Veel Belgische allochtonen onder armoedegrens

Gestart door Lezer, 18/10/2006 om 14:13:55

Lezer

BRUSSEL - Veel Belgen van Turkse of Marokkaanse afkomst leven onder de Europese armoedegrens van 777 euro per maand. Dat blijkt maandag uit onderzoek in opdracht van de Koning Boudewijnstichting.

Van personen van Turkse herkomst leeft 58,9 procent onder de armoedegrens, bij Belgen van Marokkaanse orgine is dat 55,6 procent. Van de Italianen in België zit 21,5 procent onder die grens. Voor de autochtone Belgen is dat 10,16 procent.

Het is de eerste keer dan in België armoede bij personen van vreemde herkomst is onderzocht.
http://www.volkskrant.nl/buitenland/article359519.ece/Veel_Belgische_allochtonen_onder_armoedegrens

masanisa

Wat raar, opvallend is dat er veel allochtonen ( mar) van Nl naar Blegie zijn vertrokken laatste tijd. Ze gaven aan dat dit beter is om in Belgie te leven.

Debouz

Ik heb ook geconstateerd dat er de laatste jaren veel nederlanders
naar belgie zijn gezakt.

Hier in West-Vlaanderen mag men gerust van een invasie spreken, er moet iets aa gedaan worden vind ik.Straks zijn wij Belgen niet meer baas in eigen land!
Ik pleit voor een imigratie stop ;)

Numidia

Citaat van: Debouz op 18/10/2006 om 15:34:51
naar belgie zijn gezakt.

Hier in West-Vlaanderen mag men gerust van een invasie spreken, er moet iets aa gedaan worden vind ik.Straks zijn wij Belgen niet meer baas in eigen land!

Er vertrekken inderdaad erg veel Marokkanen vanuit Nederland richting Vlaanderen. Maar ook Frankrijk en vooral Spanje zijn de laatste twee jaar erg gewild.
In Nederland is alles duur, de ziektekostenverzekering, de belasting, de huur, enz.
In andere landen schijnt dit mee te vallen. Bovendien krijg je in Vlaanderen meer kinderbijslag en dat is voor velen al een reden om te emigreren.
Echter, in Nederland betalen we misschien wel veel, maar daar krijgen we indirect wel wat voor terug. De algemene voorzieningen zoals wegen, openbaar vervoer en dergelijke zijn hier beter. Maar ook de sociale woningbouw is hier beter. In andere landen herken je veel sneller de verpaupering.

Debouz

Ik kom regelmatig in Nederland en kan jou garanteren dat de wegen in Belgie in het algemeen beter zijn dan in Nl

Alle snelwegen en hoofdwegen zijn verlicht. keniw dhi hollanda t koam dhi thadjest, walou thfawt

Over het openbaar vervoer heb ik geen flauw idee hoe het is Nl.In Belgie is het in ieder geval niet slecht.

Numidia

Citaat van: Debouz op 18/10/2006 om 16:08:45
Ik kom regelmatig in Nederland en kan jou garanteren dat de wegen in Belgie in het algemeen beter zijn dan in Nl

Alle snelwegen en hoofdwegen zijn verlicht. keniw dhi hollanda t koam dhi thadjest, walou thfawt

Over het openbaar vervoer heb ik geen flauw idee hoe het is Nl.In Belgie is het in ieder geval niet slecht.

Haha, ik moet niet in discussie gaan. Duidelijk een mening van een Belg.
Maar toevallig was ik van het weekend nog in Belgenland.
Ik kan me voorstellen dat jullie veel verlichting nodig achten op jullie wegen .... 'T asfalt is zo versleten dat 't wel nodig is om te zien waar je rijdt. :P

Parakaló

Citaat van: Numidia op 18/10/2006 om 15:49:11
naar belgie zijn gezakt.

Er vertrekken inderdaad erg veel Marokkanen vanuit Nederland richting Vlaanderen. Maar ook Frankrijk en vooral Spanje zijn de laatste twee jaar erg gewild.
In Nederland is alles duur, de ziektekostenverzekering, de belasting, de huur, enz.
In andere landen schijnt dit mee te vallen. Bovendien krijg je in Vlaanderen meer kinderbijslag en dat is voor velen al een reden om te emigreren.
Echter, in Nederland betalen we misschien wel veel, maar daar krijgen we indirect wel wat voor terug. De algemene voorzieningen zoals wegen, openbaar vervoer en dergelijke zijn hier beter. Maar ook de sociale woningbouw is hier beter. In andere landen herken je veel sneller de verpaupering.
wat een onzin zeg

Numidia

Citaat van: qaqrieuw op 18/10/2006 om 16:19:57
naar belgie zijn gezakt.

wat een onzin zeg

Beargumenteer je geblaat of gekwaak.

Hadou

Ik weet niet of het waar is. De autoriteiten hebben de gegevens uit de ''witte''inkomsten geteld en gerekend. Men moet wel in zijn achterhoofd de gedachte houden, dat in Belgie veel '' zwart'' gewerkt wordt. En vele Belgen, autochtoon of allochtoon verzwijgen ook hun inkomsten voor de belastingen.
+ Ik denk dat in Belgie meer Allochtonen huizen en panden bezitten dan NL. En eenmaal afbetaald wordt er niet gezeurd over de waarde door '' de uitkeringsinstantie '' of de staat.

Samariaan

naar belgie zijn gezakt.

In principe ben ik t hier mee eens, heb altijd t idee dat welvaart veel gelijker wordt verdeelt in NL (die indirecte vb die je geeft bv). In andere landen lijkt t vaak dat wanneer je goed en normaal wilt leven, je gewoon veel beter af moet zijn (Spanje, UK, Belgie?).

maar gek genoeg volgens de UN, is Belgie een  beter land om in te wonen dan NL (wbt educatie gezondheidszorg, levensverwachting etc) :

1Norway 78.5 4 29,918 99%*
2 Sweden 79.7 3 24,277 99%*
3 Canada 78.8 6 27,840 99%*
4 Belgium 78.4 6 27,178 99%*
5 Australia 78.9 6 25,693 99%*
6 United States 77 7 34,142 99%*
7 Iceland 79.2 4 29,581 99%*
8 Netherlands 78.1 5 25,657 99%*