Hoofdmenu

berber - arabier

Gestart door noor.x, 01/11/2006 om 12:47:30

Izwan

Citaat van: ZeroTolerance op 09/05/2007 om 14:24:45
ik heb al langere tijd deze forum gevolgd, was voorheen vooral op tawiza actief. aangezien er sommige dingen hier gezegd worden die het daglicht niet kan verdragen kon ik niet met lede ogen het geheel blijven aanschouwen. Ik heb hier veel berichten gelezen. Die izwan heeft hier en daar wat goeds gezegd , waarschijnlijk gekopieerd ergens uit een boek of zo) maar ook heel veel onzin.
Welkom,
Ik zal zeggen dat je alle ruimte hebt om mijn onzin te ontkrachten i.p.v. alleen maar roepen dan ik veel onzin hier plaats.

Citaat van: ZeroTolerance op 09/05/2007 om 14:24:45
.. wat mij opvalt is dat jij, izwan, je iedereen om bewijzen vraagt, wat op zich goed is, maar zodra het jouw onzin betreft, dan hoeven er geen bewijzen te komen en ga je inderdaad schelden! deze laatste twee personen hebben het al gezegd en ik moet ze wel gelijk geven.

Mensen die serieus en inhoudelijke reageren hebben altijd van bronnen gekregen.
Over welke twee personen heb jij het dan?
Shaduw heeft me als eerst uitgescholden omdat ik tegen Mazigh 3ridjath heb gezegd, aldus zijn antwoord. Vind jij dat hij recht had om me uit te schelden?
Citaat van: ZeroTolerance op 09/05/2007 om 14:24:45
Jij verdedigt die verarabiseerden door je pijlen te richten op de europeanen, begin maar eerst je huis schoon te maken alvorens de plein!
Hier heb ik andere mening over. Als je met me niet eens ben dan ga de discussie aan, want ik neem niet genoegen mee.


Izwan

Geen reacties.
Dat dacht ik.

Hadou

Citaat van: Izwan op 14/05/2007 om 11:17:23
Geen reacties.
Dat dacht ik.

het is tijdelijke spam. binnnekort vallen ze je weer massaal aan.

Timarzgha

ta zjem regsaath a, allah yehdiekoem.
tousoet iennes tieshed zie mannie, zjemt at qatl a3awen wa jezjien, at qatl tiezja3(dromen) ennes.
Iekfanne3 zie refdeah am tanieta, amie tezzoe at tekh shie nieshen at roeh a sous n snen, at ewde3 dien mannie zjen wezzef zie jen nie qaan neshnien d a3rawen.
Temschount a 3a tfettan waha!

Hadou

#64
Citaat van: MalikaMezane op 15/05/2007 om 22:10:36
Ik weet iets voor je:
www.marokko.nl.
kom jij daar vandaan? heb jij daar al die tijd gezeten? jij ontwijkt de vragen.

what in the hell.. is niet belangrijk. Laat maar!


*-RiFFijn0s-*

Azul,

Ik sta volledig achter de argumenten van forumlid Malika Mezaan. Soms brengt zij het op een extreme toon over, maar ik snap wat zij bedoeld. Ik snap niet dat er een paar forumleden zijn, die haar constant blijven aanvallen en zelfs voor gek verklaren.

Zijn hier toch een paar forumleden die denken dat zij zowat alles weten en hebben geen ruimte voor andermans meningen.  Frankrijk en Spanje de schuld geven omdat een paar hier zonodig darijisten in bescherming willen nemen helpt echt niet, stelletje propagandazaaiers.

ZeroTolerance

Citaat van: Izwan op 09/05/2007 om 21:12:31
Welkom,
Ik zal zeggen dat je alle ruimte hebt om mijn onzin te ontkrachten i.p.v. alleen maar roepen dan ik veel onzin hier plaats.
je hoeft niet te zeggen dat ik die ruimte heb knul, of jij dat nu wilt of niet, die ruimte heb ik zeker. Of denk je omdat je hier dag en nacht rondhangt maar daarom de dienst uitmaakt?! ik zou zeggen kom maar met bewijs wat jij verkondigt over spanje en frankrijk.
Citaat van: Izwan op 09/05/2007 om 21:12:31
Mensen die serieus en inhoudelijke reageren hebben altijd van bronnen gekregen.
Over welke twee personen heb jij het dan?
Shaduw heeft me als eerst uitgescholden omdat ik tegen Mazigh 3ridjath heb gezegd, aldus zijn antwoord. Vind jij dat hij recht had om me uit te schelden?
uitschelden is een teken van zwakte, Ik denk dat Shadow jou een spiegel wilde voorhouden. Er zijn nl. heel wat berichten waarin jij mensen uitscheldt bewijs hoef ik niet te geven, just check the forum!
Citaat van: Izwan op 09/05/2007 om 21:12:31
Hier heb ik andere mening over. Als je met me niet eens ben dan ga de discussie aan, want ik neem niet genoegen mee.
wat jij doet of je er genoegen mee neemt of niet, is jouw probleem. maar sorry ik ga met iemand in discussie die bereid is om te leren. iemand die denkt dat hij of zij de waarheid in pacht heeft en die niet openstaat voor andere meningen, daar discussieer ik niet mee. ik wens je heel veel succes. En ga niet zeggen : waar blijven ze nou, het kan zijn dat mensen misschien gewoon niet op dat niveau willen discussieren.


