Hoofdmenu

berber - arabier

Gestart door noor.x, 01/11/2006 om 12:47:30

Izwan

Citaat van: MAZIGH op 07/05/2007 om 19:24:22
trrrrr tazz wat is dit voor kleuterniveau a yaghyour. De gebruikersnaam 'Izan' (stront) zou je beter staan dan 'Ã?zwan' als jij je op dergelijk niveau gedraagt.
Er is een groot verschil tussen Izzan en Izan a3ridjath.

Citaat van: MAZIGH op 07/05/2007 om 19:24:22
I. allereerst Ik ben geen leugenaar, als ik het niet eens bent met jou, ben ik nog geen leugenaar. Je hebt de waarheid niet in pacht jongen.
Je zegt dat ik arab. Regeringen verdedig. Dit is een leugen en heeft niet te maken met mening verschil.

Citaat van: MAZIGH op 07/05/2007 om 19:24:22

II. Ik heb geen meesters knul. Ik ben een vrije man, een Amazigh. heb gezien dat je dat tegen iedereen gebruikt die zegt dat de arabier niet deugt. Jouw standaard antwoord: je verdedigt je meesters (spanjaarden en fransen).
Je overdrijft. Uit honderden posten die ik hier heb gepost heb ik, naar mijn weten twee keer gebruikt.
Citaat van: MAZIGH op 07/05/2007 om 19:24:22
Als je beetje kunt lezen dan had je kunnen lezen dat ik noch de fransen noch de spanjaarden verdedig, sterker nog ik beticht hen ook van indirecte onderdrukking!
Ik heb gezegd dat de arabieren de directe vijanden zijn van de amazighiteit. het westen ook maar die zullen dat nooit direct doen omdat het niet past in hun systeem van zogenaamde democratie.
En over jouw honderde berichten die je gepost hebt; gefeliciteerd! ik hoef al je berichten niet te lezen het ging mij om jouw reacties hier op dit topic. En daar lees ik heel duidelijk dat je zegt dat we ons niet op de arabieren moeten richten maar op de fransen en spanjaarden. Mijn reactie was dat het op die manier de aandacht afleidt van de arabier die juist direct de amazighiteit onderdrukt. ik heb nergens leugenaar, arabier, slaaf, betweter, onwetende slachtoffer, fundi of wat dan ook gebezigd. Ik heb het netjes gehouden en ik verwacht dat ook van de ander, tenzij die een iq heeft van een wortel.



Citaat van: MAZIGH op 07/05/2007 om 19:24:22
Als je beetje kunt lezen dan had je kunnen lezen dat ik noch de fransen noch de spanjaarden verdedig, sterker nog ik beticht hen ook van indirecte onderdrukking!
Ik heb gezegd dat de arabieren de directe vijanden zijn van de amazighiteit.
Welke arabieren die direct vijand van Imazighen zijn?
Spanjaarden halen dagelijkse grondstoffen en vissen uit Arif gebied, zonder dat Iriffiyen hier vergoeding ervoor kregen.
Je moet franse taal spreken om carrier in Marokko te kunnen maken of om een profisioneel bedrijf op te zetten.
De belangrijkste deel van Arif is nog steeds door spaanjaarden bezetââ,¬Â¦enz.
Verder zijn Marokkaanse regering, Spanjaarden en Frans een pot nat. Zij werken samen om Marokko uit te buiten en de bevolking te onderdrukken.   

quote author=MAZIGH link=topic=10280.msg232290#msg232290 date=1178558662]
het westen ook maar die zullen dat nooit direct doen omdat het niet past in hun systeem van zogenaamde democratie.
Citeer
Legt uit?

quote author=MAZIGH link=topic=10280.msg232290#msg232290 date=1178558662]
En over jouw honderde berichten die je gepost hebt; gefeliciteerd! ik hoef al je berichten niet te lezen het ging mij om jouw reacties hier op dit topic. En daar lees ik heel duidelijk dat je zegt dat we ons niet op de arabieren moeten richten maar op de fransen en spanjaarden. Mijn reactie was dat het op die manier de aandacht afleidt van de arabier die juist direct de amazighiteit onderdrukt. ik heb nergens leugenaar, arabier, slaaf, betweter, onwetende slachtoffer, fundi of wat dan ook gebezigd. Ik heb het netjes gehouden en ik verwacht dat ook van de ander, tenzij die een iq heeft van een wortel.
Citeer
Ik zie hier geen logica waarom je me beschuldigd dat ik voor arab. Regeringen opkom.
De voortdurende aandacht op de zogenaamde arabieren (spoken) vestigen is de echte afleiding.


