WAT STEM JIJ 22/11

Gestart door SAMADIE, 02/10/2006 om 22:48:53

masanisa

Citaat van: SAMADIE op 09/10/2006 om 21:42:37
Citaat van: masanisa op 09/10/2006 om 21:35:16
Citaat van: Hadou op 09/10/2006 om 15:42:15
Citaat van: masanisa op 09/10/2006 om 15:11:17
ik stem ook op mijn partij PvdA.
Nogmaals, nu is de kans om van een rechts kabinet af te komen. dus stem links en vooral op PvdA
Zou jij aub willen ophouden met je Propaganda.
Leer mensen in je omgeving te stemmen en leg ze uit wat democratie is en wat verkeizingen zijn. Maar adviseer ze nooit om blind te gaan stemmen op jouw partij.
Mensen moeten zelf uitmaken waarop ze gaan stemmen.
En gedraag je als een waardig Amazigh en geen hulpje van de PvdA of wat voor partij dan ook.

Hoe moet ik me gaan gedragen dan? Ben je een Waardig Amazigh dan. Naast amazigh zijnde ben ik een sociaal democraat.
A Hadau, wat is er dan mis mee? Ik adviseer je niet om te gaan stemmen. Ik probeer alleen maar iets duidelijk te maken. Stem je niet op PvdA dan krijg je weer .......

"als je doet wat je altijd gedaan hebt, zul je krijgen wat je altijd gedkregen hebt"

als we pvda stemen krijg  we zo en zo cda er bij, mijn vraag is nog steeds waarom zou ik  op  pvda stemen, en daarbij jij bent een echt pvda je luister nooit naar het volk, want je reageert niet echt op ons bevindingen
Natuurlijk luister ik naar jullie meningen, maar ik voel me geroepen om voor mijn idealen op te komen. Ik vind het jammer dat jullie de massa volgen en op basis van jullie moties ben je en Hadou irrationeel op een partij te gaan stemmen die niet bijdragt aan verandering.
Leeg mij uit hoe ik anders naar je moet luisteren, en wat is luisteren volgesn je

Hadou

Citaat van: masanisa op 09/10/2006 om 21:35:16
Hoe moet ik me gaan gedragen dan? Ben je een Waardig Amazigh dan. Naast amazigh zijnde ben ik een sociaal democraat.
A Hadau, wat is er dan mis mee? Ik adviseer je niet om te gaan stemmen. Ik probeer alleen maar iets duidelijk te maken. Stem je niet op PvdA dan krijg je weer .......

"als je doet wat je altijd gedaan hebt, zul je krijgen wat je altijd gedkregen hebt"
A minir.. Ministerpresident met naam als Kees , Wout, Jan, Piet, Rita. Zijn Niet als Massinisa , Hadou , Fatima.
Het is best goed dat je van je recht gebruik maakt. Maar je moet niet mee gaan lopen en j emoet zeker geen angst hebben. Angst is een zwakte!.
Ik zou eerder de mensen de uitleg willen geven over de verkiezingsprogramma's  en ze vergelijken. En laat de mensen zelf in vrijheid kiezen.
Wij moeten nog dat beter gaan leren, wij bemoeien te veel met iedereen, terwijl dat eigenlijk ondemocratish is.
Juist moeten wij dit gedachte over brengen naar onze land. Om ze de democratie en de vrijheid van het kiezen en privacy en de vrijheid van meningsuiting beter uitleggen.

Het aantal Marokkanen die op 22/11 gaat stemmen is niet veel. misschien net goed genoeg voor 1 zetel in de kamer. Dus van invloed kun je niet spreken.

btw: Ik heb persoonlijk meegedaan aan de gemeenteraadsverkiezingen 2002. Maar ik kwam +- 50 stemmen te kort voor een zetel. Maar ik heb met de verkiezingen veel mensen bewuster gemaakt van het stemmen.
Niet enkel op mij, maar op de partijen en op de programma's die zij het beste aanspraken.