Izwan

Citaat van: *-RiFFijn0s-* op 16/05/2007 om 14:35:00
Azul,

Ik sta volledig achter de argumenten van forumlid Malika Mezaan.

Over welke argumenten bedoelt jij precies?. Zij roept van alles en nog wat.

Citaat van: *-RiFFijn0s-* op 16/05/2007 om 14:35:00
Azul,

Soms brengt zij het op een extreme toon over, maar ik snap wat zij bedoeld. Ik snap niet dat er een paar forumleden zijn, die haar constant blijven aanvallen en zelfs voor gek verklaren.
Zij wordt met argumenten tegengesproken. Wat snap jij dan niet?

Citaat van: *-RiFFijn0s-* op 16/05/2007 om 14:35:00
Zijn hier toch een paar forumleden die denken dat zij zowat alles weten en hebben geen ruimte voor andermans meningen.  Frankrijk en Spanje de schuld geven omdat een paar hier zonodig darijisten in bescherming willen nemen helpt echt niet, stelletje propagandazaaiers.

Onzin, er wordt de schuld aan Frankrijk en Spanje gegeven omdat deze landen mede verantwoordelijk van de huidige situatie in Marokko en heeft het niets te maken met Darija sprekende Imazighen.

Izwan

Citaat van: ZeroTolerance op 16/05/2007 om 22:32:13
je hoeft niet te zeggen dat ik die ruimte heb knul, of jij dat nu wilt of niet, die ruimte heb ik zeker. Of denk je omdat je hier dag en nacht rondhangt maar daarom de dienst uitmaakt?! ik zou zeggen kom maar met bewijs wat jij verkondigt over spanje en frankrijk.

Citeer
Lees goed knul, niemand beweert dat hij of zij hier de dienst uitmaakt.
Moet ik soms met bewijzen komen dat:
-Frankrijk en Spanje Marokko hebben bezet,
-Frankrijk en Spanje Iriffiyen hebben vergiftigd,
-Frankrijk Tegen de wens van de meeste Marokkanen het huidige regime tot stand hebben gebracht,
-Marokkanen moeten Franse taal om carrier bij bedrijfsleven, bij ambtenarij, bij de politie en bij het leger kunnen maken,
-Spanje alle een eeuw de grondstoffen van Arif leegroofd,
-Spanje nog steeds de Marokkaanse gebieden bezet,
-   Ã¢â,¬Â¦.enz

[quoteauthor=ZeroTolerance link=topic=10280.msg233133#msg233133 date=1179347533]
Citeer

uitschelden is een teken van zwakte, Ik denk dat Shadow jou een spiegel wilde voorhouden. Er zijn nl. heel wat berichten waarin jij mensen uitscheldt bewijs hoef ik niet te geven, just check the forum!

Citeer
Uitschelden is ook een teken van woede. Er wordt hier te veel leugens en onzin hier geplaatst en sommige leden doen niets dan een kuddegedrag te tonen. Jij bent, in mijn ogen, een daarvan. Over spiegel voorhouden gesproken.

Citaat van: ZeroTolerance op 16/05/2007 om 22:32:13
wat jij doet of je er genoegen mee neemt of niet, is jouw probleem. maar sorry ik ga met iemand in discussie die bereid is om te leren. iemand die denkt dat hij of zij de waarheid in pacht heeft en die niet openstaat voor andere meningen, daar discussieer ik niet mee. ik wens je heel veel succes. En ga niet zeggen : waar blijven ze nou, het kan zijn dat mensen misschien gewoon niet op dat niveau willen discussieren.


Citeer
Er valt niets te leren van mensen die kuddegedrag tonen. Over laag niveau gesproken.

betonmo

Pak die arabFundies hier maar goed hard aan , MalikaMezane.
Van mij mag je zo doorgaan.

Izwan

Voor Malika,
Je moet eerst die joodse bril uithalen om arabische argumenten te kunnen zien.
Lees deze arabische tegenspraak alsnog terug:

http://www.amazigh.nl/awar/index.php?topic=10280.msg232200#msg232200
http://www.amazigh.nl/awar/index.php?topic=10280.msg232180#msg232180
http://www.amazigh.nl/awar/index.php?topic=10280.msg232355#msg232355
http://www.amazigh.nl/awar/index.php?topic=11074.msg232199#msg232199
http://www.amazigh.nl/awar/index.php?topic=11074.msg232361#msg232361

Mijn voorouders hebben al 13 eeuwen met arabische taal mee te maken gehad en gebruikt. Het is nooit een bedreiging voor hun identiteit geweest tot dat de kolonialen zich met onze gingen bemoeien.
Wat is, volgens je begrip,  Amazigh identiteit?

