Hoofdmenu

Kieslijst PvdA

Gestart door Sa3ieD, 24/09/2006 om 12:19:54

Sa3ieD

Uit nieuwsgierigheid bekeek ik de kieslijst van de PvdA voor de komende verkiezingen. Ik was benieuwd naar welke excuus allochtonen ze er dit keer op hebben gezet. Tot mijn GROTE verbazing zijn ze dit jaar wel erg ver gegaan. Wie staan er dus op: Samira Abbos (waaaaatuh?!?!) en onze slijmjurk Ahmed Larouz (van Tans). De enige verkiesbare Marokkaan op de lijst is Samira Abbos op nr 26, Arib hebben ze terug gezet naar 44 en Larouz staat op 59. Arib en Larouz komen er alleen in met voorkeursstemmen en bij de 2e kamerverkiezingen, uitgaande van een kwart kiesdeler bij een kiesdeler van 60.000, zijn de benodigde voorkeurstemmen iets van 15.000. Lijkt me sterk dat er 15.000 mensen op Arib of Larouz stemmen.

Een kiesdeler bepaalt bij welk aantal stemmen een partij een zetel krijgt. Des te hoger de opkomst des te groter de kiesdeler. Over het algemeen ligt die kiesdeler bij iets van 60.000. In Nederland krijgt een persoon op de kieslijst een zetel bij een kwart kiesdeler aan stemmen. Als er dus rond de 15.000 mensen op jou stemmen, ook al sta je op plaats 70 op de lijst dan kom je alsnog in de tweedekamer.

Ouahida

Nou breekt mijn klomp!

Wat doet die uitgroei blondine in die lijst?

Sa3ieD

#2
Citaat van: Ouahida op 24/09/2006 om 12:24:20
Nou breekt mijn klomp!

Wat doet die uitgroei blondine in die lijst?

Tja........ben ik blij dat ik nooit van mijn leven op de PvdA heb gestemd of ooit zal stemmen.

Partij voor de Dieren the way to go!
Wuhaha ik zie net dat er bij de Partij voor de Dieren ook een Marokkaan zit, rara wie o wie? Mohamed Benzakour!

Ouahida

Citaat van: Sa3ieD op 24/09/2006 om 12:39:19
Citaat van: Ouahida op 24/09/2006 om 12:24:20
Nou breekt mijn klomp!

Wat doet die uitgroei blondine in die lijst?

Tja........ben ik blij dat ik nooit van mijn leven op de PvdA heb gestemd of ooit zal stemmen.

Partij voor de Dieren the way to go!

Enige partij die zijn belofte na zo komen waarschijnlijk....

Maar Samira Abbos, een garnaal heeft meer inhoud, met alle respect voor het garnaaltje!

Achmed Larouz kan ik mijn enigsinds voorstellen.... op de laatste plaats, maar SAMIRA!

Ouahida

Haha.... Massaal op Mohammed Benzakour stemmen!

Sa3ieD

Hahahha ja, tegen die tijd zullen we wel een reclame campagne starten voor de partij voor de dieren.

Ze hebben wel een minpuntje, ze zijn tegen het ritueel slachten, ze willen het dus verbieden tenzij je het dier verdoofd dan mag het wel.

Ouahida

Citaat van: Sa3ieD op 24/09/2006 om 12:50:15
Hahahha ja, tegen die tijd zullen we wel een reclame campagne starten voor de partij voor de dieren.

Ze hebben wel een minpuntje, ze zijn tegen het ritueel slachten, ze willen het dus verbieden tenzij je het dier verdoofd dan mag het wel.

Aaaai dan missen ze gelijk al de stem van mijn vader en zijn vrienden.

Maar over alles valt te onderhandelen....  zij een aantal zetels, wij het ritueel slachten!

Sa3ieD

Citaat van: Ouahida op 24/09/2006 om 12:55:44
Citaat van: Sa3ieD op 24/09/2006 om 12:50:15
Hahahha ja, tegen die tijd zullen we wel een reclame campagne starten voor de partij voor de dieren.

Ze hebben wel een minpuntje, ze zijn tegen het ritueel slachten, ze willen het dus verbieden tenzij je het dier verdoofd dan mag het wel.

Aaaai dan missen ze gelijk al de stem van mijn vader en zijn vrienden.

Maar over alles valt te onderhandelen....  zij een aantal zetels, wij het ritueel slachten!

Hahaha ja inderdaad, onder het genot van een lekker patatje halal shoarma onderhandelen.

Ouahida

Citaat van: Sa3ieD op 24/09/2006 om 12:57:48
Citaat van: Ouahida op 24/09/2006 om 12:55:44
Citaat van: Sa3ieD op 24/09/2006 om 12:50:15
Hahahha ja, tegen die tijd zullen we wel een reclame campagne starten voor de partij voor de dieren.

Ze hebben wel een minpuntje, ze zijn tegen het ritueel slachten, ze willen het dus verbieden tenzij je het dier verdoofd dan mag het wel.

Aaaai dan missen ze gelijk al de stem van mijn vader en zijn vrienden.

Maar over alles valt te onderhandelen....  zij een aantal zetels, wij het ritueel slachten!

Hahaha ja inderdaad, onder het genot van een lekker patatje halal shoarma onderhandelen.

Take it or leave it....

En als ze zelfs gaan pleiten om het slachten in huis toe te staan!

Dan lopen ze binnen!