digitale foto's ontwikkelen

Gestart door mouslati, 26/09/2006 om 13:15:18

mouslati

Mijn pc zit vol met foto's die eindelijk eens keer wil ontwikkelen, maar eigenlijk weet ik helemaal niet hoe dat moet. Ik heb begrepen dat ik de foto's moest aanleveren op een CD-rom. Nu even de vraag:

is zo'n cdrom hetzelfde ceedeetje als waar je muziek op brand of heb je er een speciaal voor foto's;

hoe krijg ik de foto's op de cd, moet ik ze eerst naar een of andere map kopieeren of kan dat rechtstreeks.

Hoeveel foto's gaan er op een cd van 700 mb

Als je een muziekcdtje brand dan kun je later geen liedjes meer toevoegen geldt dat voor foto's branden ook?

Misschien in de ogen van sommigen onnozele vragen, maar ik heb er echt helemaal geen verstand van, dus als iemand kan helpen graag.

Isefrawen

Je kan ze online bij verschillende online diensten van bekende winkels aanbieden, zoals de Kruidvat of de Hema of V&D etc...

Ik zelf heb de voorkeur aan de Hema omdat ze goedkoop zijn en de kwaliteit is goed. Bij de Kruidvat worden de foto's een beetje gelig geprint...

Hema Online Fotoservice[/b] Registreren, e-mailadres opgeven en dan inloggen op de website...

Daarnaast kan je ze ook op een cdrom branden of het kaartje van je digitale fotocamera uit de fotocamera halen en er mee naar de winkel gaan. Daar hebben ze van die cardreaders waar ze het kaartje van je fotocamera kunnen uitlezen... het vervolg hoor je dan vanzelf wel. Werkt net als het inleveren van een analoge fotorolletje (dus net als vroegah)

PS wel je fotocamera kaartje weer mee terug naar huis nemen he...

Isefrawen

Als je ze op een cdrom wilt branden moet je niet 'audiocd maken' selecteren maar 'datacd' 700 mb kan een hoop foto's op. Ik weet niet welk brandprogramma je hebt of gaat gebruiken maar Nero geeft wel aan wanneer de cd vol zit. En je moet de "sessie sluiten" aanvinken, dus dat er geen andere data aan toegevoegd kan worden. Is het veiligst. Als je cd vol is neem je een volgende cd...

mouslati

Hartlijk dank Jonas, maar ik heb je toch nog even nodig.

Ik heb ondertussen via jou link mij geregistreerd bij de hema, maar ik moet nu foto's uploaden via bladeren. Wat is nu de bedoeling moet ik elke foto apart aanvinken ofzo. Ik heb mijn foto's namelijk her en der op de pc zitten ik heb ze niet netjes in 1 map bewaard.

btw ik brand mijn (muziek)cd's met Record now

mouslati

KOM OP JONAS, als je ergens verstopt zit meld je dan, ik wou eigenlijk vandaag de foto's afronden en ik moet nog strijken dus als je hier bent ....................................................................

Isefrawen

Citaat van: mouslati op 26/09/2006 om 21:18:32
Hartlijk dank Jonas, maar ik heb je toch nog even nodig.

Ik heb ondertussen via jou link mij geregistreerd bij de hema, maar ik moet nu foto's uploaden via bladeren. Wat is nu de bedoeling moet ik elke foto apart aanvinken ofzo. Ik heb mijn foto's namelijk her en der op de pc zitten ik heb ze niet netjes in 1 map bewaard.

btw ik brand mijn (muziek)cd's met Record now

Hellooooo daar bin ik dan... :)

Het beste is om even 1 mapje aan te maken met de foto's die je wilt ontwikkelen. Dus verplaats of kopieer die foto's naar 1 map die je voor mijn part "Hema foto's" noemt...

En dat mapje kan je uploaden naar de Hema... anders moet je elke keer per foto gaan uploaden, isch nie handig he...

mouslati

Bedankt Jonas ik kan weer verder!!

Isefrawen

Citaat van: mouslati op 26/09/2006 om 21:42:34
Bedankt Jonas ik kan weer verder!!

Hahaha onze Mouslati, strijken, computer, alles tegelijk...i

graag gedaan hoor ;)

mouslati

whahahahhaa ik lig echt dubbel hier, zo herkenbaar..

voorlopig heb ik wel hele mooie foto's zo even tussendoor he.

Even totaal wat anders Jonas, vlgns mij had je ook verstand van (inkomsten) belastingen of niet?