Wat betreft het kuddegedrag heb ik over mensen zoals jij die o.a. het volgende beweren:   
- Marokko is door Arabieren bezet.
-Darija is een arabische taal en darija sprekende Imazighen zijn Arabieren.
-Iriffiyen hebben Spanjaarden van Arif uitgezet.
-Marokko is een arabische land.
-Marokkaanse Arabieren moeten naar SA teruggaan omdat hun voorouders vandaar kwamen.
-Elke Amazigh woord die in arabische taal voorkomt of beetje erop lijkt een geen amazigh woord.
Als je denkt dat het geen kuddegedrag is dan ben jij wel in staat om de volgende vragen te beantwoorden:
Welke Arabieren die Marokko hebben bezet?
Wanneer zijn ze naar Marokko gekomen en hoe?
Waar woonden die arabieren in MO en waar hebben ze zich in Marokko gevestigd?
Waarom denk jij dat Darija een Arabische taal is?
Wanneer is Darija ontstaan en waar?
Wanneer hebben Iriffiyen Spanjaarden uitgezet?
Waarom denk jij dat Marokko een Arabische land is?

Izwan

Citaat van: MalikaMezane op 19/05/2007 om 12:20:20
Citeer
Welke Arabieren die Marokko hebben bezet?
Wanneer zijn ze naar Marokko gekomen en hoe?
Waar woonden die arabieren in MO en waar hebben ze zich in Marokko gevestigd?
Waarom denk jij dat Darija een Arabische taal is?
Wanneer is Darija ontstaan en waar?
Wanneer hebben Iriffiyen Spanjaarden uitgezet?
Waarom denk jij dat Marokko een Arabische land is?

Voor antwoorden van deze vragen moet je terug naar naar de basischool in Marokko. Ik geef geen basischool les voor volwassen mensen.

Het is een bewijs dat jij alleen kuddegedrag toont. Je roept wat anderen roepen, maar je weet niet waar het over gaat.

Izwan

Citaat van: MalikaMezane op 19/05/2007 om 12:16:43
Citaat van: Izwan

Je moet eerst die joodse bril uithalen om arabische argumenten te kunnen zien.

Hiermee is mijn discussie met je afgelopen. Alleen de Arabische nazi's en imperialisten zijn degenen die de wereld verdelen in Joden en Arabieren.Ã,  Of moet ik een voorstander zijn voor het afmaken van Imazighen, ofÃ,  ben ik een jood. Zijn Joden de enige beschaafde mensen die Arabische barbarij afkeuren?
Er zijn meerder beschaafde volkeren Hoor.

Blijf lekker het arabisch nazi ideologie verdedigen.Ã,  Adios.
Het is een creatieve manier om geen antwoord op mijn ontkrachting van je beweringen te geven.


`SHADOW`

Citaat van: Izwan op 09/05/2007 om 20:51:34
Ik heb wel r3idjath tegen Mazigh, als tegen reactie op zijn woord Izzan, gezegd (ik moet wel toegeven dat ik hard tegen hem reageerde). Maar die GEEFT je geen RECHT om als een oud wijfje me bij anderen probeert zwart te maken me zomaar uit te schelden.
ik scheld niemand uit jongen.ik kaats alleen de bal terug. maar je ziet jouw reactie je reageert als een gebeten hond, maar ondertussen doe je hetzelfde. Als je scheld wie dan ook (hoeft niet persé ik te zijn) dan moet je ook een reactie terug verwachten. Als een oud wijfje zeg je, jah ach die reactie begrijp ik. Enerzijds probeer je je eigen aandeel te verdoezelen door nu het slachtoffer te spelen en enerzijds hebben jullie soort  geen hoge pet op van dames.

Citaat van: Izwan op 09/05/2007 om 20:51:34

Ik heb geen bezwaar om op me inhoudelijk te reageren, maar je haalt mijn naam en je scheld me uit als je in discussie met anderen zijn. Het is een oud wijfje gedrag.
Ik denk dat er meer achter zit dan het woord r3idjath die ik tegen Mazigh heb gebruikt. Wees een echt oud wijfje en lucht je hard op?

Jij ben de enige familie van me hier, maar dat weet jij niet he?
nee jongen het gaat mij puur om die onzin die je uitkraamt. Ik kan er niet tegen dat je zelf mensen aanvalt en tegelijkertijd het slachtoffer speelt. Ik spreek alleen recht that''s all. maar ik zie dat jij alleen denkt vanuit je eigen beperkte wereldje. Alles wat niet in jouw straatje past is per direct fout, slecht, niet waar etc.

en je zegt dat ik jouw familie ben?!!! haha nu ben ik wel heel nieuwsgierig wie je denkt dat ik ben!!! Ik kan me niet voorstellen dat familie van mij zo denkt. dus leg uit.