SAMADIE

Citaat van: masanisa op 09/10/2006 om 21:48:03
Citaat van: SAMADIE op 09/10/2006 om 21:42:37
Citaat van: masanisa op 09/10/2006 om 21:35:16
Citaat van: Hadou op 09/10/2006 om 15:42:15
Citaat van: masanisa op 09/10/2006 om 15:11:17
ik stem ook op mijn partij PvdA.
Nogmaals, nu is de kans om van een rechts kabinet af te komen. dus stem links en vooral op PvdA
Zou jij aub willen ophouden met je Propaganda.
Leer mensen in je omgeving te stemmen en leg ze uit wat democratie is en wat verkeizingen zijn. Maar adviseer ze nooit om blind te gaan stemmen op jouw partij.
Mensen moeten zelf uitmaken waarop ze gaan stemmen.
En gedraag je als een waardig Amazigh en geen hulpje van de PvdA of wat voor partij dan ook.

Hoe moet ik me gaan gedragen dan? Ben je een Waardig Amazigh dan. Naast amazigh zijnde ben ik een sociaal democraat.
A Hadau, wat is er dan mis mee? Ik adviseer je niet om te gaan stemmen. Ik probeer alleen maar iets duidelijk te maken. Stem je niet op PvdA dan krijg je weer .......

"als je doet wat je altijd gedaan hebt, zul je krijgen wat je altijd gedkregen hebt"

als we pvda stemen krijg  we zo en zo cda er bij, mijn vraag is nog steeds waarom zou ik  op  pvda stemen, en daarbij jij bent een echt pvda je luister nooit naar het volk, want je reageert niet echt op ons bevindingen
Natuurlijk luister ik naar jullie meningen, maar ik voel me geroepen om voor mijn idealen op te komen. Ik vind het jammer dat jullie de massa volgen en op basis van jullie moties ben je en Hadou irrationeel op een partij te gaan stemmen die niet bijdragt aan verandering.
Leeg mij uit hoe ik anders naar je moet luisteren, en wat is luisteren volgesn je

HEY moussa  welkom terug, maar ik zie een verschuiving bij de pvda naar rechts, bos die  telkens weer moet herhalen dat 40% van de marokkaanse jongeren een afkeer heeft tegen het westen, ik  vraag me wie  die onderzoek heeft  gedaan! geert wilders zekers! maar als het al waar zou zijn waarom vergeet hij bij te zeggen hoe het zou komen, ik krijg steeds het gevoel dat pvda een rechts partij is  in linkse kleren. ik heb een vraag die mag je aan kabouter bos stellen waarom moet  ik  of zou ik  op pvda gaan stemmen, het antw is ja als je rechts niet meer wil, maaar ja zo als marijnse al zei je krijgt er dan de CDA erbij maar ik  wil juist die niet meer hebben.


reageer  bijv op  de bovenstaande bericht !

Moussa

Wie zegt dat je CDA krijgt als je PvdA stemt? Dit slaat nergens op, je stemt gewoon op de partij die je het meest aanspreekt, en welke coalitie er na de verkiezingen worden gemaakt heeft te maken met de uitslag. Je moet het niet moeilijker maken dan het is, je stem moet je aan de partij geven waarvan je denkt dat die het waards is, klaar. En als je echt wilt weten wat een partij te bieden heeft, dan dien je het verkiezingsprogramma te lezen.

SAMADIE

Citaat van: Moussa op 10/10/2006 om 00:20:22
Wie zegt dat je CDA krijgt als je PvdA stemt? Dit slaat nergens op, je stemt gewoon op de partij die je het meest aanspreekt, en welke coalitie er na de verkiezingen worden gemaakt heeft te maken met de uitslag. Je moet het niet moeilijker maken dan het is, je stem moet je aan de partij geven waarvan je denkt dat die het waards is, klaar. En als je echt wilt weten wat een partij te bieden heeft, dan dien je het verkiezingsprogramma te lezen.
WE weten alebij dat  pvda niet echt  staat te springen om samen met de sp of GL samen te werken,

mara

Stel dat de PvdA de verkiezingen wint, geheid dat ze een coalitie gaan vormen met die criminele dissidenten aanhang (cda). Eerder is al aangegeven dat de PvdA niks ziet in een samenwerking met de SP en met Groen Links zouden ze er toch (drie) andere partijen bij moeten betrekken.