Izwan

Citaat van: RifRebel op 07/05/2007 om 20:59:26
In de koloniale periode (na de oorlog), werden de Imazighen cultureel en taalkundig niet onderdrukt. Ze kregen alle vrijheid, het berberse gewoonterecht werd toegepast in de Rif. In de Rif, was het Tarifit een officiele taal, naast het spaans. Spaanse ambtenaren die in Rif werkten leerden ook Tarifit.
Voor de koloniale periode hadden Iriffiyen meer vrijheid dan na de opkomst van kolonialen tot en met heden.

Citaat van: RifRebel op 07/05/2007 om 20:59:26
Economisch was Arif er beter aan toe, dan na de onafhankelijkheid. De rif kreeg wegen, ziekenhuizen etc etc

Arif was economische beter voor Spaanjaarden. Wat betreft Iriffiyen moesten overleven van hun grond die door Spaanjaarden was vergiftigd. Resultaat: ziektes en honger. Heeft je moeder iets over de hongerjaren van toen verteld?.

Citaat van: RifRebel op 07/05/2007 om 20:59:26
Maar na de onafhankelijkheid begon de culturele en economische onderdrukking door de arabische nationalisten.

Arif is nog steeds niet onafhankelijke (kijk naar gekoloniseerd gebieden).
Je mag wel niet moslims als vriend hoor zolang ze je niet uitbuiten en onderdrukken...


Izwan

Citaat van: `SHADOW` op 07/05/2007 om 21:13:18
Tegen al die arablovers zeg ik: Het is aan jullieÃ,  en die verarabiseerden te wijten dat het nu zo slecht gesteld is met de imazighen in Tamazgha! ga lekker maar schelden op de fransen en de spanjaarden. Als de spanjaarden het niet waren dan stond er geen huis in al hoceima na de aardbeving. 
Dit heb jij zeker uit je duim gezuigen.
Huizen die nu in Al Hoceima staan stonden ook voor de aardbeving.
Noem een huis die door Spaanjaarden of wie dan ook in Al Hoceima hebben gebouwd?
Citaat van: `SHADOW` op 07/05/2007 om 21:13:18
Tuurlijk ze hebben wat goed te maken, maar dat kan je van die ''arab'' regering niet zeggen. die blokkeerden juist de boel en hielden hulpverleners tegen!
Mazigh, Malika, RifRebel van jullie soort moeten er meer deelnemen aan de discussies. izwan en kornuiten, jullie vervuilen de forum met jullie onzin!
Spaanjaarden hoeven niets goed te maken. Ze moeten alleen grondstoffen van Iriffiyen teruggeven inclusief de gekoloniseerd gebieden.
Wat betreft over `frans` regering ben ik met je eens.
Je vervuiling is niet minder erg he.

Rebellious

Citaat van: Izwan op 08/05/2007 om 11:44:53
Citaat van: RifRebel op 07/05/2007 om 20:59:26
In de koloniale periode (na de oorlog), werden de Imazighen cultureel en taalkundig niet onderdrukt. Ze kregen alle vrijheid, het berberse gewoonterecht werd toegepast in de Rif. In de Rif, was het Tarifit een officiele taal, naast het spaans. Spaanse ambtenaren die in Rif werkten leerden ook Tarifit.
Voor de koloniale periode hadden Iriffiyen meer vrijheid dan na de opkomst van kolonialen tot en met heden.

Citaat van: RifRebel op 07/05/2007 om 20:59:26
Economisch was Arif er beter aan toe, dan na de onafhankelijkheid. De rif kreeg wegen, ziekenhuizen etc etc

Arif was economische beter voor Spaanjaarden. Wat betreft Iriffiyen moesten overleven van hun grond die door Spaanjaarden was vergiftigd. Resultaat: ziektes en honger. Heeft je moeder iets over de hongerjaren van toen verteld?.

Citaat van: RifRebel op 07/05/2007 om 20:59:26
Maar na de onafhankelijkheid begon de culturele en economische onderdrukking door de arabische nationalisten.

