WAT STEM JIJ 22/11

Gestart door SAMADIE, 02/10/2006 om 22:48:53

Memma

Wat betreft dat stemgedrag van Marokkanen; ik vraag me wel af in hoeverre afkomst van de kandidaat bij ons een rol speelt, bij Turken zie je namelijk dat zij vaak voorkeurstemmen uitbrengen op kandidaten van Turkse afkomst.
Voor de PvdA ben ik verder wel benieuwd hoe het met de populariteit van Abbos en Larouz staat, deze gasten zullen immers toch ook zo hun Marokkaanse fans hebben.

Hadou

#16
Wat mij stoort aan Christen Unie is dat zij vierkant achter Israél staan.


Rwezna

Citaat van: Hadou op 03/10/2006 om 17:31:14
Wat mij stoort aan Christen Unie is dat zij vierkant achter Israél staan.

Wat mij betreft reden genoeg om er niet op te stemmen.
Ik weet nog niet of ik op de SP of op GL zal stemmen.

SAMADIE

ik zou eerst ook op pvda stemmen,  omdat het dan beter zou zijn, maar kabouterbos, heeft dat verneukt toen hij tijdens zijn pleidooi, perse over marokkaanen moest gaan hebben, en daarbij deze schit hebben we  aan de pvda te danken, de alochtonen maar in een wijks gestopt zodat we geen laste  zouden zijn dachten ze. eigenlijk is de politiek een pot nat, maar als we niet zouden gaan stemmen, is de kans groot dat er weer een rechts kabinet komt, die in plaats zich op de onderwijs zou richten of ander zaken, richten ze  zich maar op de boxbal van de maatschaapij  de aloochtonen

Wasilla tarifest

ik ga NIET stemmen....

Timarzgha

#20
Citaat van: Hadou op 03/10/2006 om 17:31:14
Wat mij stoort aan Christen Unie is dat zij vierkant achter Israél staan.
assalaam hadou
Feit is helaas dat zelfs veel van de betrokken landen(arabisch-westers) al de illegale staat israel erkennen.
Het zijn die landen die het mogelijk maken dat israel erkend werd, en erger nog die landen die het conflict in leven houden voor eigen politieke agendas.

Ik zeg altijd, moge de arabieren altijd een niet-islamitische vijand delen, want anders zullen zij elkaar af maken.
Zie wat er gebeurd tussen de palestijnen zelf, de fatah en hammas en van mijn part verdienen zij geen respect of medeleven.

De israelische illegale vluchtelingen staat, bestaat al en heeft altijd op politieke/financiele en militaire steun kunnen rekenen van de westerse politieke leiders.
De CU zegt tenminste duidelijk waar het voor staat, vrede in het middenoosten maar erkenning van de israelische staat en samenwerking met hen.
Alle politieke partijen in het westen delen die mening, anders was israel al lang ontmanteld.
Echter wat mij aantrekt, zijn bv de onderwerpen mbt homos, adoptie, euthanasie, omgang met minderheden, solidariteit en inzet voor participatie en zo kan ik nog meer opsommen.
Zij komen het meest in de lijn van de islam, en zijn het meest duidelijk wat nogal ontbreekt bij een pvda-cda-gl etc.
Deze hebben allen dankbaar gebruik gemaakt van de antie-islamitische klimaat in het westen, en waren als twee handen op een buik in zake Hirshie alie en haar meningen.
Zelfs mbt de spotprenten, stond de CU in lijn met islamitische normen en waarden welke respect eissen voor profeten en God.
Zelfs al gelooft men zelf niet in een van deze.
Bij elkaar opgerekend kom ik als overtuigd moslim, meer in de buurt van de CU dan al de andere draaikontpartijen.

Y.assine


Hadou

#22
Citaat van: Timarzgha op 03/10/2006 om 21:17:01
Citaat van: Hadou op 03/10/2006 om 17:31:14
Wat mij stoort aan Christen Unie is dat zij vierkant achter Israél staan.
assalaam hadou
Feit is helaas dat zelfs veel van de betrokken landen(arabisch-westers) al de illegale staat israel erkennen.   ......
....... meer in de buurt van de CU dan al de andere draaikontpartijen.
Ua 3alaikom Assalaam/ Azul Timarzgha,
Ik heb ook welles de kieswijzer ingeschakeld en ik kwam ook dichter bij de Christen Unie dan andere partijen. Maar ik heb nooit op hun gestemd vroeger.
Ik heb in het verleden in een stadje , in de Veluwe, gewoond, waar zij als 2de partij in de gemeenteraad vertegenwoordigd zijn. Ook heb ik vaker discussie met hun gevoerd. Uit die gesprekken werd ik ook best gecharmeerd door hun. Omdat mijn wensen als moslimburger in die gemeente goed geaccepteerd worden. En ik kon ze ook mee krijgen om bijv. de bushaltes vrij te houden van de erotisch getinte posters / reclame. En de christelijke / katholike basisscholen meer open te stellen voor moslim kinderen, met respect voor de Islam en de kinderen. ( ze hoefden niet mee te bidden en niet naar de godsdienst les)
Wat jij zegt is ook waar. Misschien moeten wij meer voordelen wegen ten opzichte van nadelen. De andere partijen zijn meer zakelijk ingesteld. En materialistisch. Religie doe je maar in je eigen tijd zeggen ze.

Het leven bestaat uit keuzes maken. Kies je voor het hiernamaals Paradijs of kies je voor Dunya.

masanisa

Jullie moeten niet met jullie emoties gaan stemmen. Ik vind dat we beroep moeten op onze ratio. Dit houdt in dat we toch iets anders willen dan CDA en VVD. Dus Stem op PvdA. ik heb geen zin meer in .............. jullie weten wat ik bedoel

Sa3ieD

Partij voor de dieren

Op het aapje Benzakour

Dora

kan iemand mij vertellen waar je zo'n testje kan doen welke partij best bij jou past?

masanisa

ik zou tocht iedereen willen appeleren om PvdA te gaan stemmen. Stratigisch gezien moeten we dit toch doen.

Ik vrees dat CDA de grotste wordt, dus vandaar......
Wellicht krijgen we een links kabinet.......

Lâle

Citaat van: Dora op 04/10/2006 om 15:09:58
kan iemand mij vertellen waar je zo'n testje kan doen welke partij best bij jou past?

http://www.stemwijzer.nl/

De StemWijzer voor de Tweede Kamerverkiezingen van 22 november zal 17 oktober online worden gebracht.

SAMADIE

Citaat van: Lâle op 04/10/2006 om 16:12:08
Citaat van: Dora op 04/10/2006 om 15:09:58
kan iemand mij vertellen waar je zo'n testje kan doen welke partij best bij jou past?

http://www.stemwijzer.nl/

De StemWijzer voor de Tweede Kamerverkiezingen van 22 november zal 17 oktober online worden gebracht.

de test voor  de komende verkiezing zal pas op 17/10 online

Wasilla tarifest

Citaat van: Kingyassin op 03/10/2006 om 22:07:47
Citaat van: Wasilla tarifest op 03/10/2006 om 20:35:09
ik ga NIET stemmen....

Waarom niet?

Geen één partij spreekt mij aan op dit moment. En ik ga niet stemmen, als ik niet echt voor een partij ben.