Hoofdmenu

wie kent het liedje yemma

Gestart door sterren, 01/03/2004 om 22:25:00

sterren

wie kent het liedje yemma yemma het is gezongen door een jongen in begin jaren 70 hij zing mama mama breng je handen in de lucht en vraag god of ik in vrede bij je terug mag

Wasilla tarifest

#1

Citeerwie kent het liedje yemma yemma het is gezongen door een jongen in begin jaren 70 hij zing mama mama breng je handen in de lucht en vraag god of ik in vrede bij je terug mag

dus hy zingt yemma yemma in het berbers en de rest is nederlands? ???

sterren

#2
ik weet niet hoe je het verder in het berbers moet schrijven als wat weet dan wil ik het graag weten zoniet hou dan die stomme commentaar voor je oke!

Wasilla tarifest

#3

Citeerik weet niet hoe je het verder in het berbers moet schrijven als wat weet dan wil ik het graag weten zoniet hou dan die stomme commentaar voor je oke!


oeiiiiiiiii ik vraag het normaal toch? en weetje bekyk het maar ik ga niet eens de moeite nemen om voor jou te zoeken, met je negatieve antwoord trrrrrrrrrrr

Idir

Citeerwie kent het liedje yemma yemma het is gezongen door een jongen in begin jaren 70 hij zing mama mama breng je handen in de lucht en vraag god of ik in vrede bij je terug mag

volgens mij is dat dan; yemme yemme ecttie iffessen enem degjoune te-tered i-arrebie agham adewregh ddi.... (wat is vrede??? ik kan er even niet opkomen)maar de rest klopt volgens mij wel en dan met een adjun erbij... roe7 kis ammenie....hewa

Idir

#5
Vrede = Tirelli maar dat zal hij niet gezongen hebben waarschijnlijk zei hij rehna!!? of niet sterren??

sterren

#6

jij heb het heel goed vertaald en datis precies wat hij zei rhena ik zoek al maanden naar de naam maar ik heb hem nog niet als jij iets weet dan hoor ik het graag

Idir

#7

ik heb nog wat oude platen (van me pa)liggen ik zal kijken of die er tussen zit (maar niet nu hoor). Als ik wat gevonden heb stuur ik je een Prive Mailtje.


Assamedh

Yemma yemma isi ifassan ghar ujjana, ted das i rabi a dqbagh di rehna. is gezongen door Abdenbi zazou uit ait chikar in 1984. hij bevindt zich nu in de vs.

Assmedh

PS: toen hij het lied zong, was hij 12 jaar.

sterren

#9
hi assamedh bedankt voor je tip weet je nog een paar nummers  van hem dan weet ik ongeveer of we het zelfde bedoelen want hij heeft ook een lied gezongen over een witte roos

Assamedh

#10
HIj heeft twee album's uitgebracht,

de nummers die ik ken van hem zijn:
Tassajmi cem yammam di polbo yetfuhhan.
inimayi a rajwad manis tekka Jouda
Tawardacct taccamrrat di rwasst n ben3man
Jouda Aqqa tadhard
Yemma yemma issi iffasan ghar ujjana

en nog andere nummers.

sterren

#11
hi wie kan mij helpen aan een bandje of cd van de zanger abdenbi zazou

AdamX

#12

Citeerwie kent het liedje yemma yemma het is gezongen door een jongen in begin jaren 70 hij zing mama mama breng je handen in de lucht en vraag god of ik in vrede bij je terug mag

ik weet al welke je bedoelt
het si heel oud, dat cassete bandje hebben we ergens in marokko liggen als het goed is. ik moet zeggen dta ik dat liedje op mn heel jogn leeftijd heb gehoord en dta het goed bij me geblijven is, het had een heel aparte melodie, zeer emotioneel

het woord gharoujna (naar de hemel)  spraak me heel erg aan

ik zou dat liedje nu ook heel graag teug willen luisteren, maar ben bang dat het nergesn te vinden is!!! is namelijk heel erg oud

AdamX

#13

CiteerHIj heeft twee album's uitgebracht,

de nummers die ik ken van hem zijn:
Tassajmi cem yammam di polbo yetfuhhan.
inimayi a rajwad manis tekka Jouda
Tawardacct taccamrrat di rwasst n ben3man
Jouda Aqqa tadhard
Yemma yemma issi iffasan ghar ujjana

en nog andere nummers.

waywe dat jij dat jij dat nog weet!!!

hoe oud ben je als ik vragen mag? dat zijn naleijk echt heel oude nr's , heel apart nrs en zeer emotioneel gezongen.

kan je me aub ook vertellen waar ik ze kan vinden of kan jij een kopie naar mij sturen? ik betaal de kosten wel!

sterren

#14
hallo is assamedh nog aanwezig als je er nog ben zou je me dan willen vertellen waar ik die bandje kan krijgen van abdenbi zazou of wie hem heeft zodat ik hem kan kopieren alvast bedankt