Roman in het Tarifit

Gestart door student1980, 31/10/2006 om 19:13:47

mIzran

#15
Ja dus, dat verandert niet dat "yedjis idurar n Arif" een pseudoniem is!

Dat herhalen laat je maar achterwege.

Bades

Citaat van: mIzran op 03/11/2006 om 12:42:43
"yedjis idurar n Arif" is een pseudoniem. Een pseudoniem wordt niet alleen gebruikt om niet te willen weten wie ze zijn. Kan verschillende redenen hebben.


iwa zid!

jij scheen te weten waarom ze een pseudeniem gebruikt,

waarom dan? ::)

mIzran

#17
Citaat van: tfoe_Xe_l3arabi op 04/11/2006 om 03:56:36
jij scheen te weten waarom ze een pseudeniem gebruikt,

Waar zie jij die bewering?

Bades


ahum....niet dat het er wat toe doet hoor ;)

Citaat van: mIzran op 03/11/2006 om 12:35:10
Ik kan me wel voorstellen waarom ze voor een pseudoniem heeft gekozen. Ik ben nu echt razendbenieuwd, ik ga denk ik richting de Rif in de kerstvakantie en zal het dan proberen te bemachigen.

mIzran

Het 'voorstellen' en het 'weten' zijn twee verschillende dingen a 3maar bu tehandit.

Maar goed, voor wie het boek (binnenkort) heeft veel leesplezier!

student1980

Het lijkt me juist leuk om 'massaal' het boek te gaan lezen. En dat iedereen op dit forum- aan de toog, bij een feestje, met ouders, vriendjes, vriendinnetjes, lovers, in papers voor studie, tijdens je slaap en ga zo maar verder - de roman bespreekt.

Bades

Citaat van: mIzran op 09/11/2006 om 12:32:52
Het 'voorstellen' en het 'weten' zijn twee verschillende dingen a 3maar bu tehandit.

Maar goed, voor wie het boek (binnenkort) heeft veel leesplezier!

takanegh zi kat en muis spel a fadma mu ssefnej

Bades

Citaat van: student1980 op 10/11/2006 om 12:42:40
Het lijkt me juist leuk om 'massaal' het boek te gaan lezen. En dat iedereen op dit forum- aan de toog, bij een feestje, met ouders, vriendjes, vriendinnetjes, lovers, in papers voor studie, tijdens je slaap en ga zo maar verder - de roman bespreekt.


een soort nederland leest actie net als die van ''dubbelspel''?

leuk idee, maar dan heb je veel centjes nodig :D

Numidia

Citaat van: student1980 op 03/11/2006 om 12:38:54
Het is geen pseudoniem, althans niet in de zin dat ze niet wil dat wij weten wie zij is. Het zijn zusjes voglens mij dus een duo. Rachida en Samira. Ze komen uit komen uit arif bentaib.

Een roman heeft een andre opzet dan een novelle of kort verhaal. Maar mijn stelling gaat verder. Ik zie jar u jar ook niet als roman, maar als novelle of kort verhaal. Ik hoop dat Samira en Rachida wel een roman hebben geschreven en niet een heel lang verhaal.


Hoe weet je dat het een duo is?
Dat blijkt namelijk niet uit het "tamesizwarut" (het voorwoord) geschreven door H. Benhakeia.
Uit het voorwoord haal ik dat het boek door Samira alleen is geschreven.

Numidia

By the way, voor degenen die teksten in het Tamazight willen lezen, maar nog geen boeken hebben: www.tawiza.net heeft een krantje in o.a. het Tmazight.
Vaak zijn er wel gedichten van Rachida Mayssa enz te lezen.

Bades

Citaat van: Numidia op 12/11/2006 om 21:30:02
By the way, voor degenen die teksten in het Tamazight willen lezen, maar nog geen boeken hebben: www.tawiza.net heeft een krantje in o.a. het Tmazight.
Vaak zijn er wel gedichten van Rachida Mayssa enz te lezen.


een pracht krant met een grote oplage..

maar een roman is idd iets anders...

mIzran

#26
Nu we het toch over Romans hebben, Fadma Ouaryachi was bezig met een Roman.
Is het al uit, weet iemand daar meer over?

Tsaylal

Citaat van: mIzran op 28/11/2006 om 11:05:28
Nu we het toch over Romans hebben, Fadma Ouaryachi was bezig met een Roman.
Is het al uit, weet iemand daar meer over?
Azul
Ja, Zij was bezig met eigen bioghraphie schrijven, maar dat zal ook een roman zijn zoals bv, Mohamad choukri "Hongerjaren"