ze erkennen echter niet dat dit de Adam is uit de Koran en Bijbel. OOK AL is uit onze genen duidelijk te lezen dat ALLE MANNEN EN VROUWEN VAN ÉÉN STEL AFKOMSTIG IS. Genetisch gezien kunnen ze dus zien dat er een ADAM en een EVA hebben bestaan, maar omdat dit niet in hun beeld van mensen die uit apen voortkomen, zeggen ze dat ze deze twee voor het gemak nu Adam en Eva noemen.

Ze3ma, de wetenschappers konden weten dat er een man bestond met uitzonderlijke haplogroup. Best onwaarschijnlijk. Je moet de "man" met "volk" verplaatsen. Want het gaat hier niet om één man maar om een Genetic Adam zoals er ook gesproken wordt over een Genetic Eva; Dat verwijst niet naar de eerste man of vrouw, maar naar de eerste genes. Want het logisch dat de diverse genes niet in eens zouden ontstaan.

Igider

Quote: 0x8000ffff
The J haplogroup is common in the Middle East.  Many Jews are in the J haplogroup, but so are many Arabs, Kurds, Turks, etc.  The group originated in the Middle East or Ethiopia long before there were any people who identified themselves as Jews or Arabs.
Eind quote.

Je bekijkt het veel en veel te simple. Laten we de volkeren die tot de haplogroup J nu even geen Arabieren of Joden. Even eerst over de Y chromosoom, dit is de chromosoom dat zij testen om je haplogroup te achterhalen. Deze chromosoom krijg je als exacte kopie van je vader. Een volk dat de chromosomen van Haplogroup J draagt woont in het Midden Oosten, als een aantal mannen met een Koerdische vrouw trouwen, dan heb je over een paar millennia al heel wat mensen die de Arabisch/Joodse chromosoom dragen. Van de dragers van deze chromosoom is bekend dat groepen tijdens den neolithische revolutie naar het huidige Turkije en Griekenland zijn getrokken. Het is dus helemaal niet raar dat sommige mensen het daar dragen. Zo ziet de verdeling eruit:

http://www.geocities.com/littlednaproject/Y-MAP.GIF

Op deze kaart rekenen ze een ieder die Arabisch spreekt tot Arabier. De inwoners van Saudi Arabie zijn vrijwel allemaal haplougroup J. Neem je de Syriërs, Libanezen, Irakezen etc. ook mee dan krijg je het beeld dat alleen de helft van alle Arabieren tot haplogroup J behoort, dit is extreem misleidend. Je moet het gescheiden zien.

Quote:
Er zijn nog meer, en ik ga ervan uit dat deze verdeling onwetenschappelijk zou zijn, of misschiern verouder is:
Eind quote.

Ik weet niet hoe zij hieraan komen, ik heb geschiedenis gestudeerd en daar hebben we in ieder geval dat er drie rassen zijn met een aantal subgroepen, niet meer en niet minder. Eerst ging men nog uit van vier omdat de Indianen tot de “rode ras” zou behoren, nu (eigenlijk al heel lang) zijn ze erachter gekomen dat het gewoon Aziaten zijn.

Quote:
Je kan niet zomaar zeggen dat we tot het blanke ras behoren.
Eind quote.

Ik bedoel hier natuurlijk Kaukasisch mee, en je weet dat bij het kijken naar ras, men niet naar de kleur maar naar de lichaamsbouw en schedel kijkt. Want Indiers uit India behoren ook tot de Kaukasische ras.

Quote:
TOTAAL en behalve gaan niet samen, toch?!
Eind quote.
Als je goed leest zie je dat ik bedoel dat wij totaal geen verwantschap hebben met de Europeanen van Germaans of Keltische afkomst. Maar omdat ik zei Europeanen zei ik erachter “behalve met degenen die in Zuid-Europa wonen. Ik heb dit gezegd omdat ik kotsmisselijk wordt van die Frans-Germaan-wanabees die claimen dat zij als Imazighen verwant zijn aan Germanen etc.

Quote:
Ze3ma, de wetenschappers konden weten dat er een man bestond met uitzonderlijke haplogroup was. Best onwaarschijnlijk. Je moet de "man" met "volk" verplaatsen. Want het gaat hier niet om één man maar om een Genetic Adam zoals er ook gesproken wordt over een Genetic Eva; Dat verwijst niet naar de eerste man of vrouw, maar naar de eerste genes. Want het logisch dat de diverse genes niet in eens zouden ontstaan.
Einde quote.

Jawel dat is wel wetenschappelijk te bewijzen. Toen het project “Genographic” werd gelanceerd deden ze er ook een special over op de TV-kanaal van National Geographic. Hierin legde een wetenschapper (Spencer Wells als ik het goed heb) uit dat ze aan de genen van alle mensen een bepaalde overeenkomst zagen die aantoonde dat het terug te leiden is naar één man en één vrouw, hij gooide er wel gelijk achteraan dat hij niet denkt dat het om de bijbelse Adam en Eva gaat. Omdat de bijbel dus zegt dat hij maar zo een 5000 jaar geleden leefde, een zwak excuus omdat de Koran weer van geen periode spreekt. De Joden hebben zo maar dit getal gebruikt in hun bijbel.


Lezer

Ik wou dat laatste link ook posten, maar dat deed ik niet. Iemand postte het ook om te zeggen dat de Spaniaarden niet te maken hebben met de berbers. De eerste afbeelding is handiger te bekijken.

Heb je geschiedenis in universiteit gestudeerd of was het een interesse?

Igider

Citaat van: 0x8000ffff op 04/11/2006 om 15:13:42
Ik wou dat laatste link ook posten, maar dat deed ik niet. Iemand postte het ook om te zeggen dat de Spaniaarden niet te maken hebben met de berbers. De eerste afbeelding is handiger te bekijken.

Heb je geschiedenis in universiteit gestudeerd of was het een interesse?

Nee, ik heb een opleiding gevolgd aan de Hogeschool van Amsterdam, maar de opleiding was een samenwerking van de Hogeschool van Amsterdam en de Universiteit van Amsterdam. En het was tegelijkertijd ook een interesse.

Wat doe of heb jij gedaan?

Lezer

niets, "ik werken in fabrique" zegt abdel zonder Gel.

Igider

Citaat van: 0x8000ffff op 04/11/2006 om 15:29:44
niets, "ik werken in fabrique" zegt abdel zonder Gel.

Waarom ga je niet terug naar school? Heb ik ook gedaan.