WAT STEM JIJ 22/11

Gestart door SAMADIE, 02/10/2006 om 22:48:53

SAMADIE

22 november is het zover, dan mogen we  voor de voor de derde keer in 5 jaar een nieuwe tweedekamer kiezen, was het  5  jaar geleden de allochtoon die  het moest ontgelden door de populistische en harde  campagne van rechts, nu lijkt het lucht geklaard enkel  partijen onder leiding van pastors en geertje wilders, hopen dat het hun veel zetels zal  leveren. Aan de  peilingen te zien zullen het er niet veel zijn. Dit jaar zullen de overige parijen vooral gaan vechten om de stem van de allochtoon omdat bij de laatste gemeenteraadsverkiezingen de allochtoon links  de zege heeft bezorgd. En de meeste parijen hebben wel een knuffel allochtoon of een excuus allochtoon. Om zo extra stemmen te krijgen. Zouden jullie  op  iemand stemmen om dat die toevallig Marokkaan is  of  om zijn inhoud. En gaan jullie  überhaupt stemmen !? zo ja welke partijen en waarom ?

Hadou

#1
Het interseert mij geen ene moer meer in dat amateuristische Nederlandse politiek.
Maar ik ga toch op Groen Links stemmen.


SAMADIE

aha ik dacht al dat jij op halsma zou stemmen

Hadou

#3

Femke Halsema
krijgt mijn stem. Omdat zij de enige was die de rechtse kabinet goed aan de tand heeft kunnen voelen.

SAMADIE

ik twijfelde ook, want sp is te links , pvda is opzich best links  die gebruikt de allochtoon aleen maar om stemmen te krijgen, totdat ik vandaag een student op de lijst zag en hij is toevallige van marokkaanse ouders, maaar hij sprak mij erg aan, dus hij zal mijn stem krijgen

Hadou

#5
PvdA = niet meer wat geweest was. Ze moeten zich schamen dat ze bij de arbeiders  willen horen. Terwijl ik op die lijst of in die raad geen enkele echte arbeider zie staan. Het zijn gewoon gladde mannetjes en vrouwtjes die ''denken'' dat ze de arbeiders klasse vertegenwoordigen.
En die Samira Abbos.. Kom op nou, lees haar CV.. Verder dan Mavo kwam zij niet en ze heeft wat media trainingen ! Laat haar toch bij Big brother of onder weg naar morgen aansluiten.
Zo n vrouwtje heeft toch geen werk ervaring. Wat weet zij nou van de industrie? of bouw? handel ? innoviteit? Tazzz..

Ze kunnen beter Lee Towers op hun lijst zetten, want hij was vroeger een haven arbeider. En hij weet wat werken is!

Timarzgha

Mijn stem gaat voor het eerst naar de christenunie.
Vind de opmerkingen van andre rouvoet als "het zijn niet de moslims die een gevaar vormen maar de gene die van hen een gevaar maken(VS en co)" of "de verzuring van de maatschappij begon in denhaag" wel mooie uitspraken.
Voor de rest hebben zij een eigen en mooie kijk op hoe nederland er werkelijk uit zou moeten zien, met tolerantie en respect voor elkaar als uitgangspunt.

SAMADIE

IK HEB MET die gedacht ook gespeeld, maar jah kerk en staat moeten gescheiden blijven.


miss.F.

Ik hou me er ook niet meer zo mee bezig maar ik ga wel stemmen en dit keer twijfel ik tussen SP en Groen Links. Ik moet nog het verschil tussen die twee partijen zien te achterhalen

Lâle

Citaat van: Timarzgha op 03/10/2006 om 00:56:10
Mijn stem gaat voor het eerst naar de christenunie.
Vind de opmerkingen van andre rouvoet als "het zijn niet de moslims die een gevaar vormen maar de gene die van hen een gevaar maken(VS en co)" of "de verzuring van de maatschappij begon in denhaag" wel mooie uitspraken.
Voor de rest hebben zij een eigen en mooie kijk op hoe nederland er werkelijk uit zou moeten zien, met tolerantie en respect voor elkaar als uitgangspunt.


Ik heb daar ook over zitten twijfelen. Elke test die ik doe, kom ik telkens weer bij de Christen Unie uit. Moet me even heel goed gaan verdiepen in hun ideeën. Anders wordt het vrees ik Groen Links, zou het anders ook niet weten.

masanisa

#10
Deze verkiezingen zullen gaan tussen PvdA en CDA. Ik denk persoonlijk dat veel mensen strategisch gaan stemmen. Links stemmers zouden in mijn ogen liever op PvdA gaan stemmen, anders krijg je weer CDA en VVD. Het is goed dat je op G links en SP zou stemmen, maar wat zou je ermee bereiken dan. Ik heb geen zin weer in linkse oppositie……

Mijn pleidooi is, stem op de grootste links partij ( PvdA) dan is de kans groot dat we een linkse coalitie krijgen en geen…….

Kortom: ga gewoon stemmen!!!!!!!!1

 

Memma

#11
Citaat van: masanisa op 03/10/2006 om 15:18:17
Mijn pleidooi is, stem op de grootste links partij ( PvdA) dan is de kans groot dat we een linkse coalitie krijgen en geen…….


De PvdA kennende zal dat niet zo gauw gebeuren, de partij is niet bepaald gecharmeerd van de SP en/of GL. Reken er maar op dat een coalitie met de VVD, of eventueel CDA het meest voor de hand ligt.

miss.F.

Ik vind Wouter Bos maar een draaikont, dus die partij krijgt mijn stem echt niet

Memma

Citaat van: miss.F. op 03/10/2006 om 16:22:50
Ik vind Wouter Bos maar een draaikont, dus die partij krijgt mijn stem echt niet

Nu hopen dat vele andere Marokkanen er ook zo over denken, een harde klap verdient die partij anders wel.

miss.F.

Citaat van: Memma op 03/10/2006 om 16:31:32
Citaat van: miss.F. op 03/10/2006 om 16:22:50
Ik vind Wouter Bos maar een draaikont, dus die partij krijgt mijn stem echt niet

Nu hopen dat vele andere Marokkanen er ook zo over denken, een harde klap verdient die partij anders wel.

zo idd ja, ik ga de marokkanen in mijn omgeving in ieder geval dringend verzoeken om niet op de PvdA te stemmen.