voormalige imjahden uit het bevrijdingsleger in Gzenaya

Gestart door Mauri, 04/10/2006 om 09:05:17

Mauri

wat platgronden uit dat boek (met de hand getekend door de schrijver denk ik)








abrid



Wasilla tarifest

3affek mauri, weet jij misschien of dit boek ook vertaald is in het engels ofzo?


Hadou

Klasse Mauri.
Effen een andere vraag:
Hoort Taza niet bij Gzenaya? En niet bij Irifiyen?

En 2de vraag:
Mijn vader had het over Igzenayen en Aznayen..
Igzenayen is mij duidelijk , maar wat is Aznayen?

E3ber_Tastite

Citaat van: Hadou op 05/10/2006 om 17:43:11
Klasse Mauri.
Effen een andere vraag:
Hoort Taza niet bij Gzenaya? En niet bij Irifiyen?

En 2de vraag:
Mijn vader had het over Igzenayen en Aznayen..
Igzenayen is mij duidelijk , maar wat is Aznayen?

Ik antwoord even voor je in deplaats van Mauri, dat zal hij vast niet erg vinden, d eerste vraag kan ik wel voor je antwoorden de tweede niet. De naam taza komt overigens van tazath, Taza-stad behoort niet tot Gzenaya, maar Gzenaya behoort wel tot de provincie taza.

Hadou

Dat Taza best was door de Fransen wist ik wel.
Maar ik dacht echter dat zij vroeger ook Tarifiet spraken. Ik hoor dat nu niet daar.
Dus dacht ik dat ze Irifiyen waren.

Tazath : Betekent het vijgen of hooivork
Thazath = vijgen .Thazzath = hooi vork

bedankt voor je antwoord E3ber.

Iznassen


weetikveel

#24


--weg--

weetikveel

#25
--weg--

Azzouzi

Misschien wel een erg late reactie, maar voor degene die nog steeds interesse heeft in het boek, laat me weten, ik heb er nog 10 liggen.

MR_Iefzijn

#27
Asalaam moe3aleikoem mijn broeders en zusters,

ik ben hier toevallig op gestuit en ik vondt het zeer leuk om te zien. helemaal omdat er ook ooms van mij tussen zaten en een paar waarvan ik nog niet weet wie het zijn. wat ik alleen jammer vindt is dat dit alleen de imjahden zijn van een latere periode. of misschien wel de laatste. omdat ik weet dat er ook andere ooms van mij en mijn overgroot opa hebben gevochten tegen de spanjaarden en de fransen. ik zal mijn opa hier mee confronteren en ik weet zeker dat hij mij een gedataileerde uitleg kan geven over miss wel alle personen die hier zijn laten zien omdat hij in die tijd nog een kleine jongen was maar wat hij mij vertelde is dat hij de imjahden eten bracht en soms informatie. dus denk ik dat hij wel weet wie wie is geweest. aangezien mijn familie heel groot is in de regio tizi ouasli. en dan praat ik voornamelijk over de dorpen iefzijn oftewel beter bekend als douar ifzaren, iegebeben, er3akoeb, est hazem, iebourkbathen, tastit, est 3aroua en 3isa, agendoek en alles der omheen natuurlijk ook waar ik nu even niet op kan komen. aangezien de meeste mensen hier vandaan komen is de kans groot dat ik kan achterhalen wie hun zijn geweest en welke achternaam deze mensen hun nakomelingen hebben gegeven.

ik hoor graag van mensen die meer willen weten over wat dan ook. en ik weet zeker dat we elkaar wijzen kunnen maken omtrent dit onderwerp. met vriendelijke groeten een broeder uit douar khabbabba.

Hamouch

Salaam wa aleikom

Ik ben hier nieuw. Ik behoor tot de Gzenaya. Ik zou graag dat boek willen hebben. wie heeft het?

Kiwi

Citaat van: MR_Iefzijn op 27/03/2009 om 00:35:57
...aangezien de meeste mensen hier vandaan komen is de kans groot dat ik kan achterhalen wie hun zijn geweest en welke achternaam deze mensen hun nakomelingen hebben gegeven.

ik hoor graag van mensen die meer willen weten over wat dan ook. en ik weet zeker dat we elkaar wijzen kunnen maken omtrent dit onderwerp. met vriendelijke groeten een broeder uit douar khabbabba.

Hallo,

Mijn opa staat hier ook tussen, "Ifezzarn Ahmed Ben Abdessadek".
Om jouw vraag te beantwoorden. Zijn kinderen hebben de achternaam "Ifzaren", ik dus ook. Dat was alleen zijn gezin, de rest van de familie heet "Laoukili" en veel varianten daarop.
Mijn vader, zijn zoon, is geboren in Douar Khabbaba. Toevallig dat jij daar ook vandaan komt :)

Groeten!