Arif is nog steeds niet onafhankelijke (kijk naar gekoloniseerd gebieden).
Je mag wel niet moslims als vriend hoor zolang ze je niet uitbuiten en onderdrukken...



Ik ben tegen elke kolonisatie van Arif, maar wil alleen aangeven, dat de Spaans kolonisatie meer vrijheden gaf, dan de arabische.

Ik weet immers ook wel dat Arif nooit onafhaneklijk is geworden, maar doe je niet van de domme. De periode van spaanse overheersing(na de Rif-oorlog*), was velen malen beter in alle aspecten, dan de periode dat de arabische nazi's het voor het zeggen hebben.

Om wat vb te noemen: Spanjaarden hebben Rif-namen nooit verboden, hebben Rif-Tmazight nooit verboden in de administratie, hebben zich niet bemoeit met de burgerzaken, lieten de berberse gewoonterecht toepassen, Imazighen bekleden hoge posten etc etc 

Maar na de arabische kolonialsme, ja, dat spreekt voor zich......

*Met uitzondering van de Rif-oorlog, dat is een oorlog, dus kan je niet verwachten dat Spanje lief blijft, de wreedheden kwamen van beide kanten.






Rebellious

Citaat van: Hadou op 08/05/2007 om 07:34:12
bla bla bla..
In tanger en andere plaatsen wonen Imazighen. Mijn famillie. Zij spreken Dari-ja. Als ik daar geboren was , dan zou ik ook dari-ja spreken.

Nogmaals: geef mij namen van de ''arabieren'' van Marokko. en hou op met dat gedoe. Want jij hebt toch 24 jaar studie gehad. Kom op!

Tot laterzzz..

De taal is de ruggegraat van een volk, als je die verliest, verlies je je id.

`SHADOW`

#50
Citaat van: Izwan op 08/05/2007 om 11:49:04
Dit heb jij zeker uit je duim gezuigen.
Huizen die nu in Al Hoceima staan stonden ook voor de aardbeving.
Noem een huis die door Spaanjaarden of wie dan ook in Al Hoceima hebben gebouwd?
ze hebben er niet letterlijk huizen gebouwd aymagnoun, ze hebben veel geld gegeven! alleen de regering van andalusie heeft in haar eentje 20 miljoen euro gegeven afzonderlijk van de spaanse federale regering. heb ik het nog niet eens over de de hulpverlening van Spaanse zijde. betgreft het geld is algemeen bekend, betreft hulpverlening, heb ik het met eigen ogen gezien. zuig niets uit mijn duim jongen.
Citeer
Citaat van: Izwan op 08/05/2007 om 11:49:04
Spaanjaarden hoeven niets goed te maken. Ze moeten alleen grondstoffen van Iriffiyen teruggeven inclusief de gekoloniseerd gebieden.
Wat betreft over `frans` regering ben ik met je eens.
Je vervuiling is niet minder erg he.
Spanjaarden hebben zeker wat goed te maken, immers er zijn duizende mensen vermoord in de oorlog. De Rifijnen waren het slachtoffer van de expansiedrift van de toenmalige spaanse regering.
en over jouw grondstoffen en vissen etc daar moet je niet bij de spanjaarden zijn jongen. het is jouw 'arabische' (dus geen franse) regering die de grondstoffen en vissen aan spanje verkoopt. de regering heeft Rif in de uitverkoop gedaan, niet spanje. Of heb je het lef niet om daar tegen te ageren dat je dat tegen de koper, Spanje, doet? het is de regering die Rif heeft verwaarloosd niet Spanje. dankzij Spanje staan er zelfs nog wat bruggen sinds die tijd!

Hadou

Citaat van: MalikaMezane op 08/05/2007 om 07:43:40
Verhoog je niveau en reageer op mijn argumenten.
Als je dat niet doet, negeer ik je naive reacties.
Hahaha. op een simpele vraag kun je geen antwoord geven. Wat wil je met je preek bereiken? een revolutie? een opstand?
Who the fuck ben jij eigenlijk?

