de marokaan als boxbal van de maatschapij

Gestart door SAMADIE, 18/09/2006 om 21:53:10

SAMADIE

bmar bousofa is afeglopen weekend slachtoffer geworden van spreekkoren, hij is niet de enige, het gebeurt steeds vaker, in het voetbal in nl kennen we ook wat van waarom zijn altijd marokanen de lul, en we moeten van verdonk maar tegen een stoutje kunnen.

een van de vele eigenschappen van het mensen soort wat onder marokanen valt, is het grote incaserings vermogen.
het is triest dat we marokanen de boksbal van de maatschapij zijn zowel in nl als in belgie, maar het kan ook niet anders in de huidige klimaat dat door de media en de regringen wordt geschept omtrent de marokaan, ik denk dat het komt om dat de marokaan steeds vaker de kans maakt om hoger functies te kleden, en dat is niet de bedoeling de marokaan was gehaald voor de klusjes wat de nl niet wou doen en nu door polen wordt gedaan, de marokaan krijgt het moelijk ondanks dat we steeds beter en hoger worden opgeleid. tenspijt.
maar mensen we komen er boven op, we moeten door gaan ondanks alles we zijn de perfect voorbeeld van inttegratie we zijn overal te vinden zowel als gevangenis dericteur als bewaker als gevangen vertegenwoordigt in de topsport. overal vind je de marokaan. daarom wordt het moelijk gemaakt, als de marokaan gewoon als fabriek arbeider was geblijven. dan hadden we nu geen probleem.
ach jah zo kan je wel uren blijven schrijven,

hannin

nou ik denk juist dat de nlrs worden gebruikt als boksbal daarom zijn wij marokkanen berucht en zijn we zo vaak in het nieuws wil zeggen dat de nlrs zo braaf zijn maar ja je weet ze maken hun volkje liever niet belachelijk doen ze alleen op een sneaky manier begrijp je?

SAMADIE

ik denk dat  je  mij verkeerd begrijpt, waarom zijn we zovaak in het nieuws, is  het niet juist om de misdaden van de gewoon blank nl tedoen vergeten

SAMADIE

Citaat van: hannin op 18/09/2006 om 22:04:08
nou ik denk juist dat de nlrs worden gebruikt als boksbal daarom zijn wij marokkanen berucht en zijn we zo vaak in het nieuws wil zeggen dat de nlrs zo braaf zijn maar ja je weet ze maken hun volkje liever niet belachelijk doen ze alleen op een sneaky manier begrijp je?

hanin  de nlrs zijn alles behalf een braaf volkk

(Offline)

Citaat van: hannin op 18/09/2006 om 22:04:08
nou ik denk juist dat de nlrs worden gebruikt als boksbal daarom zijn wij marokkanen berucht en zijn we zo vaak in het nieuws wil zeggen dat de nlrs zo braaf zijn maar ja je weet ze maken hun volkje liever niet belachelijk doen ze alleen op een sneaky manier begrijp je?
waarom zouden ze hun eigen volk zwart maken als er al genoeg zwarten letterlijk en figuurlijk in hun land zitten ;)

Ouahida

Het is maar hoe graag je het zonde bok van de maatschappij wilt zijn?

Is het niet zo dat wij alles marokkanen ook langzamerhand net als de nederlandse autochtoon beginnen te selecteren in de samenleving?

SAMADIE

Citaat van: Ouahida op 23/09/2006 om 14:01:59
Het is maar hoe graag je het zonde bok van de maatschappij wilt zijn?

Is het niet zo dat wij alles marokkanen ook langzamerhand net als de nederlandse autochtoon beginnen te selecteren in de samenleving?
VERKLAART U NADER
het is wel zo  dat veel marokkanen zich na de beeld van de media  en de samenleving gedragen

Ouahida

Citaat van: SAMADIE op 23/09/2006 om 16:43:00
Citaat van: Ouahida op 23/09/2006 om 14:01:59
Het is maar hoe graag je het zonde bok van de maatschappij wilt zijn?

Is het niet zo dat wij alles marokkanen ook langzamerhand net als de nederlandse autochtoon beginnen te selecteren in de samenleving?
VERKLAART U NADER
het is wel zo  dat veel marokkanen zich na de beeld van de media  en de samenleving gedragen

Waarom verschuldigen veel marokkanen zich voor dat ene klein groepje die verkeerd bezig is?

Waarom moet ik spijt betuigen voor het geen wat een andere individu op deze aarde heeft uitgespookt....

En je ziet het vaak in de media gebeuren dat er iemand zegt: "Ja maar wij marokkanen zijn niet allemaal zo, het is dat kleine groepje dat het verpest voor de rest!"

Wij verzinnen smoesen voor iets waar wij helemaal niks mee te maken...

SAMADIE

IK ZEG je een ding als iemand  mij vraagt wat ik van iets vind wat een maokaan heeft gedaan of iets dergelijks dan is mijn reactie, wat is mijn naam en heb ik  het gedaan !? en is klaar, ik  ga nietvoor iemand anders de advocaat spelen.

Memma

Citaat van: SAMADIE op 23/09/2006 om 17:08:43
IK ZEG je een ding als iemand  mij vraagt wat ik van iets vind wat een maokaan heeft gedaan of iets dergelijks dan is mijn reactie, wat is mijn naam en heb ik  het gedaan !? en is klaar, ik  ga nietvoor iemand anders de advocaat spelen.