Moussa

Citaat van: SAMADIE op 10/10/2006 om 02:08:43
Citaat van: Moussa op 10/10/2006 om 00:20:22
Wie zegt dat je CDA krijgt als je PvdA stemt? Dit slaat nergens op, je stemt gewoon op de partij die je het meest aanspreekt, en welke coalitie er na de verkiezingen worden gemaakt heeft te maken met de uitslag. Je moet het niet moeilijker maken dan het is, je stem moet je aan de partij geven waarvan je denkt dat die het waards is, klaar. En als je echt wilt weten wat een partij te bieden heeft, dan dien je het verkiezingsprogramma te lezen.
WE weten alebij dat  pvda niet echt  staat te springen om samen met de sp of GL samen te werken,
Dan weet jij meer dan ik Samadie.

SAMADIE

Citaat van: Moussa op 10/10/2006 om 14:22:34
Citaat van: SAMADIE op 10/10/2006 om 02:08:43
Citaat van: Moussa op 10/10/2006 om 00:20:22
Wie zegt dat je CDA krijgt als je PvdA stemt? Dit slaat nergens op, je stemt gewoon op de partij die je het meest aanspreekt, en welke coalitie er na de verkiezingen worden gemaakt heeft te maken met de uitslag. Je moet het niet moeilijker maken dan het is, je stem moet je aan de partij geven waarvan je denkt dat die het waards is, klaar. En als je echt wilt weten wat een partij te bieden heeft, dan dien je het verkiezingsprogramma te lezen.
WE weten alebij dat  pvda niet echt  staat te springen om samen met de sp of GL samen te werken,
Dan weet jij meer dan ik Samadie.

nou als jij als pvda raadslid niet weet dan weet ik indd meer dan jou, is algemeen bekend  moussa doet niet als een boer met kiespijn

Moussa

Samadie, grote vriend. Je kunt niet zo maar dingen denken en dat voor waarheid aannemen. De PvdA ziet een samenwerking met het CDA echt niet als prioriteit, het is veel belangrijker om de grootste partij te worden zodat Balkenende en Verdonk niet meer in het kabinet terug kunnen keren. Daarbij komt dat het gewoon strategischer is om te roepen dat we alle opties openhouden, zodat ook mensen die niet geneigd zouden zijn op de PvdA te stemmen dat nu misschien wel zouden doen. Als je nu al zegt dat je voor een links kabinet gaat loop je de kans dat zwevende kiezers juist rechts gaan stemmen om tegenwicht aan links te bieden.

SAMADIE

even over rita verdonk, we geven haar wel de schuld maar zij voert wel een wet uit die is aangenomen, tijdens paars toen was job kohen de man van de integratie enzo, tijdens paars twee

Moussa

Citaat van: SAMADIE op 10/10/2006 om 15:31:25
even over rita verdonk, we geven haar wel de schuld maar zij voert wel een wet uit die is aangenomen, tijdens paars toen was job kohen de man van de integratie enzo, tijdens paars twee
Dat klopt gedeeltelijk. Cohen zou bijvoorbeeld nooit op dezelfde manier met mensen omgegaan zijn. En de asiel- en immagratieregels zijn onder Balkenende veel strenger geworden dan tijdens paars. Maar als jij Verdonk in bescherming wil nemen moet je dat vooral doen.

SAMADIE

TYPISCHE pvda om de feiten heen draaien en worden in mijn mond liggen die ik nooit heb gezegd, er is geen verschil tussen cohen en rita, als jij een beetje beter naar jou leider luistert  dan weet je dat  hij het ook streng wil aanpakken.
steeds  maar weer over 40% van de marokkanen die het wist niet  accepteert

Moussa

Als je iets tegen de PvdA hebt moet je dat gewoon zeggen, maar niet beweren dat Rita slechts de wet van Cohen uitvoert.

SAMADIE

ik ben geen pvda fan, dus als iemand een meining heeft over een partij wat jou niet zint, dan heeft wat tegen die partij. moussa kom nou DEMOCRATIE weet je  nog. ik vind dat pvda dubbel spel speelt, een beetje een balans aan het zoeken tussen links en rechts de AOW. bos die zomaar ergens in utrechtop een politie bireau verschijnt en vervolgens ``schrikt``, en geert wilder taal begint, de pvda noemtn enkel de uitslagen zonder de redenen

SAMADIE

#119
laat ik het zo zeggen ik heb meschien niks tegen de pvda maar meer tegen jou manier van de pvda prensenteren, een spotje opnemen in het tmazight, actief lid worden van deze forum vlakbij de gemeenteraardverkiezingen, heel vaak om de feiten heen draien, neem een voorbeeld aan achmed