Izwan

Citaat van: `SHADOW` op 08/05/2007 om 13:16:09
ze hebben er niet letterlijk huizen gebouwd aymagnoun, ze hebben veel geld gegeven! alleen de regering van andalusie heeft in haar eentje 20 miljoen euro gegeven afzonderlijk van de spaanse federale regering. heb ik het nog niet eens over de de hulpverlening van Spaanse zijde. betgreft het geld is algemeen bekend, betreft hulpverlening, heb ik het met eigen ogen gezien. zuig niets uit mijn duim jongen.
Citeer
Het komt op neer dat Al Hoceima na de aardbeving niet door geld van Spaanjaarden herggebouwd
(niet letterlijk) is, want het geld die Spaanje en andere landen (zelfs van MO landen) is door Franse marionetten/corrupten gestolen of voor andere doelen hebben gebruikt.
Je bewering:` Als de spanjaarden het niet waren dan stond er geen huis in al hoceima na de aardbeving`.    dat klopt niet. Je hebt het dus uit je duim gezogen.


Citaat van: `SHADOW` op 08/05/2007 om 13:16:09
Spanjaarden hebben zeker wat goed te maken, immers er zijn duizende mensen vermoord in de oorlog. De Rifijnen waren het slachtoffer van de expansiedrift van de toenmalige spaanse regering.
en over jouw grondstoffen en vissen etc daar moet je niet bij de spanjaarden zijn jongen. het is jouw 'arabische' (dus geen franse) regering die de grondstoffen en vissen aan spanje verkoopt. de regering heeft Rif in de uitverkoop gedaan, niet spanje. Of heb je het lef niet om daar tegen te ageren dat je dat tegen de koper, Spanje, doet? het is de regering die Rif heeft verwaarloosd niet Spanje. dankzij Spanje staan er zelfs nog wat bruggen sinds die tijd!
Hoe kwam aan de informatie dat Marokkaanse regering de grondstoffen en vissen van Arif aan Spanje heeft verkocht? Ik heb hier over vissen die uit gekoloniseerd zeegebieden van Arif door Spanje
Kan jij het bewijzen of heb jij het wederom uit je duim gezogen?

Izwan

Ik ben je EX niet hoor. Je loopt hier als een oude wijfje over me te zeuren.
Hier beschuldigt me dat ik het forum vervuil.
Antwoord #42 Gepost op: 07/05/2007 om 21:49:18   


Mazigh, Malika, RifRebel van jullie soort moeten er meer deelnemen aan de discussies. izwan en kornuiten, jullie vervuilen de forum met jullie onzin!


http://www.amazigh.nl/awar/index.php?topic=10280.msg232307#msg232307

Hier scheld je me uit en je beschuldigt je me over alles en nog wat.
Antwoord #14 Gepost op: 08/05/2007 om 14:07:57   


Jongens aan de reacties van die strontspuiters als Izwan en hadou moet je niet teveel tijd besteden. het zijn cybernerds denk van een jaar of 17 die niets te doen hebben de hele dag en daarom maar hier hun woede komen uiten. ik denk een jaar of 17, omdat ze overkomen als jongetjes die op zoek zijn naar hun eigen identiteit (pubers). Enerzijds weten ze dat ze imazighen zijn anderzijds vluchten ze ook heel erg in de islam wat hen ook een soort identiteit geeft. Ze zijn er nog niet helemaal uit.

Maar terug naar de topic. Die Malika mag er zijn. Voordeel van de dames is dat als zij ergens in geloven daar ook echt voor gaan. Ik verwacht daarom in de toekomst ook meer van onze amazighdames en minder van die fundi's a la izwan en hadou

Gelogd





http://www.amazigh.nl/awar/index.php?topic=11074.msg232378#msg232378

Hier beschuldig me over alles en nog wat. Hij beschuldig me dat ik mensen uitscheld terwijl hij zonder aanleiding zelf me uitscheld.
Antwoord #19 Gepost op: 08/05/2007 om 23:36:48   


beste hadou het bewust maken daar zijn we mee bezig, maar mensen als jij en izwan werken dat tegen door constant darija te promoten (als je iets promoot en dus meer gebruikt gata het ten koste van iets anders, in dit geval het tamazight). hoe kun je iemand bewust maken van zijn eigen taal als je het darija promoot, twee hoe kun je iemand bewust maken als je de geschiedenis en het heden niet in haar werkelijke contekst ziet zoals izwan die zegt dat het de schuld is van spanje dat die onze zee leegvissen dat ze onze grondstoffen pakken etc dit is belachelijk en zielig! de spanjaarden betalen daarvoor, het is de regering die ons land in uitverkoop doet en dat dit gebeurt is onze eigen schuld en dat zal zo blijven zolang er mensen rondlopen die de fransen en spanjaarden hier de schuld van geven. deze mensen bestrijdt ik net zoals die randdebielen die hun kinderen arabisch leren of darija/arabisch met hen praten.

