Hoofdmenu

Mimoun Rafroua & Ayned Muziek

Gestart door Ahmed, 05/11/2002 om 12:35:36

Ahmed

Ik ben een fan van alle zangers Imazighen, vooral Rafroua en Ayned. Ik ben benieuwd of er ook fans zijn van ons Imazighen zangers? Want ik zie meestal Imazighen, dat ze toch liever naar Rai luisteren dan Rif muziek.
Ik wil niet zeggen dat ze niet naar zulke muziek mogen luisteren, maar geef ons Thmazighth ook haar oorspronkelijk waarde.

Wie kan me hier commentaar opgeven, niet afkraken. Want daar zijn we goed in, i.p.v. elkaar steunen.

Hatim

#1
Ahmed, ik ben ook een fan van alle berber muziek,

En er zitten liedjes tussen dan kan geen RAI tegenop, alleen het feit dat het onze eigen woorden zijn, en onze manier van denken.

Ik vind RAI achterhaald, het is, gewoon een bekakte muziek soort, het is gedaan met RAI.  RAI, heeft vind ik geen eigen identiteit, het is een mengelmoes van muziek stylen, en het is te verwesterd.

En er zijn meer mensen die van Berber muziek houden.

Tmazight23

#2
Ook ik ben fan van amazigh muziek.
Ik luister het liefst naar muziek van mimoun rafrou3.
Er is geen enkele bandje van hem dat ik niet mooi vond.
Hij heeft vind ik ook wel een mooie stem.
Berbers muziek vind ik mooi, ten eerste omdat ik het begrijp maar ook omdat het iets van ons is.
Het is onze taal.

Arabisch muziek (sharki) vind ik alleen mooi om op te dansen.
and that's it.

Numi

#3
ik hou ook heel erg van amazighmuziek,
van rif tot kabylië,
berbermuziek komt bij mij op nummer 1,
maar daarnaast hou ik ook van andere soorten muziek,
teveel om op te noemen hier,

groetjes van fatima

halima

#4
selam ik wou effe zeggen dat ik van alle sorten muziek houd. Van ayned, bob marley tot ricky martin. Reggea, rai, r@b, arabische en vooral Tamazight. En ik luister op dit moment Ayned: Med Ammeziane. Maar berbers staat toch nummer 1. De groeten

Hassan

#5
Azul,

Ik luister ook van alles, maar Tamazight heeft toch iets speciaals :)

Allal en Khalid Izri vind ik steengoed!

mouna (Gast)

#6
ik ben het helemaal met je eens. ik luister veel muziek. maar meestal toch berberse muziek. Het heeft iets dat je gewoon raakt. de tekst hoeft niet mooi te zijn. maar de muziek vind ik al mooi. ik voel me als het ware veilig en vertouwd als ik berberse muziek luister.

groetjes mouna

Nesrine

#7
Ik luister ook altijd naar berbers muziek.

Alleen weet nooit wat nieuw is en wat oud is.

Kan iemand mij vertellen wat voor muziek nu nieuw is.

Want ik ben op zoek naar nieuwe bandjes.


ilias.

#8
hatim je hebt helemaal gelijk rif heeft een goede stijl
en het is veel leuke om naat te luisteren want bij rai zingen ze om onzin :D

mohiem allemaal de groetjes van ilias

cinderella

#9


ik hou van alle soorten muziek. heb momenten dat ik amazigh muziek mooi vind en dan sharki en dan chaabi...van alles wat eigelijk heb niet echt een voorkeur:)

Dora

#10
hahahaha > ja dat heb ik ook > momenten dat ik charki erg mooi vind >>>> een vb is ihab toufik >>> that man is great!!!

maar natuurlijk gaat niets boven mijn kbayl muziek

rachid_k

#11
ik luister meestal naar Rifmuziek. qua mimoun rafroua: ik vond zijn muziek op k7 altijd prachtig, maar in Paradiso(afgelopen suikerfeest) vond ik hem niet zo geweldig in zijn live optreden. Misschien dat het aan de voorbereiding lag.

cinderella

#12

Citeerhahahaha > ja dat heb ik ook > momenten dat ik charki erg mooi vind >>>> een vb is ihab toufik >>> that man is great!!!

maar natuurlijk gaat niets boven mijn kbayl muziek


ik ben echt gekkk op skarki.....;D ken ze allemaal....hihihii

ighes

Citeerik ben echt gekkk op skarki.....;D ken ze allemaal....hihihii


Misschien is dit een goede gelegenheid om eens kennes te maken met muziek uit Arif

cinderella

#14

CiteerMisschien is dit een goede gelegenheid om eens kennes te maken met muziek uit Arif


volgens mij heb jij mijn reactie hierboven niet goed gelezen