Hoofdmenu

Granada vraag

Gestart door Samariaan, 14/09/2006 om 02:52:33

Samariaan

Ik heb begrepen dat er in Granada (spanje) tamelijk veel marokkaanse restaurants/winkels zijn, dus ik neem aan dat ook hier een grote marokkaanse gemeenschap is;

Zijn de meeste van deze mensen imazighen - zoals er veel in omgeveing Malaga wonen,  of "arabieren" ?


Dobry Den

Citaat van: Samariaan op 14/09/2006 om 02:52:33
Ik heb begrepen dat er in Granada (spanje) tamelijk veel marokkaanse restaurants/winkels zijn, dus ik neem aan dat ook hier een grote marokkaanse gemeenschap is;

Zijn de meeste van deze mensen imazighen - zoals er veel in omgeveing Malaga wonen,  of "arabieren" ?



Ik heb een aantal marokkaanse winkeltjes gezien in Granada, waar de zogenoemde 'bazar'-spulletjes verkocht worden. Naar mijn mening zitten ze daar vanwege de Al Hamra. Ik heb niet de indruk dat daar een groot Marokkaans gemeenschap zit.

Samariaan

thnx ]-[]-[]-[  (y)

Memma

#3
Volgens mij valt het ook wel mee met de Marokkaanse gemeenschap in Granada, zo groot is deze niet. De Marokkanen die je in Granada hebt zijn voornamelijk studenten (uit Marokko). Marokkanen zal je meer in de plaatsen/regio's vinden waar veel toerisme (bazaar, restaurant), bouw en tuinbouw is.
En Imazighen (de tmazightsprekenden dan) heb je volgens mij bijna niet in Spanje/Granada, het zijn meer Ighabiyen of Saharanen.

DORO

Wat ik weet over Granada is dat 1/3 van de medicijnen studenten van UNI. van Granad is van marokkaans komaf.  ( was vorige jaar op NOS journaal)

Wasilla tarifest

ik ben er in februarie geweest en de marokkanen die daar op de markt stonden en in de winkels waren voornamelijk arabieren (althans ze spraken arabisch)

alhoceima187

Citaat van: Memma op 17/09/2006 om 17:57:19
Volgens mij valt het ook wel mee met de Marokkaanse gemeenschap in Granada, zo groot is deze niet. De Marokkanen die je in Granada hebt zijn voornamelijk studenten (uit Marokko). Marokkanen zal je meer in de plaatsen/regio's vinden waar veel toerisme (bazaar, restaurant), bouw en tuinbouw is.
En Imazighen (de tmazightsprekenden dan) heb je volgens mij bijna niet in Spanje/Granada, het zijn meer Ighabiyen of Saharanen.



Waar heb jij het over??? genoeg imazighen in Spanje. Alhoceima en Nador zijn de laatste 10 jaar leeggestroomd......iedereen heeft de oversteek naar spanje gewaagd, zij het in een zodiak, contracto of een andere manier. En ik begin de indruk te krijgen dat ik in de zomer meer kentekens uit spanje tegenkom dan uit nederland....en dan heb ik het over Alhoceima. Kortom het klopt niet wat jij zegt !!!

Wasilla tarifest

Citaat van: alhoceima187 op 20/09/2006 om 21:52:05
Citaat van: Memma op 17/09/2006 om 17:57:19
Volgens mij valt het ook wel mee met de Marokkaanse gemeenschap in Granada, zo groot is deze niet. De Marokkanen die je in Granada hebt zijn voornamelijk studenten (uit Marokko). Marokkanen zal je meer in de plaatsen/regio's vinden waar veel toerisme (bazaar, restaurant), bouw en tuinbouw is.
En Imazighen (de tmazightsprekenden dan) heb je volgens mij bijna niet in Spanje/Granada, het zijn meer Ighabiyen of Saharanen.



Waar heb jij het over??? genoeg imazighen in Spanje. Alhoceima en Nador zijn de laatste 10 jaar leeggestroomd......iedereen heeft de oversteek naar spanje gewaagd, zij het in een zodiak, contracto of een andere manier. En ik begin de indruk te krijgen dat ik in de zomer meer kentekens uit spanje tegenkom dan uit nederland....en dan heb ik het over Alhoceima. Kortom het klopt niet wat jij zegt !!!

dat klopt inderdaad niet..alleen al hoeveel ik er heb gezien in de buurt van het hotel waar ik zat..pfff niet te tellen

Botermes

Die komen meer van barcelona,madrid en valencia enzo