Nog één ding: ik moet je dit wel nageven. je hebt niet gescholden hier  petje af. beetje neerbuigend in dat laatste stukje, maar dat was ik ook haha.  je bent misschien toch iets verstandiger dan izwan, die begint altijd te schelden.



http://www.amazigh.nl/awar/index.php?topic=11074.msg232445#msg232445

Wat zit je dwars meneertje. Wees een vent en reageert inhoudelijke op mijn bijdraag i.p.v. me hier en daar zwart te maken. Vertel wat voor gevoelig snaar heb ik bij je geraakt?

`SHADOW`

#54
Citaat van: Izwan op 09/05/2007 om 12:24:07

Het komt op neer dat Al Hoceima na de aardbeving niet door geld van Spaanjaarden herggebouwd
(niet letterlijk) is, want het geld die Spaanje en andere landen (zelfs van MO landen) is door Franse marionetten/corrupten gestolen of voor andere doelen hebben gebruikt.
Je bewering:` Als de spanjaarden het niet waren dan stond er geen huis in al hoceima na de aardbeving`.Ã,  Ã,  dat klopt niet. Je hebt het dus uit je duim gezogen.
inderdaad de ''arab''regering heeft het gestolen ja, dus niet franse marionetten. en er zijn huizen gebouwd met spaanse geld. als je deze zomer naar marokko gaat zal ik je persoonlijk een rondleiding geven en huizen aanwijzen die door de spanjaarden zijn gebouwd (buiten al hoceima) als ik zeg al hoceima, dan bedoel ik regio al hoceima niet de stad. ik kan zelfs via iem. regelen dat we inzage krijgen in de papieren, dus niks zuigen uit mijn duim. helaas voor je het klopt echt.Ã,  Het zal een zware domper voor je zijn.

Citaat van: Izwan op 09/05/2007 om 12:24:07
Hoe kwam aan de informatie dat Marokkaanse regering de grondstoffen en vissen van Arif aan Spanje heeft verkocht? Ik heb hier over vissen die uit gekoloniseerd zeegebieden van Arif door Spanje
Kan jij het bewijzen of heb jij het wederom uit je duim gezogen?
over gekoloniseerde gebieden gaat het alleen om vis, geen grondstoffen.
En ja ik kan bewijzen dat jouw ''arab''regering vis en grondstoffen aan europa verkoopt ,Ã,  is zelfs op het nieuws geweest van die vissen! meen je dat nou dat je dat niet weet? ben je nou dom of doe je alsof? Man er zijn zelfs conflicten geweest over de bedragen en hoeveelheden van visvangst. uiteindelijk zijn ze er uit gekomen de ''arab''regering en spanje (europa). ze mogen vissen wat ze willen omdat er een contract onder ligt!

en die vissen zijn niet het enige. Zo heeft  die ''arab''regering miljoenen gekregen van europa voor de Rif, voor infrastructuur, voor werkgelegenheid voor hashtelers om de hashexport tegen te gaan etc. de ''arab''regering heeft alles in de bermudadriehoek rabat, casa, fes gestoken en in eigen zakken.

`SHADOW`

#55
Citaat van: Izwan op 09/05/2007 om 12:26:07Hier beschuldig me over alles en nog wat. Hij beschuldig me dat ik mensen uitscheld terwijl hij zonder aanleiding zelf me uitscheld.
waarom in hij vorm geschreven als je het tegen mij hebt? als je met mij discussieert, dan de tweede persoon enkelvoud gebruiken graag, of is dit indirect bij anderen om steun vragen? eerst schelden en dan het slachoffer spelen tjonge jonge en dat noemt zich een vent. wie begon hier als eerste met een scheldwoord? lees maar terug. komt het woord r3idjath jou bekend voor woorden die jij o.a tegen Mazigh gebruikte?   