Nee, natuurlijk kan je niet opdraaien voor wat een ander doet.
Maar met die houding waarbij je je telkens distantieert van wat een Marokkaan heeft gedaan schieten we ook niet op, we worden er anders toch wel op aangekeken dus is het ook iets wat ons aangaat.

Ouahida

Citaat van: SAMADIE op 23/09/2006 om 17:08:43
IK ZEG je een ding als iemand  mij vraagt wat ik van iets vind wat een maokaan heeft gedaan of iets dergelijks dan is mijn reactie, wat is mijn naam en heb ik  het gedaan !? en is klaar, ik  ga nietvoor iemand anders de advocaat spelen.

Daar geef ik je ook groot gelijk in....

Sommige marokkanen schamen zich zodoende ook voor hun afkomst en dat is toch belachelijk.

Net of wij vanuit ons geloof en cultuur word aangeleerd om te stelen bijvoorbeeld!

Ouahida

Citaat van: Memma op 23/09/2006 om 17:13:40
Citaat van: SAMADIE op 23/09/2006 om 17:08:43
IK ZEG je een ding als iemand  mij vraagt wat ik van iets vind wat een maokaan heeft gedaan of iets dergelijks dan is mijn reactie, wat is mijn naam en heb ik  het gedaan !? en is klaar, ik  ga nietvoor iemand anders de advocaat spelen.

Nee, natuurlijk kan je niet opdraaien voor wat een ander doet.
Maar met die houding waarbij je je telkens distantieert van wat een Marokkaan heeft gedaan schieten we ook niet op, we worden er anders toch wel op aangekeken dus is het ook iets wat ons aangaat.

Hoelang moet de marokkaanse gemeenschap alle lasten van de rotte appels in deze maatschappij dragen? Hoelang is dit al aan de gang?

Memma

Citaat van: Ouahida op 23/09/2006 om 17:14:53
Citaat van: Memma op 23/09/2006 om 17:13:40
Citaat van: SAMADIE op 23/09/2006 om 17:08:43
IK ZEG je een ding als iemand  mij vraagt wat ik van iets vind wat een maokaan heeft gedaan of iets dergelijks dan is mijn reactie, wat is mijn naam en heb ik  het gedaan !? en is klaar, ik  ga nietvoor iemand anders de advocaat spelen.

Nee, natuurlijk kan je niet opdraaien voor wat een ander doet.
Maar met die houding waarbij je je telkens distantieert van wat een Marokkaan heeft gedaan schieten we ook niet op, we worden er anders toch wel op aangekeken dus is het ook iets wat ons aangaat.

Hoelang moet de marokkaanse gemeenschap alle lasten van de rotte appels in deze maatschappij dragen? Hoelang is dit al aan de gang?

Dat blijft de grote vraag..hoelang wij nog collectief worden aangekeken op daden van individuen uit de gemeenschap, hoelang wij hieronder zullen lijden (te denken discriminatie arbeidsmarkt enz.) en wat wij zouden moeten doen; zwijgend vanaf de zijlijn toekijken of allemaal actie ondernemen.

Ouahida

Citaat van: Memma op 23/09/2006 om 17:30:40
Citaat van: Ouahida op 23/09/2006 om 17:14:53
Citaat van: Memma op 23/09/2006 om 17:13:40
Citaat van: SAMADIE op 23/09/2006 om 17:08:43
IK ZEG je een ding als iemand  mij vraagt wat ik van iets vind wat een maokaan heeft gedaan of iets dergelijks dan is mijn reactie, wat is mijn naam en heb ik  het gedaan !? en is klaar, ik  ga nietvoor iemand anders de advocaat spelen.

Nee, natuurlijk kan je niet opdraaien voor wat een ander doet.
Maar met die houding waarbij je je telkens distantieert van wat een Marokkaan heeft gedaan schieten we ook niet op, we worden er anders toch wel op aangekeken dus is het ook iets wat ons aangaat.

Hoelang moet de marokkaanse gemeenschap alle lasten van de rotte appels in deze maatschappij dragen? Hoelang is dit al aan de gang?

Dat blijft de grote vraag..hoelang wij nog collectief worden aangekeken op daden van individuen uit de gemeenschap, hoelang wij hieronder zullen lijden (te denken discriminatie arbeidsmarkt enz.) en wat wij zouden moeten doen; zwijgend vanaf de zijlijn toekijken of allemaal actie ondernemen.

Actie ondernemen heeft de afgelopen jaren ook niet geholpen.... hoeveel buurtprojecten zijn er wel gestart! Petje af voor die mensen.... maar naar blijken heeft het niet echt geholpen.

Ik denk dat stil zwijgen nu wel aan de orde is...

The Thinker

Ik denk dat de marokkanen elkaar moeten aanspreken op wat ze doen. Kijk je kunt wel zeggen dat je er niets mee te maken hebt. Dat is ook ongetwijfeld zo. Maar mensen van buitenaf zien ons als 1 groep.

Die rotte appels zijn geen rotte appels. Rotte appels zijn bedorven, kun je niets meer aan doen.
Dit zijn mogelijkheden. Hoe je die mogelijkheden moet benutten...
Dat blijft de vraag.