Citaat van: Izwan op 09/05/2007 om 12:26:07Wat zit je dwars meneertje. Wees een vent en reageert inhoudelijke op mijn bijdraag i.p.v. me hier en daar zwart te maken. Vertel wat voor gevoelig snaar heb ik bij je geraakt?
allereerst ... ventjes als jij doen me niks. dat ik op je reageer is omdat je van die onzin uitkraamt die niet op waarheid is gebaseerd. Inhoudelijk reageren heb ik gedaan, echter daar jouw stukken weinig echte inhoud bevatten is mijn reactie vaak in een paar zinnen genoeg.Ã, 
Jouw zwart maken? aaaah wat zielig. jij bent net een verwend kindje. als het zijn zin niet krijgt gaat het bleren. dat doe jij nu ook. jij was degene dieÃ,  een woord als r3idjath gebruikt en als je daar een reactie op krijgt dan doe je zielig en neem je de slachtoffersrol op je. nou izwan jongen je moet weten als je de bal kaatst moet je hem terug verwachten. Nu terug naar de topic van noor X (toevallig geen familie van je?)

betonmo

Citaat van: `SHADOW` op 09/05/2007 om 13:47:39
Citaat van: Izwan op 09/05/2007 om 12:26:07Hier beschuldig me over alles en nog wat. Hij beschuldig me dat ik mensen uitscheld terwijl hij zonder aanleiding zelf me uitscheld.
waarom in hij vorm geschreven als je het tegen mij hebt? als je met mij discussieert, dan de tweede persoon enkelvoud gebruiken graag, of is dit indirect bij anderen om steun vragen? eerst schelden en dan het slachoffer spelen tjonge jonge en dat noemt zich een vent. wie begon hier als eerste met een scheldwoord? lees maar terug. komt het woord r3idjath jou bekend voor woorden die jij o.a tegen Mazigh gebruikte?   

Citaat van: Izwan op 09/05/2007 om 12:26:07Wat zit je dwars meneertje. Wees een vent en reageert inhoudelijke op mijn bijdraag i.p.v. me hier en daar zwart te maken. Vertel wat voor gevoelig snaar heb ik bij je geraakt?
allereerst ... ventjes als jij doen me niks. dat ik op je reageer is omdat je van die onzin uitkraamt die niet op waarheid is gebaseerd. Inhoudelijk reageren heb ik gedaan, echter daar jouw stukken weinig echte inhoud bevatten is mijn reactie vaak in een paar zinnen genoeg.Ã, 
Jouw zwart maken? aaaah wat zielig. jij bent net een verwend kindje. als het zijn zin niet krijgt gaat het bleren. dat doe jij nu ook. jij was degene dieÃ,  een woord als r3idjath gebruikt en als je daar een reactie op krijgt dan doe je zielig en neem je de slachtoffersrol op je. nou izwan jongen je moet weten als je de bal kaatst moet je hem terug verwachten. Nu terug naar de topic van noor X (toevallig geen familie van je?)

Izwan is degene die ook mij zomaar uitgescholden heeft,omdat ik het niet eens ben
met zijn bevindingen,over Imazighen,Jerusalem en de Punische onzin,hij wordt dan persoonlijk en gaat dan op de man afspelen,door mij wat te noemen.
Meestal vraagt ie om bewijzen,over iets wat ik niet geloof.
nou ik hoef niets te bewijzen waar ik niet in geloof of geen waarde aan hecht.
Ik geloof alleen In de Rif,Thmezight en mezelf.das meer dan zat.!

ZeroTolerance

ik heb al langere tijd deze forum gevolgd, was voorheen vooral op tawiza actief. aangezien er sommige dingen hier gezegd worden die het daglicht niet kan verdragen kon ik niet met lede ogen het geheel blijven aanschouwen. Ik heb hier veel berichten gelezen. Die izwan heeft hier en daar wat goeds gezegd , waarschijnlijk gekopieerd ergens uit een boek of zo) maar ook heel veel onzin. wat mij opvalt is dat jij, izwan, je iedereen om bewijzen vraagt, wat op zich goed is, maar zodra het jouw onzin betreft, dan hoeven er geen bewijzen te komen en ga je inderdaad schelden! deze laatste twee personen hebben het al gezegd en ik moet ze wel gelijk geven. Jij verdedigt die verarabiseerden door je pijlen te richten op de europeanen, begin maar eerst je huis schoon te maken alvorens de plein!

Izwan

Citaat van: `SHADOW` op 09/05/2007 om 13:47:39
waarom in hij vorm geschreven als je het tegen mij hebt? als je met mij discussieert, dan de tweede persoon enkelvoud gebruiken graag, of is dit indirect bij anderen om steun vragen? eerst schelden en dan het slachoffer spelen tjonge jonge en dat noemt zich een vent. wie begon hier als eerste met een scheldwoord? lees maar terug. komt het woord r3idjath jou bekend voor woorden die jij o.a tegen Mazigh gebruikte?   
Ik heb wel r3idjath tegen Mazigh, als tegen reactie op zijn woord Izzan, gezegd (ik moet wel toegeven dat ik hard tegen hem reageerde). Maar die GEEFT je geen RECHT om als een oud wijfje me bij anderen probeert zwart te maken me zomaar uit te schelden.

Citaat van: `SHADOW` op 09/05/2007 om 13:47:39
allereerst ... ventjes als jij doen me niks. dat ik op je reageer is omdat je van die onzin uitkraamt die niet op waarheid is gebaseerd. Inhoudelijk reageren heb ik gedaan, echter daar jouw stukken weinig echte inhoud bevatten is mijn reactie vaak in een paar zinnen genoeg. 
Jouw zwart maken? aaaah wat zielig. jij bent net een verwend kindje. als het zijn zin niet krijgt gaat het bleren. dat doe jij nu ook. jij was degene die  een woord als r3idjath gebruikt en als je daar een reactie op krijgt dan doe je zielig en neem je de slachtoffersrol op je. nou izwan jongen je moet weten als je de bal kaatst moet je hem terug verwachten. Nu terug naar de topic van noor X (toevallig geen familie van je?)
Ik heb geen bezwaar om op me inhoudelijk te reageren, maar je haalt mijn naam en je scheld me uit als je in discussie met anderen zijn. Het is een oud wijfje gedrag.
Ik denk dat er meer achter zit dan het woord r3idjath die ik tegen Mazigh heb gebruikt. Wees een echt oud wijfje en lucht je hard op?

Jij ben de enige familie van me hier, maar dat weet jij niet he?

Izwan

Citaat van: `SHADOW` op 09/05/2007 om 13:25:04
inderdaad de ''arab''regering heeft het gestolen ja, dus niet franse marionetten. en er zijn huizen gebouwd met spaanse geld. als je deze zomer naar marokko gaat zal ik je persoonlijk een rondleiding geven en huizen aanwijzen die door de spanjaarden zijn gebouwd (buiten al hoceima) als ik zeg al hoceima, dan bedoel ik regio al hoceima niet de stad. ik kan zelfs via iem. regelen dat we inzage krijgen in de papieren, dus niks zuigen uit mijn duim. helaas voor je het klopt echt.Ã,  Het zal een zware domper voor je zijn.

Citeer
Ik ben niet onder indruk.
Wees concreet en zeg hoeveel huizen hebben ze van spanje geld gebouwd en waar precies?

Citaat van: `SHADOW` op 09/05/2007 om 13:25:04
over gekoloniseerde gebieden gaat het alleen om vis, geen grondstoffen.
En ja ik kan bewijzen dat jouw ''arab''regering vis en grondstoffen aan europa verkoopt ,  is zelfs op het nieuws geweest van die vissen! meen je dat nou dat je dat niet weet? ben je nou dom of doe je alsof? Man er zijn zelfs conflicten geweest over de bedragen en hoeveelheden van visvangst. uiteindelijk zijn ze er uit gekomen de ''arab''regering en spanje (europa). ze mogen vissen wat ze willen omdat er een contract onder ligt!

en die vissen zijn niet het enige. Zo heeft  die ''arab''regering miljoenen gekregen van europa voor de Rif, voor infrastructuur, voor werkgelegenheid voor hashtelers om de hashexport tegen te gaan etc. de ''arab''regering heeft alles in de bermudadriehoek rabat, casa, fes gestoken en in eigen zakken.
Citeer
Ik ben zeer benieuwd over welke nieuws en bewijzen je hebt. Kan je me een link of een bron gegeven waar ik dat kan teruglezen?